Pozdravujem všetkých.airwaves píše:SM číslo 47/2015 strana 31. Malinkatá tabulka malinkaté písmo. A ani to nebolelo a ix20 je nejspolehlivější české auto.
Jo být první embéčko to by byl titulek přes první stranu SM! Korejci dělaj velkou chybu že si nekoupili žádnej českej časopis.
Čo sa týka "objektívnosti" českých a slovenských motoristických novinárov, tak sme v zhode.
Postavenie v tabuľke ma ako majiteľa ix20 mierne potešilo, ale mám na podobné rebríčky dosť skeptický názor, pretože:
1. Kto stanoví, či vypálenie 5 žiaroviek za 3 roky je vážnejšia porucha ako povedzme výmena spínača cúvacích svetiel?
2. Trojročné auto má v našich končinách nabehané v priemere nejakých 30 - 40 kkm, v Nemecku je to cca 3x viac. Tým chcem povedať, že okrem veku auta by sa mali brať do úvahy aj najazdené km a ďalšie faktory (ne/garážovanie vozidla, spôsob jazdy majiteľa, prevažujúce krátke jazdy v meste, alebo dlhé na diaľnici, ...).
3. Ak má jeden typ auta povedzme štatisticky 4% poruchovosť a druhý 5%, tak je to v praxi de facto jedno, ale v rebríčku to môže robiť rozdiel viacerých priečok.
4. Jedná sa vždy o štatistiku, takže pri troche šťastia sa môže kaziť low endová Dacia oveľa menej ako drahý čo ja viem BMW.
5. Ak sa bude kaziť Dacia zhruba rovnako, alebo trocha viac ako BMW, tak za opravy zaplatí majiteľ BMW určite o dosť viac. Lebo nižšia poruchovosť neznamená automaticky aj nižšie náklady na opravy.
Paralela: Auto s 470 l kufrom má o pár % menší objem ako vozidlo s 500 l batožinovým priestorom. To ale nemusí nutne znamenať, že sa do druhého zmestí viac ako do prvého. Jednak kvôli metodike merania a dvak kvôli tvaru kufra.
Takže toľko o mojej skepse k podobným rebríčkom. A to som ešte nechal bokom motiváciu typu VW Golf - ADAC.