Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
-
- *
- Příspěvky: 34
- Registrován: 22 bře 2014, 20:21
Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?
Ahoj, stala se mi zajímavá věc. Při mytí auta jsem poslouchal rádio z auta, všechno v pohodě. Pak jsem otevřel 5. dveře a rádio se samo vypnulo. Na displeji se zobrazila hláška "Battery Discharge - start the engine". Zkoušel jsem to ještě několikrát zopakovat se střídavými úspěchy. Většinou se mi ho podařilo vypnout, když jsem otevřel některé dveře a rozsvítilo se vnitřní osvětlení. Jinak rádio mohlo hrát klidně půl hodiny a nic.
Je to normální chování? Auto má 2 roky a nemyslím si, že by baterka byla vybitá. Město jezdím tak 50 % tak věřím, že se za delších jízd stíhá dobíjet.
Je to normální chování? Auto má 2 roky a nemyslím si, že by baterka byla vybitá. Město jezdím tak 50 % tak věřím, že se za delších jízd stíhá dobíjet.
Hyundai i30 kombi, 1.4MPI 73kW, Hazel Brown
- Reklama
Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?
je to standardna funkcia.
v pripade, ze je vozidlo vybavene inteligentnym klucom, tak ak mas auto zamknute, polohu acc a pocuvas radio, tak po cca 45min {nepamatam si presne} sa radio vypne a odomkne auto. pise sa o tom aj v prirucke k vozidlu...
zazil som to uz asi 3x, ked som cakal v aute na parkovisku niekoho
v pripade, ze je vozidlo vybavene inteligentnym klucom, tak ak mas auto zamknute, polohu acc a pocuvas radio, tak po cca 45min {nepamatam si presne} sa radio vypne a odomkne auto. pise sa o tom aj v prirucke k vozidlu...
zazil som to uz asi 3x, ked som cakal v aute na parkovisku niekoho
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?
Ahoj, s tím autovypnutím rádia souvisí ještě jedna smutná zkušenost a to nabíjení mobilů.
Jakým způsobem řešíte nabíjení? Na dovolené jsme byli tři a všem postupně umřeli telefony.
Koupil jsem si do autoadaptéru v kufru "dvoj USB nabíječku", která by měla dávat 2,1A, s tím, že přes noc budu nabíjet.
Chová se to ale takto: jakákoliv 12V zásuvka je mrtvá, pokud není v zapalování klíč a ten ještě musí být otočen do polohy ON.
Pak se zásuvky rozjedou a nabíjí se.
Čili jsem měl celou noc otevřené auto, abych si mohl nabít telefon.
Bez klíče funguje jen originální USB a to jen těch 45 minut a navíc dává 0,5A. Za tu dobu nenabiji ani 2%. Toto je naprosto nepoužitelné.
A na závěr jedna perlička - Kia Ceed má v kufru na stejném místě taky autoadaptér a normálně můžete zamknout auto a pořád to nabíjí.
Jakým způsobem řešíte nabíjení? Na dovolené jsme byli tři a všem postupně umřeli telefony.
Koupil jsem si do autoadaptéru v kufru "dvoj USB nabíječku", která by měla dávat 2,1A, s tím, že přes noc budu nabíjet.
Chová se to ale takto: jakákoliv 12V zásuvka je mrtvá, pokud není v zapalování klíč a ten ještě musí být otočen do polohy ON.
Pak se zásuvky rozjedou a nabíjí se.
Čili jsem měl celou noc otevřené auto, abych si mohl nabít telefon.
Bez klíče funguje jen originální USB a to jen těch 45 minut a navíc dává 0,5A. Za tu dobu nenabiji ani 2%. Toto je naprosto nepoužitelné.
A na závěr jedna perlička - Kia Ceed má v kufru na stejném místě taky autoadaptér a normálně můžete zamknout auto a pořád to nabíjí.
Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?
