Spotřeba
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Spotřeba
Já přesnou spotřebu nesluduju, ale dívám se na to v rámci celkových TCO: kdybych si pořídil stejně prostorný a výkonný vůz u konkurence (tedy nejspíš u většího souseda z MB), tak bych sice měl spotřebu cca o 1 litr nižší, ale zaplatil bych při koupi nejméne o 60k více. Při dnešních cenách benzínu by se mi "turboů investice začala vyplácet až po 200000km, kdy by ovšem už do celkových nákladů zasáhlo turbo, vstřiky, karbonizace atd, čili vyšší servisní náklady...jiným slovy i před vyšší stpotřebu byl ix20 1.6 za 300k výhodná koupě.
- Reklama
-
- **
- Příspěvky: 426
- Registrován: 13 dub 2011, 14:08
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Spotřeba
priemerná rýchlost?Počítam tak 70/80km/hod
Hyundai IX 20 1.6. 1.4 crystal white-Šemík/+Š Felicia,Š Rapid,Š1203,VAZ2105,VAZ2102,Š100
Re: Spotřeba
jj do prahy z veršku za 5,2 to známe a z prahy domů do veršku za 7,2 , ale to se už nepíše, to vypadá podstatně hůř jak to číslo do prahy a ty řeči aby sme se naučili řídit
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
-
- **
- Příspěvky: 426
- Registrován: 13 dub 2011, 14:08
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Spotřeba
Ja to cvičím každý večer a ne a ne
Hyundai IX 20 1.6. 1.4 crystal white-Šemík/+Š Felicia,Š Rapid,Š1203,VAZ2105,VAZ2102,Š100
Re: Spotřeba
No jo, ja jsem taky mel minuly tyden 5,2 podle PP (tj. u mne cca 5,6-5,65 skutecna) zpred Jablunkova do Male Fatry a zpet az do OV. Ale taky se stalo, ze stejna trasa (za podobnych podminek) byla i za 6,5 i vice podle PP. Takze vlastne pravda, je treba vedet kdy jet, kudy jet, atd. Jen jsem jeste neprisel na to, jak to zkloubit s potrebou jet ted a tam .
Dalsi zajimava vec, zkusenost z dovolene v Alpach. Natankovani do plne nadrze jednou OK, jednou ale tankovani vypnem PP ukazuje plnou ale ve skutecnosti tam chybi do plna dobrych par litru. Takze to zavisi jeste i na stojanu, na podminkach a nevim cem.
Dalsi zajimava vec, zkusenost z dovolene v Alpach. Natankovani do plne nadrze jednou OK, jednou ale tankovani vypnem PP ukazuje plnou ale ve skutecnosti tam chybi do plna dobrych par litru. Takze to zavisi jeste i na stojanu, na podminkach a nevim cem.
Re: Spotřeba
Končím, vzdávám se. Komu není rady tomu není pomoci.mmv píše:jj do prahy z veršku za 5,2 to známe a z prahy domů do veršku za 7,2 , ale to se už nepíše, to vypadá podstatně hůř jak to číslo do prahy a ty řeči aby sme se naučili řídit
ix20, 1,4 CVVT, 3/2011
-
- **
- Příspěvky: 426
- Registrován: 13 dub 2011, 14:08
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Spotřeba
Veru,ja tiež končím.Za vyše 5 rokov čo sme mali "1,4" spotreba pod 6litrov,bola fatamorgána.Obyčajne okolo 6.5-6,7lit.Teraz,ked sme doviezli "1.6" podla pp spotreba 6.2lit,surový motor,tak neviem,asi bude menej žrat ako "1.4".???Necháme sa prekvapit
Hyundai IX 20 1.6. 1.4 crystal white-Šemík/+Š Felicia,Š Rapid,Š1203,VAZ2105,VAZ2102,Š100
Re: Spotřeba
Jinak nase 1,4 benzin ma od zacatku celkovou prumernou spotrebu 6,2l podle PP (skutecnost vetsinou o cca 0,4l vyssi). Najezdeno cca 70.000 Jezdime vetsinou do hor, na dovolenou do Alp a ve meste, dost velka cast dalnice.
CO je jeste zajimve, tak nejdrive spotreba o neco malinko klesla, kdyz jsem zacal tankovat skoro stale stejny benzin na stejne pumpe, kdyz to slo (aditovany na Eurooil, pozdeji na MOL) a po posledni garancce se spotreba snizila tak o 0,2 litru i vice na stejnych trasach. Nevim, co tam nastelovali, ale to auto jede citelne lip - ne zeby predtim nejelo.
CO je jeste zajimve, tak nejdrive spotreba o neco malinko klesla, kdyz jsem zacal tankovat skoro stale stejny benzin na stejne pumpe, kdyz to slo (aditovany na Eurooil, pozdeji na MOL) a po posledni garancce se spotreba snizila tak o 0,2 litru i vice na stejnych trasach. Nevim, co tam nastelovali, ale to auto jede citelne lip - ne zeby predtim nejelo.
Re: Spotřeba
Mám najeto 16500 km.(motor 1,4 CVVT).Spotřebu si po každém tankování zapisuji,vedu evidenci.Měřím spotřebu ne podle PP,ale vždy do plné nádrže,jezdím 50% město,50% okresky. Dlouhodobě mám průměr 7,3l/100km,a to jezdím s t.z.v lehkou nouhou.PP mi ukazuje o 1/2 litru méně.Pokud jedu delší trasu pod 6l/100 se nedostanu ani náhodou.
