LPG
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
- Gagy
- *
- Příspěvky: 29
- Registrován: 09 črc 2011, 10:24
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
tak mám za sebou poslední garančku a řeším dilema.LPG vymontovat nebo nechat.
Vymontování v autorizáku cca 6500kč. Jinde cca 2000-3000 kč.
Tady v servisu kde montují LPG mi potvrdili co se tu píše dokola. H umí LPG namontovat,ale ne seřídit.Popsal mi to tu servisman docela podrobně i co mi to dělalo a proč(často mi svítila kontrolka palivové soustavy.V H mi řekli že je to běžné,že to dělá kvůli přepínání plyn-benzín a jen chybu vymazali.)Pak najednou mi řekli zničené ventily a kaťák. A VYTÁHNOUT PENÍZKY NA OPRAVU.No bohužel nejsme všichni automechanici a čekal jsem,že v autorizáku to mají zmáknuto.CHYBA.
Servisman tady od LPG mi řekl,že mi to vymontuje,ale že je to škoda.Namontováno pěkně a dobrý systém.Uvedl několik příkladů aut s hliníkovými motory na LPG a jedou bez problémů.Navrhl mi zajímavé řešení.Dodělat mazání cca 2500kč(po tomhle jsem se pídil i v H,leč marně) a seřídit.Pak že nevidí důvod proč by to nemělo být v pořádku.Dokonce dokáží i sedla kolem ventilů vyfrézovat a dát tam ocelové vložky(řešení do budoucna)
JAK BY JSTE SE ROZHODLI VY?Díky za názory.
PS:Navštívil jsem několik firem kde montují LPG,ale dost často bylo vidět,že chtějí jen vydělat.Podívali se na současnou montáž,řekli:"Všechno špatně,ale za pouhých cca 16000kč-19000kč auto vymazlíme."
Výše popsané řešení se mi zdá docela rozumné.Jen prostě nevím jestli riskovat a dát LPG šanci,když už tam je nebo ho vyhodit a hold jezdit na benzín.I o tomto jsme se servismanem mluvili.První auto na LPG spokojenost,proto jsem šel i u druhého do LPG a přišla špatná zkušenost.A paradoxně kvůli autorizáku,který montáž LPG umožňuje,montuje,ale neumí to.A teď už LPG díky tomu nevěřím.Třeba,když se to umí,tak problémy nebudou.
Vymontování v autorizáku cca 6500kč. Jinde cca 2000-3000 kč.
Tady v servisu kde montují LPG mi potvrdili co se tu píše dokola. H umí LPG namontovat,ale ne seřídit.Popsal mi to tu servisman docela podrobně i co mi to dělalo a proč(často mi svítila kontrolka palivové soustavy.V H mi řekli že je to běžné,že to dělá kvůli přepínání plyn-benzín a jen chybu vymazali.)Pak najednou mi řekli zničené ventily a kaťák. A VYTÁHNOUT PENÍZKY NA OPRAVU.No bohužel nejsme všichni automechanici a čekal jsem,že v autorizáku to mají zmáknuto.CHYBA.
Servisman tady od LPG mi řekl,že mi to vymontuje,ale že je to škoda.Namontováno pěkně a dobrý systém.Uvedl několik příkladů aut s hliníkovými motory na LPG a jedou bez problémů.Navrhl mi zajímavé řešení.Dodělat mazání cca 2500kč(po tomhle jsem se pídil i v H,leč marně) a seřídit.Pak že nevidí důvod proč by to nemělo být v pořádku.Dokonce dokáží i sedla kolem ventilů vyfrézovat a dát tam ocelové vložky(řešení do budoucna)
JAK BY JSTE SE ROZHODLI VY?Díky za názory.
PS:Navštívil jsem několik firem kde montují LPG,ale dost často bylo vidět,že chtějí jen vydělat.Podívali se na současnou montáž,řekli:"Všechno špatně,ale za pouhých cca 16000kč-19000kč auto vymazlíme."
