a čo konketne treba dotiahnut vie niekto dať odpoveď?Karel6888 píše:Čau santáci tak problém s klepáním poloos jsem vyřešil sám po radě jednoho servismena z Hyundai.Stačí obyčejné dotažení poloos, práce na 20minut a klepání je to tam..
Poloosy
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Re: Poloosy
_________________
Santa Fe 2008 2,2 CRDi
Ford KA 1,3i
Santa Fe 2008 2,2 CRDi
Ford KA 1,3i
- Reklama
Re: Poloosy
Sundáš kolo závlačku na matce poloosy a dotáhneě matici na krev vrátíš závlačku a je po klepání.
- DanielD952
- **
- Příspěvky: 224
- Registrován: 22 črc 2012, 09:48
Re: Poloosy
Kdyz se zeptam jako uplnej hnup...ma predokolka poloosy i vzadu ?
A nedal by sem nejaky hodny clovek ten schematicky nakres jak se tu obcas objevuje, kde by bylo jasne videt co se dotahuje ?
Ja kdyz sundam kolo, tak vidim kotouc brzdovy
A nedal by sem nejaky hodny clovek ten schematicky nakres jak se tu obcas objevuje, kde by bylo jasne videt co se dotahuje ?
Ja kdyz sundam kolo, tak vidim kotouc brzdovy
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI, 143kw, 194 PS, 387 Nm, 2007
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km
Re: Poloosy
Podľa priloženého obrázku sa doťahuje matica B. S pákou na kľúč plnou silou, prípadne momentovým kľúčom na 260 Nm. Ak nesadne korunka matice na dieru pre závlačku treba pridať podložku.
- Přílohy
-
- Zadne_koleso.JPG (20.55 KiB) Zobrazeno 3715 x
Santa Fe 114 kW CRDI, 2007
- DanielD952
- **
- Příspěvky: 224
- Registrován: 22 črc 2012, 09:48
Re: Poloosy
Jsi nejlepsi, diky moc
Dam pak vedet zda se podarilo...
Dam pak vedet zda se podarilo...
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI, 143kw, 194 PS, 387 Nm, 2007
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km
- DanielD952
- **
- Příspěvky: 224
- Registrován: 22 črc 2012, 09:48
Re: Poloosy
Tak dnes jsem se do toho pustil, ve předu to je ok, tam ani nic neklepalo, ale radši jsem to zkusil...no a vzadu jsem zjistil, že žádný poloosy nemám (mám předokolku), takže jsem tam kde jsem byl
Ale všiml jsem si jiné věci, která to klepání na 99% dělá, jsou to kusadla na zadních brzdách, takovýto nejvíc vystoupelné s toho kusadla má vakl a je to kov na kov tak to klepe za jízdy, ale v pneuservisu mi řekl, že je to normální že se to hýbě...tak nevím Netušíte někdo?
Ale všiml jsem si jiné věci, která to klepání na 99% dělá, jsou to kusadla na zadních brzdách, takovýto nejvíc vystoupelné s toho kusadla má vakl a je to kov na kov tak to klepe za jízdy, ale v pneuservisu mi řekl, že je to normální že se to hýbě...tak nevím Netušíte někdo?
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI, 143kw, 194 PS, 387 Nm, 2007
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km
Re: Poloosy
To dotahování poloos se mi moc nezdá. Vevnitř je tisícihran a i když se matka vyndá, tak vůle, krom toho, že lze vysunout žádná. Ve 120.000 bylo vše ok, dotažené, pod matkou je docela masivní pérovka. Nechce se mi věřit, že by se tady dělaly nějaké vůle. Zvuk klapaní, při přidání/ubrání plynu, případně při přeřazení jsem ale taky registroval. Celé jsem to prolezl a nic kolem poloos. Jen trochu vůle až v převodovce, ale to je asi vždycky.
U mě to vyřešila výměna kulových čepů v ramenech (na které jsem se už déle chystal) a klapání je pryč. Nemyslel jsem si úplně, že to bude tímto a ono jo. Váhu auta nese tlumič a volný čep dole prostě trochu plave, a klepe když kolo zabere, nebo naopak přibrzdí motorem...
U mě to vyřešila výměna kulových čepů v ramenech (na které jsem se už déle chystal) a klapání je pryč. Nemyslel jsem si úplně, že to bude tímto a ono jo. Váhu auta nese tlumič a volný čep dole prostě trochu plave, a klepe když kolo zabere, nebo naopak přibrzdí motorem...
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Dynamic man.
- DanielD952
- **
- Příspěvky: 224
- Registrován: 22 črc 2012, 09:48
Re: Poloosy
Nevím jak to komu pomůže, ale moje klepání z podvozku už je pryč, ale nebyly to poloosy. Mechanik mi jen vyměnil gumy na zadku u stabilizátorů...snad to říkám dobře...stály asi 600Kč a je po klepání, krásné tichoučko Když mi ty staré gumy ukazoval, tak bylo hned vidět jak ta díra je mnohem větší než to železo stabilizátoru a v tom to vaklalo
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI, 143kw, 194 PS, 387 Nm, 2007
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km
Re: Poloosy
Ahojte,
mám Santa Fe II (2006), najazdené 170k km. Už dlhšiu dobu mi pri akcelerovaní na dvojke vibruje predná náprava, pričom čím viac stlačím plyn, tým sú vibrácie silnejšie. Vibrácie sú rôzne, niekedy sa rozbehnem úplne hladko, a inokedy normálne že musím pustiť plynový pedál a preradiť do trojky, lebo mám pocit, že sa mi ide rozpadnúť predná náprava! Neviete, v čom môže byť chyba? Vyváženie kolies aj geometriu mám spravené. Vďaka za rady.
mám Santa Fe II (2006), najazdené 170k km. Už dlhšiu dobu mi pri akcelerovaní na dvojke vibruje predná náprava, pričom čím viac stlačím plyn, tým sú vibrácie silnejšie. Vibrácie sú rôzne, niekedy sa rozbehnem úplne hladko, a inokedy normálne že musím pustiť plynový pedál a preradiť do trojky, lebo mám pocit, že sa mi ide rozpadnúť predná náprava! Neviete, v čom môže byť chyba? Vyváženie kolies aj geometriu mám spravené. Vďaka za rady.
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT, 4WD, 110 kW, r.v. 2006, naj. 145 tisíc km
Foto: http://img24.eu/images/sjk1bt4.jpg
Foto: http://img24.eu/images/sjk1bt4.jpg
Re: Poloosy
Sevas chlape, aj mne nieco v zadu klepe, hlavne na nerovnostiach, v Hyundai chcu vsetko vymenit za 1400€. Ked mozes, tak mi presne povedz alebo odfoť, ktore gumy to sú, nech pozriem v akom stave to je.DanielD952 píše:Nevím jak to komu pomůže, ale moje klepání z podvozku už je pryč, ale nebyly to poloosy. Mechanik mi jen vyměnil gumy na zadku u stabilizátorů...snad to říkám dobře...stály asi 600Kč a je po klepání, krásné tichoučko Když mi ty staré gumy ukazoval, tak bylo hned vidět jak ta díra je mnohem větší než to železo stabilizátoru a v tom to vaklalo
Diky
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
- DanielD952
- **
- Příspěvky: 224
- Registrován: 22 črc 2012, 09:48
Re: Poloosy
Je to jednoduchy...koukni na spodek auta u zadniho kola a je to ta guma v ktery konci stabilizator...takova ohnuta tyc. Ponuze ti kdyz se kouknes na auto kelly a u svyho modelu najdes stabilizatory a prislusenstvi k nim, tan ty gumy najdes...vy.enis i sam bych rekl..ErosKE píše:Sevas chlape, aj mne nieco v zadu klepe, hlavne na nerovnostiach, v Hyundai chcu vsetko vymenit za 1400€. Ked mozes, tak mi presne povedz alebo odfoť, ktore gumy to sú, nech pozriem v akom stave to je.DanielD952 píše:Nevím jak to komu pomůže, ale moje klepání z podvozku už je pryč, ale nebyly to poloosy. Mechanik mi jen vyměnil gumy na zadku u stabilizátorů...snad to říkám dobře...stály asi 600Kč a je po klepání, krásné tichoučko Když mi ty staré gumy ukazoval, tak bylo hned vidět jak ta díra je mnohem větší než to železo stabilizátoru a v tom to vaklalo
Diky
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI, 143kw, 194 PS, 387 Nm, 2007
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km
Spotřeba 7,0 - 7,5l/100km
Re: Poloosy
Může toho být vymláceného víc. Nejčastěji to ale bývá uložení stabilizátoru nebo tlumiče. U mě to bylo spodní oko tlumiče, který měl utržený silentblok - tupé rány při přejezdu nerovností. Výměna poměrně jednoduchá, pouze pouzdro tlumiče bylo kouslé na čepu šroubu. Takže bylo nutné vzít flexou.
