Baterie pro ix20
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Baterie pro ix20
Do řídicí jednotky motoru nejde zapsat silnějsí baterie takže jí ani auto nebude dobíjet na max
- Reklama
Re: Baterie pro ix20
hmm alternátor je schopen dodat teoreticky 70A při jmenovitém napětí což je 14,3V, to co píšeš, že auto nenabije velkou baterku protože neni zadaná v ŘJ je naprostá kravina, LIAZka má alternátor 50A a nabije baterii 160Ah, tvrdím a stojím si za tím, že do auta se dává baterka dle kriterií... cena a velikost která se tam vejde, dáš li tam 80AH baterku, pravda, vozíš "zbytečně 10 Kg navíc, ale máš o cca 100% vyšší rezervu na jakýkoliv problém, mimo jiné jak baterie stárne, strácí svou kapacitu, takže klesne li časem kapacita na 2/3 jmenovité (40Ah) zbyde nějakých 27Ah budeš li mít baterku 70Ah ... počítat umíš dozajisté sám ...
jenom připomenu, že po nastartování neteče do baterky 1/10 (ideální nabíjecí proud) ale několikanásobně vyšší bavím se samozřejmě o obyčejným autě bez řízeného alternátoru, tam to může být i jinak
jenom připomenu, že po nastartování neteče do baterky 1/10 (ideální nabíjecí proud) ale několikanásobně vyšší bavím se samozřejmě o obyčejným autě bez řízeného alternátoru, tam to může být i jinak
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Baterie pro ix20
Blbost co takhle inteligentní dobíjení? To vám asi nic neříká že? Ten AMS senzor na - kabelu tam není jen tak
Re: Baterie pro ix20
A tohle téma je na ix20 ne liazky
-
- **
- Příspěvky: 426
- Registrován: 13 dub 2011, 14:08
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Baterie pro ix20
vše záleží na regulátoru.Alternátor má dobíjet 14,4=14.8 V na baterce.Baterku lze dobíjet i v autě.mmv má pravdu
Hyundai IX 20 1.6. 1.4 crystal white-Šemík/+Š Felicia,Š Rapid,Š1203,VAZ2105,VAZ2102,Š100
Re: Baterie pro ix20
Dobře hoši vyfotim vám fotku.... Ať se tu nedohadujeme
Re: Baterie pro ix20
každopádně ty naše "liazky" tam nic takového mít nebudou, protože by to musel dát nějak infotainment auta na vědomí (jako má VW) např, že kvůli stavu baterie nebude aktivován systém start stop a podobný kraviny, takže já si stojím za tím, že MOJE IX20 v pohodě dobije i baterii 2x silnější, než tam cpe výrobce
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Baterie pro ix20
Tak se taky připojím,start-stop se deaktivuje pokud je baterka málo nabitá,mám palubní voltmetr,když je baterie nabitá (po nabití nabíječkou),tak se stane že palubní napětí spadne ze 14,4V na napětí baterie,aby se baterka prý nepřebíjela.To je info ze servisu.
Re: Baterie pro ix20
Tady máte aktuální hodnoty sice je to i30 ale to je stejný jako ix20
- Přílohy
-
- Screenshot_2016-12-14-11-13-12_com.miui.gallery_1481710462090.jpg (77.05 KiB) Zobrazeno 6144 x
Re: Baterie pro ix20
aj,aj, tady zas nekdo fusuje do remesla a placate hlouposti,
pro VAS k zivotu staci ze kontrolka nabijeni zhasne a pokud budete nabijet pres externi zdroj(nemyslim timto alternator kdy bezi motor) tak k dobijeni pouzit vhodnou nabijecku podle typu baterie(Pb,AMG,GEL atd.) aby byly dodrzeny nabijeci proudy s max voltazi!!! dle typu baterie aby se nezkracovala zivotnost baterie, idealni nabijeci proud z externiho zdroje pro baterii je 1/10 kapacity baterie takze vam staci nabijecky typu BoshC3,C-tek ci ta z lidlu za 500
pokud menite baterii a do kastliku vam vleze baterie ktera ma vetsi kapacitu nez origo puvodni tak nabijeni bude fungovat nadale normalne jak ma,ziskate akorat vetsi kapacitu
slunko- davas sem sice vypis z diagnostiky ale vetsina hodnot jsou pro tebe spanelska vesnice a nedokazes je zuzitkovat,teda pokud nejsi z oboru coz zrejme nejsi a nebo ti ujel rychlik nebot bys nenapsal (viz prispevek vyse) blabol o tom inteligentnim nabijeni,pokud nevis k cemu AMS slouzi tak se radeji zdrz komentare a nemystifikuj tady ostatni,ti pak v tom budou mit jeste vetsi chaos nez maji ted.
pro jans
tento zpusob se pouziva kdyz je baterie uplne vybita a jedna se tzv. rychle nabijeni a umi to nektere externi nabijecky. nabiji se po dobu 20-30 minut proudem 12V 30A ale timto zpusobem se nici baterie a ma se pouzivat jen v nezbytne nutnych pripadech. nebo je toto tak samo kdyz startujes druhe auto pres kabely, po pripojeni kabelu musis nechat nastartovany motor se zvysenymi otackami po dobu nekolika minut aby se vybity akumulator v druhem aute ozivil a teprve potom muze to druhe auto startovat
pro VAS k zivotu staci ze kontrolka nabijeni zhasne a pokud budete nabijet pres externi zdroj(nemyslim timto alternator kdy bezi motor) tak k dobijeni pouzit vhodnou nabijecku podle typu baterie(Pb,AMG,GEL atd.) aby byly dodrzeny nabijeci proudy s max voltazi!!! dle typu baterie aby se nezkracovala zivotnost baterie, idealni nabijeci proud z externiho zdroje pro baterii je 1/10 kapacity baterie takze vam staci nabijecky typu BoshC3,C-tek ci ta z lidlu za 500
pokud menite baterii a do kastliku vam vleze baterie ktera ma vetsi kapacitu nez origo puvodni tak nabijeni bude fungovat nadale normalne jak ma,ziskate akorat vetsi kapacitu
slunko- davas sem sice vypis z diagnostiky ale vetsina hodnot jsou pro tebe spanelska vesnice a nedokazes je zuzitkovat,teda pokud nejsi z oboru coz zrejme nejsi a nebo ti ujel rychlik nebot bys nenapsal (viz prispevek vyse) blabol o tom inteligentnim nabijeni,pokud nevis k cemu AMS slouzi tak se radeji zdrz komentare a nemystifikuj tady ostatni,ti pak v tom budou mit jeste vetsi chaos nez maji ted.
pro jans
zrejme jsi nenapsal dotaz spravne, neni v knizce toto co pises napsano pri "uplne"(zcela) vybite baterii???jans píše:Měl bych dotaz na dobíjení baterie,v příručce je napsáno,dobít baterii 20-30A asi půl hodiny,baterie si tento proud prostě neveme pokud není napětí třeba přes 20V,může mi někdo vysvětlit jak to výrobce myslel?Přebíjení baterie je škodlivé,a při tom proudu se na ní může objevit napětí vyšší jak 15V.
tento zpusob se pouziva kdyz je baterie uplne vybita a jedna se tzv. rychle nabijeni a umi to nektere externi nabijecky. nabiji se po dobu 20-30 minut proudem 12V 30A ale timto zpusobem se nici baterie a ma se pouzivat jen v nezbytne nutnych pripadech. nebo je toto tak samo kdyz startujes druhe auto pres kabely, po pripojeni kabelu musis nechat nastartovany motor se zvysenymi otackami po dobu nekolika minut aby se vybity akumulator v druhem aute ozivil a teprve potom muze to druhe auto startovat
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Baterie pro ix20
Pavel69- prosím o vysvětlení systému AMS u ix20 když jsem tak "hloupej" jak říkáš
Re: Baterie pro ix20
slunko nerikam ze jsi hloupej ale pletes veci,jinak laicky receno ams monitoruje stav baterie. Pri plnem nabiti baterky a nizke elektricke zatezi odpoji automaticky baterii od altiku
EDIT:
EDIT:
k tomuto, do zadne ridici jednotky nic nezapisujes v zadnem aute, pokud das do auta baterku 12V o velikosti 140Ah tak to bude porad stejne nabijet jako kdyby tam byla 50Ah baterka a vzdy to altik dobije na max za predpkladu ze altik je v poradku a dava spravne nabijeci proudySlunko606 píše:Do řídicí jednotky motoru nejde zapsat silnějsí baterie takže jí ani auto nebude dobíjet na max
ano neni tam jen tak,jak jsem psal na zacatku monitoruje stav baterky a pripadne ji odpoji od altikuSlunko606 píše:Blbost co takhle inteligentní dobíjení? To vám asi nic neříká že? Ten AMS senzor na - kabelu tam není jen tak
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Baterie pro ix20
Takže, abych si to ujasnil:
IX20 nemá regulátor, který tohle zajišťuje u jinejch strojů, ale AMS, který funguje jako regulátor?? Nebo má klasickej regulátor v alternátoru a AMS je tam navíc?
IX20 nemá regulátor, který tohle zajišťuje u jinejch strojů, ale AMS, který funguje jako regulátor?? Nebo má klasickej regulátor v alternátoru a AMS je tam navíc?
HYUNDAI ix20 TRIKOLOR 1,4 CVVT
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Baterie pro ix20
tyhle čidla nabití baterie se dávají kvůli start-stop systému. Hlídají jak na tom baterka je a pokud bledě, systém start-stop vypnou a nechaj baterku nabíjet - v altíku je normální regulátor samo tam může být i elektronicky řízený nabíjení, např. při jízdě z kopce bude dobíjet víc, při zatížení motoru při jízdě do kopce bude altík jen pokrývat spotřebu..... ale stejně pořád platí, že napětí v autě je nastaveno na cca 14,3 -14,6V možná u gelových baterek méně na 13,8V ale tu v autě asi mít nebudete....
A proud co bude nabíjet baterku bude zcela závislý na napětí v systému a stavu baterie (vybitá bude brát třeba 20A a víc , úplně nabitá třeba 0,5A.
A proud co bude nabíjet baterku bude zcela závislý na napětí v systému a stavu baterie (vybitá bude brát třeba 20A a víc , úplně nabitá třeba 0,5A.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Baterie pro ix20
Dík. Pak je tahle diskuze o kapacitě baterky skoro zbytečná.
HYUNDAI ix20 TRIKOLOR 1,4 CVVT
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601