Výše popsané řešení se mi zdá docela rozumné.Jen prostě nevím jestli riskovat a dát LPG šanci,když už tam je nebo ho vyhodit a hold jezdit na benzín.I o tomto jsme se servismanem mluvili.První auto na LPG spokojenost,proto jsem šel i u druhého do LPG a přišla špatná zkušenost.A paradoxně kvůli autorizáku,který montáž LPG umožňuje,montuje,ale neumí to.A teď už LPG díky tomu nevěřím.Třeba,když se to umí,tak problémy nebudou.
i30cw 1,6 93kW TRIKOLOR EXCLUSIVE,glowing red,najeto 56 500km,spotřeba 6,5 l/100km BA (27.6.2012 montáž LPG)spotřeba LPG 8l/100km
- Reklama
Re: LPG
nevidím jediný důvod, proč bys to měl vyndavat. Přimazávání ventilů bylo vhodné udělat hned na začátku. Hyundai o plynu neví vůbec nic, tam jsou s prominutím naprostí .... výměnáři.. onu umí díly vyměnit, ale rozhodně ne poravit a nejde bože seřídit mapu plynu když to nejde jen nahrát předdefinovanou mapou.
Auto na LPG vyžaduje uplně jiné servisní zacházení a pokud si ted nasel servis co umí uděla i nová sedla, hurá, nainstaluj mazání, nech seřídit vůle a dokud to bude jezdit neřeš.. Úspora je veliká a pokud jezdíš hodně, pak není co řešit.
Auto na LPG vyžaduje uplně jiné servisní zacházení a pokud si ted nasel servis co umí uděla i nová sedla, hurá, nainstaluj mazání, nech seřídit vůle a dokud to bude jezdit neřeš.. Úspora je veliká a pokud jezdíš hodně, pak není co řešit.
- Zbyněk Hanáček
- **
- Příspěvky: 283
- Registrován: 11 úno 2011, 17:41
- Bydliště: Džungľa
Re: LPG
Lpg nechat,úspora je veliká. Hlavu opravit u firmy co to dělá(je jich hodně) dát přímaz. Doporučuji elektronický, cenový rozdíl už není tak velký. Kaťák z vrakáče. Na autorizák se vyprdnout, i jinde to umí taky, ne-li lépe.
三菱・コルト 1.3 Po čertech povedený ďáblík pro moji Micku
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
Re: LPG
Mám druhý motor a plyn tam nechám jen změna bude ve výměně katu za kovový a primaz elektr. Jen ty ceny kat 9000 a primaz 5600 a měl by být klid.
Hyundai 1.4 cvvt 2011 lpg
Felicie 1.4
Fiat stilo 1.9- zvrakovano
Fiat weekend 1.6 -prodáno
Fiat marea 1.8 -prodáno
Škoda favorit pick-up -prodáno
wv polo r.v.1988 -prodano
Ford Escort 1.8zetec -zvrakovano
Škoda 125 -prodano
Auto je nejhorší investice.
Felicie 1.4
Fiat stilo 1.9- zvrakovano
Fiat weekend 1.6 -prodáno
Fiat marea 1.8 -prodáno
Škoda favorit pick-up -prodáno
wv polo r.v.1988 -prodano
Ford Escort 1.8zetec -zvrakovano
Škoda 125 -prodano
Auto je nejhorší investice.
- Gagy
- *
- Příspěvky: 29
- Registrován: 09 črc 2011, 10:24
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
Tak doma padlo rozhodnutí.Necháme dodělat přimazávání a necháme seřídit u odborníků.
Doufám,že nebudeme litovat.Počítám,že penízky co ušetříme za palivo budeme zatím odkládat na případné opravy.Pokud nebudou třeba,tím líp bude našetřeno třeba na další vozidlo.
Doufám,že nebudeme litovat.Počítám,že penízky co ušetříme za palivo budeme zatím odkládat na případné opravy.Pokud nebudou třeba,tím líp bude našetřeno třeba na další vozidlo.
