Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
- Reklama
-
- **
- Příspěvky: 426
- Registrován: 13 dub 2011, 14:08
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Potřebuješ asi 0,3llit-max 0,5lit.Klidně dolej aj podobný.Nic se nestane
Hyundai IX 20 1.6. 1.4 crystal white-Šemík/+Š Felicia,Š Rapid,Š1203,VAZ2105,VAZ2102,Š100
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Kupuji na doliti na shell bezne za 1l za 600,- kc a to 5w30.... A jsou tam i levnější i dražší, obecne to kolem 1000,- za litr není.Cserv píše:Chtěl by jsem se zeptat. Dnes jsem zjistil, že auto dost klepe při neutrálu. Tak jsem kouknul za studena na olej a zjistil jsem že mám pár mm nad minima. Díky servisu je cedulka namotaná v motoru, že mám Shell Helix HX8 5W-40. Je třeba dolít olej, než v listopadu půjdu na garančku. Chci se zeptat, můžu tam dolít jakýkoliv olej s 5W-40? Nebo mám dolít radeji tu samou, co mám v cedulce? A bude stačit, když si koupím litr, aby jsem měl mezi min a max? Či radši mám objednat 3 litr? Děkuji.
P.S.: Na benzínce mají oleje šíleně drahý :O Např. Shell, za litr oleje prodává kolem 1000kč :O
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Zdravim, muzu dat do tohoto motoru tenhle olej? https://dufy.cz/motorovy-olej-mobil-1-p ... e-5w-50-4l
Hyundai i30 1.4i CVVT, Comfort (2010/05/26), Indigo Blue
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Ja ho měl a patří k tomu nejlepšímu co muzes do auta dat Pokud samozrejme splnuje specifikaci. Mobil 1 je špička
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Môžeš ale načo do 1.4 motora 50? jazdíš racingovo? Ak nie tak ti stačí 5W40 kľudne od Mobilu.... alebo Totalu, Motulu, Ravenolu a iných overených značiek.... alebo ak už chceš niečo extrovného na zimu tak 0W40 od Mobilu...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Pokud bydlíš nekde na horách a jsou tam mrazy -25, tak klidne. Na nase klimaticke podmínky stačí olej 5Wextrovného na zimu tak 0W40
Pokud si budes porad vybirat něco v tridach 5w-30, 5w-40...tak nikdy nepoznáš silu dobrého olejejazdíš racingovo?
50 -tka je dostatečně řídká i na naše zimy - je to 5W. Má vyšší HTHS nez bezne 30-tky a 40-tky. Coz je jedine dobře a motoru tim neublížíš. Naopak. Tento olej pomuze dotěsnit mozne vule v motoru vznikle provozem.
Oleje 5w-30 jsou na long-life provoz. Jsou to ekooleje, které mají usetrit par mm paliva. Proto neobsahuji tolik prospěšných věcí pro motor jako oleje ciste A3 - Full Saps oleje, které mají jako první podminku mazani a ochranu motoru.
Po par tkm budes mit z oleje 5w-40 olej 5w-30. Provozem prave degradují nejrychleji aditiva. Cislo 5w zustane stejne.
Z oleje 5w-50 budes mit velice slusnou 5w-40
S 50 nemusíš jezdit zavodne, ale pokavad splnuje specifikaci výrobce, muzes ji tam klidne pouzit. Ziskas zkusenosti a nejhoršího co se muze stat bude to, ze ji priste nepouzijes.
Ja budu menit za 2 tydny olej a pujde tam taky 50. Ale ne Mobil 1, ale Yacco 5w-50
také je mozne, ze se ti o něco zvysi spotřeba. Je to vyskoznejsi olej a klade v motoru vetsi "odpor"
Pokud mas rad svůj motor, tak lze 50 je dobra volba
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
jezdím racingovo, co motor dá
zvýší spotřeba? to jakože třeba o 0,5L nebo 1L ? Už takhle jezdím kolem 7,5l/100km
používal jsem Shell Helix Ultra Extra 5w-30 4 roky, pak Castrol Edge FST 5w-30 1rok a teď nevím co
zvýší spotřeba? to jakože třeba o 0,5L nebo 1L ? Už takhle jezdím kolem 7,5l/100km
používal jsem Shell Helix Ultra Extra 5w-30 4 roky, pak Castrol Edge FST 5w-30 1rok a teď nevím co
Hyundai i30 1.4i CVVT, Comfort (2010/05/26), Indigo Blue
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Muze se zvýšit o par dcl a ze to je lepsi olej nez 5w-30 je jasne. Zkus a uvidíš
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Ok, ja ho vezmu a uvidim. Dik za radu
Hyundai i30 1.4i CVVT, Comfort (2010/05/26), Indigo Blue
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Napred si zjisti, jestli odpovida specifikace
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Mobil určite plní je to api sn acea A3 takže vyššia špeci sa už ani nedá...
