Ztrata vykonu, blikajici kontrolka motoru, chyba P12BF
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Ztrata vykonu, blikajici kontrolka motoru, chyba P12BF
Ahoj,
delsi dobu mam problem s vykonem motoru. Obcas se stane, ze za jizdy auto jakoby chvili nereaguje na plyn.
Po seslapnuti pedalu se nic nedeje az do urciteho momentu, kdy auto zareaguje, dost casto az s plynem skoro u podlahy. Dnes se mi navic pri jizde na dalnici (zahraty motor) stalo, ze se rozblikala ikonka motoru a motor prestal na plynovy pedal reagovat uplne. Zajel jsem na krajnici, pripojil BT ODBII ctecku a nacetl chybove kody a doma pak nasledne dohledal vyznam alespon casti z nich.
P12BF - ECU Torque Monitoring - Not Plausible Signal
P2138 - Accelerator Position Sensor 1 & 2 Signal Voltage Correlation
P2138 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch D/E Voltage Correlation
P2127 - Accelerator Position Sensor 2 Signal Circuit Low Input
P2127 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch “E” Circuit Low Input
B2AAA - nenasel jsem
C1555 - nenasel jsem
Jizda pokracovala tak, ze jsem zhasl motor, chvili pockal a opet nastartoval. Kontrolka stale blikala, nicmene motor sel trochu do otacek, ale nemel skoro zadny vykon (jakoby nezabiralo turbo). Po chvilce jizdy za staleho blikani kontrolky ale motor najednou dostal vetsi vykon a ja dojel cca 10Km domu. Po zaparkovani jsem jeste nekolikrat zkusil nastartovat a vzdy jsem kontroloval chybove kody. Ty postupne mizely a asi po 4 nastartovani prestala blikat kontrolka motoru. Posledni chybou, ktera v ECU zustava trvale je P12BF. Jeste upresnim, ze pred nejakou dobou jsem byl na cisteni EGR ventilu, se kterym byly problemy uz drive (ztrata vykonu behem jizdy, ale bez blikani ikony motoru).
V utery jdu na servis, ale nemam z toho dobry pocit Mate nekdo podobne zkusenosti a vedeli byste poradit, co by mohlo byt pricinou problemu?
delsi dobu mam problem s vykonem motoru. Obcas se stane, ze za jizdy auto jakoby chvili nereaguje na plyn.
Po seslapnuti pedalu se nic nedeje az do urciteho momentu, kdy auto zareaguje, dost casto az s plynem skoro u podlahy. Dnes se mi navic pri jizde na dalnici (zahraty motor) stalo, ze se rozblikala ikonka motoru a motor prestal na plynovy pedal reagovat uplne. Zajel jsem na krajnici, pripojil BT ODBII ctecku a nacetl chybove kody a doma pak nasledne dohledal vyznam alespon casti z nich.
P12BF - ECU Torque Monitoring - Not Plausible Signal
P2138 - Accelerator Position Sensor 1 & 2 Signal Voltage Correlation
P2138 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch D/E Voltage Correlation
P2127 - Accelerator Position Sensor 2 Signal Circuit Low Input
P2127 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch “E” Circuit Low Input
B2AAA - nenasel jsem
C1555 - nenasel jsem
Jizda pokracovala tak, ze jsem zhasl motor, chvili pockal a opet nastartoval. Kontrolka stale blikala, nicmene motor sel trochu do otacek, ale nemel skoro zadny vykon (jakoby nezabiralo turbo). Po chvilce jizdy za staleho blikani kontrolky ale motor najednou dostal vetsi vykon a ja dojel cca 10Km domu. Po zaparkovani jsem jeste nekolikrat zkusil nastartovat a vzdy jsem kontroloval chybove kody. Ty postupne mizely a asi po 4 nastartovani prestala blikat kontrolka motoru. Posledni chybou, ktera v ECU zustava trvale je P12BF. Jeste upresnim, ze pred nejakou dobou jsem byl na cisteni EGR ventilu, se kterym byly problemy uz drive (ztrata vykonu behem jizdy, ale bez blikani ikony motoru).
V utery jdu na servis, ale nemam z toho dobry pocit Mate nekdo podobne zkusenosti a vedeli byste poradit, co by mohlo byt pricinou problemu?
Hyundai i30, 1.6 CRDi 66KW FL, r.v. 2010 Nošovice
- Reklama
Re: Ztrata vykonu, blikajici kontrolka motoru, chyba P12BF
Vzdy sis ty chyby sam nasel, mas tam celkem jasne napsano, v jakej okruhu je chyba.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Ztrata vykonu, blikajici kontrolka motoru, chyba P12BF
To ano, ale jde mi o konkretni reseni teto zavady. Ten popisek mi jako laikovi moc nerika a nic moc konkretniho se mi dale zjistit nepovedlo. Rad bych vedel na co se pripravit a zda tu nekdo resil stejny problem.
Hyundai i30, 1.6 CRDi 66KW FL, r.v. 2010 Nošovice
Re: Ztrata vykonu, blikajici kontrolka motoru, chyba P12BF
Nikdo neni vizionar, napr. pri kodu chyby vstrikovani muze byt chyba jen v palivovym filtru. Stejnou zavadu resim na jednom rodinnem aute, ale nema reseni, nasel jsem po svete x dalsich lidi, co taky vymenili pedal, potenciometr, klapky a nic, jakmile je vedro, auto v urcitych situacich prestane reagovat na plyn. Navsteva 5 ruznych specializivanych servisu nic nevyresila.
Tobe sviti potenciometr plynoveho pedalu, ktery ma drahy, nekde v tomto okruhu je zavada. Nepredpokladej, ze to opravis sam, jed do servisu, od toho jsou.
Tobe sviti potenciometr plynoveho pedalu, ktery ma drahy, nekde v tomto okruhu je zavada. Nepredpokladej, ze to opravis sam, jed do servisu, od toho jsou.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Ztrata vykonu, blikajici kontrolka motoru, chyba P12BF
Ok, dekuju za odpoved. Jinak ted se zobrazuje jen ta chyba P12BF, to myslis ze je prave chyba potenciometru plynoveho pedalu? Kazdopadne v utery jsem objednan na servis, tak snad si budou vedet rady.
Hyundai i30, 1.6 CRDi 66KW FL, r.v. 2010 Nošovice
Re: Ztrata vykonu, blikajici kontrolka motoru, chyba P12BF
http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai ... 4554/P12BF
Mrkni na to, objevilo se to pro i30 II, patrne to nebude ojedinela chyba.
Mrkni na to, objevilo se to pro i30 II, patrne to nebude ojedinela chyba.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Ztrata vykonu, blikajici kontrolka motoru, chyba P12BF
P12BF je chyba RJ,kdy nesedi vypocet krouticiho momentu motoru nez je predepsany v dany moment RJ,je treba projit veskere cidla a obvody ktere jsou k tomuto vazane
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Ztrata vykonu, blikajici kontrolka motoru, chyba P12BF
B2AAA by mela byt P0420 -spatne slozeni vyfukovych plynu nebo vadna lambda sonda ,pokud jsi to startoval a motor ti blbnul mohlo se stat ze chviiy sly spatne plyny do vyfuku a nacetlo to jako chybu, tady spis se zamer na tu prvni chybu P12BF a potom ostatni
C1555 souvisi s poruchou elektrickeho posilovace rizeni a ECU
C1555 souvisi s poruchou elektrickeho posilovace rizeni a ECU
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Ztrata vykonu, blikajici kontrolka motoru, chyba P12BF
Tak dneska jsem byl ve svem servisu, kde mi technik rekl, ze v ridici jednotce zadne chybove kody nejsou.
Zajimave, moje BT diagnostika + program Torque stale zobrazovala chybu P12BF. Tu jsme s technikem nakonec vymazali pres moji diagnostiku. Kazdopadne technikovi se nezdal plynovy pedal resp. tempomat, ktery je na nej nejak napojen. V origo Hyundai diagnostice mi ukazoval, ze pedal reaguje dobre, jenze to jeste nemusi vubec nic znamenat, kdyz se problem vyskytuje nahodne a vetsinou nema za nasledek ani pad do nouzaku Behem testovaci jizdy se problem samozrejme neprojevil. Odkazal mne tedy do servisu, kde tempomat montovali, tam jsem objednany na patek. Opet bude diagnostika a pripadne odpojeni tempomatu, aby se vyloucil jako pricina problemu.
Jinak ano, prijde mi, ze hlavni problem je ta chyba P12BF a ty ostatni jsou uz jen dusledek.
Zajimave, moje BT diagnostika + program Torque stale zobrazovala chybu P12BF. Tu jsme s technikem nakonec vymazali pres moji diagnostiku. Kazdopadne technikovi se nezdal plynovy pedal resp. tempomat, ktery je na nej nejak napojen. V origo Hyundai diagnostice mi ukazoval, ze pedal reaguje dobre, jenze to jeste nemusi vubec nic znamenat, kdyz se problem vyskytuje nahodne a vetsinou nema za nasledek ani pad do nouzaku Behem testovaci jizdy se problem samozrejme neprojevil. Odkazal mne tedy do servisu, kde tempomat montovali, tam jsem objednany na patek. Opet bude diagnostika a pripadne odpojeni tempomatu, aby se vyloucil jako pricina problemu.
Jinak ano, prijde mi, ze hlavni problem je ta chyba P12BF a ty ostatni jsou uz jen dusledek.
Hyundai i30, 1.6 CRDi 66KW FL, r.v. 2010 Nošovice
Re: Ztrata vykonu, blikajici kontrolka motoru, chyba P12BF
jinak pod tu chybu spada (It must be check for RPS, CKP, CLUTCH SWITCH, BRAKE SWITCH).
senzor railu,dodavka paliva,casovani vstrik.cerpadla,spinac spojky,brzdovy spinac. nesouhlasi hodnoty v ECU RJ a namerene skutecne pri provozu
coz jak pises muze souviset s tempomatem pokud ti ho domontovavali dodatecne ale i s EGR ventilem bude to chtit projit poradne
senzor railu,dodavka paliva,casovani vstrik.cerpadla,spinac spojky,brzdovy spinac. nesouhlasi hodnoty v ECU RJ a namerene skutecne pri provozu
coz jak pises muze souviset s tempomatem pokud ti ho domontovavali dodatecne ale i s EGR ventilem bude to chtit projit poradne
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Ztrata vykonu, blikajici kontrolka motoru, chyba P12BF
No tempomat nebyl soucasti zakladni vybavy a montovali ho dodatecne hned po koupi auta pred 5ti lety. Je pravda, ze tempomat parkrat zazlobil, obcas nesel vypnout a stale svitila zelena ikonka ON i po zhasnuti motoru. Po opetovnem staru bylo ale vse v poradku. Prvni majitel, ktery mel auto cca rok resil problemy s tempomatem take. Prodejce ho nechal na zaruku vymenit, ten problemovy byl z nejake vadne serie. EGR ventil uz byl take nacaty a projevoval se prave temi vypadky ve vykonu motoru a omezenymi otackami, nikdy ale ne padem do nouzaku a vubec zadnou reakci na plyn. pedal. Cistlili ho cca pred dvema lety, a pak cca pred mesicem. V patek napisu, jaky je dalsi vyvoj.
Hyundai i30, 1.6 CRDi 66KW FL, r.v. 2010 Nošovice
Re: Ztrata vykonu, blikajici kontrolka motoru, chyba P12BF
Ahoj, takze pokracovani je nasledujici. Hned jak jsem nastartoval, zustala svitit kontrolka motoru, auto ale jelo az na jedno popisovane skubnuti normalne (opet jsem musel seslapnout pedal skoro az k podlaze, aby se auto rozjelo.). Zadny nouzak, omezeni otacek a vykonu se ale nekonalo. Po prijezdu do servisu a napojeni diagnostiky to vyhodilo chyby:
P2127 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch “E” Circuit Low Input
P2138 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch D/E Voltage Correlation
C1555
Cili to cele zda se opravdu smeruje k plynovemu pedalu nebo tempomatu.
Cena noveho pedalu i s praci je 9500 Kc, coz je docela raketa. Navic neni jiste, zda je problem opravdu v nem.
Dalsi postup bude takovy, ze v servise odletuji tempomat od konektoru plynoveho a dalsich pedalu.
Z vicero zdroju mam info, ze problem bude spise v dodelavanem tempomatu, ze plynovy pedal jako takovy odchazi velice malo. Akorat nevim, co si myslet o chovani auta popisovanem v prvnim prispevku. Zda to muze byt dusledek bud vadneho plynoveho pedalu ci tempomatu a nebo je tam tech problemu vice.
P2127 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch “E” Circuit Low Input
P2138 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch D/E Voltage Correlation
C1555
Cili to cele zda se opravdu smeruje k plynovemu pedalu nebo tempomatu.
Cena noveho pedalu i s praci je 9500 Kc, coz je docela raketa. Navic neni jiste, zda je problem opravdu v nem.
Dalsi postup bude takovy, ze v servise odletuji tempomat od konektoru plynoveho a dalsich pedalu.
Z vicero zdroju mam info, ze problem bude spise v dodelavanem tempomatu, ze plynovy pedal jako takovy odchazi velice malo. Akorat nevim, co si myslet o chovani auta popisovanem v prvnim prispevku. Zda to muze byt dusledek bud vadneho plynoveho pedalu ci tempomatu a nebo je tam tech problemu vice.
Hyundai i30, 1.6 CRDi 66KW FL, r.v. 2010 Nošovice
Re: Ztrata vykonu, blikajici kontrolka motoru, chyba P12BF
a neni nekde poskozena kabelaz,to vypada jako by byly prehryzane draty,nebo upadle v zalisovani nektere svorkovnici,asi to budou muset promerit
nekomunikuje plynovy pedal s klapou,do snimace klapky jde nizke napeti
nekomunikuje plynovy pedal s klapou,do snimace klapky jde nizke napeti
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Ztrata vykonu, blikajici kontrolka motoru, chyba P12BF
Tak tohle skoro všechno už mám za sebou. Škoda že sis schovával až na potom,
že máš neorigo tempomat. Já jsem se to dověděl asi měsíc po tom co jsem auto koupil
a trápil se s tím po celou záruku. Třikrát měněná jednotka. Taky mi to na mé diagnostice
( koupená jen kvůli těmto problémům) hlásilo P2138 a P2127.
Nejlepší bylo, když na dálnici v zúžení převedeného do jednoho pruhu v protisměru mi přestal reagovat plynový pedál......
V servise mi na měsíčním voze čistili EGR, vstřikovače, klapky, kontrola kabeláže.
Když se to opakovalo už několikrát, domluvil jsem se na zkoušce bypassu tempomatu.
A byl klid.
Dále pak pokračoval můj obvyklý folklór se servisem.
Ten tempomat je od Motorsportu ( najdete zmínky o tom i zde na fóru)
Ale už se nedá sehnat, výrobce je prý mrtvý brouk.
že máš neorigo tempomat. Já jsem se to dověděl asi měsíc po tom co jsem auto koupil
a trápil se s tím po celou záruku. Třikrát měněná jednotka. Taky mi to na mé diagnostice
( koupená jen kvůli těmto problémům) hlásilo P2138 a P2127.
Nejlepší bylo, když na dálnici v zúžení převedeného do jednoho pruhu v protisměru mi přestal reagovat plynový pedál......
V servise mi na měsíčním voze čistili EGR, vstřikovače, klapky, kontrola kabeláže.
Když se to opakovalo už několikrát, domluvil jsem se na zkoušce bypassu tempomatu.
A byl klid.
Dále pak pokračoval můj obvyklý folklór se servisem.
Ten tempomat je od Motorsportu ( najdete zmínky o tom i zde na fóru)
Ale už se nedá sehnat, výrobce je prý mrtvý brouk.
Re: Ztrata vykonu, blikajici kontrolka motoru, chyba P12BF
Tak on je to original Hyundai, resp. je domontovavan autorizovanym servisem. Navod, ktery k nemu mam ma logo Hyundai, takze bych si myslel, ze bude minimalne podporovan vyrobcem.
Kazdopadne neni tam z vyroby a to je asi to dulezite. Montaz vyzadovala "nestandardni" zasah v podobe letovani kabelaze nekam ke konektorum vsech pedalu. Vyfotil jsem manual, ktery jsem k tempomatu dostal. Nazev firmy, ktera ho vyrobila tam ale neni. Nicmene ta firma, kterou zminujes mi neco rika a asi to bude ono. Zitra jedu na kompletni demontaz, tak snad to bude ono a nebudou to vyhozene penize. Resil si pak nejakou nahradu, nebo jezdis bez tempomatu? To chovani, ktere popisujes je presne to, co se deje me a resilo se to obdobne... 2x cisteny EGR, poprve cca v 50t KM, podruhe pred mesicem v 86t KM. V obou dvouch pripadech ale potvrzeno jeho zasekavani, takze procisteni bylo potreba.
btw: je to trochu offtopic, ale kdyz uz resime EGR... mate nekdo zkusenosti s dekarbonizaci motoru pripravky of firmy BG nejakym servisem v Praze a okoli? Ja to docela zvazuji a pred pristi vymenou oleje do toho asi pujdu.
Kazdopadne neni tam z vyroby a to je asi to dulezite. Montaz vyzadovala "nestandardni" zasah v podobe letovani kabelaze nekam ke konektorum vsech pedalu. Vyfotil jsem manual, ktery jsem k tempomatu dostal. Nazev firmy, ktera ho vyrobila tam ale neni. Nicmene ta firma, kterou zminujes mi neco rika a asi to bude ono. Zitra jedu na kompletni demontaz, tak snad to bude ono a nebudou to vyhozene penize. Resil si pak nejakou nahradu, nebo jezdis bez tempomatu? To chovani, ktere popisujes je presne to, co se deje me a resilo se to obdobne... 2x cisteny EGR, poprve cca v 50t KM, podruhe pred mesicem v 86t KM. V obou dvouch pripadech ale potvrzeno jeho zasekavani, takze procisteni bylo potreba.
btw: je to trochu offtopic, ale kdyz uz resime EGR... mate nekdo zkusenosti s dekarbonizaci motoru pripravky of firmy BG nejakym servisem v Praze a okoli? Ja to docela zvazuji a pred pristi vymenou oleje do toho asi pujdu.
- Přílohy
-
- 3.jpg (195.31 KiB) Zobrazeno 9005 x
-
- 2.jpg (195.73 KiB) Zobrazeno 9005 x
-
- 1.jpg (143.19 KiB) Zobrazeno 9005 x
Hyundai i30, 1.6 CRDi 66KW FL, r.v. 2010 Nošovice