Mimochodem nedávno jsme jeli s půjčeným Rapidem liftback(motor 1.0 TSI 70kw r.v.2017) ve třech lidech s naloženým kufrem na Lipno a zpět,celkem 500km svižné tempo.Spotřeba neuvěřitelných,ale skutečných 4,8l/100km.(Podotýkám-nejeli jsme na spotřebu).Nejsem fanda koncernu VW,ale auta na dobrou spotřebu paliva udělat umí narozdíl od Hyundai a Kia.
Mimochodem nedávno jsme jeli s půjčeným Rapidem liftback(motor 1.0 TSI 70kw r.v.2017) ve třech lidech s naloženým kufrem na Lipno a zpět,celkem 500km svižné tempo.Spotřeba neuvěřitelných,ale skutečných 4,8l/100km.(Podotýkám-nejeli jsme na spotřebu).Nejsem fanda koncernu VW,ale auta na dobrou spotřebu paliva udělat umí narozdíl od Hyundai a Kia.
Re: Spotřeba
ikso máme doma od r. 2013, manželka s ním do práce (Litoměřice - Štětí) jezdila mezi 5,7 a 6,5. Když s tím jedeme občas do Prahy (2 dospělí, 2 děti), tak podobně, okolo šesti, dá se i za 5,8, ale ne vždy. Na spotřebu s iksákem nejezdím, spíš se snažím, když to mám v ruce, to trošku víc prohřát
Žena má spíš traktoristickou nohu, takže věřím, že se s tím dá jezdit mezi 5,5 a 6,0.
Výhoda 1,6 motoru je šestikvalt, když člověk jede po státovce na rovince 100 - 110 km/h a motor drží vysoké točky, tak to na spotřebu má vliv. Proto i silnější motor (právě ve spolupráci s tou převodovkou) může být stejně žravý nebo i úspornější.
Důležitý je profil trasy - jakmile jsou kopce a prudké zatáčky, spotřeba leze nahoru, to je prostě fakt. Se svým autem nemám problém jet Prahu za 4,5 (někdy i výrazně míň), ale když jedu Lovo - Most - Chomutov - KV, tak jsem rám, když to dostanu pod pět. Prostě do kopečka plyn, z kopečka brzdy, občas něco předjet (= výrazné zrychlení) - to se na spotřebě projeví.
Žena má spíš traktoristickou nohu, takže věřím, že se s tím dá jezdit mezi 5,5 a 6,0.
Výhoda 1,6 motoru je šestikvalt, když člověk jede po státovce na rovince 100 - 110 km/h a motor drží vysoké točky, tak to na spotřebu má vliv. Proto i silnější motor (právě ve spolupráci s tou převodovkou) může být stejně žravý nebo i úspornější.
Důležitý je profil trasy - jakmile jsou kopce a prudké zatáčky, spotřeba leze nahoru, to je prostě fakt. Se svým autem nemám problém jet Prahu za 4,5 (někdy i výrazně míň), ale když jedu Lovo - Most - Chomutov - KV, tak jsem rám, když to dostanu pod pět. Prostě do kopečka plyn, z kopečka brzdy, občas něco předjet (= výrazné zrychlení) - to se na spotřebě projeví.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- frawd
- Moderátor
- Příspěvky: 401
- Registrován: 21 pro 2011, 09:09
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Podľa spritmonitor.de, je pre 1,4 spotreba 7,3/100km o kúsok lepšia než priemer.
Ja jazdím síce tiež relatívne na spotrebu, celkový priemer mám 8,7l/100km (1/2 mesto, 1/2 diaľnica). Pri nájazde 15000 km za rok sa mi to ale neoplatí riešiť.
Ja jazdím síce tiež relatívne na spotrebu, celkový priemer mám 8,7l/100km (1/2 mesto, 1/2 diaľnica). Pri nájazde 15000 km za rok sa mi to ale neoplatí riešiť.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
Re: Spotřeba
Ahoj, benzín 1.6 (95kW - klimatizace tzn. 89kW) a spotřeba aktuálně něco kolem 6.2
občas se pohybuje 5.7L/100KM & 7.5L/100KM, každopádně pod 5L se zatím nepodařilo
jezdíme okolí Brandýsa nad Labem.
Najeto něco kolem roku (dopíšu k večeru ale kolem 12k KM tušim)
občas se pohybuje 5.7L/100KM & 7.5L/100KM, každopádně pod 5L se zatím nepodařilo
jezdíme okolí Brandýsa nad Labem.
Najeto něco kolem roku (dopíšu k večeru ale kolem 12k KM tušim)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Spotřeba
ix20 1,6 jsem měl půjčené, najel jsem s ním cca 3000 km (bral jsem ho s najetými cca 20000 km). Jezdil jsem Olomoucko, otočil východní Slovensko, letiště Schwechat přes Bratislavu. Spotřeba 6,2 - 6,6. V zimě.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Spotřeba
Update : Tak najeto 12 685km a spotřeba kolem 6.1 až 6.3L/100KM (6.3 když je studený motor)
Re: Spotřeba
Dlouhodobá dle PP 6.2l, skutečná 6.65 l (ale jezdím většinou krátké trasy, občas dálnice na limitu). Jak tu již někdo psal, koncernové TSi jsou úspornější, lze ale u nich očekávat vyšší servisní náklady - vysokotlaké přímé vstřikování, dvouhmoťáky, dekarbonizace, příp častější výměny oleje atd.
Provozní náklady budou na 200tkm cca stejné, pořizovací cena ix20 výrazně nižší - srovnatelná s FIII 44 kW.
Provozní náklady budou na 200tkm cca stejné, pořizovací cena ix20 výrazně nižší - srovnatelná s FIII 44 kW.