Zdravím, v týdnu jsem dával auto (Hyundai Atos, rok výroby cca 2000, s automat. převodovkou) do servisu s tím, že během jízdy, nebo při parkování a zařazení neutrálu se občas (ne pokaždé) začal vytáčet motor do vysokých otáček. V servisu přišli na to, že to je způsobeno touto součástkou (viz. foto) její výměna by ale byla finančně náročná, tak ji zkusili odpojit s tím, že by to provozu nemělo vadit. Je pravda, že motor se už nevytáčí a celkově jede mnohem lépe, než předtím (hlavně výkon - lítá jako blázen). Jenže se objevila další závada a to, že při jízdě převodovka řadí až při velmi vysokých otáčkách a následovné přeřazení je drastické (s autem to úplně škubne a zvuk se mi také nelíbí) z prvního stupně na druhý to řadí až při rychlosti cca 30km/h a mám pocit, že mi motor vyskočí z auta. Také se stává to, že když jedu rychleji např 60km/h a pustím nohu z plynu, tak se zařadí až moc nízký stupeň, např jednička a když přišlápnu zase plyn motor řve a točí zase hrozně moc vysoké otáčky. Celkově se motor prostě hrozně moc vytáčí a to i když jen mírně sešlápnu plyn.
Prosím o radu, zda odpojení součástky vážně provozu auta nevadí, nebo zda je nutná její výměna. Popřípadě co to vůbec je za součástku a co má za účel v motoru. Je mi jasné, že tam není jen tak pro nic za nic.
Předem děkuji za každou Vaši reakci na můj příspěvek. S pozdravem Herzgrab
