Menit alebo nemenit filter v AUTOMATE ?
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Menit alebo nemenit filter v AUTOMATE ?
Zdravim dostal som cenove ponuky z roznych specializovanych servisov na automaty. Niektory mi pisu ze vymenia aj filter a iny mi pisu ze pri mojom tipe prevodovky sa filter nemeni pretoze je nutna demontaz prevodovky. Co mam uprednostnit? Menit aj filter alebo nie? A urobit preplach alebo nie? Pripadne viete odporuvit nejaky servis? Dakujem za reakcie
Hyundai Sata Fe II, 2.2 CRDi 114 kw, r.v. 2009, AUTOMAT 5st, naj. 75 tis
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Menit alebo nemenit filter v AUTOMATE ?
1. Automat má nějaký speciální filtr v převodovce? Nebo myslíš olejový, vzduchový, kabinový?
2. Doporučení servisu: mnoho lidí tady na fóru chválí Michalovce, další zase Vista Car Hodonín, jiní Automima Opava, sám jezdím do Rýmařova, i na Šumavě se najde dobrý servis. A jestli máš vše z ruky, asi to bude tím, že jaksi nejsem telepat, abych uhodl, kde bydlíš, v podpisu to nemáš.
PS: Jestli jsem to celé pochopil špatně, tak se omlouvám.
2. Doporučení servisu: mnoho lidí tady na fóru chválí Michalovce, další zase Vista Car Hodonín, jiní Automima Opava, sám jezdím do Rýmařova, i na Šumavě se najde dobrý servis. A jestli máš vše z ruky, asi to bude tím, že jaksi nejsem telepat, abych uhodl, kde bydlíš, v podpisu to nemáš.
PS: Jestli jsem to celé pochopil špatně, tak se omlouvám.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- rudolf.tomka
- **
- Příspěvky: 344
- Registrován: 19 čer 2011, 18:12
- Bydliště: Zborov -Slovensko
Re: Menit alebo nemenit filter v AUTOMATE ?
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
Re: Menit alebo nemenit filter v AUTOMATE ?
Ahoj, byvam pri Morave na Slovensku, ten Hodonin pozriem, ak je nejaky vyborny servis nieje problem tam zajst chcem to mat vymenene poriadne. Vdaka za tip. Myslim filter v automatickej prevodovke, pretoze ked mi prisli cenove ponuky, tak niektore servisy pisu aj o vymene filtra v prevodovke a ine zase o tom ze v mojej prevodovke sa filter nevymiena pretoze je nutna demontaz prevodobky. A neviem co je lepsie, ktroym sposobom to nechat vymenit. ci sa naozaj filter nevymiena alebo treba ho vymenit. Vdaka
P.S. nahradne diely nezhanam toto necham plne na servise kedze automat je pre mna spanielska dedina...motor je nieco ine.
P.S. nahradne diely nezhanam toto necham plne na servise kedze automat je pre mna spanielska dedina...motor je nieco ine.
Hyundai Sata Fe II, 2.2 CRDi 114 kw, r.v. 2009, AUTOMAT 5st, naj. 75 tis
Re: Menit alebo nemenit filter v AUTOMATE ?
Měnit samozřejmě i s filtremsmileboy píše:Ahoj, byvam pri Morave na Slovensku, ten Hodonin pozriem, ak je nejaky vyborny servis nieje problem tam zajst chcem to mat vymenene poriadne. Vdaka za tip. Myslim filter v automatickej prevodovke, pretoze ked mi prisli cenove ponuky, tak niektore servisy pisu aj o vymene filtra v prevodovke a ine zase o tom ze v mojej prevodovke sa filter nevymiena pretoze je nutna demontaz prevodobky. A neviem co je lepsie, ktroym sposobom to nechat vymenit. ci sa naozaj filter nevymiena alebo treba ho vymenit. Vdaka
P.S. nahradne diely nezhanam toto necham plne na servise kedze automat je pre mna spanielska dedina...motor je nieco ine.
Když měníš olej v motoru , taky měníš vždycky i filtr. jinak to ztrácí smysl.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Menit alebo nemenit filter v AUTOMATE ?
Výměna oleje v převodovce při 75 tisíc km se mi zdá trochu brzy. V tomto bych ještě zkontroloval manuál k autu. A jestli je výměna oleje nutná, bez filtru bych ji nedělal - jak píše artur přede mnou.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Menit alebo nemenit filter v AUTOMATE ?
Ja som tiez radsej za vymenu filtra len sa pytam na vase skusenosti, kedze je potrebna demontaz prevodovky, a niektore servisy dokonca tvrdia ze pri tomto type sa filter nemeni co mi je divne kedze sa urcite zasvini tak ako v motore. Ma niekto skusenosti s vymenou oleja a filtra pri tejto prevodovke?
V manuali mam pisanu vymenu pri 90 000 km alebo 72 mesiacov ...auto bolo kupovane 8/2009 ...ma najazdenych cca 75 000 km ...cize je to cca 72 mesiacov...tak mam pockat (dokedy bude olej ok) alebo to mam vymenit?
Vdaka za nazory
V manuali mam pisanu vymenu pri 90 000 km alebo 72 mesiacov ...auto bolo kupovane 8/2009 ...ma najazdenych cca 75 000 km ...cize je to cca 72 mesiacov...tak mam pockat (dokedy bude olej ok) alebo to mam vymenit?
Vdaka za nazory
Hyundai Sata Fe II, 2.2 CRDi 114 kw, r.v. 2009, AUTOMAT 5st, naj. 75 tis
Re: Menit alebo nemenit filter v AUTOMATE ?
Já bych počkal do těch 90 000km a pak vyměnil i s filtrem - pokud teda s převodovkou nejsou problémy.
Re: Menit alebo nemenit filter v AUTOMATE ?
Pokud mas v manualu psane 90t km nebo 72 mesicu a uplynulo 72 mesicu, tak to rozhodne vymen. Jak znamo oleje casem samy degradujou, proto se udava km najezd nebo doba. Byt tebou tak to vymenim i s filtrem a budes mit jistotu.
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
Re: Menit alebo nemenit filter v AUTOMATE ?
Zdravím. Já měnil olej, a filtr je nad převodovkou, takže mi říkal ze by musel tu převodovku rozřezat aby se k němu dostal. . Jinak výměna stála 2000Kč. Hodina práce.
Re: Menit alebo nemenit filter v AUTOMATE ?
A teraz babo rad ...mam rovnake cenove ponuky s filtrom aj bez. Niekto povie tak a druhy onak a ja mam tiez s toho dilemu lebo jeden servis tvrdy ze sa filter meni a druhy ze nie....jeden ze preplach je dobre urobit a druhy ze nie. Ono original servisy ci vyrobca by najradsej napriklad palivovy filter ani nemenili pritom je len autu prospesne ho vymenit. Takisto interval vymeny oleja doporuca vyrobca taky a odbornici tvrdia opak =D Som vdacny za kazdy nazor ale neviem co urobit =D
Hyundai Sata Fe II, 2.2 CRDi 114 kw, r.v. 2009, AUTOMAT 5st, naj. 75 tis
Re: Menit alebo nemenit filter v AUTOMATE ?
Filter je vo vnútri v prevodovke, aby ho vymenili, museli by ju vymontovať z auta a rozpoliť, preto výmena oleja s výmenou filtra nemôže stáť cca. rovnako, ako bez výmeny filtra. Toto píšu v návode ( je lepšie použiť plničku oleja s vlastným čerpadlom, nemusíš potom riskovať postup podľa servisného manuálu so štartovaním motora )
REPLACEMENT
If you have a fluid changer, use this changer to replace the fluid.
If you do not, replace it using the following procedure.
1. Disconnect the hose which connects the transmission and the oil cooler.
2. Start the engine and let the fluid drain out. Running conditions : "N" range with engine idling.
CAUTION
The engine should be stopped within one minute after it is started. If the fluid has all drained out
before then, the engine should be stopped at that point.
3. Remove the drain plug(A) from the bottom of the transmission case to drain the fluid.
4. Install the drain plug via the gasket, and tighten it to the specified torque.
TORQUE :
40 ~ 50Nm (4 ~ 5 kgf.m, 29 ~ 36 lb-ft)
5. Pour the new fluid in through the oil filler tube.
CAUTION
Stop pouring if the full volume of fluid cannot be poured in.
6. Repeat the procedure in step (2).
NOTE
Check the old fluid for contamination. If it has been contaminated, repeat the steps (5) and (6).
7. Pour the new fluid in through the oil filler tube.
8. Reconnect the hose which was disconnected in step (1) above and firmly replace the oil level gauge.(In
case of this "replace", this means after wiping off any dirt around the oil level gauge, insert it into the filler
tube.)
9. Start the engine and run it at idle for 1~2 minutes.
10. Move the select lever through all positions, and then move it to the "N" position.
11. Drive the vehicle until the fluid temperature rises to the normal temperature [70~80 C(158~176 F)], and
then check the fluid level again. The fluid level must be at the HOT mark.
12. Firmly insert the oil level gauge into the oil filler tube.
Ktorý servis to takto urobí... ak nemá plničku. A ak ju má, môže ti ju ukázať, lebo vypustiť cez spodnú zátku a napustiť vrchom môžeš aj sám.