i30cw 1,6 93kW TRIKOLOR EXCLUSIVE,glowing red,najeto 56 500km,spotřeba 6,5 l/100km BA (27.6.2012 montáž LPG)spotřeba LPG 8l/100km
Re: LPG
Ahoj! Zda demontovat LPG jsem také řešil. Hyundai zde katastrofálně a naprosto nezodpovědně selhal. Ale to jsem zde již popisoval. Také se mi začala rozsvěcovat oranžová - motor. Čtečka kódů napsala "příliš bohatá směs na vysokém výkonu". Vyprd jsem se na Hyu, i když auto bylo ještě v záruce a obrátil se na firmu, která o LPG něco ví. Neptun Harfa. Tam mi seřídili bohatost v celém rozsahu otáček. Mám obyčejné podtlakové čtyřbodové přimazávání a co je důležité - nastavení spotřeby cca 1 deci na 1000km. Tedy, když mi to žere třeba 8l na 100km, tak 0,8 deci. Přisávání benzínu nemám aktivováno, protože zaklepávání ventilů nezastavilo. Ventily jsem si seřídil sám, odbroušením nálitků na dně stavítek. 15 000km s tímto přimazáváním není ještě dostatečně průkazné, ale když jsem nedávno ventily měřil, nehnuly se. Auto nehoním i když dálnice na 130 si neodpustím. Abych to nezakřik, ale myslím si, že motor v tomto nastavení, při nájezdu běžné rodiny kolem 15 000km ročně, by mohl vydržet jako karoserie vozu. Jinak mi autíčko šlape ke spokojenosti. Šťastné kilometry přeje, Honza.
Re: LPG
Hlavně to chce klídek jak při rozhodování o LPG a pak i za volantem. LPG rozhodně nechat! Doporučuji na seřízení se objednat přímo k autorům sady BRC pro Hyu do Strakonic. Mám na LPG najeto cca 155.000km. S hlavou počítám na 100%. Ale LPG je přece jen a pouze o penězích ne? 155.000 km = cca 155.000,- to je jednoduché ne? Chceš nebo nechceš? Generálka hlavy včetně rozvoďáku a těsnění odhadem do 20.000 a jedeme dál! Vloni byly ventilové vůle v pohodě, jak provedu jejich letošní kontrolu někdy v srpnu dám vědět. Mám přístřik benzínu nad 2200 otáček a přímaz. A hlavně po dálnici klídek, do 120 tachometrově! Tam to hoří!
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
- Gagy
- *
- Příspěvky: 29
- Registrován: 09 črc 2011, 10:24
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
Vidím,že řešení existuje.Mrzí mě,že nepřišlo o 35 000km dřív.Na přimazavání jsem se ptal před montáží LPG.Řekli mi že neni potřeba.To je tak,když člověk není mechanik a předpokládá,že v autorizáku ví co dělají.
i30cw 1,6 93kW TRIKOLOR EXCLUSIVE,glowing red,najeto 56 500km,spotřeba 6,5 l/100km BA (27.6.2012 montáž LPG)spotřeba LPG 8l/100km
Re: LPG
Domnívám se, že autorizáky za to úplně nemohou. Že to byla taková doba. Objevil se přístřik a byl toho plnej internet. Přímaz není potřeba. Dokonce i první přestavby a první info od Strakonic bylo, pouze přístřik. Pán na foru ze Strakonice ani nechtěl prozradit, jak ho nastavují. Psal to je naše hou hou! A potom až Hyundaj vyměnil prvních 10 motorů na záruku začal se přímaz opět doporučovat. Ale Strakonice ty hlavy z bláty nevyrábějí . Jiná cesta při vývoji čehokoliv než pokus omyl není. I letadla padají. Viz třeba řetězy na TSi , nebo motory HTP, pístní kroužky 1,8 a 2,0 Tsi atd.
http://lpg-agcplus.cz/cs/forum
http://lpg-agcplus.cz/cs/forum
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: LPG
Tak nech to je taká drahá rada zadarmo pre budúcich kupcov... keď chcem kúpiť jazdené auto s hotovým LPG musím si dať jednu otázku.. aký systém, kto montoval a KDE BUDEM SERVISOVAŤ. Zistím v dielni ktorú mám po ruke či mi to vôbec budú servisovať.... niektoré dielne sa nechcú srať s cudzou robotou.
Prečo asi LPG nerobia bežné garáže? No lebo je to špeci technologia a treba mať vybavenie, skúsenosti, prístup k info od výrobcov.
Toto je problém nielen Hyundai, sledujem iné fora a ide to naprieč značkami ktoré ponúkajú autá s LPG.
