Manuál, příručka
Moderátor: Moderátoři
Manuál, příručka
Tak jsem se stal majitelem Grandeuru 3.3, rv 2009. Mám sice k autu příručku, ale hodila by se mi i nějaká v el. podobě, aby byla "kompatibilní" s mým modelovým rokem, cizí jazyk nevadí. Máte někdo tip, kde se může válet příp. kde sehnat, klidně i anglicky? Skenovat se mi moc nechce
Grandeur 2009 3.3V6
MX-5 2006 1.8
MX-5 2006 1.8
- Reklama
Re: Manuál, příručka
Ahoj, no nevím.. Co jsem se dival na netu tak je spíš šance najít manuál na americký modela Azera. Měl by být stejný jako evropský Grandeur(jen jiné jméno) ale jak moc pravda to je nevím.
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Re: Manuál, příručka
No nepovídej!
Konečne někdo!
Tak sem nahoď fotky, ať se pokochám!
Konečne někdo!
Tak sem nahoď fotky, ať se pokochám!
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Re: Manuál, příručka
Leendrix
jo máš pravdu. Tam je to Azera....
jo máš pravdu. Tam je to Azera....
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Re: Manuál, příručka
Fotky zatím nemám, auto mám týden a co mám tak jsou akorát dvě videa se zrychlením Jakmile něco udělám tak sem hodím
Že Grandeur = Azera vím, ale jde mi o to že třeba v manuálu pro Azeru je samozřejmě americká verze světlometů (takže nemá fialky a obrysovka je na kraji místo u dálek), což zrovna já bych teď potřeboval spíš EU verzi - potřebuji nějak vyměnit obrysovku v levým předním světle, co jsem ale zkoušel tak marně, nejspíš to nejde vyndat zezadu jak žárovka do dálek a ani mi nejde vyndat světlo bez sundání nárazníku A v tom českém manuálu co mám k autu se o obrysovkách vůbec nic nepíše...
Že Grandeur = Azera vím, ale jde mi o to že třeba v manuálu pro Azeru je samozřejmě americká verze světlometů (takže nemá fialky a obrysovka je na kraji místo u dálek), což zrovna já bych teď potřeboval spíš EU verzi - potřebuji nějak vyměnit obrysovku v levým předním světle, co jsem ale zkoušel tak marně, nejspíš to nejde vyndat zezadu jak žárovka do dálek a ani mi nejde vyndat světlo bez sundání nárazníku A v tom českém manuálu co mám k autu se o obrysovkách vůbec nic nepíše...
Grandeur 2009 3.3V6
MX-5 2006 1.8
MX-5 2006 1.8
Re: Manuál, příručka
Jóó, zrychlení mě baví furt...
S obrysovkou není problém... musíš šmátrat a přitom koukat do světla až se ti žárovička pohne.. (Až najdeš ty správný dráty) pak jen vytáhnout směrem k motoru..
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Re: Manuál, příručka
Díky moc, jsem si prvně myslel že to nepůjde jentak vytáhnout, nakonec teda když jsi mi řekl tak jsem to zkusil ještě větší silou a šlo to Náhodou nějaký konpletní electrical wiring, když už jsem u těch manuálů, neexistuje? Jinak přidávám slíbenou fotku
- Přílohy
-
- WP_20151117_15_18_42.jpg (202.57 KiB) Zobrazeno 7787 x
Grandeur 2009 3.3V6
MX-5 2006 1.8
MX-5 2006 1.8
Re: Manuál, příručka
Krasavec Kruci, mě fakt jednou hrábne a také si toho Grandeura koupím Ikdyž mě pak asi sežere na náhradních dílech
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Re: Manuál, příručka
To je na uvážení každého, díly stojí stejně jak na jiné asiaty, oproti toyotě co jsem měl předtím tak neexistuje akorát druhovýroba na výfuk a jiné díly které člověk nemění každý den. No, prostě po pečlivém uvážení jsem to koupil
Grandeur 2009 3.3V6
MX-5 2006 1.8
MX-5 2006 1.8
Re: Manuál, příručka
Já mám Grandeura už několik let, dieselového. Popravdě mě pobavil tenhle dotaz.. když už mám takové auto a neumím si vyměnit žárovku, tak si dojedu do servisu. Takovou prkotinu stejně většinou udělají na počkání zdarma Jinak bych chtěl reagovat na ty komentáře ohledně případné koupě - co se servisu týče, stačí mechanikům říct, že je motor stejný jako v Santa Fe a přestanou se toho bát (jelikož většina jich to auto nikdy neviděla ) Takže i spotřebák se dá sehnat za rozumnou cenu. OE díly cenově odpovídají třídě vozu, ale za ty roky jsem neměl žádný vážnější problém. Takže koupě bych se opravdu nebál. Na to auto se dá koukat jako na limuzínovou verzi Santa Fe, ale s vyšší výbavou a díky raritě o cca o 100000 nižší cenou oproti stejně starému Féčku. Díky předohrabu a těžšímu předku je to super auto v zimě, po sněhu se to vyhrabe všude jak tank. A celoroční spotřeba, kdyby to někoho zajímalo, 8/100. Do města bych to nekupoval, za studena na krátké vzdálenosti má chuť a spapá klidně 11-13 litrů, holt taky drobeček něco váží. Na druhou stranu se odmění komfortem amerického gauče. U ojetiny bych doporučil kromě klasické kontroly všeho možného navíc pro jistotu vyměnit olej v automatu, i kdyby to mělo předtím pravidelný servis. Dělá se to 2x po 5,5litru oleje, ale většina servisů, i autorizovaných, na to kašle (jen to jednou vypustí, nalejou 1x5.5L a hotovo) - takže aby tady pak někdo nebrečel jak pár případů v Santa Fe fóru, že se mu ta převodovka okolo 200tkm rozsypala
Re: Manuál, příručka
Mno pokud se někdy konečně rozhoupu a vyměním za Sonatu za Granda tak leda benzinovou verzi Pokud je naftová verze motoru 2,2 stejná jako u santafe tak je to super
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Re: Manuál, příručka
No hurá!
konečně další Grandeur!
No copak výměna obrysovky, to je sranda..
Ale teď si vymyslel xenon, že už se mu jako nechce svítit a odešlel docela rychle.. napředposledy při rozsvícení zoranžověl a na příští rozsvícení už se neobtěžoval vůbec..
Bohužel pro mě, to byla strana řidiče.. tak jako nejrychlejší řešení, jeikož jsem chtěl svítit do silnice, je to,je přehodit..
odšroubovat zezadu nelze.. není přístup.. (a jak jsem poté zjistil, bylo by mě to k ničemu)
Takže se musí sundat celé světlo..
Dva šrouby nahoře.. a jeden zezadu od motoru.. a jelikož díky startéru který je přišroubován zespodu světla, nelze světlo normálně vysunout, musel jsem odšroubovat ještě boky nárazníku u blatníku a nárazník na boku mírně povysadit.. teprve potom lze světlo vysunout..
A tam jsem zjistil že krytka na xenon je přišroubována třemi šrouby.. žádný závit.. takže i kdyby byl přístup, nešlo by sejmout..
A ted otázka.. xenony jsem přehodil a svítím aspoň do silnice.. ale..
Potřebuji xenon D1S 35W... Byl tam Philips XenStart
Na značce netrvám.. ale když dám do vyhledávače tento typ xenonů, najde mi to cenu od nějakých 380kč až do 5000 kč.. což je tedy cenové rozpětí na posrá... no.. Ten Philips se dá sehnat od tisíce zase výš..
Že bych musel kupovat žárovku za max cenu to taky ne...
Ale ty nízký ceny jsou mi také podezřelé..
Našel jsem různé značky.. Třeba i Starline.. ale nevím..
Máte někdo zkušenosti pokud možno dobré s "NoName" značkami??
konečně další Grandeur!
No copak výměna obrysovky, to je sranda..
Ale teď si vymyslel xenon, že už se mu jako nechce svítit a odešlel docela rychle.. napředposledy při rozsvícení zoranžověl a na příští rozsvícení už se neobtěžoval vůbec..
Bohužel pro mě, to byla strana řidiče.. tak jako nejrychlejší řešení, jeikož jsem chtěl svítit do silnice, je to,je přehodit..
odšroubovat zezadu nelze.. není přístup.. (a jak jsem poté zjistil, bylo by mě to k ničemu)
Takže se musí sundat celé světlo..
Dva šrouby nahoře.. a jeden zezadu od motoru.. a jelikož díky startéru který je přišroubován zespodu světla, nelze světlo normálně vysunout, musel jsem odšroubovat ještě boky nárazníku u blatníku a nárazník na boku mírně povysadit.. teprve potom lze světlo vysunout..
A tam jsem zjistil že krytka na xenon je přišroubována třemi šrouby.. žádný závit.. takže i kdyby byl přístup, nešlo by sejmout..
A ted otázka.. xenony jsem přehodil a svítím aspoň do silnice.. ale..
Potřebuji xenon D1S 35W... Byl tam Philips XenStart
Na značce netrvám.. ale když dám do vyhledávače tento typ xenonů, najde mi to cenu od nějakých 380kč až do 5000 kč.. což je tedy cenové rozpětí na posrá... no.. Ten Philips se dá sehnat od tisíce zase výš..
Že bych musel kupovat žárovku za max cenu to taky ne...
Ale ty nízký ceny jsou mi také podezřelé..
Našel jsem různé značky.. Třeba i Starline.. ale nevím..
Máte někdo zkušenosti pokud možno dobré s "NoName" značkami??
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Re: Manuál, příručka
Tak dneska bylo pravý světlo venku, protože jsem zjistil že mi nestříká ostřik na světla, tak jsem při tom i vyměnil jednu výbojku za Osram NBU, sada mě stála 3000Kč na aukru, až bude čas tak vyměním i druhou. Byl to opravdu porod vyndat to světlo, předtím jsem teda stáhnul i GDS (zjistil jsem že existuje, hurá, mám manuál i vč. schémat zapojení ) a tam psali vyšroubovat a vytáhnout - práce na půl hodiny, byl to fakt tetris a kromě světla se musel trochu povolit i nárazník akorát ne dole ale vedle masky.
Jelikož je to teda moje první auto s xeny tak zkušenosti nemám, já osobně šel rovnou najisto do zmiňovaných Osram NightBreaker Unlimited, jednak vím že se nevyrábějí padělky (což obyčejný Osram Xenarc ano), pak že mají lepší svítivost než "obyč" xeny, a nakonec rozhodla i cena, kdy jsem nákupem ušetřil asi tisícovku až dvě oproti koupi z obchodu. Já bych doporučil jít po zavedených značkách a kontrolovat jestli od té žárovky se v číně nevyrábí padělek (stačí zadat do aliexpressu), pokud vše v pohodě tak bych koupil, příp. pokud by padělek byl tak koupit od prodejce kterého mám osvědčeného že kupuje originál.
Jinak při listování ve schématech jsem zjistil že v autě je jakési DRL relé, což by asi logicky mělo zapínat denní svícení, tak jsem pohledal a našel jsem snad nějakou informaci že se musí aktivovat, a buď je nějaká evropská verze nebo kanadská. Neslyšel o tom někdo něco? Momentálně žádné denní svícení nemám, a chtěl bych nějaké zařídit bez přídavných světel (protože prostě na Grandeura to vůbec nesluší)
Jelikož je to teda moje první auto s xeny tak zkušenosti nemám, já osobně šel rovnou najisto do zmiňovaných Osram NightBreaker Unlimited, jednak vím že se nevyrábějí padělky (což obyčejný Osram Xenarc ano), pak že mají lepší svítivost než "obyč" xeny, a nakonec rozhodla i cena, kdy jsem nákupem ušetřil asi tisícovku až dvě oproti koupi z obchodu. Já bych doporučil jít po zavedených značkách a kontrolovat jestli od té žárovky se v číně nevyrábí padělek (stačí zadat do aliexpressu), pokud vše v pohodě tak bych koupil, příp. pokud by padělek byl tak koupit od prodejce kterého mám osvědčeného že kupuje originál.
Jinak při listování ve schématech jsem zjistil že v autě je jakési DRL relé, což by asi logicky mělo zapínat denní svícení, tak jsem pohledal a našel jsem snad nějakou informaci že se musí aktivovat, a buď je nějaká evropská verze nebo kanadská. Neslyšel o tom někdo něco? Momentálně žádné denní svícení nemám, a chtěl bych nějaké zařídit bez přídavných světel (protože prostě na Grandeura to vůbec nesluší)
Grandeur 2009 3.3V6
MX-5 2006 1.8
MX-5 2006 1.8
Re: Manuál, příručka
Nemyslíš tím to automatické svícení? To by mělo fungovat při setmění.. Mám na páčce světel ještě jednu polohu navíc, označenou jako "AUTO"
O DRL relé nevím..
Já mám taky trochu designový problém tam dát led do nárazníku.. . Tak když už, tak něco na tento způsob, aby nebyly vidět jednotlivé svítící body...
http://tuning.autodoplnky.cz/denni-svic ... s236226207
Jinak by se mi to líbilo do světla.. Místo blinkru, kde by se blinkr aktivoval při "blikání" , tak jak je to vidět na těch dnešních nových autech...
O DRL relé nevím..
Já mám taky trochu designový problém tam dát led do nárazníku.. . Tak když už, tak něco na tento způsob, aby nebyly vidět jednotlivé svítící body...
http://tuning.autodoplnky.cz/denni-svic ... s236226207
Jinak by se mi to líbilo do světla.. Místo blinkru, kde by se blinkr aktivoval při "blikání" , tak jak je to vidět na těch dnešních nových autech...
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Re: Manuál, příručka
Nene, ohledně senzoru a poloze AUTO vím a mám to, mám na mysli DLR relátka napojeného na BCM, viz screeny
http://bit.ly/1JbfPO3
http://bit.ly/1kmDQpu
A k tomu jsem objevil i text na anglickém hyundai fóru v tématu o úpravách SW
- aktivace továrního denního svícení (viz text výše) - nevím jak by to fungovalo a asi by to svítilo i při nule, líbila by se mi spíše ta kanadská verze (předpokládám e by to svítilo tlumenými dálkami), budu psát do autorizáků v ČR a nějakém okolí a uvidím (tohle plus zda-li by bylo možné nějak aktivovat Instant MPG resp. l/100 nebo to funguje až s budíkama 2011+)
- předrátování xenonů a obrysovek plus napojení na relátko/arduino (podle toho jak moc vymakaný bych to chtěl) - nejsnadnější a nejlevnější řešení, bohužel svícení xenonama ve dne se mi moc nelíbí (čert vem životnost výbojek, jde mi spíš o princip a o parabolu)
- znásilnit blinkry tímto plus zachovat žárovku akorát normální verzi, ne oranžovou, pro denní svícení (což je něco asi jak popisuješ) - docela finanční prasárna, plus potřeba se vrtat ve světle, moc bych do toho nešel
- zaměnit obrysovku za silnější, tu napojit na denní svícení s arduinem a klasickou obrysovku pomocí PWMka jen ztlumením intenzity na původní - vyžaduje lepší žárovku a kabeláž a tak, nešel bych do toho asi
- denní svícení Hella halogenové - ještě se někde dá sehnat, takový ty ovály co se prodávaly ještě před tím než začala LEDková éra, jenže vrtání do nárazníku nebo tak nějak, plus narušení vzhledu - moc do toho nechci
- denní svícení LED - to by na Grandeuru vypadalo fakt divně
- denní svícení LED kulaté místo mlhovek - pokud by si s tím někdo pohrál s uchycením a okolím, a zvolil takovou tu LEDku co v sobě má jak mlhu tak denní, možná by to i vypadalo v pohodě, ale to jde mimo mě
- světlomety Azera 2011 - nevím jeslti to má obrysovku, asi ne, takže by se musela nějak udělat aby se ten LED pásek dal použít jako denní svícení (ať už žárovkou nebo opět PWM a prostě na obrysovku jen nižší intenzita, kdo ví jakou má vůbec ten pásek intenzitu, jestli by to pro denní svícení bylo dost a nebo by to bylo nicmoc), asi nejlepší ale zároveň nejdražší řešení, plus by bylo potřeba dobastlit xeny (výška by se jen přepojila, balasty by možná šlo použít origo, takže jenom vyřešit aby pasovali výbojky, příp. celej světlomet předělat s origo xenon projektorem, nejspíš už rovnou bixenon)
- zneužít k tomu mlhovky - bez komentáře, prostě se mi to absolutně nelíbí
- inspirace v kanadě a použít arduino k PWM regulaci dálkových na nějakých 20% intenzity - tohle se mi zalouvá nejvíc a asi to tak provedu, udělám nějakou malou krabičku s arduinem pro mini, posadím ji někde poblíž BCM plus zneužiji originální kabeláž, prakticky to bude dělat něco podobného co tzv. AHD akorát by to bylo udělané přímo pro Grandeura a počítalo s jeho elektroinstalací, při poloze AUTO a zapnutém motoru (tj. napětí palubní sítě při dobíjení) by to rožlo dálkový na 20%, při automatickém zapnutí světel by to vyplo výstup, při světelné houkačce by se to také vypnulo (aby to udělalo alespoň nějakej efekt přechodu, ne aby to z 20% přešlo rovnou na 100% a pak zas zpět, ale zanechalo to tu 0.5s prodlevu či kolik to má než se dálky rožnou), při jakékoliv jiné poloze světel by to bylo vypnuté (vč. 0, kvůli snadné deaktivaci kdyby nějakej orgán si chtěl prodlužovat pindíka při kontrole), možná bych si i vyhrál s tím kdyby bylo AUTO, zapalování v ACC a senzor detekoval tmu tak by to seplo jen osvětlení vnitřku, ale to jsem zatím neprostudoval detailně ta schémata jestli by to šlo.
Tak jsem se tak trochu rozepsal Snad jsem nic před spaním nepopletl
http://bit.ly/1JbfPO3
http://bit.ly/1kmDQpu
A k tomu jsem objevil i text na anglickém hyundai fóru v tématu o úpravách SW
Já osobně bych měl rád denní svícení nějak udělané, ano můžu si otočit páčku na světla a nechat to neustále tam, ale blikání xenonů při startu plus neustále štelování osvitu palubky, moc se mi to prostě nezamlouvá tak bych to chtěl vyřešit abych mi při poloze AUTO svítilo po nastartování něco menšího a to se samo přepínalo na normální světla, ale jen při auto, tj. na nule by nesvítilo nic. Vymyslel jsem následující možnosti:18. DAYTIME RUNNING LIGHT CONTROL This DaytimeRunning Light option is selected by the DRL option line input connected to ground, then there are 2 cases :
DRL for EUROPE(if North America option line not connected to the ground electrical level)
DRL (if North America option connected to the ground electrical level)
In addition in case of DRL for Europe the shunt between the Tail Lp Relay output and the interior lamp has to be removed, and the control of the interior lamp is managed by the BCM output DRL_RLY. In other cases the interior lamp is automatically turned on by HW activity on the Tail Lp Relay output. (North America option input line is connected to the ground electrical level) On contrary to EC specification, CANADA option uses HIGH BEAM as the HEAD LAMP. Release condition:
HEADLAMP LOW RLY ON or
HEADLAMP HIGH RLY or PASSING ON or
PARKING BRAKE ON
- aktivace továrního denního svícení (viz text výše) - nevím jak by to fungovalo a asi by to svítilo i při nule, líbila by se mi spíše ta kanadská verze (předpokládám e by to svítilo tlumenými dálkami), budu psát do autorizáků v ČR a nějakém okolí a uvidím (tohle plus zda-li by bylo možné nějak aktivovat Instant MPG resp. l/100 nebo to funguje až s budíkama 2011+)
- předrátování xenonů a obrysovek plus napojení na relátko/arduino (podle toho jak moc vymakaný bych to chtěl) - nejsnadnější a nejlevnější řešení, bohužel svícení xenonama ve dne se mi moc nelíbí (čert vem životnost výbojek, jde mi spíš o princip a o parabolu)
- znásilnit blinkry tímto plus zachovat žárovku akorát normální verzi, ne oranžovou, pro denní svícení (což je něco asi jak popisuješ) - docela finanční prasárna, plus potřeba se vrtat ve světle, moc bych do toho nešel
- zaměnit obrysovku za silnější, tu napojit na denní svícení s arduinem a klasickou obrysovku pomocí PWMka jen ztlumením intenzity na původní - vyžaduje lepší žárovku a kabeláž a tak, nešel bych do toho asi
- denní svícení Hella halogenové - ještě se někde dá sehnat, takový ty ovály co se prodávaly ještě před tím než začala LEDková éra, jenže vrtání do nárazníku nebo tak nějak, plus narušení vzhledu - moc do toho nechci
- denní svícení LED - to by na Grandeuru vypadalo fakt divně
- denní svícení LED kulaté místo mlhovek - pokud by si s tím někdo pohrál s uchycením a okolím, a zvolil takovou tu LEDku co v sobě má jak mlhu tak denní, možná by to i vypadalo v pohodě, ale to jde mimo mě
- světlomety Azera 2011 - nevím jeslti to má obrysovku, asi ne, takže by se musela nějak udělat aby se ten LED pásek dal použít jako denní svícení (ať už žárovkou nebo opět PWM a prostě na obrysovku jen nižší intenzita, kdo ví jakou má vůbec ten pásek intenzitu, jestli by to pro denní svícení bylo dost a nebo by to bylo nicmoc), asi nejlepší ale zároveň nejdražší řešení, plus by bylo potřeba dobastlit xeny (výška by se jen přepojila, balasty by možná šlo použít origo, takže jenom vyřešit aby pasovali výbojky, příp. celej světlomet předělat s origo xenon projektorem, nejspíš už rovnou bixenon)
- zneužít k tomu mlhovky - bez komentáře, prostě se mi to absolutně nelíbí
- inspirace v kanadě a použít arduino k PWM regulaci dálkových na nějakých 20% intenzity - tohle se mi zalouvá nejvíc a asi to tak provedu, udělám nějakou malou krabičku s arduinem pro mini, posadím ji někde poblíž BCM plus zneužiji originální kabeláž, prakticky to bude dělat něco podobného co tzv. AHD akorát by to bylo udělané přímo pro Grandeura a počítalo s jeho elektroinstalací, při poloze AUTO a zapnutém motoru (tj. napětí palubní sítě při dobíjení) by to rožlo dálkový na 20%, při automatickém zapnutí světel by to vyplo výstup, při světelné houkačce by se to také vypnulo (aby to udělalo alespoň nějakej efekt přechodu, ne aby to z 20% přešlo rovnou na 100% a pak zas zpět, ale zanechalo to tu 0.5s prodlevu či kolik to má než se dálky rožnou), při jakékoliv jiné poloze světel by to bylo vypnuté (vč. 0, kvůli snadné deaktivaci kdyby nějakej orgán si chtěl prodlužovat pindíka při kontrole), možná bych si i vyhrál s tím kdyby bylo AUTO, zapalování v ACC a senzor detekoval tmu tak by to seplo jen osvětlení vnitřku, ale to jsem zatím neprostudoval detailně ta schémata jestli by to šlo.
Tak jsem se tak trochu rozepsal Snad jsem nic před spaním nepopletl
Grandeur 2009 3.3V6
MX-5 2006 1.8
MX-5 2006 1.8