IMHO, i ten Cee'd to bude mít zapojené tak, aby zásuvky vypnul při poklesu nabití baterie (tedy, nejspíš podle napětí v palubní síti a upřímně, raději vybitý mobil než nenastartovat). A jestli systém vyhodnotí tvoji baterii jako špatnou, tak tu zásuvku v kufru vypne při vytažení klíčku.
Lze to řešit dvojí cestou: kontrolou a případnou úpravou zapojení/nastavení elektroinstalace vozu, nebo externí powerbankou o dostatečné kapacitě a tu dobíjet za jízdy, spolu se všemi mobily.
Lze to řešit dvojí cestou: kontrolou a případnou úpravou zapojení/nastavení elektroinstalace vozu, nebo externí powerbankou o dostatečné kapacitě a tu dobíjet za jízdy, spolu se všemi mobily.
Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?
KIA vede. Připosranou baterkou mobilu s cca 4Ah přeci nevymlátím baterku auta. A to přitom Ah nelze v tomto případě převádět (pracujeme s 12V a 3.7V)
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?
To ano, ale psalo se tu o několika mobilech najednou a také je třeba si uvědomit, že než se ta energie dostane do baterky mobilu, tak se po cestě 2x změní napětí (12V>5V>3,7V). Ztráty asi nebudou takové, jako při zvyšování napětí, ale nějaké jsou. Navíc, samotné nabíjení není bezztrátové.
Ale hlavně - základní funkcí baterie v autě je nastartovat a všechna auta, co jsem kdy měl či řídil, byla navržena tak, aby potřebnou energii pro nastartování si baterie uchovala co nejdéle. Snahou konstruktérů tak je vypnout vše, co je možné (konečně, i mnohé autoledničky se vypínají samy, když napětí klesne pod stanovenou mez).
Nemyslím si, že by se zapojení Cee'du a i30 lišilo - jsou to vlastně stejná auta, ale koneckonců, může být. Ale určitě to u sebe vyzkouším a dám sem vědět, jak se chová ta zásuvka u fungl nové i30cw.
Ale hlavně - základní funkcí baterie v autě je nastartovat a všechna auta, co jsem kdy měl či řídil, byla navržena tak, aby potřebnou energii pro nastartování si baterie uchovala co nejdéle. Snahou konstruktérů tak je vypnout vše, co je možné (konečně, i mnohé autoledničky se vypínají samy, když napětí klesne pod stanovenou mez).
Nemyslím si, že by se zapojení Cee'du a i30 lišilo - jsou to vlastně stejná auta, ale koneckonců, může být. Ale určitě to u sebe vyzkouším a dám sem vědět, jak se chová ta zásuvka u fungl nové i30cw.
Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?
Mám sice jen elektro střední, ale abych do mrtě vybil autobaterii, musel bych nabíjet celý týden všechny mobily v ČR co jsou v kempech.
Nemá někdo řešení, jak to v té elektroinstalaci upravit? Patrně se opět - jak jinak - šetřilo.
Nemá někdo řešení, jak to v té elektroinstalaci upravit? Patrně se opět - jak jinak - šetřilo.
-
- **
- Příspěvky: 144
- Registrován: 09 říj 2015, 11:05
Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?
Prostě si od autoelektrikáře nechat vytáhnout odněkud kde je trvalých 12V kablíky a přes pojistku připojit zásuvku. Nebo si koupit třeba toto:
https://www.aliexpress.com/item/New-Aar ... 27749.html
Bere si to napětí z OBD2 konektoru, kde by mělo být napájení taky pod trvalým napětím.
https://www.aliexpress.com/item/New-Aar ... 27749.html
Bere si to napětí z OBD2 konektoru, kde by mělo být napájení taky pod trvalým napětím.
i20 1.1CRDi (2015)
Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?