Najlepšia cesta je: vybrať si značku model auta, nájsť dielňu s dobrými referenciami, zistiť aký majú názor na auto ktoré som si vybral - vedia dať lpg? za koľko? riziká? doporúčajú? a potom beriem auto a nechám prestavať... záruka? to si treba rozmyslieť či to urobím hneď alebo po záruke, niekde záruka nepadá... inak samozrejme servis musí dokázať že problém vznikol v súvislosti s lpg ale žijeme v štátoch kde súdy konajú dlho dlho a dlho....
Prímaz je debata, niekto tvrdí netreba iní chvália... to je škoda sa v tom ďalej vrtať, ja mám v japoncovi bez prímazu, myslím si že v prípade dobrého stavu motora a dobre nastaveného systému netreba ale kedže neuškodí tak ak ho máte nieje problém okrem príplatku...
LPG je technologia ako každá iná - treba mať dobre fungujúci motor do ktorého vám dá šikovný múdry servismen kvalitný systém a celé to aj nejako servisujete. Tak ako viete postaviť nahovno dom z najdrahšieho materiálu a naopak tak to platí aj pre LPG.
Niekto kúpi dodrbané auto, do toho mu nejaký diletant dá "nejaký" systém, od začiatku mu to nejde, skáče, voľnobeh hore dole, kontrolky svietia a záver je: LPG stojí za hovno, do tohto auta nedávajte....
Prečo asi LPG nerobia bežné garáže? No lebo je to špeci technologia a treba mať vybavenie, skúsenosti, prístup k info od výrobcov.
Toto je problém nielen Hyundai, sledujem iné fora a ide to naprieč značkami ktoré ponúkajú autá s LPG.
Najlepšia cesta je: vybrať si značku model auta, nájsť dielňu s dobrými referenciami, zistiť aký majú názor na auto ktoré som si vybral - vedia dať lpg? za koľko? riziká? doporúčajú? a potom beriem auto a nechám prestavať... záruka? to si treba rozmyslieť či to urobím hneď alebo po záruke, niekde záruka nepadá... inak samozrejme servis musí dokázať že problém vznikol v súvislosti s lpg ale žijeme v štátoch kde súdy konajú dlho dlho a dlho....
Prímaz je debata, niekto tvrdí netreba iní chvália... to je škoda sa v tom ďalej vrtať, ja mám v japoncovi bez prímazu, myslím si že v prípade dobrého stavu motora a dobre nastaveného systému netreba ale kedže neuškodí tak ak ho máte nieje problém okrem príplatku...
LPG je technologia ako každá iná - treba mať dobre fungujúci motor do ktorého vám dá šikovný múdry servismen kvalitný systém a celé to aj nejako servisujete. Tak ako viete postaviť nahovno dom z najdrahšieho materiálu a naopak tak to platí aj pre LPG.
Niekto kúpi dodrbané auto, do toho mu nejaký diletant dá "nejaký" systém, od začiatku mu to nejde, skáče, voľnobeh hore dole, kontrolky svietia a záver je: LPG stojí za hovno, do tohto auta nedávajte....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Gagy
- *
- Příspěvky: 29
- Registrován: 09 črc 2011, 10:24
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
Tak jasně dokážu pochopit to,že to nebylo odzkoušeno a jak říkáš funguje to systémem pokus omyl.Co nepochopím je,že když se před montáží ptáš na různá uskalí a problémy,které mohou nastat ti řeknou vše je bezpečné a když se ukáže opak dá od toho(ne servis,ale Hyundai)ruce pryč.Půl roku před mým případem se stejný problém co jsem měl já řešil kompletně v ramci záruky(0 kč) a já jsem musel těžce bojovat,abych nezaplatil znovu šestinu auta a i tak mě to stálo cca10 000kč.Jasně stal se omyl,ale pokud H montáže schválil,nechal jsi si to namontovat v autorizáku,byl jsi na všech garačkách tak má nest H odpovědnost a ne hned provádět opatření aby nemusel platit.
i30cw 1,6 93kW TRIKOLOR EXCLUSIVE,glowing red,najeto 56 500km,spotřeba 6,5 l/100km BA (27.6.2012 montáž LPG)spotřeba LPG 8l/100km
Re: LPG
Zdar fóraci,
po takmer 110.000 km na LPG motor v i20ke začal štrajkovať. Po zmeraní kompresie vo valcoch je verdikt ztrata kompresie na 3., 4. valci. Motor má na voľnobeh nepravidelný chod a neustále svieti kontrolka motora.
