Zvlnene brzdove kotuce
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Zvlnene brzdove kotuce
Tentokrat som pri vymene nebol, naposledy co mi menili len samotne kotuce mi technik vravel ze vyzeraju (po 30 tis km) skoro ako nove, nezodrane. Treochu ich ocistil a dal nazad.
- Reklama
- David PLEVA
- ****
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 22 lis 2005, 18:35
- Bydliště: Ostrava-Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvlnene brzdove kotuce
Sice trochu OT jelikož nemám i30, ale taky k tématu. Na Sonatě měním kotouče cca co 20 až 30 tis. km. Ano, mám najeto necelých 93 000km a mám už pátou! sadu desek a kotoučů. A určitě nejezdím jako prase, takže bych to viděl mimo jiné i na celosvětový problém s kvalitou použitých materiálů.sedrik_7 píše:... niekomu brutálne krátko a niekto mal šťastie, že dostal poriadne kotúče, ktoré by sme mali mať úplne všetci.
Na autě byly tyto sady:
1) Originál s výroby (cca 33 000km, ale totálně zničené po předchozím majiteli, okamžitě se musely vyměnit)
2) ATE (cca 8 000km)
3) BREMBO (cca 19 000km)
4) ZIMMERMANN (cca 21 000km)
5) HERTH+BUSS (zatím cca 12 000km)
A všechny vydržely tak maximálně 30 000km, až na ATE, ty odešly po 8 000km. Zatím nejspokojenější jsem s HERT+BUSS a s ZIMMERMANN, ani jedny se mi nekroutily, ATE se zkroutily okamžitě, BREMBO se zase rychle "sjely".
Ale je težké asi porovnávat dva různé modely aut.
NOW:
Hyundai Azera TG'07 3.8V6 LIMITED US
Hyundai Grandeur TG'09 3.3V6
HISTORY:
Hyundai Elantra XD'01 2.0GLS
Hyundai Sonata NF´05 2.4i ELEGANCE LPG
Hyundai Sonata Y-3B´96 2.0i 16V GLS
Hyundai Lantra J2 ´97 1.6 16V
Hyundai Azera TG'07 3.8V6 LIMITED US
Hyundai Grandeur TG'09 3.3V6
HISTORY:
Hyundai Elantra XD'01 2.0GLS
Hyundai Sonata NF´05 2.4i ELEGANCE LPG
Hyundai Sonata Y-3B´96 2.0i 16V GLS
Hyundai Lantra J2 ´97 1.6 16V
Re: Zvlnene brzdove kotuce
Je to sice dlha doba, ale ako dopadli HERTH-BUSS?David PLEVA píše:Sice trochu OT jelikož nemám i30, ale taky k tématu. Na Sonatě měním kotouče cca co 20 až 30 tis. km. Ano, mám najeto necelých 93 000km a mám už pátou! sadu desek a kotoučů. A určitě nejezdím jako prase, takže bych to viděl mimo jiné i na celosvětový problém s kvalitou použitých materiálů.sedrik_7 píše:... niekomu brutálne krátko a niekto mal šťastie, že dostal poriadne kotúče, ktoré by sme mali mať úplne všetci.
Na autě byly tyto sady:
1) Originál s výroby (cca 33 000km, ale totálně zničené po předchozím majiteli, okamžitě se musely vyměnit)
2) ATE (cca 8 000km)
3) BREMBO (cca 19 000km)
4) ZIMMERMANN (cca 21 000km)
5) HERTH+BUSS (zatím cca 12 000km)
A všechny vydržely tak maximálně 30 000km, až na ATE, ty odešly po 8 000km. Zatím nejspokojenější jsem s HERT+BUSS a s ZIMMERMANN, ani jedny se mi nekroutily, ATE se zkroutily okamžitě, BREMBO se zase rychle "sjely".
Ale je težké asi porovnávat dva různé modely aut.
Re: Zvlnene brzdove kotuce
Ja uz ozaj neviem ako problem s chvenim pri brzdeni permanentne vyriesit...
