Trvalý odběr proudu v autě
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Trvalý odběr proudu v autě
mám i20 1.2. 63kW, rv.2/2013 a naměřil jsem trvalý odběr proudu v autě - klidový stav (=vše vypnuto, 5 min od uzamčení) 0,06-0,08 A neboli 60-80mA (uni-mulťákem z hobbymarketu)
Víte někdo, kolik je výrobcem udáváno u i20 (1.2 vyšší výba. verze s klimou)?? (mělo by to být pod 30mA u auta tohoto segmentu s 45Ah baterií?)
Víte někdo, kolik je výrobcem udáváno u i20 (1.2 vyšší výba. verze s klimou)?? (mělo by to být pod 30mA u auta tohoto segmentu s 45Ah baterií?)
Naposledy upravil(a) tom brava dne 08 úno 2016, 09:14, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Trvalý odběr proudu v autě
60 - 80 mA mi připadá docela dost..... za 10 h 0,6-0,8Ah za 100 h 6-8 Ah tedy za cca 600h tedy cca 25 dní stání je baterka totálně mrtvá v zimě i dřív
A to počítám samozřejmě s plně nabitou baterkou, obvyklý stav nabití baterky při převážně krátkých jízdách je cca 50 - 75% její kapacity, pokud je navíc velká zima ( pod -10) klesá kapacity baterky ještě až na polovinu takže ti baterka 45 Ah za těchto podmínek chová jako baterka s kapacitou 15-20 Ah !!!
A to počítám samozřejmě s plně nabitou baterkou, obvyklý stav nabití baterky při převážně krátkých jízdách je cca 50 - 75% její kapacity, pokud je navíc velká zima ( pod -10) klesá kapacity baterky ještě až na polovinu takže ti baterka 45 Ah za těchto podmínek chová jako baterka s kapacitou 15-20 Ah !!!
Naposledy upravil(a) Richard555 dne 07 úno 2016, 10:16, celkem upraveno 1 x.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Trvalý odběr proudu v autě
Všeobecne pre auta..okolo 20-30 mA. Ak auto má centralne na DO, tak prijimač v standby režime čaka na povel a niečo žerie, ak má alarm s čidlami, tiež. Napr. Magicar ma odber 35 mA.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Trvalý odběr proudu v autě
Moja skusenost z praxe: najcastejsiou pricinou vyssieho odberu boli autoradia..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Trvalý odběr proudu v autě
Zatím díky všem, co reagovali, ale přece jen bych ocenil spíše reakci / náměr nějakého majitele i20.
Prosím technicky zdatné jedince, jak budou mít vhodnou příležitost či dlouhou chvíli, zkuste naměřit A/mA odběru auta "v klidu"...ať vím, jak moc to mám řešit při 3. garančce za měsíc.
(Zase ale když čtu vedle v tématu o pravidelném občasném nenastartování zánovních i20, tak jsem vlastně rád, že řeším jen toto....)
Prosím technicky zdatné jedince, jak budou mít vhodnou příležitost či dlouhou chvíli, zkuste naměřit A/mA odběru auta "v klidu"...ať vím, jak moc to mám řešit při 3. garančce za měsíc.
(Zase ale když čtu vedle v tématu o pravidelném občasném nenastartování zánovních i20, tak jsem vlastně rád, že řeším jen toto....)
Re: Trvalý odběr proudu v autě
A jak jsi to měřil? Prostě aby auto mělo malou spotřebu musí být zavřené a zamčené.
A další spotřaba klesá postupně jak jednotlivé komponenty usínají.
Takže jedině připojit měřák vše pozavírat uzamčít a skontrolovat až druhý den kolik to bere.
Taky při připojování měřáku by jsi neměl odpojit napájení, pak se dost věcí resetuje a může trvat hodně dlouho než se to zase vše skalibruje a usne.
Škodovka má mít miň jak 20mA
Teď jsem se díval do manuálu i20 rv 2013 by po více jak 20minutách po vyputí a uzamčení neměla brát víc jak 50mA.
Čili pokud to v klidu po vypnutí a zamčení po půl hodině bere víc jak 0,05A tak je to na reklamaci.
A další spotřaba klesá postupně jak jednotlivé komponenty usínají.
Takže jedině připojit měřák vše pozavírat uzamčít a skontrolovat až druhý den kolik to bere.
Taky při připojování měřáku by jsi neměl odpojit napájení, pak se dost věcí resetuje a může trvat hodně dlouho než se to zase vše skalibruje a usne.
Škodovka má mít miň jak 20mA
Teď jsem se díval do manuálu i20 rv 2013 by po více jak 20minutách po vyputí a uzamčení neměla brát víc jak 50mA.
Čili pokud to v klidu po vypnutí a zamčení po půl hodině bere víc jak 0,05A tak je to na reklamaci.
Re: Trvalý odběr proudu v autě
Měřil jsem 2x po 5min., 2x po 15 min, vše stejný průběh výsledek...při přiložení svorek multimetru do obvodu se ukázalo 250mA ale do 3 sec. kleslo na stabilních 60-70 mA. Stav auta jsem popsal jasně na začátku. Přiznávám po 30 min. to nebylo - tedy zopakuji po 30 min....
Děkuji za podstatné info ....to mluvíš o tom uživatelském manuálu, co dávaj k autu/ta tlustá kniha? Prosím ve které části/kapitole to je? (jen že bych to tam nečekal, když do ni neumí napsat Hyundéé typ žárovky potkávacího světlometu a místo toho tam prskne obrázek)
Každopádně dám požadavek na měření servisem při garančce, přece jen můj mulťák je jen orientační měřidlo.
Teď jsem se díval do manuálu i20 rv 2013 by po více jak 20minutách po vyputí a uzamčení neměla brát víc jak 50mA.
Děkuji za podstatné info ....to mluvíš o tom uživatelském manuálu, co dávaj k autu/ta tlustá kniha? Prosím ve které části/kapitole to je? (jen že bych to tam nečekal, když do ni neumí napsat Hyundéé typ žárovky potkávacího světlometu a místo toho tam prskne obrázek)
Každopádně dám požadavek na měření servisem při garančce, přece jen můj mulťák je jen orientační měřidlo.
Re: Trvalý odběr proudu v autě
V servisním manuálu v oddílu u kontroly baterie když má nedostatečnou kapacitu a podobně tak se má skontrolovat odběr aby se zjistilo zda je vadná baterie nebo něco jiného.
Prostě je tam napsáno že po 10 až 20 minutách musí být odběr 50mA MAX. (Při vypnutých všech spotřebičích, vytaženém klíči ze spínačky a pozavíraném autu a zamčeném).
I blbý měřák z obchodu by měl na měření stačit.
Takže měřák připoj podle možností přepni na něm správný rozsah a až potom odpoj koncovku od baterky - aby se ani na chvíli nepřerušil obvod a nech ho tam vše pozavírej pozamykej a přijdi za 30 minut a na měráku musí být miň jak 50mA.
Prostě je tam napsáno že po 10 až 20 minutách musí být odběr 50mA MAX. (Při vypnutých všech spotřebičích, vytaženém klíči ze spínačky a pozavíraném autu a zamčeném).
I blbý měřák z obchodu by měl na měření stačit.
Takže měřák připoj podle možností přepni na něm správný rozsah a až potom odpoj koncovku od baterky - aby se ani na chvíli nepřerušil obvod a nech ho tam vše pozavírej pozamykej a přijdi za 30 minut a na měráku musí být miň jak 50mA.
Re: Trvalý odběr proudu v autě
Takhle to měříš blbě pokud vždy rozpojíš obvod potom po zapnutí se některé části probudí, měřák tam musíš vložit bez přerušení obvodu takže připojit zapnout a až pak odpojit kabel od baterky, prostě ani na chvíli nesmíš přerušit obvod jinak se nějaké obvody zase probudí.tom brava píše:Měřil jsem 2x po 5min., 2x po 15 min, vše stejný průběh výsledek...při přiložení svorek multimetru do obvodu se ukázalo 250mA ale do 3 sec. kleslo na stabilních 60-70 mA. Stav auta jsem popsal jasně na začátku. Přiznávám po 30 min. to nebylo - tedy zopakuji po 30 min....