REPLACEMENT
If you have a fluid changer, use this changer to replace the fluid.
If you do not, replace it using the following procedure.
1. Disconnect the hose which connects the transmission and the oil cooler.
2. Start the engine and let the fluid drain out. Running conditions : "N" range with engine idling.
CAUTION
The engine should be stopped within one minute after it is started. If the fluid has all drained out
before then, the engine should be stopped at that point.
3. Remove the drain plug(A) from the bottom of the transmission case to drain the fluid.
4. Install the drain plug via the gasket, and tighten it to the specified torque.
TORQUE :
40 ~ 50Nm (4 ~ 5 kgf.m, 29 ~ 36 lb-ft)
5. Pour the new fluid in through the oil filler tube.
CAUTION
Stop pouring if the full volume of fluid cannot be poured in.
6. Repeat the procedure in step (2).
NOTE
Check the old fluid for contamination. If it has been contaminated, repeat the steps (5) and (6).
7. Pour the new fluid in through the oil filler tube.
8. Reconnect the hose which was disconnected in step (1) above and firmly replace the oil level gauge.(In
case of this "replace", this means after wiping off any dirt around the oil level gauge, insert it into the filler
tube.)
9. Start the engine and run it at idle for 1~2 minutes.
10. Move the select lever through all positions, and then move it to the "N" position.
11. Drive the vehicle until the fluid temperature rises to the normal temperature [70~80 C(158~176 F)], and
then check the fluid level again. The fluid level must be at the HOT mark.
12. Firmly insert the oil level gauge into the oil filler tube.
Ktorý servis to takto urobí... ak nemá plničku. A ak ju má, môže ti ju ukázať, lebo vypustiť cez spodnú zátku a napustiť vrchom môžeš aj sám.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Re: Menit alebo nemenit filter v AUTOMATE ?
Rozhodol som sa dat to vymenit bez filtra. Moj mechanik ma tiez ubezpecil ze je lepsie to nechal len vymenit a nerozoberat a nepolit prevodovku kvoli filtru ktory sa nemeni. Vybral som si BOSH SERVIS (ARservis) v Nitre, kedze maju vraj plnicku.
Mam dilemu. Nechat urobit preplach nejakou PRO-TEC chemiou? A dalsia...oni tam davaju olej Motul Multi ATF, na ktory davaju zaruku. Alebo si mozem priniest svoj. Ato je to. Nemam ziadnu skusenost s olejom Motul..konkretne http://www.olejcentrum.sk/Motul-Multi-A ... 579411.htm
Ja uvazujem bud nad tym ze to necham na nich alebo si kupit RAVENOL ATF MM SP-III FLUID, ktory je urceny priamo do mojej prevodovky, konkretne http://www.123-olej.sk/RAVENOL-ATF-MM-SP-III-FLUID-1L
Co urobit? Kolko litrov tam vojde? Vdaka za pomoc
Mam dilemu. Nechat urobit preplach nejakou PRO-TEC chemiou? A dalsia...oni tam davaju olej Motul Multi ATF, na ktory davaju zaruku. Alebo si mozem priniest svoj. Ato je to. Nemam ziadnu skusenost s olejom Motul..konkretne http://www.olejcentrum.sk/Motul-Multi-A ... 579411.htm
Ja uvazujem bud nad tym ze to necham na nich alebo si kupit RAVENOL ATF MM SP-III FLUID, ktory je urceny priamo do mojej prevodovky, konkretne http://www.123-olej.sk/RAVENOL-ATF-MM-SP-III-FLUID-1L
Co urobit? Kolko litrov tam vojde? Vdaka za pomoc
Hyundai Sata Fe II, 2.2 CRDi 114 kw, r.v. 2009, AUTOMAT 5st, naj. 75 tis
Re: Menit alebo nemenit filter v AUTOMATE ?
Ahojte. Tak som dal v Nitre v Bosh Service na Bratislavskej urobit preplach prevodovky a vymenu oleja (voslo tam vraj 6 litrov, bolo to robene strojom). Povodne mi nacenili olej Motul Multi ATF ktory splna specifikaciu SP-III, ktory vyrobca aj doporucuje, no naliali mi tam Motul ATF VI ktory splna specifikaciu SP-IV. Je to v pohode?
Motul Multi ATF
Mozul ATF VI
Motul Multi ATF
Kód: Vybrat vše
https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/81818/original/Multi_ATF_%28GB%29_0714.pdf?1409848764
Kód: Vybrat vše
https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/48940/original/ATF_VI_%28GB%29.pdf?1435932694
Hyundai Sata Fe II, 2.2 CRDi 114 kw, r.v. 2009, AUTOMAT 5st, naj. 75 tis