Dobrý den, jsem vlastník Hyundai i30CW 1,6CRDi Clas. AC z roku 2009.
Najeto cca 82 tis. Km, jsem penzista, moc nejezdím. V průběhu těch ujetých kilometrů měněny přední destičky v 70. tisících a jednou stabilizátory náprav. Autorizované servisy jsem po první návštěve vynechal, olej měním po 10. tis. Za tu cenu jsem nic převratného neočekával, vcelku ale určitě dobrý.
Velmi prostorný vůz z dobrým až výborným motorem, vcelku pohodlný, jízní vlastnosti přiměřené do rychlosti 160 Km/hod. Auto má dvě slabiny : převodovka má pro mne mizernou kulisu, od počátku se hůře řadí např.dvojka i zpátečka, ale může to být kus od kusu. Další slabina je podvozek, mírně řečeno, je to lepší žebřiňák, hlavně vzadu. Zajímalo by mne, zda by pomohlo upravit nebo vyměnit pérování. Pokud s tím máte někdo zkušenosti, prosím o radu, díky za ochotu.
Jaroslav Tvrzský Chomutov tvrzsky@gmail.com
lepší pérování
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Reklama
Re: lepší pérování
Připíšu svojí zkušenost:
Převodovku jsem ještě lepší neměl. Zřejmě je to opravdu kus od kusu. Měl jsem jako náhradní auta půjčený i30 CW, 3x ix35 a jednou ix20. Nikde nešlo tak pěkně řadit jako u toho mého.
Co se týká podvozku tak někteří lidé mění pružiny z důvodu nízko ležícího zadku auta za pružiny z CW. Já mám dokonce daný zátěžový pružiny MAD z CW. Tudíž to ještě ztvrdne. Jestli existuje měkčí pružina nebo tlumič to nevím. Ale já jsem si zvětšil trochu pohodlí přejitím na pneu 195/65 r15. Dříve jsem měl 205/55 R16 a na zimu 185/65 R15. A řekl bych, že je to trochu poznat. Samozřejmě žádné zázraky to nedělá, ale nějaké nerovnosti to odfiltruje.
Převodovku jsem ještě lepší neměl. Zřejmě je to opravdu kus od kusu. Měl jsem jako náhradní auta půjčený i30 CW, 3x ix35 a jednou ix20. Nikde nešlo tak pěkně řadit jako u toho mého.
Co se týká podvozku tak někteří lidé mění pružiny z důvodu nízko ležícího zadku auta za pružiny z CW. Já mám dokonce daný zátěžový pružiny MAD z CW. Tudíž to ještě ztvrdne. Jestli existuje měkčí pružina nebo tlumič to nevím. Ale já jsem si zvětšil trochu pohodlí přejitím na pneu 195/65 r15. Dříve jsem měl 205/55 R16 a na zimu 185/65 R15. A řekl bych, že je to trochu poznat. Samozřejmě žádné zázraky to nedělá, ale nějaké nerovnosti to odfiltruje.
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Re: lepší pérování
vyměnit pneu jsem nezkoušel, jezdím na 185
Re: lepší pérování
Voči: zdá se mi, že autor dotazu slovem "žebřiňák" naznačil, že je pro něj pérování moc tvrdé. V tom případě by ale potřeboval měkčí tlumiče, ne péra... protože odpor tlumičů při stlačení je to, co se jeví jako "tvrdé pérování". Pochybuji, že někdo bude vyrábět měkčí.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: lepší pérování
A proto jsem psal: Jestli existuje měkčí pružina nebo tlumič to nevím.
Osobně si také myslím, že ne.
Myslím, že budeme mít plyno-kapalinové tlumiče a pokud by někdo dělal jenom olejové tak by mohl být tlumič měkčí, ale pochybuji, že to někdo dělá.
Osobně si také myslím, že ne.
Myslím, že budeme mít plyno-kapalinové tlumiče a pokud by někdo dělal jenom olejové tak by mohl být tlumič měkčí, ale pochybuji, že to někdo dělá.
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993