Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
Moderátor: Moderátoři
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
fajne, tiez som "vyvaral" prahy, ale iba "chlpatym gitom" ako pripravu na STK, dva roky to vydrzi a potom to asi vyvarim normalne na prednom tlmici mi odchadza gumove spodne lozko na tych Trailmastroch, pomaly asi fakt idu do kytek, zrejme ma vymena neminie a to maju len nejake 4 roky ale najprv budem riesit torzky, mam pocit, ze su preslabene, potom uvidim ako dopadne Andreas s tou Lokkou pocas zimneho jazdenia a bud pojdem do nej, alebo do ARB 110,hmm...
- Reklama
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
Tak už je konečně hotovo. Trvalo to tak dlouho, že už si ani nepamatuji začátek. Až s fotkami se mi to vybavuje.
Začalo se to srát hned od začátku, kdy při sundavání bočních lišt šlo dolů i trochu laku na dveřích řidiče. Když se kácí les, létají třísky. Další plocha na broušení a lakování.
PŘEDNÍ NÁPRAVA DEMONTÁŽ: Demontáž brzd: Holendry byli rezavé koule jen vzdáleně připomínající matky, takže vepředu až na jeden vše odřezáno. Potom demontáž volnoběžek a náboje kola, to šlo dobře. Stabilizátor šel dolů taky snadno až na jeho kosti- ty opět odřezány.
Staré tlumiče- dole odšroubováno, nahoře utrženo. Všechny kulové čepy jsem musel odšroubovat z ramen, zaboha se jim nechtělo z těhlice ale když něco nejde silou, jde to ještě větší silou. Držáky tlumičů šli překvapivě snadno a i šrouby vypadali dobře, je přeci jen trochu výš a v suchu. Horní ramena šla ze šasi snadno, ale sundat torzky to byl oříšek. Šrouby měly tak orezlé hlavy , že nešli povolit žádným klíčem. Musel jsem je přivařit k rameni abych mohl stočit matky a sundat ramena. S objednáním nových byl trochu problém. V sestavách jsme je nemohli najít, až po čase v jiném straším Microcatu byli, ale zase nebyli skladem, až po týdnu dorazili z belgie a jen dva. Tou dobou už jsem sehnal náhradu, pevnostní šrouby s maticemi, taky na objednání ale do druhého dne. Spodní rameno přední excentr šel povolit a dokonce i vytlouct bez poškození. Zadní excentry se ani nehli, tak abych to mohl vyřezat musel jsem sundat i zadní nápravnici, to se ukázalo jako prospěšné. Je to lapač bláta a to si tam spokojeně hnije, takže po přeřezání excentrů jsem odpáral i kus nápravnice. Dost jsem se vyděsil, když jsem viděl jak je to zevnitř prorezlé. No vyrobil jsem nový kus (trochu předimenzovaný) i s odtokovými dírami a vevařil zpátky. Jo a taky jsem přetrhnul jeden ze šroubů co drží tu nápravnici. A zase, starý odvrtat a najít pevnostní náhradu. Když bylo všechno dole už jsem jen nandal ochrany na závity a poslal otryskat. Jak se to vrátilo z tryskání vše jsem důkladně odmastil a natřel základovou. Další zábava byla přelisovat pouzdra spodních ramen. Pouzdra jdou tam a ven jen jedním směrem a nějak jsem se v tom lisu nemohl poskládat, tak jsem je hrubým násilím zdemolovat tak až tam zbylo jen plechové pouzdro, to jsem přeřízl plátkem a pak už snadno vyndal ven. K zalisování bylo nutné vyrobit přípravek. Zadní šli celkem snadno. Když jsem se pral s druhým předním zaboha tam nechtělo, pak jsem si všiml a po přeměření zjistil, že je jiné (o 2mm větší). Ze stejné objednávky, ve stejném pytlíku se správným číslem, ale větší. Reklamace, další čekání, ale dorazilo správné. Konečně mohli díly do lakovny. Snažil jsem se to „nalít“ co nejvíc to šlo.
Pak už jen čekali na vytvrdnutí laku a opětovnou montáž.
ZADNÍ NÁPRAVA DEMONTÁŽ: Tam to šlo všechno povolit a vyndat mnohem snáz. Vlastně kromě brzdových trubek a tlumičů jsem nic neutrhnul. Po návratu z tryskání bylo nutné zrenovovat lem brzdového štítu (vepředu jsem je hned hodil do šrotu a objednal nové). Jinak stejný postup jako ve předu, po tryskání základovka, přelisovat pouzdra(zase s jednoduchým přípravkem abych je nezbortil) a vrchní lak.
KAROSERIE: Než jsem jel do dílny několikrát jsem to důkladně umyl vapkou. Později se ukázalo že zas tak důkladný jsem nebyl a dost mi to přidělalo práci, ale všude se prostě nedostanete. Po rozřezání zrezivělých prahů jsem se nestačil divit co na mne vypadlo.
Konstruktéři v H tam vymysleli tolik kapes kde se drží bordel, že po práci když jsme zametli dílnu tak z toho byl 10 litrový kýbl plný rzi, bláta a naklíčeného obilí. Pak jsem vše očistil drátěným kartáčem a vybrousil zbylé puchýře rzi. Ošetřil „kyselinou“ (bohužel už nevím jak se to jmenovalo, zastaví a zneutralizuje rez) a zase základní nátěr. Následovalo stříkání přelakovatelného ochranného povrchu(„gumoasfalt“). S karoserií bylo nejvíc a nejšpinavější práce. Jak to teď píšu úplně si vzpomínám jak se kroutím pod autem a dráťákem dřu starý povrch aby na něj nový nástřik dobře přilnul. Kvůli stropu v dílně nešlo auto moc vysoko, měli jsme pod ním tak 1,5m (to je přesně tolik, že si tam ještě nestoupnete a klečet se už nedá).
MONTÁŽ: Namontovat zpátky nově natřené a namazané díly byla radost, taky to šlo rychle. Potom přišel čas na tunning. Vepředu jsem přišponoval torzky a ještě trochu snížil horní doraz abych předek dostal co nejvýš. Nově je o 40mm výš. Nové tlumiče Koni 30-13265 tam pasovali dokonale a bez problémů poberou celý rozsah zdvihu (s rezervou nahoře i dole) nejsou nutné žádné úpravy. Nechal jsem tovární (nejměkčí) nastavení. V zadu jsem podložil horní misku pružiny nejprve o 50mm ale to bylo moc (auto se zvedlo o 90mm) tak jsem je snížil na plánovaných 40mm a auto povyrostlo o 60mm a tak jsem to chtěl. Dále bylo nutné podložit doraz zdvihu a ten o 50mm. Nové tlumiče Koni 30-1312SP1 by šli na doraz dřív než ten na nápravě a to se mi nelíbilo. Taky bylo nutné zvětšit oka držáků tlumičů na nápravě z původních 12mm na 16mm a zbylo tam dost „masa“ než aby mi to dělalo vrásky. Na horní čep je nutné dát pouzdro z původních 14mm na 16mm. Taky jsem si nech vyrobit brzdová hadice, vpředu jsem je nechal udělat vcelku (původní je dělená v uchycení na rameni, ale na nových ramenech žádné uchycení nebylo) tak jsem tam navařil matici a hadici uchytil objímkou. Zadní brzdové hadice jsem nechal udělat o 70mm delší aby se nenapínaly při křížení náprav. Taky bylo nutné vyrobit brzdové trubky na zadní nápravě celé a v vpředu jen ty malé na třmenech (staré nepřežily demontáž). Vše odvzdušnit, dotáhnout ruční brzdu a bylo hotovo. Teda aspoň dole.
Potom následovala příprava pod lak (broušení, kitování a zase broušení) Za tu dobu, co auto mám už jsem mu udělal nejeden šrám a nemělo smysl si s tím moc hrát. Následovaly různý druhy nástřiků pod lak a jejich broušení a pak metalíza a vrchní lak. Nakonec jsme to trochu přeleštili.
Začalo se to srát hned od začátku, kdy při sundavání bočních lišt šlo dolů i trochu laku na dveřích řidiče. Když se kácí les, létají třísky. Další plocha na broušení a lakování.
PŘEDNÍ NÁPRAVA DEMONTÁŽ: Demontáž brzd: Holendry byli rezavé koule jen vzdáleně připomínající matky, takže vepředu až na jeden vše odřezáno. Potom demontáž volnoběžek a náboje kola, to šlo dobře. Stabilizátor šel dolů taky snadno až na jeho kosti- ty opět odřezány.
Staré tlumiče- dole odšroubováno, nahoře utrženo. Všechny kulové čepy jsem musel odšroubovat z ramen, zaboha se jim nechtělo z těhlice ale když něco nejde silou, jde to ještě větší silou. Držáky tlumičů šli překvapivě snadno a i šrouby vypadali dobře, je přeci jen trochu výš a v suchu. Horní ramena šla ze šasi snadno, ale sundat torzky to byl oříšek. Šrouby měly tak orezlé hlavy , že nešli povolit žádným klíčem. Musel jsem je přivařit k rameni abych mohl stočit matky a sundat ramena. S objednáním nových byl trochu problém. V sestavách jsme je nemohli najít, až po čase v jiném straším Microcatu byli, ale zase nebyli skladem, až po týdnu dorazili z belgie a jen dva. Tou dobou už jsem sehnal náhradu, pevnostní šrouby s maticemi, taky na objednání ale do druhého dne. Spodní rameno přední excentr šel povolit a dokonce i vytlouct bez poškození. Zadní excentry se ani nehli, tak abych to mohl vyřezat musel jsem sundat i zadní nápravnici, to se ukázalo jako prospěšné. Je to lapač bláta a to si tam spokojeně hnije, takže po přeřezání excentrů jsem odpáral i kus nápravnice. Dost jsem se vyděsil, když jsem viděl jak je to zevnitř prorezlé. No vyrobil jsem nový kus (trochu předimenzovaný) i s odtokovými dírami a vevařil zpátky. Jo a taky jsem přetrhnul jeden ze šroubů co drží tu nápravnici. A zase, starý odvrtat a najít pevnostní náhradu. Když bylo všechno dole už jsem jen nandal ochrany na závity a poslal otryskat. Jak se to vrátilo z tryskání vše jsem důkladně odmastil a natřel základovou. Další zábava byla přelisovat pouzdra spodních ramen. Pouzdra jdou tam a ven jen jedním směrem a nějak jsem se v tom lisu nemohl poskládat, tak jsem je hrubým násilím zdemolovat tak až tam zbylo jen plechové pouzdro, to jsem přeřízl plátkem a pak už snadno vyndal ven. K zalisování bylo nutné vyrobit přípravek. Zadní šli celkem snadno. Když jsem se pral s druhým předním zaboha tam nechtělo, pak jsem si všiml a po přeměření zjistil, že je jiné (o 2mm větší). Ze stejné objednávky, ve stejném pytlíku se správným číslem, ale větší. Reklamace, další čekání, ale dorazilo správné. Konečně mohli díly do lakovny. Snažil jsem se to „nalít“ co nejvíc to šlo.
Pak už jen čekali na vytvrdnutí laku a opětovnou montáž.
ZADNÍ NÁPRAVA DEMONTÁŽ: Tam to šlo všechno povolit a vyndat mnohem snáz. Vlastně kromě brzdových trubek a tlumičů jsem nic neutrhnul. Po návratu z tryskání bylo nutné zrenovovat lem brzdového štítu (vepředu jsem je hned hodil do šrotu a objednal nové). Jinak stejný postup jako ve předu, po tryskání základovka, přelisovat pouzdra(zase s jednoduchým přípravkem abych je nezbortil) a vrchní lak.