Posielam sumar doterajsich ukonov s tymto problemom spojenymi:
29 000 km - sustruzenie prednych brzdovych kotucov odmontovanim (Euroman - Senica)
33 311 km - vymena prednych brzdovych kotucov (Euroman - Senica)
35 168 km - sustruzenie prednych brzdovych kotucov na vozidle (Vista car - Hodonin)
40 735 km - vymena prednych brzdovych kotucov + brzdovych platniciek (Vista car - Hodonin)
61 219 km - sustruzenie prednych a zadnych brzdovych kotucov (Vista car - Hodonin)
64 500 km - chvenie do pedalu aj do volantu, na zaklade vyjadrenia importera odporucene sustruzenie prednych brzdovych kotucov (Euroman - Senica). Vista car Hodonin sa vyjadrilo, ze nevedia a nebudu riesit moj problem.
KTO TEDA VIE VYRIESIM MOJ PROBLEM? Auto nepretazujem, dolu kopcom brzdim motorom, brzdenie sa snazim davkovat aby sa nedajboze kotuce nezacali prehrievat, ja uz ozaj neviem co.
Najlepsie sa vsak ma importer, nema problem po 7. krat instruovat take iste riesenie problemu ktore nezabera.
Prosim o naozaj dobru radu a pomoc, kohokolvek. Dakujem.
Posielam sumar doterajsich ukonov s tymto problemom spojenymi:
29 000 km - sustruzenie prednych brzdovych kotucov odmontovanim (Euroman - Senica)
33 311 km - vymena prednych brzdovych kotucov (Euroman - Senica)
35 168 km - sustruzenie prednych brzdovych kotucov na vozidle (Vista car - Hodonin)
40 735 km - vymena prednych brzdovych kotucov + brzdovych platniciek (Vista car - Hodonin)
61 219 km - sustruzenie prednych a zadnych brzdovych kotucov (Vista car - Hodonin)
64 500 km - chvenie do pedalu aj do volantu, na zaklade vyjadrenia importera odporucene sustruzenie prednych brzdovych kotucov (Euroman - Senica). Vista car Hodonin sa vyjadrilo, ze nevedia a nebudu riesit moj problem.
KTO TEDA VIE VYRIESIM MOJ PROBLEM? Auto nepretazujem, dolu kopcom brzdim motorom, brzdenie sa snazim davkovat aby sa nedajboze kotuce nezacali prehrievat, ja uz ozaj neviem co.
Najlepsie sa vsak ma importer, nema problem po 7. krat instruovat take iste riesenie problemu ktore nezabera.
Prosim o naozaj dobru radu a pomoc, kohokolvek. Dakujem.
Re: Zvlnene brzdove kotuce
K tomu vyjadreniu, ze este nevideli pokriveny zadny kotuc - pri 61 219 km mi bola na zadnych kotucoch namerana hadzavost 0,12mm (viac ako dvojnasobok povolenej normy). Hrubka zadneho kotuca stale v normalnych hodnotach.onimko píše:Ahojte, podobna situacia sa mi stala mozno raz, ze som vletel do kaluze. Ale to bolo este s origo kotucami od vyroby, a dalsie tisicky km som na nich jazdil bez problemov. Ja tu mam ale periodicky sa kazdych 2000km opakujuci sa problem, ktory mi uz 4 krat bol rieseny (2x sustruzene kotuce, 2x vymena kotucu za novy kus). teraz mam uz 3. nove brzdove kotuce odkedy som kupil auto (Auto ma 41.000km), a ocakavam ze ze 3 mesiace to budem reklamovat zas. Zacalo sa mi to diat cca pred 8 mesiacmi. A s autom po mlakach nebeham, davam si na vsetko pozor, prudko nebrzdim. Typci mi v servise pri prehliadke povedali, ze moje brzdove dosticky vyzeraju po 40tis. km skoro ako nove. Prudko nebrzdim. Podla mna je problem inde, a nasledok su zvlnene brzdove kotuce. V servise mi aj na moju apelaciu odmietaju skontrolovat zadne brzdy s argumentom, ze "este nevideli pokriveny zadny kotuc". Co moze byt pravda, ale chyba niekde bude a vymena kotuca ju nenapravila... tentokrat mi vymenili aj brzdove dosticky, tak uvidime...
Re: Zvlnene brzdove kotuce
Po tolkych sustruzeniach aku mas hrubku kotucov ? Neviem, ci ich menia na zaruku , skor myslim ze po 100 EUR za kus ...
Mam 122.000 km kotuce povodne, zatial z nich zmizol necely 1 mm. Cestou z dovolenky pri prudsom brzdeni tiez slusne vibroval volant, ako keby chcelo utrhnut kolesa. Takze som brzdy rozobral, to znamena strmen dole, drziak strmena aj kotuc. Vycistil som dosadaciu plochu kotuca na naboj aj ku kolesu flexou s drotenym kartacom do kovoveho lesku, takisto dosadaciu plochu na naboji. Tie dve male hrdzave skrutky som nahradil nerezovymi a takto priskrutkovany kotuc povolim nabuduce lahsie.
V drziaku strmena su dva pohyblive capy s vnutornym zavitom pre skrutky upevnujuce strmen k drziaku a maju byt pohyblive , tesnenie je harmonika asi zo silikonu, nesmie byt poskodena. Spodny cap bol nepohyblivy, takze rozobrat, vycistit, namazat ( nie medenu pastu ), pozri este vnutorne osadenie silikonoveho tesnenia v tom drziaku, ak je v nom hrdza, tak netesnilo, vycistit a do drazky mozes dat mazivo, ako tesnenie. Poskladaj, v strmeni skontroluj, ci sa daju potlacit dnu piestiky, ci nie je poskodena gumova prachovka, skontroluj, ci su platnicky na oboch koncoch rovnako hrube, ak ano, zaloz ich a priskrutkuj strmen.
Po tomto postupe som po tme na 5km trase rozbehol na 120 kmh, dupol na brzdu, a to opakoval tam i spat, a nekopalo nic. Aj napriek tomu, ze platnicky boli na jednom konci o 1,5 mm tensie. Ale kedze sa dostali z za poslednych 12.000 km z hrubky 12mm na 7 mm, vymenim ich za tie, co uz cakaju v garazi.
Trva to dlhsie, hlavne ako povoli na malej skrutke drziacej kotuc len hlavicka, takze pre servis hodne prace v hodinovke, ziadne predane nahradne diely, casto ani nie original, ale starline kotuce alebo ine za 20 EUR uctovane za 100, takze sustruzit, sustruzit az sa dosustruzia k novym kotucom. Takze si to urobis sam, alebo skontrolujes, ci ti urobili vsetko pocas prace.
Edit: na Focuse 90.000 km a kotuce s platnickami tiez povodne, zatial nekopali, asi lepsia guma
A ked merali hadzavost kotuca, zmerali pred tym hadzavost loziska naboja, ci nahodou nie je v prd..achu ? Menit lozisko na HyuKia po 60.000 km uz nie je take zriedkave.
Mam 122.000 km kotuce povodne, zatial z nich zmizol necely 1 mm. Cestou z dovolenky pri prudsom brzdeni tiez slusne vibroval volant, ako keby chcelo utrhnut kolesa. Takze som brzdy rozobral, to znamena strmen dole, drziak strmena aj kotuc. Vycistil som dosadaciu plochu kotuca na naboj aj ku kolesu flexou s drotenym kartacom do kovoveho lesku, takisto dosadaciu plochu na naboji. Tie dve male hrdzave skrutky som nahradil nerezovymi a takto priskrutkovany kotuc povolim nabuduce lahsie.
V drziaku strmena su dva pohyblive capy s vnutornym zavitom pre skrutky upevnujuce strmen k drziaku a maju byt pohyblive , tesnenie je harmonika asi zo silikonu, nesmie byt poskodena. Spodny cap bol nepohyblivy, takze rozobrat, vycistit, namazat ( nie medenu pastu ), pozri este vnutorne osadenie silikonoveho tesnenia v tom drziaku, ak je v nom hrdza, tak netesnilo, vycistit a do drazky mozes dat mazivo, ako tesnenie. Poskladaj, v strmeni skontroluj, ci sa daju potlacit dnu piestiky, ci nie je poskodena gumova prachovka, skontroluj, ci su platnicky na oboch koncoch rovnako hrube, ak ano, zaloz ich a priskrutkuj strmen.
Po tomto postupe som po tme na 5km trase rozbehol na 120 kmh, dupol na brzdu, a to opakoval tam i spat, a nekopalo nic. Aj napriek tomu, ze platnicky boli na jednom konci o 1,5 mm tensie. Ale kedze sa dostali z za poslednych 12.000 km z hrubky 12mm na 7 mm, vymenim ich za tie, co uz cakaju v garazi.
Trva to dlhsie, hlavne ako povoli na malej skrutke drziacej kotuc len hlavicka, takze pre servis hodne prace v hodinovke, ziadne predane nahradne diely, casto ani nie original, ale starline kotuce alebo ine za 20 EUR uctovane za 100, takze sustruzit, sustruzit az sa dosustruzia k novym kotucom. Takze si to urobis sam, alebo skontrolujes, ci ti urobili vsetko pocas prace.
Edit: na Focuse 90.000 km a kotuce s platnickami tiez povodne, zatial nekopali, asi lepsia guma
A ked merali hadzavost kotuca, zmerali pred tym hadzavost loziska naboja, ci nahodou nie je v prd..achu ? Menit lozisko na HyuKia po 60.000 km uz nie je take zriedkave.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Re: Zvlnene brzdove kotuce
Nekolik soustruzeni, ale vzdy je mezi tim vymena kotoucu, tzn. ze kazdy kotouce ma jen jednou stacene.
Mely by zacit hledat problem jinde, tzn. minimalne rozborku brzdicu.
Mely by zacit hledat problem jinde, tzn. minimalne rozborku brzdicu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Zvlnene brzdove kotuce
Najcastejsie je problem asi v tych voditkach, ked sa poskodi ta harmonikova gumicka, nahrada od Frenkit alebo Quick brake je tvrda, hruba a dostat ju do drziaka strmena je skoro nemozne. Da sa zohnat original jemna ?
Riesenie problemu je vela prace a malo penazi, z dvoch kotucov, lepsie 4och je pre autorizak vyssi zisk.
Pametam sa, ze pri prehliadke po 60.000 km prijimaci technik hovoril, ze ak bude trba menit kotuce, tak maju. Pytal som sa, kedy treba menit, vraj ked budu mat mensiu mieru, ale minimalnu hrubku nevedel, tak som mu dal moje namerane posuvkou a chcel vidiet manual s tym minimom... pozrel, a povedal, ze netreba menit. Skusil som v servise 20km od Ziliny, a znova naucene ak bude treba menit...
Riesenie problemu je vela prace a malo penazi, z dvoch kotucov, lepsie 4och je pre autorizak vyssi zisk.
Pametam sa, ze pri prehliadke po 60.000 km prijimaci technik hovoril, ze ak bude trba menit kotuce, tak maju. Pytal som sa, kedy treba menit, vraj ked budu mat mensiu mieru, ale minimalnu hrubku nevedel, tak som mu dal moje namerane posuvkou a chcel vidiet manual s tym minimom... pozrel, a povedal, ze netreba menit. Skusil som v servise 20km od Ziliny, a znova naucene ak bude treba menit...
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Re: Zvlnene brzdove kotuce
Ahoj, diky za reakciu. Hadzavost naboja mi nikde nezmerali, vzdy sa riadia instrukciami od importera a aj na moj apel odmietli zmerat hadzavost samotneho naboja, ze importer im to neprikazuje. Ja si myslim ze bude nieco nedobre v naprave asi. Podvozok mi kontrolovali opticky a skusanim ruky asi 25x, nikde nic nenasli. Pri silnej akceleracii a deceleracii (akakolvek rychlost) pocut tukanie od prednej napravy, v Hodonine to 2x videli ako problem a dotahovali mi poloosy, bez uspechu. Na 3. krat povedali ze to robi uzavierka diferencialu (dobry bullshit) a ze to nie je zavada. Dalej vibracie do volantu (citit aj v plynovom pedali), co je zvlastne ze len v horucavach a pri zabere (vonku je 30 stupnov+) v zavislosti ani nie od rychlosti vozidla ale otacok motora (najviac pri cca 3800-4000 otackach). Mierne vibracie volantu citit aj pri normalnych teplotach, ale ozaj len mierne.sagen píše:Po tolkych sustruzeniach aku mas hrubku kotucov ? Neviem, ci ich menia na zaruku , skor myslim ze po 100 EUR za kus ...
Mam 122.000 km kotuce povodne, zatial z nich zmizol necely 1 mm. Cestou z dovolenky pri prudsom brzdeni tiez slusne vibroval volant, ako keby chcelo utrhnut kolesa. Takze som brzdy rozobral, to znamena strmen dole, drziak strmena aj kotuc. Vycistil som dosadaciu plochu kotuca na naboj aj ku kolesu flexou s drotenym kartacom do kovoveho lesku, takisto dosadaciu plochu na naboji. Tie dve male hrdzave skrutky som nahradil nerezovymi a takto priskrutkovany kotuc povolim nabuduce lahsie.
V drziaku strmena su dva pohyblive capy s vnutornym zavitom pre skrutky upevnujuce strmen k drziaku a maju byt pohyblive , tesnenie je harmonika asi zo silikonu, nesmie byt poskodena. Spodny cap bol nepohyblivy, takze rozobrat, vycistit, namazat ( nie medenu pastu ), pozri este vnutorne osadenie silikonoveho tesnenia v tom drziaku, ak je v nom hrdza, tak netesnilo, vycistit a do drazky mozes dat mazivo, ako tesnenie. Poskladaj, v strmeni skontroluj, ci sa daju potlacit dnu piestiky, ci nie je poskodena gumova prachovka, skontroluj, ci su platnicky na oboch koncoch rovnako hrube, ak ano, zaloz ich a priskrutkuj strmen.
Po tomto postupe som po tme na 5km trase rozbehol na 120 kmh, dupol na brzdu, a to opakoval tam i spat, a nekopalo nic. Aj napriek tomu, ze platnicky boli na jednom konci o 1,5 mm tensie. Ale kedze sa dostali z za poslednych 12.000 km z hrubky 12mm na 7 mm, vymenim ich za tie, co uz cakaju v garazi.
Trva to dlhsie, hlavne ako povoli na malej skrutke drziacej kotuc len hlavicka, takze pre servis hodne prace v hodinovke, ziadne predane nahradne diely, casto ani nie original, ale starline kotuce alebo ine za 20 EUR uctovane za 100, takze sustruzit, sustruzit az sa dosustruzia k novym kotucom. Takze si to urobis sam, alebo skontrolujes, ci ti urobili vsetko pocas prace.
Edit: na Focuse 90.000 km a kotuce s platnickami tiez povodne, zatial nekopali, asi lepsia guma
A ked merali hadzavost kotuca, zmerali pred tym hadzavost loziska naboja, ci nahodou nie je v prd..achu ? Menit lozisko na HyuKia po 60.000 km uz nie je take zriedkave.
Toto su OFFTOPIC problemy, ale myslim si ze niekde v naprave je problem a ako jeden z dosledkov su pokrivene brzdove kotuce, avsak nikto nejavi ochotu sa na to garancne pozriet. Lebo importer im tento ukon nepreplati. Prosim, toto vsetko riesim uz 2,5 roka ked malo vozidlo 25.000km nabehane. Momentalne je auto v servise kde primarne riesim vymenu spojky (od 35.000km som citil ze s nou nie je nieco vporiadku, a vyvrcholilo to teraz chvenim zo spojky a vrzganim pedalu)
Re: Zvlnene brzdove kotuce
Hodně zajímavé čtení. Podle materiálu o brzdových kotoučích který jsem zde někde četl nebo tady byl odkaz se kotouče nezvlní. Kotouč je nebo by měl být z litiny??? Ten člověk tam v tom materiálu tvrdil, že max. může na kotouči být nanesený materiál z desky a ten způsobuje ono drnčení vibrace a svede majitele - mechanika k nesprávné diagnoze zvlněné kotouče. Dnešní brzdová soustava je celkem zajímavý hydraulický systém s pumpou, kostkama a řízením elektronikou. Prostě takovej malej stroj. Kdo se třeba v práci motá kolem hydrauliky tak se asi jen usmívá, protože ta dokáže někdy dělat pěkný kousky. A může být na vině třeba úplná blbost, jinej ohyb na trubce... nevím. Fakt blbost. Jiný těsnění, závit, hermetko....Systém se může při brzdění rozvibrovat na straně kapaliny. Nevím nejsem na to expert. Domnívám se ale, že opakované výměny kotoučů a nebo jejich stáčení a dokonce na autě je podle mého názoru jenom šou pro zákazníka aby se unavil. Musí kluci z trošku máknout ...bude to jinde.
Co se týče pohyblivých čepů, tak na jednom z nich je guma. Čep má vybrání a je tam guma. cca 15mm dlouhá, návlek. Asi tlumič? Máš tam tu gumu? A je funkční? Ta by asi měla tlumit kmitání? Ono při použití nevhodné vazeliny ta guma může nabobtnat a pak třeba nejde vrátit na původní místo a někoho třeba napadlo ji tam nedat? Nevím ,mrkni na to. Koukal jsem na různý šopy abych sem dal odkaz, ale maj pouze ty dvě prachovky.
Doplněno foto gumy z čepu brzdy .
Co se týče pohyblivých čepů, tak na jednom z nich je guma. Čep má vybrání a je tam guma. cca 15mm dlouhá, návlek. Asi tlumič? Máš tam tu gumu? A je funkční? Ta by asi měla tlumit kmitání? Ono při použití nevhodné vazeliny ta guma může nabobtnat a pak třeba nejde vrátit na původní místo a někoho třeba napadlo ji tam nedat? Nevím ,mrkni na to. Koukal jsem na různý šopy abych sem dal odkaz, ale maj pouze ty dvě prachovky.
Doplněno foto gumy z čepu brzdy .
- Přílohy
-
- DSCN1085.jpg (26.36 KiB) Zobrazeno 3890 x
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Zvlnene brzdove kotuce
Ahoj, diky za tip, ja odbornik nie som a na rozobratie brzd sa urcite necitim. Ked niekedy problem budem riesit v servise, kde si za to budem platit, urcite ich nainstruujem nech to skontroluju.airwaves píše:Hodně zajímavé čtení. Podle materiálu o brzdových kotoučích který jsem zde někde četl nebo tady byl odkaz se kotouče nezvlní. Kotouč je nebo by měl být z litiny??? Ten člověk tam v tom materiálu tvrdil, že max. může na kotouči být nanesený materiál z desky a ten způsobuje ono drnčení vibrace a svede majitele - mechanika k nesprávné diagnoze zvlněné kotouče. Dnešní brzdová soustava je celkem zajímavý hydraulický systém s pumpou, kostkama a řízením elektronikou. Prostě takovej malej stroj. Kdo se třeba v práci motá kolem hydrauliky tak se asi jen usmívá, protože ta dokáže někdy dělat pěkný kousky. A může být na vině třeba úplná blbost, jinej ohyb na trubce... nevím. Fakt blbost. Jiný těsnění, závit, hermetko....Systém se může při brzdění rozvibrovat na straně kapaliny. Nevím nejsem na to expert. Domnívám se ale, že opakované výměny kotoučů a nebo jejich stáčení a dokonce na autě je podle mého názoru jenom šou pro zákazníka aby se unavil. Musí kluci z trošku máknout ...bude to jinde.
Co se týče pohyblivých čepů, tak na jednom z nich je guma. Čep má vybrání a je tam guma. cca 15mm dlouhá, návlek. Asi tlumič? Máš tam tu gumu? A je funkční? Ta by asi měla tlumit kmitání? Ono při použití nevhodné vazeliny ta guma může nabobtnat a pak třeba nejde vrátit na původní místo a někoho třeba napadlo ji tam nedat? Nevím ,mrkni na to. Koukal jsem na různý šopy abych sem dal odkaz, ale maj pouze ty dvě prachovky.
Doplněno foto gumy z čepu brzdy .
Priebezne info: je mala sanca, svetlo na konci tunela, ze moj problem bude mozno vyrieseny. Aspon sa postupilo trosku dalej. Kontaktoval som importera Hyundai a popisal mu problem a poprosil ho o zmenu technologickeho riesenia tohto problemu, no proste nech 7. krat sa nerobi to iste Na moje prekvapenie mi este v to iste odpoludnie importer odpisal, ze dal instrukcie servisu a ze to mam komunikovat uz so servisom. V servise mi telefonicky oznamili, ze zistili na lavom prednom kolese hadzavost naboja, a ze mi budu menit na obidvoch stranach prednej napravy naboje, loziska, nove brzdove kotuce a nove dosticky. O par tisic KM sem teda dam vediet, cizatial pomohlo alebo nie.
Re: Zvlnene brzdove kotuce
airwaves píše:Hodně zajímavé čtení. Podle materiálu o brzdových kotoučích který jsem zde někde četl nebo tady byl odkaz se kotouče nezvlní. Kotouč je nebo by měl být z litiny??? Ten člověk tam v tom materiálu tvrdil, že max. může na kotouči být nanesený materiál z desky a ten způsobuje ono drnčení vibrace a svede majitele - mechanika k nesprávné diagnoze zvlněné kotouče. Dnešní brzdová soustava je celkem zajímavý hydraulický systém s pumpou, kostkama a řízením elektronikou. Prostě takovej malej stroj. Kdo se třeba v práci motá kolem hydrauliky tak se asi jen usmívá, protože ta dokáže někdy dělat pěkný kousky. A může být na vině třeba úplná blbost, jinej ohyb na trubce... nevím. Fakt blbost. Jiný těsnění, závit, hermetko....Systém se může při brzdění rozvibrovat na straně kapaliny. Nevím nejsem na to expert. Domnívám se ale, že opakované výměny kotoučů a nebo jejich stáčení a dokonce na autě je podle mého názoru jenom šou pro zákazníka aby se unavil. Musí kluci z trošku máknout ...bude to jinde.
Co se týče pohyblivých čepů, tak na jednom z nich je guma. Čep má vybrání a je tam guma. cca 15mm dlouhá, návlek. Asi tlumič? Máš tam tu gumu? A je funkční? Ta by asi měla tlumit kmitání? Ono při použití nevhodné vazeliny ta guma může nabobtnat a pak třeba nejde vrátit na původní místo a někoho třeba napadlo ji tam nedat? Nevím ,mrkni na to. Koukal jsem na různý šopy abych sem dal odkaz, ale maj pouze ty dvě prachovky.
Doplněno foto gumy z čepu brzdy .
Na tej fotke je gumicka z aftermarketu, tvrda, nepruzna, v podstate k nicomu. Original je jemna, tenka haronika, ktora sa lahko stlaci. Vobec nejde tlmic a vobec nie vibracii. Sluzi ako prachovka - ochrana vodiaceho capu strmena proti vniknutiu prachu, vody, vlhkosti do diery v nosii brzdoveho strmena, v ktorej sa pohybuje cap, a ktory je naskrutkovany brzdovy strmen. Cap by mal ist zatlacit lahko ( malickom anorekticky ) a aj vytiahnut. Ked sa dnu dostane necistota,uz nejde lahko, moze uplne zatuhnut a okrem nerovnomerne zodratej platnicky moze sposobit aj vibracie. Najcastasie zatuhne spodny, horny je viac kryty nabojom vpredu a karoseriou vzadu.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Re: Zvlnene brzdove kotuce
ta guma je opravdu na jednom čepu uvnitř pouzdra. Prachovka je prachovka harmonika. Toto je uvnitř, rozdelej to a uvidíš .
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Zvlnene brzdove kotuce
Pred dvomi tyzdnami som prave kvoli vibraciam mal dole predne strmene, drziaky strmena , aj kotuce a vsetko vycistil nak kov, z drziakov vytiahnute capy, z dier som vycistil ten sajrajt, oba spodne capy zatuhnute, jeden uz s hrdzou, ale okrem prachoviek capov som inu gumicku nenasiel. Je pravda, ze strmene som nerozoberal, prachovky piestikov boli ok a v drazke, do ktorej zapada prachovka v piestiku, nebola hrdza, ani na piestiku za nou, tak som len do drazky dal pre dobry pocit trochu pasty, aby piestiky vydrzali.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Re: Zvlnene brzdove kotuce
Riesil som taký istý problem, pisal som tu o tom niekde. Za 2r som vymenil tusim 3x predne kotuce . Vsetky boli "lepsie" znacky, ziadne Starlain a pod. Pri zistovaní závady som menil loziska, osustruzil naboj,skontrolova hadicky atd atd proste vsetko com moze zapricinit zvlnenie kotucov. Zhruba pred pol rokom ked nove kotuce zase zacali hadzat zhruba po 3000km tak som sa nastval a rozhodol sa ze dam poriadne zabrat brzdam - bud ich dorazím a zase vymenim za nove alebo to pomoze. A vysledok? Pomohlo to. Cim viac som brzdil tym sa problem zmensoval a teraz uz len sem tam zacitim vybracie, ale len ked su brzdy velmi prehriate a aj to len v rozmedzi 50 az 70km/h. Takze skuste kto ma tento problem: zmerat hadzavost náboja,skotrolovat ci je vsetko OK - premazane,nezahrdzavete - ak je vsetko v poriadku tak pred vymenou kotucov ,ak maju dobru hrubku skuste nejaku dobu jazdit agresivne na brzdy - tesne pred krizovatkou poriadne stale dupnut , dole kopcom ich trochu prehriat tiez prudsim zabrzdenim aj viac krat ... a potom ich este schladit jazdou !! neodstavit hned auto.
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit