Doporučenia na výmenné intervaly - manuál vs. skúsenosti?

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
xkrchnav
***
Příspěvky: 587
Registrován: 12 zář 2007, 06:47
Bydliště: Adamov

Doporučenia na výmenné intervaly - manuál vs. skúsenosti?

Příspěvek od xkrchnav »

Ahoj,
chcel by som sa opýtať, aké máte skúsenosti alebo doporučenia čo sa týka servisných intervalov? Už sa teším na čítanie manuálu ale viac krát som už čítal, že doporučené intervaly z neho sú často nadsadené. Že autu na 5 rokov záruky to stačí, ale z dlhodobého hľadiska je lepšie meniť veci častejšie. Hlavne olej a podobne. Viete mi napísať doporučené intervaly zo skúseností? Ide o 1.6 CRDi 81 kW.

Díky!
Jožin
i30 CW 1.6 CRDi, 81 kW, 2015
Lantra combi 2.0 16V DOHC 102kw, 98r.v zelená metalíza (na predaj/darovanie)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20111
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Doporučenia na výmenné intervaly - manuál vs. skúsenosti

Příspěvek od Axel.Foley »

Zkrácením intervalu na výměnu oleje rozhodně nic nezkazíš. U Escorta, kterého jsem kupoval jako ojetinu, jsem měnil olej a filtr každých 10.000 km. Vzduchový filtr byl otevřený (něco jako K&N), ten jsem čistil každých cca 5.000 km. Auto jezdilo převážně ve městě.

Teď u i30 jsem do nájezdu 100.000 dodržoval výměnný interval oleje dle výrobce, t. j. každých 20 000 km. Mám najeto přes 100 000 interval budu zkracovat na 10 000 km. Kabinový filtr (pylový) měním 2x ročně. Auto jezdí převážně mimo město a minimálně jednou týdně dálnice.

Ještě možná jedna "rada" - vše záleží také na tom, jak často jezdíš, v jakém prostředí, kolik ročně najezdíš, studené starty, délka jednotlivých tras... Jak píšu výše - jedno auto jazdilo město, druhé mimo. Ve městě nalítáš houby kilometrů, ale při stání na semaforech motor běží a maže, tudíž degraduje i olej. Na venkově stojíš málokdy a na dálnici (když nejezdíš po D1 :mrgreen: ), také ne. Takže doporučuji použít hlavu a raději kratší interval výměny.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4963
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Doporučenia na výmenné intervaly - manuál vs. skúsenosti

Příspěvek od Alf6 »

Výměný interval výrobcem je stanovem pouze pro jizdy za ideálních podmínek. Při častějších jízdách v městském provozu nebo se studeným motorem tyto limity zkraťte přibližně o 20-30 %.

https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... orovy-olej
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
xkrchnav
***
Příspěvky: 587
Registrován: 12 zář 2007, 06:47
Bydliště: Adamov

Re: Doporučenia na výmenné intervaly - manuál vs. skúsenosti

Příspěvek od xkrchnav »

Díky moc za rady. Doteraz sme mali fakt starenku (z podpisu) a tak som si hovoril, že tá už znesie dosť a navyše jednoduchý benzín to bol/je. Jazdíme cca 15000 km ročne. Bývame cca 15-20 km od mesta. Takže skoro denne do mesta a naspäť. A potom dovolenky sem tam 100-1000 km ale podla slubovanej spotreby sa asi rozsupneme aj v týchto vzdialenostiach.
i30 CW 1.6 CRDi, 81 kW, 2015
Lantra combi 2.0 16V DOHC 102kw, 98r.v zelená metalíza (na predaj/darovanie)
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5101
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Doporučenia na výmenné intervaly - manuál vs. skúsenosti

Příspěvek od petzl62 »

U mého auta-prakticky stejná motorizace.
Předepsaná periodicita 30tis. km.Tu dodržuju servisně s razítkem.Záruka je záruka.
A mimo to si měním olej i filtry(vyjma kabinového-ten dle potřeby-výměna trvá 5min.) každých 15tis. km. sám.Zrovna teď mě čeká svépomocná výměna ve 135tis.km.
Výrobcem stanovený interval 30tis. je z mého pohledu nesmysl.
Pokud najedeš 15tis. ročně-měnil bych olej,samozřejmě včetně filtru jednou za rok.Je to i doporučeno rozumnými uživateli. Filtry vzduch a kabina-dle potřeby a podmínek.Prostě řečeno,víc jak 15tis. km na olej bych nejezdil.A je důležité zvolit správnou specifikaci oleje.
Dodavatele olejů,filtrů a všeho za rozumné ceny jistě rychle tady na fóru dohledáš.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,68 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 36500 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4963
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Doporučenia na výmenné intervaly - manuál vs. skúsenosti

Příspěvek od Alf6 »

Na 5w-40 je 15 000 uz moc. Ideal na tento olej je 7000 - 10 000km a to pouze za ideálních podmínek. Ikdyz je na obale napsano "plne" synteticky a nebo "synteticky", tak to nemá se syntetikou nic spolecneho. Je to hydrokrakovany olej "nahoneny" aditivy. A po par tkm je hodnotami blizko 10w-40. Kdo chce "lepsi" olej, at vybira dle druhu základového oleje.

10w40 je dobrá na mín studených startů a málo krátkých jízd. Výměna do 15-ti tkm.
5w40 nebo 0w40 je vhodnější na časté starty i pro kratší jízdy. Výměna max po 10-ti tkm.
Naposledy upravil(a) Alf6 dne 22 lis 2015, 17:31, celkem upraveno 1 x.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5101
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Doporučenia na výmenné intervaly - manuál vs. skúsenosti

Příspěvek od petzl62 »

Alfe,určitě máš pravdu...ale mě ten olej vyhovuje a byl to olej,který používala :hyu: i Kia jako prvonáplň u svých motorů.
Při vší úctě k Millers oils,já do svého vozu olej za 3tis. lít dvakrát do roka nebudu. :wink:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,68 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 36500 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4963
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Doporučenia na výmenné intervaly - manuál vs. skúsenosti

Příspěvek od Alf6 »

V pořádku. Vím, proč jsem si ho vybral a kde jsou jeho silné stránky. Cenu akceptuju, protože tato závodní verze oleje ( zcela vhodná pro civilni pouziti - pozor! neplest s obyčejnou 5w-40!) poskytuje díky spickovemu složení základových olejů z polyalfaolefinů (PAO) a organických polyesterů (triesterů) nepochybně vetsi miru ochrany motoru, ( a to například díky extrémní smáčivosti kovů, kdy po vypnuti motoru vsechen olej nesteka zpet do olejove vany, ale zustava na stene valcu atd.., takže pote, kdy motor opet nastartujes, tak je olej již tam, kde ma byt a ihned "maže" a chrání motor) nez nejaký civilní Shell, který v autorizovanem servisu vyjde na cca stejný prachy. Toto jsem poznal sám, kdy ihned po nastartování má motor mnohem nižší otáčky, nez na predhozi oleje. Nehlede na to, ze prave diky svému slozeni si udrzuje sve spickove vlastnosti mnohem delší dobu, nez nejaka civilni 5w-40, která po par tkm degraduje a jde do háje.
To samé platí o svíčkách, kdy Iridiovky mají navrch v zapalovacím výkonu a z něho plynoucího chování motoru a vystačí si s mnohem nižším napětím :!: Ne kvůli iridiu, ale kvůli malému hrotu a praktickým důsledkem pak je výrazné "roztažení rozsahu" hodnot min. a max. průměrné spotřeby . Auto je nepochybne zivejsi a jde mnohem lepe do otáček. Nehlede na to, ze diky sve konstrukci si sve vlastnosti udrzi delší dobu, nez obycejna svicka. Tyto svícky zajišťují totiž přeskok jiskry přesně v tom momentě, kdy ŘJ pošle do zapalování příslušný impuls, nikoli až v momentě, kdy pro přeskok jiskry vzniknou ve válci příhodné podmínky. instalace svíček Denso Iridium Power z tohoto duvodu dokonale odhalí problémy v zapalovací soustavě: pokud tam nějaký je, chod motoru se citelně zhorší. Jenže to není problém svíček, jimž to někteří mají tendenci přičítat, ale ten problém je někde jinde. Jen pro informaci: u MPI s chytrou ŘJ motoru po instalaci iridiových svíček otáčky na volnobech mají tendenci klesat. U karburátorových motorů naopak otáčky stoupnou.




Mezi oleji a třeba svíčkami jsou rozdíly. Rozdily, které bud k cene akceptujes a nebo nikoliv.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
tmx
**
Příspěvky: 331
Registrován: 02 pro 2014, 23:00

Re: Doporučenia na výmenné intervaly - manuál vs. skúsenosti

Příspěvek od tmx »

:mrgreen: Smrt krásných srnců. :mrgreen:
Volkswagen Tiguan People 1,5 eTSi 110 kW mHEV, 2024, modrá Nightshade
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20111
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Doporučenia na výmenné intervaly - manuál vs. skúsenosti

Příspěvek od Axel.Foley »

petzl62 píše:Alfe,určitě máš pravdu...ale mě ten olej vyhovuje a byl to olej,který používala :hyu: i Kia jako prvonáplň u svých motorů.
Při vší úctě k Millers oils,já do svého vozu olej za 3tis. lít dvakrát do roka nebudu. :wink:
Souhlasím s petzl62. Ono je rozdíl najezdit ročně 10.000 km a udělat jednu výměnu za 3000 korun a najezdit 40.000 km a dělat výměny 2 za 6000 korun (nebo i víc u benzínu) I kdyby ten olej měl sebelepší vlastnosti, auto s velkým nájezdem půjde do světa s nějakými 200.000 nalítanými kilometry a novému majiteli bude úplně jedno, zda tam byl ultra mega supr olej nebo cokoliv obyčejného, dráž ho kvůli tomu, Alfe, neprodáš. Jelikož si Elu chceš nechat, nedivím se ti a chápu tvůj přístup.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4963
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Doporučenia na výmenné intervaly - manuál vs. skúsenosti

Příspěvek od Alf6 »

Ne vždy je nejlepší to, co tam dal výrobce. Ten tam da to, co je pro nej ekonomicky nejvyhodnejsi. Ne, co je pro auto dokonce lepší [-X Nehlede na to, ze výrobce nechce, aby te auto dobře sloužilo 10 -15 let. Vyrobce chce, aby jsi nejlepe ještě před koncem záruky koupil novy vuz.

Urcite Elu prodavat nebudu. Jelikož bezproblémová a casem proverena atmosféra s dvojim casovanim ventilu dává naději na mnohem delší kilometrovy probeh nez tady tech udavanych 200 000. Samozrejme za prodpokladu, ze autu das trochu vic, než je psano v manuálu. Ale to by mělo platit pro všechny auta.

Kdybych mel v planu auto střelit do konce záruky, tak se na nejaky predcasny vymeny oleje a další věci vykašlu. Tohle delam pro sebe a pro sve auto, které mne má slouzit co mozna nejlepe 8)

PS: a taky mne to tak trochu baví, protože jsem do Elantry fanda a baví mně se v tom tak trochu "stourat" :D
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
xkrchnav
***
Příspěvky: 587
Registrován: 12 zář 2007, 06:47
Bydliště: Adamov

Re: Doporučenia na výmenné intervaly - manuál vs. skúsenosti

Příspěvek od xkrchnav »

Alf6 - v tomto, čo píšeš, zdieľam moje predstavy o využití novo prichádzajúceho "skoro člena rodiny". Takže sa asi budem radiť s tebou. Len akurát asi o diesel bude trošku iná starosť než o benzín. Len nedávno som čital kdesi, že proste už odkedy sú normy v EÚ tak vôbec nezáleží na značke oleja, ale je to len o tej špecifikácii. Ale u tých "závodních" olejov to asi bude ináč. Ten Millers som videl za 1500 Kč 5 l, prečo ste teda písali 3000 za výmenu? No už sa neviem dočkať až si preštudujem manuál, že aká je tam špecifikácia oleja a iné veci. Len sa budem potrebovať pripraviť na garančku. V nedalekom vlákne som našiel, že sa dá tým, že viem čo chcem a ešte to aj vedieť povedať, ušetriť kľudne aj viac ako polovica...

Tak díky zatiaľ za podporu. Dúfam, že na zrazy jazdíte, že by sme aj z očí v oč pokecali, či? :)
i30 CW 1.6 CRDi, 81 kW, 2015
Lantra combi 2.0 16V DOHC 102kw, 98r.v zelená metalíza (na predaj/darovanie)
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4963
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Doporučenia na výmenné intervaly - manuál vs. skúsenosti

Příspěvek od Alf6 »

Mnou se urcite nerid :D Kazdopadne pokud se chystáš na olej, tak si zkus prostudovat toto forum: http://www.oleje.cz/forum/?mobile=desktop

Dulezita je nejenom specifikace pro tvůj motor, ale i to z jakeho základového oleje je vyroben:

http://www.oleje.cz/clanek/Kdyz-se-rekn ... dove-oleje


Hodne stesti, ja se v tomhle valel několik tydnu nez jsem zjistil to co jsem potreboval. Napred jsem chtěl radu zde na :hyu: foru, ale tady mne nikdo neporadil a když jsem napsal par lidem zpravu, tak nikdo neodpovedel.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
mikodim
****
Příspěvky: 1350
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: Doporučenia na výmenné intervaly - manuál vs. skúsenosti

Příspěvek od mikodim »

xkrchnav píše:Ahoj,
chcel by som sa opýtať, aké máte skúsenosti alebo doporučenia čo sa týka servisných intervalov? Už sa teším na čítanie manuálu ale viac krát som už čítal, že doporučené intervaly z neho sú často nadsadené. Že autu na 5 rokov záruky to stačí, ale z dlhodobého hľadiska je lepšie meniť veci častejšie. Hlavne olej a podobne. Viete mi napísať doporučené intervaly zo skúseností? Ide o 1.6 CRDi 81 kW.

Díky!
Jožin
Ja by som ti odporúčal menit olej zhruba po tych 10tis km, sučasne aj s olejovym a vzduchovým filtrom.. Aký olej? No podla specifikacie vyrobcu. Totiž, ak más peniaze a chces mat dobrý pocit spokojne investu aj do draheho oleja. No nikto nevie dokazat ,potvrdit ,overit, že s jedným olejom ti motor vydrzi bez problemov 200tis. a s drahsim "kvalitnejsim" olejom 300tis. km. Lebo na zivotnost motoram ma vplyv viacej veci,okrem oleja. Skorej si nastuduj ako jazdiť, aby si setril napr. turbo ,je toho na nete veľa ak planujes auto mat dlhsiu dobu.

Alf, písal si ,ze z tvojim olejom má motor nižšie otačky po nastartovaní.. Otačky sa reguluju podla aktualnej teploty motora, teda tvoj olej slabšie maže - je tam vecsie trenie cim sa motor skorej ohreje a preto ma skorej nizsie otacky :mrgreen: Ale nie, len ta trochu naťahujem,neboj :lol: Kazdy, aj "civilný" olej ostava aj po vypnuti a nestece cely dole.. Rozoberal som motor ktorý rok nebol nastartovany a ver mi ze bol vsade a poriadne mastný :lol: Ale vydno že ta to zaujíma a mas to vsetko nastudovane. Len podla mna kazdy vyrobca len a len vychvaluje svoj produkt tak netreba verit na zázraky , co sa tyka napr. olejov alebo paliva atd. Svagor jazdi sluzobne a tankuje len a len najlacnejsiu naftu , ziadne aditiva, ziadne setrenie motora, olej meni ked ho to napadne aj po 25, ci 30tis km co je aj 10tis km nad rámec zivotnosti ak má interval 15tis. a najazdi neskutocne vela km bez akychkolvek problemov, a len kruti hlavou naco tolko strachu a starostlivosti ak ja davam napr. VIF do nafty alebo menim olej po 10tis km :mrgreen:
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Doporučenia na výmenné intervaly - manuál vs. skúsenosti

Příspěvek od copper5252 »

ja na svoji I30 mněnim olej co 10tkm více ne , resp od koupě jsme mněnil po zajeti motoru 2000 km a pak v 6000 km a tedka až najedu 10tkm :)

ano muže se to zdát přemrštěné ale na tomhle se jak si nevyplatí šetřit !

A jak už tady psaly jiní zaleží jaké trasy jezdiš jak čí kratší trasy a více studený motor tak tím vice olej trpí atd

ale každopadně bych olej mněnil máx po 10tkm, at si ríká kdo chce co chce , nic tim neskazite , ono spíše zaleží jak moc chcete aby vám auto vydrželo o tom to je !

znám jednoho člověka co si koupil nové auto a až po 60tkm kdy mu chciplo turbo ! zistil že by se v autě mnělo mněnit něco jako olej :roll: :roll: aji takový jsou mezi náma ](*,)

Jinak do auta davám olej 0w40 mobil 1 jezdim hlavně mněsto a obačas dalkové
olej 0w40 se mi jevim podle chodu motoru a stylu jizdy jako idealní pro mně
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Ostatní“