KAROSERIE: Než jsem jel do dílny několikrát jsem to důkladně umyl vapkou. Později se ukázalo že zas tak důkladný jsem nebyl a dost mi to přidělalo práci, ale všude se prostě nedostanete. Po rozřezání zrezivělých prahů jsem se nestačil divit co na mne vypadlo.
Konstruktéři v H tam vymysleli tolik kapes kde se drží bordel, že po práci když jsme zametli dílnu tak z toho byl 10 litrový kýbl plný rzi, bláta a naklíčeného obilí. Pak jsem vše očistil drátěným kartáčem a vybrousil zbylé puchýře rzi. Ošetřil „kyselinou“ (bohužel už nevím jak se to jmenovalo, zastaví a zneutralizuje rez) a zase základní nátěr. Následovalo stříkání přelakovatelného ochranného povrchu(„gumoasfalt“). S karoserií bylo nejvíc a nejšpinavější práce. Jak to teď píšu úplně si vzpomínám jak se kroutím pod autem a dráťákem dřu starý povrch aby na něj nový nástřik dobře přilnul. Kvůli stropu v dílně nešlo auto moc vysoko, měli jsme pod ním tak 1,5m (to je přesně tolik, že si tam ještě nestoupnete a klečet se už nedá).
MONTÁŽ: Namontovat zpátky nově natřené a namazané díly byla radost, taky to šlo rychle. Potom přišel čas na tunning. Vepředu jsem přišponoval torzky a ještě trochu snížil horní doraz abych předek dostal co nejvýš. Nově je o 40mm výš. Nové tlumiče Koni 30-13265 tam pasovali dokonale a bez problémů poberou celý rozsah zdvihu (s rezervou nahoře i dole) nejsou nutné žádné úpravy. Nechal jsem tovární (nejměkčí) nastavení. V zadu jsem podložil horní misku pružiny nejprve o 50mm ale to bylo moc (auto se zvedlo o 90mm) tak jsem je snížil na plánovaných 40mm a auto povyrostlo o 60mm a tak jsem to chtěl. Dále bylo nutné podložit doraz zdvihu a ten o 50mm. Nové tlumiče Koni 30-1312SP1 by šli na doraz dřív než ten na nápravě a to se mi nelíbilo. Taky bylo nutné zvětšit oka držáků tlumičů na nápravě z původních 12mm na 16mm a zbylo tam dost „masa“ než aby mi to dělalo vrásky. Na horní čep je nutné dát pouzdro z původních 14mm na 16mm. Taky jsem si nech vyrobit brzdová hadice, vpředu jsem je nechal udělat vcelku (původní je dělená v uchycení na rameni, ale na nových ramenech žádné uchycení nebylo) tak jsem tam navařil matici a hadici uchytil objímkou. Zadní brzdové hadice jsem nechal udělat o 70mm delší aby se nenapínaly při křížení náprav. Taky bylo nutné vyrobit brzdové trubky na zadní nápravě celé a v vpředu jen ty malé na třmenech (staré nepřežily demontáž). Vše odvzdušnit, dotáhnout ruční brzdu a bylo hotovo. Teda aspoň dole.
Potom následovala příprava pod lak (broušení, kitování a zase broušení) Za tu dobu, co auto mám už jsem mu udělal nejeden šrám a nemělo smysl si s tím moc hrát. Následovaly různý druhy nástřiků pod lak a jejich broušení a pak metalíza a vrchní lak. Nakonec jsme to trochu přeleštili.
- Přílohy
-
- 15.JPG (79.82 KiB) Zobrazeno 6658 x
-
- 14.JPG (90.01 KiB) Zobrazeno 6658 x
-
- 13.JPG (89.93 KiB) Zobrazeno 6658 x
-
- 12.JPG (76.68 KiB) Zobrazeno 6658 x
-
- 11.JPG (77.08 KiB) Zobrazeno 6658 x
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
pokračování ochutnákvy.
Všechny neprobrané fotky jsou na http://offkajda.rajce.idnes.cz/Starex_4x4_oprava
Všechny neprobrané fotky jsou na http://offkajda.rajce.idnes.cz/Starex_4x4_oprava
- Přílohy
-
- 19.JPG (63.26 KiB) Zobrazeno 6658 x
-
- 18.JPG (74.34 KiB) Zobrazeno 6658 x
-
- 17.JPG (74.79 KiB) Zobrazeno 6658 x
-
- 16.JPG (79.96 KiB) Zobrazeno 6658 x
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
parada Karle Si si to nadelil k meninam? Ten pripravok sa vola Odhrdzovac, na baze kyseliny fosforecnej a proces je fosfatovanie. Tie pozdlzne integrovane nosniky si nerobil, len prahy? Torzky si nechal povodne? A velka vdaka za zdielanie info
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
No nadělil k narozeninam, svátku a vánocům taky. Podélné nosníky: jen levý jsem musel vyvařit. Přímo nad nápravou asi 10x15cm. jsou tam snad tři plechy přes sebe a kapsy kde se drží bordel. Jiank zbylá koroze nebyla hluboká a stačilo jen břebrousit. Taky se musíš krotit a drobnosti jako přehlédnout , jinak bych skončil u totální rekonstrukce, už takhle to stálo balík. Díly i se všema barvama a lakem, brusiva a ostatní materiál je za 40000 a mechanik za 16000. Celkem jsme na tom odělali přes 200hodin sřídavě ve dvou lidech a během 6 týdnů . Ale rozhodně mi to stálo za to. Auto miluju a zbavovat se ho nehodlám. Stejně není za co. Jiné takové tu nejezdí
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
Tak, tak, takze dodatočne velka gratulacia ku všetkým uvedenym udalostiam . Ja uz mam za sebou par veci z tvojho zoznamu(brzd. trubky, puzdra, ramena, vyvarenie casti ramu(vpravo vzadu nad tlmicom vyfuku) predne kolesové loziska, a pod. Najhorsie su tie pozdlzniky, trojite plechy, radost pre koroziu, sice som ich dvakrat striekal voskom, ale chytene uz urcite su..... co narobime, auta su to jedinecne, len sa treba o ne starat, alternatíva v podstate neexistuje...
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
Ahoj,
tak jsem také koupil tlumiče Koni. Nejdřív tam přišly přední, bez přizvednutí, hned byl poznat rozdíl náramná spokojenost. Pak tam přišly zadní (také delší verze SP1), nejdříve bez podložek. Auto vzadu hodně skákalo - tvrdé. Myslel jsem, že je to tím, že to není zvedlé a tlumič je mimo své rozsahy. Tak tam přišly cca 4cm podložky, ale bohužel je to stále tvrdé. K tomu ještě přišponování torzek, aby to nebylo nakloněné dopředu - a zvtrdlo to i vepředu. Oboje tlumiče jsou na nejměkčí nastavení. Najel jsem s tím přes Vánoce cca 3tis po cestách i necestách a je to pořád stejně tvrdé - podle mě nepoužitelné ani na hodně rozbitých silnicích, ani v terénu (kameny apod).
Přiznám se, že nechápu hlavně ten zadek - jsou to tlumiče pro LR, který snad není těžší. Je pravda, že vzadu teď nic naloženo nemám, ani poslední řadu sedaček, ale i tak tomu nerozumím.
Karle, jak se to chová vzadu tobě? Jak si přizvedl předek? Jen torzky nebo i podložení ramen nebo něco jiného?
Jsem z toho teď nešťastný, uvažuju to zase snížit, dozadu dát nové originál tlumiče a zadní Koni někomu za pakatel prodat...
Díky,
Kuba
tak jsem také koupil tlumiče Koni. Nejdřív tam přišly přední, bez přizvednutí, hned byl poznat rozdíl náramná spokojenost. Pak tam přišly zadní (také delší verze SP1), nejdříve bez podložek. Auto vzadu hodně skákalo - tvrdé. Myslel jsem, že je to tím, že to není zvedlé a tlumič je mimo své rozsahy. Tak tam přišly cca 4cm podložky, ale bohužel je to stále tvrdé. K tomu ještě přišponování torzek, aby to nebylo nakloněné dopředu - a zvtrdlo to i vepředu. Oboje tlumiče jsou na nejměkčí nastavení. Najel jsem s tím přes Vánoce cca 3tis po cestách i necestách a je to pořád stejně tvrdé - podle mě nepoužitelné ani na hodně rozbitých silnicích, ani v terénu (kameny apod).
Přiznám se, že nechápu hlavně ten zadek - jsou to tlumiče pro LR, který snad není těžší. Je pravda, že vzadu teď nic naloženo nemám, ani poslední řadu sedaček, ale i tak tomu nerozumím.
Karle, jak se to chová vzadu tobě? Jak si přizvedl předek? Jen torzky nebo i podložení ramen nebo něco jiného?
Jsem z toho teď nešťastný, uvažuju to zase snížit, dozadu dát nové originál tlumiče a zadní Koni někomu za pakatel prodat...
Díky,
Kuba
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
V předu jen přitažené torzky a jestli si tam při dotahování nechal malinkou mezeru mezi ramenem a horním dorazem, tak se tvrdost změnit nemohla snad jen při plném propérování a to musíš na předek opravdu skočit. Já jsem měl staré tlumiče tak na sra*ku že to bylo jako kdybych tam žádné neměl. tak jsem taky vjel do dílny, když jsem odtut odjel tak s úplně jiným autem. dřív to lépe bralo ostřejší rány (třeba koleje) to jsem se přes ně jen přehoupl a byl pryč. Ale rozválený asfalt mě dokázal pěkně rozhoupat. Teď je to přesně naopak, rozválený asfalt to dokonale zažehlí ale kolej ty tlumiče "nestihnou" a trochu to poskočí. V terénu je to naprostá senzace. Zrovna nedávno jsem se projel trochu rychleji po lesní cestě (pro svoz dřeva) a drželo to kola na zemi jako přilepený. Na druhou stranu jsem se vyhybal v zatáčce a musel jsem dost doprava a na rozbitém asfaltě to odskakovalo víc než dřív. Ale jen když jedu rychle do zatáčky (80+) a to já vzhledem k mojim trasám po komunikacích III. třídy často nedělám. Jak jsem psal dřív nechal jsem nejměkčí nastavení tlumičů. Jsem zatím spokojen (po opravě cca 1500 km). Taky já mám naloženo, všechny sedačky a ještě bednu cca 50kg.
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
Moc díky za odpověď. Bohužel si mi moc nepomohl
Je pravda, že se auto teď tak nerozhoupe, asi se dá jezdit rychleji zatáčkama na hladkém asfaltu, ale to já nepotřebuju. Naopak na hodně rozbitých silnicích (Ukrajina) i v terénu jsou všechny nerovnosti v autě hodně cítit, trpí posádka i auto (velké rázy). Na stejných trasách mimo hladký asfalt po úpravě auta musím jet rozhodně pomaleji než předtím. Stejný kus mimo asfalt jsem jel i jinými auty (uaz, buchanka) a také se současným stavem mého starexe bohužel nesrovnatelně lepší.
Blbý je, že tomu do detailu nerozumím, přizvednutí jsem nedělal osobně. Jen vím, že něco je špatně, a chci s tím něco udělat...
