Zdravím.
Mám Santu r.v. 2003 2.0 CRDi (92kw) (odjeto cca 262tis. km) a poslední měsíc se mi ozývá při zahřátém motoru zvuk lehce vyššího tónu navíc jakoby lehce cvrlikavý, který stoupá a klesá s otáčkami motoru s počátkem někde od cca 1800 ot/min. a vyššími otáčkami se zvyšuje. Určitě to nejde od kol resp. od náprav nebo převodovky, protože tento zvuk se ozývá i stojícím autě...
Poslechem venku při otevřené kapotě tento zvuk nemohu identifikovat, výrazněji to totiž zní v kabině...
Netuší někdo, k čemu bych měl obrátit svou pozornost?
Díky předem za radu.
P.S. Změny na výkonu motoru nepozoruji, tahá pořád velmi dobře a kouřivost mám změřenu na 0,4 (výtečná hodnota)
Vyšší cvrlikavý zvuk při zahřátém motoru
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Vyšší cvrlikavý zvuk při zahřátém motoru
Sixfooter
Santa Fe 2.0 CRDi 4x4 92kw manual 2003
Santa Fe 2.0 CRDi 4x4 92kw manual 2003
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Vyšší cvrlikavý zvuk při zahřátém motoru
mrkni na řemen alternátoru...... ev. volnoběžka altíku, nebo nějaký ložiska na napínáku řemene, nebo na kladce klimatizace.... máš na mysli takový cinkání cvrdlikání ....... klidně řemen sundej a poslechni si běžící motor "bez příslušenství" jestli to taky dělá..... vodní pumpa je na rozvodovém řemenu, tak se nic stát nemůže. Nicméně mohly by to být i vodící nebo napínací kladky v rozvodech
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Vyšší cvrlikavý zvuk při zahřátém motoru
Richard555 píše:mrkni na řemen alternátoru...... ev. volnoběžka altíku, nebo nějaký ložiska na napínáku řemene, nebo na kladce klimatizace.... máš na mysli takový cinkání cvrdlikání ....... klidně řemen sundej a poslechni si běžící motor "bez příslušenství" jestli to taky dělá..... vodní pumpa je na rozvodovém řemenu, tak se nic stát nemůže. Nicméně mohly by to být i vodící nebo napínací kladky v rozvodech
Zhruba někam do míst co popisuješ se upíná moje pozornost... Tento víkend měním dorazy předních dveří (neskutečně vržou), tak se na to hned podívám...
Každopádně ten zvuk naprosto přesně sleduje otáčky motoru a teprve pod 1300 ot. de facto utichá zcela.
Edit: 2.3.2014
Takže jsem odpojil klimačku, projel se a zvuk se neztratil ani se nesnížila jeho intenzita. Altík je od podzimu nový, takže od něj to být nemůže (nemělo by). Skoro se bojím aby to nešlo od tlakového čerpadla... Na turbo podezření nemám, motor tahá pořád dost dobře... Jo, kladka se točí lehce bez potíží, nezadrhává... Tak nevím. Mate mě, že se ten zvuk objeví až po úplném ohřátí motoru a přestane, když motor vychladne... Nejsem si jistý, že v servisu najdou víc...
Sixfooter
Santa Fe 2.0 CRDi 4x4 92kw manual 2003
Santa Fe 2.0 CRDi 4x4 92kw manual 2003
Re: Vyšší cvrlikavý zvuk při zahřátém motoru
Tak jsem i tento víkend zkoušel najít, odkud se bere ten cvrlikavý až hvízdavý tón, ale nenašel jsem nic Ani od výfuku to nejde, těsní dobře.
Zkusím nechat prověřit turbo, pokud to nějak půjde...
Kdyby ale někdo víc tušil, odkud to může být, byl bych za radu rád
Zkusím nechat prověřit turbo, pokud to nějak půjde...
Kdyby ale někdo víc tušil, odkud to může být, byl bych za radu rád
Sixfooter
Santa Fe 2.0 CRDi 4x4 92kw manual 2003
Santa Fe 2.0 CRDi 4x4 92kw manual 2003
Re: Vyšší cvrlikavý zvuk při zahřátém motoru
To sixfooter,
kolego pokud jsi zkontroloval vše ostatní co píšou kluci výše tak to vidím na spojkový komplet...
kolego pokud jsi zkontroloval vše ostatní co píšou kluci výše tak to vidím na spojkový komplet...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Re: Vyšší cvrlikavý zvuk při zahřátém motoru
Na svém Matrixovi 1,5 CRDi VGT 81kW najeto 145t jsem stejné zvuky začal slýchat (od novoty tam něco málo bylo slyšet) cca okolo 120t, poté co jsem začal jezdit týdně do práce 350km 2x týdně z toho 300km po dálnici a z počátku jsem auto moc nešetřil a jezdil okolo 3500-4000 ot v podstatě 2h v tahu.
Každopádně zvuky slyším jen od 1800 - 2500 ot, nejvíce na druhý a třetí stupeň. Na čtyřku minimálně, spíše pod 2200 ot a na pětku takřka nic.
Zároveň jsem vypozoroval, že na studeném motoru tyto zvuky téměř nejsou - občas při prudké akceleraci, ale ne tak intenzivní.
Auto bylo na přetěsnění sání (děravé před svodama na klapce) a zkoumali se i ty zvuky. Bylo mi řečeno, že to bude asi turbo - ale co konkrétně ne.
Osobně (jsem IT, ale auto štoural) si myslím, že to bude nějaké vůle v turbu (osa/-ička).
Jenom mi nejde dost dobře na rozum, proč to nedělá při studeném motoru (teď co se ochlazuje, je to zřetelnější). Ještě mě napadá, jestli olej 5W-40 není po zahřátí moc řidký a špatně maže ?
Auto má pravidelný servis, spíš v kratších než předepsaných intervalech, olej Castrol Magnatec Edge 5W-40 (do 15t výměna), vzduchový filtr mám Green, peru po cca 10t.
Holt dnes se neopravuje, ale jen vyměňuje
Každopádně zvuky slyším jen od 1800 - 2500 ot, nejvíce na druhý a třetí stupeň. Na čtyřku minimálně, spíše pod 2200 ot a na pětku takřka nic.
Zároveň jsem vypozoroval, že na studeném motoru tyto zvuky téměř nejsou - občas při prudké akceleraci, ale ne tak intenzivní.
Auto bylo na přetěsnění sání (děravé před svodama na klapce) a zkoumali se i ty zvuky. Bylo mi řečeno, že to bude asi turbo - ale co konkrétně ne.
Osobně (jsem IT, ale auto štoural) si myslím, že to bude nějaké vůle v turbu (osa/-ička).
Jenom mi nejde dost dobře na rozum, proč to nedělá při studeném motoru (teď co se ochlazuje, je to zřetelnější). Ještě mě napadá, jestli olej 5W-40 není po zahřátí moc řidký a špatně maže ?
Auto má pravidelný servis, spíš v kratších než předepsaných intervalech, olej Castrol Magnatec Edge 5W-40 (do 15t výměna), vzduchový filtr mám Green, peru po cca 10t.
Holt dnes se neopravuje, ale jen vyměňuje
Hyundai Matrix Premiun 1,5 CRDi
Re: Vyšší cvrlikavý zvuk při zahřátém motoru
sixfooter píše:Zdravím.
Mám Santu r.v. 2003 2.0 CRDi (92kw) (odjeto cca 262tis. km) a poslední měsíc se mi ozývá při zahřátém motoru zvuk lehce vyššího tónu navíc jakoby lehce cvrlikavý, který stoupá a klesá s otáčkami motoru s počátkem někde od cca 1800 ot/min. a vyššími otáčkami se zvyšuje. Určitě to nejde od kol resp. od náprav nebo převodovky, protože tento zvuk se ozývá i stojícím autě...
Poslechem venku při otevřené kapotě tento zvuk nemohu identifikovat, výrazněji to totiž zní v kabině...
Netuší někdo, k čemu bych měl obrátit svou pozornost?
Díky předem za radu.
P.S. Změny na výkonu motoru nepozoruji, tahá pořád velmi dobře a kouřivost mám změřenu na 0,4 (výtečná hodnota)
solenoid -ovladaci ventil turba, podivej se jestli neni praskla hadicka ktera prisava falesny vzduch nebo praskla mebrana(ten hambal na turbu co taha za tahlo k lopatkam v turbu) anebo odesel samotny ventil solenoid,v polsku se da sehnat novej za polovicni cenu nez u nas.
jinak to vyzkousej odpoj elektriku od ventilu a projed to,bude to sice line ale nebude to cvrlikat,tim zjistis jestli to je ono a ventil poznas tak ze pujdes po hadicce od turba k ventilu
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Vyšší cvrlikavý zvuk při zahřátém motoru
v tvem pripade to bude taky solenoid,je to v otackach kdy se dodava vetsi vykon a nataci se lopatky v turbu,zkontroluj tak samo jak jsme psal prispevek vyseMIKEs84 píše:Na svém Matrixovi 1,5 CRDi VGT 81kW najeto 145t jsem stejné zvuky začal slýchat (od novoty tam něco málo bylo slyšet) cca okolo 120t, poté co jsem začal jezdit týdně do práce 350km 2x týdně z toho 300km po dálnici a z počátku jsem auto moc nešetřil a jezdil okolo 3500-4000 ot v podstatě 2h v tahu.
Každopádně zvuky slyším jen od 1800 - 2500 ot, nejvíce na druhý a třetí stupeň. Na čtyřku minimálně, spíše pod 2200 ot a na pětku takřka nic.
Zároveň jsem vypozoroval, že na studeném motoru tyto zvuky téměř nejsou - občas při prudké akceleraci, ale ne tak intenzivní.
Auto bylo na přetěsnění sání (děravé před svodama na klapce) a zkoumali se i ty zvuky. Bylo mi řečeno, že to bude asi turbo - ale co konkrétně ne.
Osobně (jsem IT, ale auto štoural) si myslím, že to bude nějaké vůle v turbu (osa/-ička).
Jenom mi nejde dost dobře na rozum, proč to nedělá při studeném motoru (teď co se ochlazuje, je to zřetelnější). Ještě mě napadá, jestli olej 5W-40 není po zahřátí moc řidký a špatně maže ?
Auto má pravidelný servis, spíš v kratších než předepsaných intervalech, olej Castrol Magnatec Edge 5W-40 (do 15t výměna), vzduchový filtr mám Green, peru po cca 10t.
Holt dnes se neopravuje, ale jen vyměňuje
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40