Jak jsem psal, blíží se mne kondiční prohlídka. V prubehu ní budu menit znovu olej. Tentokrate, stejne jo v pripade Sunoca, použiju olej presne podle specifikace výrobce u Elantry - Mobil 1 New Life 0w-40. Jen pro poradek uvedu, ze výrobce u Elantry( jako u všech

) doporucuje znacku Shell a u Elantry oznaceni oleje 10w-40, 5w-40 a 0w-40 + samozrejme specifikace.
Castokrat jsem cetl, ze oleje tridy 5w-40 jdou po par tkm do háje. Moc jsem tomu neveril, ale na netu jsem nasel tuto diskusi
http://www.velosterturbo.org/forum/velo ... c-oil.html , kde se me domněnky potvrdily. Bohužel většinou kolem 5000km byly jejich hodnoty uplne nekde jinde - v prdeli

Nejhur dopadl zrejme olej Castrol. Proto jsem zvolil ted nejlepší olej v pomeru cena/uzitna hodnota, který lze u nas sehnat. Jinými slovy receno je mozne dosahnout 5w-40 smesi horsiho zakladoveho oleje + aditiva. Na 0W uz je potreba jiny zakladovy olej kvalitativne jinych hodnot. Proto jsem zvolil ted 0w-40. Díky lepšímu základovému oleji by si mel ponechat sve kvalitativni vlastnosti delší dobu. Samozrejme muzu si koupit PAO olej 5w-40 od Millers Oil, ale to uz jsem na castce 1800 Kc a navíc muj motor ho stejne nevyuzije- tedy dvojnasobne castce Mobilu 1. Kazdopadne i nadále plati, ze pro motor je nej hlavne vcasna vymena, at uz se pouzije jakykoliv olej