Výměna uložení stabilizátoru je jednoduchá - stačí sundat kolo, povolit 2 šrouby, které drží objímku s gumovým uložením a gumu vyměnit (4EUR/ks). Mě gumy přišly vcelku, takže jsem je musel nožem proříznout podle starých, aby šly nasadit na stabilizátor. Pro lepší manipulaci se stabilizátorem je možné druhým heverem přizvednout rameno. Zároveň bych vyměnil tyčky - nejsou drahé (15EUR/ks). Pozor na tyčky Meyle HD - jsou zesílené, ale není na ně moc místo... Pouzdro čepu tyčky je 1mm od těhlice. Neklepe to, ale nevím, jakou to bude mít životnost. Na heveru nepoznáš vymlácené ramena - na to je dobrá montážní jáma. Pokud by to stále klepalo, stačí zajet na STK, kde to technik za poplatek zkontroluje a řekne, jestli je problém v ramenu, případně uložení nápravy.
Mě oprava stála celkem 100EUR za materiál, 6hod mé práce (v pomalém tempu) a vzadu je teď krásné ticho Nevím, co chce servis za 1400EUR dělat, ale za ty prachy by měl udělat komplet novou zadní i přední nápravu, včetně brzd a tlumičů
Tady je nákres zadního stabilizátoru:
http://hyundai.epcdata.ru/santa_fe/3831 ... ra-55513A/
Výměna uložení stabilizátoru je jednoduchá - stačí sundat kolo, povolit 2 šrouby, které drží objímku s gumovým uložením a gumu vyměnit (4EUR/ks). Mě gumy přišly vcelku, takže jsem je musel nožem proříznout podle starých, aby šly nasadit na stabilizátor. Pro lepší manipulaci se stabilizátorem je možné druhým heverem přizvednout rameno. Zároveň bych vyměnil tyčky - nejsou drahé (15EUR/ks). Pozor na tyčky Meyle HD - jsou zesílené, ale není na ně moc místo... Pouzdro čepu tyčky je 1mm od těhlice. Neklepe to, ale nevím, jakou to bude mít životnost. Na heveru nepoznáš vymlácené ramena - na to je dobrá montážní jáma. Pokud by to stále klepalo, stačí zajet na STK, kde to technik za poplatek zkontroluje a řekne, jestli je problém v ramenu, případně uložení nápravy.
Mě oprava stála celkem 100EUR za materiál, 6hod mé práce (v pomalém tempu) a vzadu je teď krásné ticho Nevím, co chce servis za 1400EUR dělat, ale za ty prachy by měl udělat komplet novou zadní i přední nápravu, včetně brzd a tlumičů
Tady je nákres zadního stabilizátoru:
http://hyundai.epcdata.ru/santa_fe/3831 ... ra-55513A/
Re: Poloosy
Santaci, je možnost neako zistit, ktora poloos je ohnuta, kedže pri 4x4 je ich celkom 4, tak sa mi nechce ist do vymeny vsetkych 4. V Hyundai mi povedali, že sa neda zistit, ktora je kriva, tym padom som u nich skoncil, pri cene 700€ za 1ks. Mam dlhodobo, pri vysokych rychlostiach na dialnici trasenie volantu a kedže sme vylucili , kolesa, pneu a krivy kardan(pretože ho mam zatial dole), tak to vychadza na poloos.
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)