Ako píšu sú to kvalitné - vysoko kvalitné oleje.... za mňa zbytočné do 1.4 ja by som šiel do tej 0W40 čo je tiež top... tá 0W neznamená že len do Arktídy ale že okamžite premaže motor po štarte ... na naše klima pomery by stačila kľudne aj 10W či v lete aj 15W ale načo?
Tak nech to maže...
Ako píšu sú to kvalitné - vysoko kvalitné oleje.... za mňa zbytočné do 1.4 ja by som šiel do tej 0W40 čo je tiež top... tá 0W neznamená že len do Arktídy ale že okamžite premaže motor po štarte ... na naše klima pomery by stačila kľudne aj 10W či v lete aj 15W ale načo?
Tak nech to maže...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Ten rozdíl v promazání motoru mezi 0w a 5w je minimální. Pokud nemas -20, tak se rozdily smazavaji ještě více.
Pokud chce někdo kvalitni olej, vybira dle trid základových oleju:
polyalfaolefiny (PAO) - základový olej API Group IV
syntetické estery apod. - základové oleje API Group V
Prava syntetika je tvorena prave PAO nebo estery. 90% olejů na trhu je podvod na zakazniky, protože jsou to hydrokrakáty a se syntetikou nemaji nic spolecneho, ac se tím pysni na obale.
pokud tedy někdo chce kvalitu, volí olej s přísadou esterove složky, protože:
Během studených startů motoru dochází k nejméně 50% jeho celkového opotřebení, protože všechny součásti nejsou v této době správně mazány. Při každém odstavení motoru olej stéká do olejové vany a po několika hodinách jsou některé součásti již bez potřebné ochrany. V několika prvních vteřinách po opětovném uvedení do chodu, než je dosažen plný průtok oleje všemi mazanými místy, trpí některé součásti motoru, jako např. pístní kroužky, ložiska, vačky a zdvihátka přímým kontaktem kovových ploch, na kterých dochází k nevratnému poškození povrchu. Také přísady proti opotřebení, používané v běžných motorových olejích nedosahují své plné účinnosti, dokud teplota olejového filmu, a tedy celého motoru, není 50 - 60 °C. Pokud je vozidlo provozováno na krátké vzdálenosti s delšími přestávkami, olej se nezahřeje na provozní teplotu a výsledkem je nadměrné opotřebení např. rozvodového mechanismu.
Výhodou motorových olejů posílených syntetickými estery nebo na bázi syntetických esterů je skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě trvanlivý ochranný film na všech součástech motoru, které jsou takto chráněny od okamžiku startu.
Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot.
Pokud chce někdo kvalitni olej, vybira dle trid základových oleju:
polyalfaolefiny (PAO) - základový olej API Group IV
syntetické estery apod. - základové oleje API Group V
Prava syntetika je tvorena prave PAO nebo estery. 90% olejů na trhu je podvod na zakazniky, protože jsou to hydrokrakáty a se syntetikou nemaji nic spolecneho, ac se tím pysni na obale.
pokud tedy někdo chce kvalitu, volí olej s přísadou esterove složky, protože:
Během studených startů motoru dochází k nejméně 50% jeho celkového opotřebení, protože všechny součásti nejsou v této době správně mazány. Při každém odstavení motoru olej stéká do olejové vany a po několika hodinách jsou některé součásti již bez potřebné ochrany. V několika prvních vteřinách po opětovném uvedení do chodu, než je dosažen plný průtok oleje všemi mazanými místy, trpí některé součásti motoru, jako např. pístní kroužky, ložiska, vačky a zdvihátka přímým kontaktem kovových ploch, na kterých dochází k nevratnému poškození povrchu. Také přísady proti opotřebení, používané v běžných motorových olejích nedosahují své plné účinnosti, dokud teplota olejového filmu, a tedy celého motoru, není 50 - 60 °C. Pokud je vozidlo provozováno na krátké vzdálenosti s delšími přestávkami, olej se nezahřeje na provozní teplotu a výsledkem je nadměrné opotřebení např. rozvodového mechanismu.
Výhodou motorových olejů posílených syntetickými estery nebo na bázi syntetických esterů je skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě trvanlivý ochranný film na všech součástech motoru, které jsou takto chráněny od okamžiku startu.
Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Mám API SL/ACEA A3
Hyundai i30 1.4i CVVT, Comfort (2010/05/26), Indigo Blue
Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT
Tak to je v pohode
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp