Jak jezdit usporne?
Moderátoři: vipe, Moderátoři
Jak jezdit usporne?
Zdravim, mam Getz 1.1 a celkem by me zajimalo jak jezdit co nejusporneji. Nevim jestli se u nas vubec prodava Getz s palubnim pocitacem, ale treba ho nekdo ma a napise jak se spotreba pohybuje vzhledem k otackam apod. , popr s jinymi zkusenostmi. Ja se snazim pohybovat v rozmezi cca 1800 az max 3500 ot/min. Zatim moje zkusenosti jsou, ze vyse (nad 120 km/h) uz to zacina citelneji vice bumbat. Jeste jsem slysel 2 ruzne nazory:
1) spotreba je primo umerna otackam vozu (tj. cim nizsi otacky tim mensi spotreba)
2) pri nizkych otackach (rekneme v mem pripade 1500 - 1700) je vyssi nez v optimalnich (rekl bych tech 3200 ot/min kdy je nejvyssi tocivy moment).
Tak piste svoje zkusenosti, rad se priucim (a treba nejenom ja)
1) spotreba je primo umerna otackam vozu (tj. cim nizsi otacky tim mensi spotreba)
2) pri nizkych otackach (rekneme v mem pripade 1500 - 1700) je vyssi nez v optimalnich (rekl bych tech 3200 ot/min kdy je nejvyssi tocivy moment).
Tak piste svoje zkusenosti, rad se priucim (a treba nejenom ja)
- Reklama
-
- **
- Příspěvky: 191
- Registrován: 18 dub 2005, 20:42
- Bydliště: Košice /Slovensko/
- Kontaktovat uživatele:
spotreba
..veru tak, aj som prišiel na jednú vec, že Getz 1.1, keď sa mu šlápne na plyn, je veru riadne pažravý
Pri jazde nad 120km/h ručička palivomeru normálne padá k E
Ja po meste jazdím do 3300ot/m a podradujem v rozsahu 2500-2800ot/m spotreba cca 7.6l
Okolo 20.000km plánujem auto načipovať, a uvidím či zmenou časovania sa niečo zmení so spotrebou.
Ak nie, vrátime hodnoty na pôvodné
Čo sa týka palubného počítača v hromadnom importe Getz-a do SR a ČR, snáď ani nemali, jednine ak tak v indiv. dovoze jazdeného Getza z DE.
Pri jazde nad 120km/h ručička palivomeru normálne padá k E
Ja po meste jazdím do 3300ot/m a podradujem v rozsahu 2500-2800ot/m spotreba cca 7.6l
Okolo 20.000km plánujem auto načipovať, a uvidím či zmenou časovania sa niečo zmení so spotrebou.
Ak nie, vrátime hodnoty na pôvodné
Čo sa týka palubného počítača v hromadnom importe Getz-a do SR a ČR, snáď ani nemali, jednine ak tak v indiv. dovoze jazdeného Getza z DE.
Hyundai Getz 1.1 5dv /VS celadon blue/
Pokud chceš jezdit úsporně, doporučuju rozhodně nevytáčet přes 3tis.
Zkoušel jsem to podle PC a s přibývajícími otáčkami začíná neskutečně žrát. Tomu i odpovídá situace na dálnici - přes 120km/h (tedy přes 3tis) ze výrazně zvyšuje spotřeba někam k 8,5-9 litrům.
To auto je stavěné hlavně do města a na krátké trasy po okreskách, tomu odpovídá motor a převodovka - vysoká akcelerace a živost je dána zpřevodováním do rychla, motor se hodně vytáčí při vyšších rychlostech.
Zkoušel jsem jezdit úsporně - řadit okolo 2,5tis (stačí to, ten motor je hodně pružný) a dosáhl jsem po městě spotřeby cca 7,2. Při normální jízdě se s bídou vejdu do 8 litrů.
Zkoušel jsem to podle PC a s přibývajícími otáčkami začíná neskutečně žrát. Tomu i odpovídá situace na dálnici - přes 120km/h (tedy přes 3tis) ze výrazně zvyšuje spotřeba někam k 8,5-9 litrům.
To auto je stavěné hlavně do města a na krátké trasy po okreskách, tomu odpovídá motor a převodovka - vysoká akcelerace a živost je dána zpřevodováním do rychla, motor se hodně vytáčí při vyšších rychlostech.
Zkoušel jsem jezdit úsporně - řadit okolo 2,5tis (stačí to, ten motor je hodně pružný) a dosáhl jsem po městě spotřeby cca 7,2. Při normální jízdě se s bídou vejdu do 8 litrů.
Benji
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
-
- **
- Příspěvky: 191
- Registrován: 18 dub 2005, 20:42
- Bydliště: Košice /Slovensko/
- Kontaktovat uživatele:
prechipovanie
...aj ja mám pocit že zmenou nastavenia softweru sa motor 1.1 skultivuje , je živši a úspornejší. Nieje to žiadný extrém , ak sa motor upraví, nesmie sa však predimenzovať nastavenie, potom trpia motorové časti a tak sa kráti životnosť. Na tento motor je však už v obehu softwer, ktorý využije danosti motora na 80%. Od výroby je výkon motorov nastavený na 70% úžitkovej sily.
Hyundai Getz 1.1 5dv /VS celadon blue/
Co se týče toho vytáčení, není to tak černo-bílý jak se na první pohled zdá! Obecně platí, že pro nízkou spotřebu je nutné co nejdříve dosáhnout nejvyššího rychlostního stupně a tam se držet opt. otáček. Takže pokud se pro dosažení tohoto pohybuji okolo 4 000 otáček podaří se mi to mnohem dříve, než při nepřekračování 3 000 ot. Tímto zkrátím dobu jetou ne nižších stupních na minimum a spotřeba nebude určitě vyšší. Další faktor, který má vliv na spotřebu je brždění motorem. Už v servis. knížkách k Favoritům s prvními motory se vstřikováním se psalo, že při brždění motorem do určitých otáček nejde do mororu žádné palivo - tudíž jedu zadarmo. U G 1,1 se tyto otáčky dají vysledovat, při jízdě po rovině nad 3500 ot. pustím plyn a malinko sešlápnu brzdu, tak aby spíše brzdil motor než brzda. Kolem 1000 ot. je cítit na brzdě decentní nárůst výkonu a snížení brzdného účinku motoru.
-
- *
- Příspěvky: 16
- Registrován: 19 říj 2005, 21:13
Spotřeba
Já dálky jezdím za 5 litru/100 v létě,po městě za 7,5 v létě a v zimě po městě za 9 l.Je to trochu neúměrné, ale tady v Liberci jsou zimy dlouhý a studený tak co nadělám.Spotřeba mě sedla až po 18000km doté doby jsem jezdil dálky za 6,5 o město skoro za 10l.a to jsem to dal do servisu a tam řekli že je vše v pořádku.Trošku to kleslo po přečipování,ale to zase hned dohnala širší guma 195/55
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 23 led 2006, 18:41
- Bydliště: ostrava dubina
No jezdí brzda plyn,takovejch lidí je ,Já brzdím většinou jenom motorem!frantiseksuty píše:Mam 1,3 najeto 11 000 prumerna spotreba 6,9 je pravda ze v zime to o neco stoupne brzdu pouzivam malo kdy ,brzdim hlavne motorem a nechapu jak nekdo muze neustale pred kazdou zatackou brzdit a pak zas na to slapne a zas brzdi ty lidi opravdu nechapu
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
jj to ja taky.. nejezdim zrovna pomalicku ale spotrebu mam dobrou hlavne kvuli tomu a taky kvuli tomu ze se prudcejc rozjedu, pak tam hodim 4ku nebo 5ku a jedu si tech tachometrovejch 60 po meste, 90-100 mimo nej.. jinak brzda plyn styl v beznym provozu mi nic nerika, leda kdybych mel naladu si zablbnout, ale to uz bych spis radsi nekde na zavodni draze..ivan.raffai@seznam.cz píše:No jezdí brzda plyn,takovejch lidí je ,Já brzdím většinou jenom motorem!frantiseksuty píše:Mam 1,3 najeto 11 000 prumerna spotreba 6,9 je pravda ze v zime to o neco stoupne brzdu pouzivam malo kdy ,brzdim hlavne motorem a nechapu jak nekdo muze neustale pred kazdou zatackou brzdit a pak zas na to slapne a zas brzdi ty lidi opravdu nechapu
Nízká spotřeba závisí hlavně na řidiči, než na autě.
Záleží na jízdním stylu. Na druhém místě je prostředí ve kterém se jezdí.
To jest zima a jízda po městě či vysoké rychlosti na dálnici asi nejvíce ovlivňují výši spotřeby. Až na třetí místo bych dal motor. A za 4. auto jako celek: váha, odpor vzduchu, valivý odpor ap.
Mám od 12/2002 Getz 1.1 a po 60.000km jízdy v zimě i létě mám průměrnou spotřebu 5.8l/100km, Což odpovídá tabulkám výrobce.
Jezdím 1/3 město, zbytek okresky asi 40-ceti kilometrové pojížďky +-v rychlostních limitech.V rozsahu otáček 1800-3500. Na semafory dojíždím se zařazenou rychlostí do 1500 ot a co můžu, tak brzdím motorem.
Záleží na jízdním stylu. Na druhém místě je prostředí ve kterém se jezdí.
To jest zima a jízda po městě či vysoké rychlosti na dálnici asi nejvíce ovlivňují výši spotřeby. Až na třetí místo bych dal motor. A za 4. auto jako celek: váha, odpor vzduchu, valivý odpor ap.
Mám od 12/2002 Getz 1.1 a po 60.000km jízdy v zimě i létě mám průměrnou spotřebu 5.8l/100km, Což odpovídá tabulkám výrobce.
Jezdím 1/3 město, zbytek okresky asi 40-ceti kilometrové pojížďky +-v rychlostních limitech.V rozsahu otáček 1800-3500. Na semafory dojíždím se zařazenou rychlostí do 1500 ot a co můžu, tak brzdím motorem.
Preferuju, dokonce víc než spotřebu, tichou jízdu. Nemám rád, až na vyjímky, hluk motoru, který je v Accentu při otáčkách nad 3000 znát. Ve finále to jde ruku v ruce, takže je tu i úspora benzínu. Brzdění motorem beru jako samozřejmost a skoro by se to mělo učit v autoškolách, jako základní znalost Teď v zimě výhradně město za 8,9l, jinak v létě okresky na zařazených 4-5 okolo devadesáti za 5,1l. Půměr do 7l na 100km.
Česulda to napsal přesně a já ještě dodám: Jezdit v optimálních otáčkách (lehká noha=nízká spotřeba), neskákat na silnici jak blecha, divat se kolem sebe a podle situace v provozu přizpůsobit rychlost jízdy. A pokud nemáte závadu na voze, je velmi pravděpodobné, že se budete dostávat na tabulkové hodnoty spotřeby.