Je pravda, že se auto teď tak nerozhoupe, asi se dá jezdit rychleji zatáčkama na hladkém asfaltu, ale to já nepotřebuju. Naopak na hodně rozbitých silnicích (Ukrajina) i v terénu jsou všechny nerovnosti v autě hodně cítit, trpí posádka i auto (velké rázy). Na stejných trasách mimo hladký asfalt po úpravě auta musím jet rozhodně pomaleji než předtím. Stejný kus mimo asfalt jsem jel i jinými auty (uaz, buchanka) a také se současným stavem mého starexe bohužel nesrovnatelně lepší.
Blbý je, že tomu do detailu nerozumím, přizvednutí jsem nedělal osobně. Jen vím, že něco je špatně, a chci s tím něco udělat...
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
No tak to zkus naložit (tak 100-150kg) a projeď se kde to znáš. Když to bude lepší s tou váhou, tak víš, že potřebuješ měkčí tlumiče. LR se nezdá, ale těžký je dost, hlavně vzadu. Já jsem typ tlumičů odkoukal od kolegů z německa, tam se to dost řešilo. Jezdím v terénu jen rekreačně a jinak po asfaltě, takže mě to vyhovuje. Na hliněné cesty mi to příde akorát, ale na šotlině s většíma kamenama to skáče a rozdrncá se kdeco. Taky můžes zkusit odpojit příčný stabilizátor, jestli jezdíš víc v terénu tak by to mohlo pomoci.
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
Karle super praca,kde si kupoval tie Koni,asi vymenim predne,teraz som objednal aj nove torzky,lebo mam tusaka,ze su uz bud unavene,alebo zcasti odhrdzavene v ulozeniach a po navrate domov sa do toho pustim.
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
http://www.2racing.cz/Predni-Off-Road-t ... d36553.htm
a jsem s nima spokojenej ikdyž jsem musel na zboží čekat, protože je museli teprve vyrobit.
Tlumiče tam pasujou parádně a bez úprav. Nechal jsem je na nejměkčí nastavení. Kolik stály ty torzky? Taky mám z těch mojich pocit že neberou celý rozsach zdvihu tak jak by měly.
a jsem s nima spokojenej ikdyž jsem musel na zboží čekat, protože je museli teprve vyrobit.
Tlumiče tam pasujou parádně a bez úprav. Nechal jsem je na nejměkčí nastavení. Kolik stály ty torzky? Taky mám z těch mojich pocit že neberou celý rozsach zdvihu tak jak by měly.
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
tak 109 Euro,ja som nasiel niekde za 92(v Nemecku) Torzky stali Lava 40 a prava 49 dolacov(cena vratane dopravy z Korapsu. Ani som nehladal alternativy. Horsie je,ze mi ale fest zacina hucat zrejme zadne lozisko v kolese,v pondelok mam trochu cas,tak popozeram podvozok,ci je to ono a mam z toho celkom hlavu v smutku,vedel som o nom,ale reku vydrzi este jednu cestu a spat do Anglie a potom to zreparujem...a teraz dumam,kde to dat opravit(sam nemam sancu na ulici) aby som vsetko neprerobil.co som horkotazko zarobil...
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
Ahoj,
já jsem koni koupil taky na 2racing.
Pokud by si chtěl i zadní, prodloužené, tak ti je rád za pár peněz prodám...
Jaké je prosím správné číslo pro torzky na naše auto (2003, crdi)?
Díky,
Kuba
já jsem koni koupil taky na 2racing.
Pokud by si chtěl i zadní, prodloužené, tak ti je rád za pár peněz prodám...
Jaké je prosím správné číslo pro torzky na naše auto (2003, crdi)?
Díky,
Kuba
Re: Starex 4WD-napravy,manualne volnobezky,tlmice-upravy
ale ci to bude pravda neviem,to budem vediet,az ich budem montovat...
541204A800 (54120-4A800) - BAR-FR SUSPENSION TORSION RH
541104A800 (54110-4A800) - BAR-FR SUSPENSION TORSION LH
541204A800 (54120-4A800) - BAR-FR SUSPENSION TORSION RH
541104A800 (54110-4A800) - BAR-FR SUSPENSION TORSION LH