Otázka je výhodnejšie opravovať motor alebo ho vymeniť. Nové ventily, guferá, tesnenie pod hlavou stojí cca 350 euro, ak si k tomu prirátam prácu, tak som na cca 500 euro. Motor má nadmernú spotrebu oleja cca 1 l na 1000 km, už pred stratou kompresie dlhodobejsie klepal na voľnobeh a pri zrýchľovaní. Jazdený motor s cca 12.000 km sa ponúka za 500 euro, uvažujem skôr nad touto variantou. Zrejme by som sa mal pripraviť na možnosť poškodeného katalyzátora.
Čo by ste mi poradili.
Vďaka
po takmer 110.000 km na LPG motor v i20ke začal štrajkovať. Po zmeraní kompresie vo valcoch je verdikt ztrata kompresie na 3., 4. valci. Motor má na voľnobeh nepravidelný chod a neustále svieti kontrolka motora.
Otázka je výhodnejšie opravovať motor alebo ho vymeniť. Nové ventily, guferá, tesnenie pod hlavou stojí cca 350 euro, ak si k tomu prirátam prácu, tak som na cca 500 euro. Motor má nadmernú spotrebu oleja cca 1 l na 1000 km, už pred stratou kompresie dlhodobejsie klepal na voľnobeh a pri zrýchľovaní. Jazdený motor s cca 12.000 km sa ponúka za 500 euro, uvažujem skôr nad touto variantou. Zrejme by som sa mal pripraviť na možnosť poškodeného katalyzátora.
Čo by ste mi poradili.
Vďaka
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: LPG
Přidám vlastní zkušenost. Minulý týden ve 131 000 km vyměněn motor a katalyzátor. Důvod výměny rozpadlý katalyzátor a následkem toho přidřený motor. Projevovalo se to kolísáním otáček na volnoběh a cukáním při akceleraci. Je to motor 1,6 CVVT 93 kW LPG.
Re: LPG
Dave - jaký máš rok výroby?
Hyundai 1.4 cvvt 2011 lpg
Felicie 1.4
Fiat stilo 1.9- zvrakovano
Fiat weekend 1.6 -prodáno
Fiat marea 1.8 -prodáno
Škoda favorit pick-up -prodáno
wv polo r.v.1988 -prodano
Ford Escort 1.8zetec -zvrakovano
Škoda 125 -prodano
Auto je nejhorší investice.
Felicie 1.4
Fiat stilo 1.9- zvrakovano
Fiat weekend 1.6 -prodáno
Fiat marea 1.8 -prodáno
Škoda favorit pick-up -prodáno
wv polo r.v.1988 -prodano
Ford Escort 1.8zetec -zvrakovano
Škoda 125 -prodano
Auto je nejhorší investice.
Re: LPG
Problém je ze málo kdo pozná jízdu s podpalenym ventilem co jsem tak zjistil tak možnost je vyměnit katalyzator za kovový když se podpali ventil tak se nerozpadne a následně nenasaje do motoru... příští rok jdu do toho
Hyundai 1.4 cvvt 2011 lpg
Felicie 1.4
Fiat stilo 1.9- zvrakovano
Fiat weekend 1.6 -prodáno
Fiat marea 1.8 -prodáno
Škoda favorit pick-up -prodáno
wv polo r.v.1988 -prodano
Ford Escort 1.8zetec -zvrakovano
Škoda 125 -prodano
Auto je nejhorší investice.
Felicie 1.4
Fiat stilo 1.9- zvrakovano
Fiat weekend 1.6 -prodáno
Fiat marea 1.8 -prodáno
Škoda favorit pick-up -prodáno
wv polo r.v.1988 -prodano
Ford Escort 1.8zetec -zvrakovano
Škoda 125 -prodano
Auto je nejhorší investice.