Netuším, jaké napětí a jaký proud potřebují pro nastartování motory v i30, ale jedno je jisté - "do mrtě" vybitá baterie ti je při startování dost na nic. Startovací proudy jsou obecně v řádu stovek Ampér a aby se startér vůbec točil, potřebuje na svých svorkách (a tedy po odečtení všech ztrát po cestě) určité napětí. Nehledě na to, že úplné vybití autobaterie dost významně zkracuje její životnost.
Konečně - i ta odkazovaná čínská nabíječka do OBDII má v sobě ochranu před vybitím autobaterie. A jsem si jist, že být tato ochrana nadbytečná, tak ji ti Číňané vyhodí hned v prvním kole redukce nákladů.
Konečně - i ta odkazovaná čínská nabíječka do OBDII má v sobě ochranu před vybitím autobaterie. A jsem si jist, že být tato ochrana nadbytečná, tak ji ti Číňané vyhodí hned v prvním kole redukce nákladů.
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?
jlname píše:Mám sice jen elektro střední, ale abych do mrtě vybil autobaterii, musel bych nabíjet celý týden všechny mobily v ČR co jsou v kempech.
Nemá někdo řešení, jak to v té elektroinstalaci upravit? Patrně se opět - jak jinak - šetřilo.
kolik má baterie v autě? 50Ah u benzínu? Kolik má baterie mobilu? 2,6Ah (moje xperia). Spočítej si sám za jak dlouho neodjedeš z kempu....
Navíc elektronika v autě ve "stand-by" žere nějakých 20mA (většinou o trochu níže) - ono se to nezdá, ale za několik týdnů nenastartuješ...
@icu- startér potřebuje proud, je to cívka...
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?
Psal jsem obojí - jak napětí, tak proud, protože i cívka potřebuje nenulové napětí, aby dělala to, co má. Je to sice už pár let, co jsem dostudoval, ale "nejdřív napětí, potom proud" pro cívky (a nejen pro ně ) platí stále.
Modely s ISG mají myslím 70Ah - podívám se, jestli nezapomenu.
Modely s ISG mají myslím 70Ah - podívám se, jestli nezapomenu.
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?
Tak můžeme se začít bavit o teorii proudových zdrojů a principu cívky. Jak chceš
Ano, vznětové varianty klidně i více Ah. Nicméně nikdy to nebude "týdny celý kemp"
Ano, vznětové varianty klidně i více Ah. Nicméně nikdy to nebude "týdny celý kemp"
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?
Nechci, čtvrt století jsem na to nesáhl
Nejde o diesel, ale o 1.6 GDI s ISG. Akumulátor je prostě větší, než bez ISG, čistě technická poznámka, na princip to nemá vliv (jen se vybije později).
Nejde o diesel, ale o 1.6 GDI s ISG. Akumulátor je prostě větší, než bez ISG, čistě technická poznámka, na princip to nemá vliv (jen se vybije později).
-
- **
- Příspěvky: 101
- Registrován: 11 dub 2021, 21:12
Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?
Ahoj, nechci kvůli tomu zbytečně zakládat další téma. Auto mám staré cca týden, jezdíme s ním. Teď poslední trasa po městě cca 20km, čekám na ženu v autě, režim ACC a puštěné rádio a cca po 5minutach se objevila hláška, že hrozí vybití baterie, že mám nastartovat auto. Je to normální? To to nezvládne ani těch 5 minut?
"Pozor autobaterie se vyvíjí. Doporučujeme zapnout zapalování"
Díky
"Pozor autobaterie se vyvíjí. Doporučujeme zapnout zapalování"
Díky
i30 kombi 1.5 T-GDI, DCT Style od 09/2021
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?
Jestli je to normální hodnotit nechci, ale běžné ano. Je to jakási "zbabělost" či "připodělanost" nastavení systému. Ochrana baterie je sice zapotřebí, ale tohle je až moc . Já to vesele ignoruju ve všech autech a zatím bez problému.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate