Smrad po spalenom oleji...
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Smrad po spalenom oleji...
Zdravim Vás... Chcem sa spýtať. Nedávno som kúpil mojej Hyundai Accent 2, r.v. 2003 1,3 55kw. tocha žerie olej 8 deci na 1000km,Pri dlhsom stati ked je auto naštartovane a motor je zohriaty na prevadzkovu teplotu začne cítit spaleny olej a začne dymit na bielo a znásobý sa to ked začnem cúvať. Rozsvietila sa mi kontrolka Check ale po vymene baterie za novú sa nerozsvietila znovu. Auto prešlo od vtedy asi 1000km.
Vedeli by ste mi poradiť. Ďakujem
Vedeli by ste mi poradiť. Ďakujem
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Smrad po spalenom oleji...
Bílý kouř v chladných dnech je celkem normální (vodní pára vzniklá při spalování)
Toho oleje ti mizí docela dost..... nejspíš jsou zpuchřelý- poškozený gufera ventilů a kolem nich mizí olej...... to bývá nejčastější závada....
Hlídej si množství všech kapalin jestli něco nemizí (voda)
Toho oleje ti mizí docela dost..... nejspíš jsou zpuchřelý- poškozený gufera ventilů a kolem nich mizí olej...... to bývá nejčastější závada....
Hlídej si množství všech kapalin jestli něco nemizí (voda)
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Smrad po spalenom oleji...
A necieč kolko by bola cena (cca) vymena tych gufier?? Ďakujem
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Smrad po spalenom oleji...
jerry , co takhle použít hledat ????? můžeš jak google, tak i zde na foru : např. https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=7&t=2797
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Smrad po spalenom oleji...
díky.. dnes som postrehol ešťe jednu vec,,, asi pred mesiacom som umyval motor arvou.. bol celý zatečený od oleja.... dnes som otvoril kapotu a znovu.. vyzerá to že to vyteka z lavej strany v mieste kde su zvody prištobovane na blok motora... odtial to tečie...
Re: Smrad po spalenom oleji...
Otřít a pozorovat kade to teče. U těchto motorů to bejvá pod víkem ventilů a pak to teče po hlavě až na blok. Nebo je špatné těsnění pod hlavou a teče to mezi hlavou a blokem. (svody nejsou na bloku, ale na hlavě)
.........
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Smrad po spalenom oleji...
jerry, jerry promiň, ale když chceš poradit se spotřebou oleje, tak bys v první řadě měl napsat, že máš celej motor zadělanej od oleje a já si mohl ušetřit psaní Předpokládám, že každý normální řidič nejdříve odstraní veškeré úniky, které prohlídkou zjistí a dokud tento zásadní problém neodstraní, neptá se na další příčiny......
Veškeré závady se odstraňují systematicky a postupně !!!!
Veškeré závady se odstraňují systematicky a postupně !!!!
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Smrad po spalenom oleji...
richard 555 jasne, chcem postupovat systematicky... len nevedel som, ked som na aute 1x umyval motor, či je len zaoblievany alebo len zanedbany alebo je to olejnička
Chcel so len radu že kolko si mam nachystat penazí ked to budem chceiet riešit... nie že to dam so servisu oni mi zahlasia 600 eur a ja si prijdem zasa pre neopravene auto ..
a ten moj postreh že som si všimol že to tečie spod zvodov, si myslim že stieracie gumičky su v prde.. a nespaleny olej ide do vyfukoveho systemuu a ide zvodmi von... či myslis nieco ine?
Chcel so len radu že kolko si mam nachystat penazí ked to budem chceiet riešit... nie že to dam so servisu oni mi zahlasia 600 eur a ja si prijdem zasa pre neopravene auto ..
a ten moj postreh že som si všimol že to tečie spod zvodov, si myslim že stieracie gumičky su v prde.. a nespaleny olej ide do vyfukoveho systemuu a ide zvodmi von... či myslis nieco ine?
Re: Smrad po spalenom oleji...
No môzu to byt opotrebovane aj tie stieracie kruzky,ale nie stieracie gumicky lebo tie by ti no tom pieste dlho nevydrzali. Ale priklanam sa k tym guferam na drieku ventilov. Na gufera vseobecne plati,aby sa autom jazdilo v kazdom obdobi/zima-leto/.Poznam ludi co pred zimou auto umyju a schovaju do garaze. Po zime auto vytiahnu a zistia ze mu zacnu postupne presakovat jedno gufero za druhym.
Hyundai Accent LC 1,3í 12V 63kw r. v. 2005
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011
Re: Smrad po spalenom oleji...
Zde je těžké poradit něco kloudného, protože pokade to teče pod víkem ventilů a to se tedy utěsní (což není až tak pracné ani finančně nákladné) a potom se zjistí že se budou dělat gufera na ventilech tak se to celé bude zase rozdělávat.
Jinak jak psal Jaroslav, mohou to dělat i kroužky (myšleno pístní) to jde potom zjistit jednoduše, změří se komprese všech válců, pak se do válce před měřením stříkne trocha motorového oleje a pokud se tlaky zvednou tak jsou to kroužky, pokud ne je vyšlahanej dřík ventilů.
Pokud by tekl olej pod svody výfuku ven (myšleno nespálený olej co se dostane do spalovacího prostoru) tak už by to bylo sakra špatné a moc dlouho by to nejelo, protože by to zaneslo svíčky a neházelo by to jiskru. Zažil jsem auto co za 10km jízdy dokázalo sežrat celou olejovou náplň, bylo tak zapečené že už ani generálka nebyla reálná a měnil se celý motor (pan majitel to za studena honil do plných otáček a znal jen plnej plyn.......).
Osobně bych odstranil všechny úniky oleje z motoru a pokud by se to nezlepšilo tak bych asi zvažoval jeho rozebrání a pak by se vydělo jak postupovat dál. Ono je otázkou jak vypadá zbytek auta, když motor je v takovém přeudržovaném stavu?
Jinak jak psal Jaroslav, mohou to dělat i kroužky (myšleno pístní) to jde potom zjistit jednoduše, změří se komprese všech válců, pak se do válce před měřením stříkne trocha motorového oleje a pokud se tlaky zvednou tak jsou to kroužky, pokud ne je vyšlahanej dřík ventilů.
Pokud by tekl olej pod svody výfuku ven (myšleno nespálený olej co se dostane do spalovacího prostoru) tak už by to bylo sakra špatné a moc dlouho by to nejelo, protože by to zaneslo svíčky a neházelo by to jiskru. Zažil jsem auto co za 10km jízdy dokázalo sežrat celou olejovou náplň, bylo tak zapečené že už ani generálka nebyla reálná a měnil se celý motor (pan majitel to za studena honil do plných otáček a znal jen plnej plyn.......).
Osobně bych odstranil všechny úniky oleje z motoru a pokud by se to nezlepšilo tak bych asi zvažoval jeho rozebrání a pak by se vydělo jak postupovat dál. Ono je otázkou jak vypadá zbytek auta, když motor je v takovém přeudržovaném stavu?
.........