1. Mnohem víc bych se bál přestavby (byť originální) na LPG než tříválce nebo turba. Mnohem pravděpodobněji budeš po pár desítkách tis.km řešit problémy se zaklepanými ventilovými sedly než s nefunkčním turbem. Strach z tříválců je zejména u malých aut dle mého názoru taky neopodstatněný.honzino píše:Myslím režim 50+50. Víš ono to není až tak jednoduché a je to na samostatné téma. Potřebujeme auto na jízdu jednoho člověka do práce téměř stále po dálnici. Nechci velké auto, je to zbytečný luxus. Mám jasnou představu, auto které mám rozumnou spotřebu a 130km/h není pro něj křeč, dále ne tříválec a ne turbo(benzín). Proto ten dotaz na tu naftu v tomto obsahu. V tuto chvíli máme Fiata Ideu s LPG, ale už se blížíme 200tkm a má to 11 let, takže už uzrál čas na výměnu. Hyundai i10 by byla ideální volba, jen ta motorizace je špatná ikdyž je tady možnost to koupit origo v LPG ale opět jen třívál , i20 je bytečně už velká, ale zase zajímavá motorizace v naftě. Kdyby šel ten motor dát do i10, už by stála doma .
Myslíte , že je reálná šance dostat tu i20 dlouhodobě na 4,5l ? A protože jsem v tom nejel, předjíždění na 6 asi nejde, předpokládám asi podřazení na min 5. Je to správný odhad ?
2. i20 není zbytečně velká - je to auto segmentu B (z mého pohledu je i10 příliš malá na denní nájezd 100km - ale to je věc názoru)
3. Ano, myslím že s dieselovou i20 půjde jezdit dlouhodobě za 4,5l - byť nevím jestli při 90% dálnice, tam by to asi bylo o redukci rychlosti na 110-120 km/h)
4. 1.1CRDi je tříválec, takže bys musel slevit ze svých požadavků (byť jak píšu výše, já v tom nevidím problém - chod toho motoru je překvapivě kultivovaný)
5. Předjíždění na 6ku není problém - jde o to v jaké rychlosti/při jakých otáčkých. Pokud chceš zrychlovat, musíš držet otáčky mezi 2-3 tis. Tam má auto slušný krouťák a dost výkonu. Při ustálené rychlosti se to dá nechat převalovat na nějakých 1600ot. ale z těch to moc nezrychluje. Jinak i na šestku drží auto bez problému rychlost 120 - 140 km/h.
např D1 bez jakéhokoliv podřazování..
6. Jako problém bych viděl, že po velkém šachování HMC s cenami jednotlivých motorizací stojí aktulálně i20 v naftě 345tis. Kč a to je sakra hodně.(já ji kupoval vloni v říjnu za necelých 240 tis.- to dávalo smysl)