Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
Moderátor: Moderátoři
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8132
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
karelmrak
1, aka je cena toho zazraku?
2, 50Ah je dobre tak do maleho 1,2l motoru
1, aka je cena toho zazraku?
2, 50Ah je dobre tak do maleho 1,2l motoru
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Reklama
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
Umíš googlit dostatečně,tak hledej
Neřekl bych,že ta cena je za to,co dostaneš přehnaná...
A věř,že 50Ah baterie od optimy by nastartovala tři jedna dvojky v řadě-nadsázka
Kdo měl tu čest s tímto typem,horko těžko hledá adekvátní náhradu...
Neřekl bych,že ta cena je za to,co dostaneš přehnaná...
A věř,že 50Ah baterie od optimy by nastartovala tři jedna dvojky v řadě-nadsázka
Kdo měl tu čest s tímto typem,horko těžko hledá adekvátní náhradu...
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
Perfektní odpověď, konečně někdo, kdo tomu rozumí! Jen stačí podívat se na startovací proud Optimy 50Ah a normální baterky 70Ah a pak srovnat! A to nemluvím o té velmi dlouhé životnosti...petzl62 píše:Umíš googlit dostatečně,tak hledej
Neřekl bych,že ta cena je za to,co dostaneš přehnaná...
A věř,že 50Ah baterie od optimy by nastartovala tři jedna dvojky v řadě-nadsázka
Kdo měl tu čest s tímto typem,horko těžko hledá adekvátní náhradu...
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
Páni, už ma nebaví čítať tu niektoré keci. Pre benzínové motory postačí 60 AH batéria, pre diesel jednoznačne 70 AH a viac. Pre i40 by som určite nedoporučoval v žiadnom prípade slabšiu ako 60 AH a už vôbec nie 50 AH. V minulosti sa niektorí majiteľia i40 tu na fóre sťažovali na vybitú batériu už po 2 týždňoch státia. Čím viac AH (ampér hodín) batéria má, tým dlhší čas vydrží bez dobíjania a zároveň menšia pravdepodobnosť, že nenaštartujete. Myslím, že to by stačilo na vysvetlenie. Batéria pre i40 by mala vyzerať nasledovne, viď obrázok. (nekontroloval som rozmery, išlo mi hlavne o prevedenie + - pólov). Ja mám v aute túto, ale nemôžem hodnotiť. Má len 2 roky.
- Přílohy
-
- batéria.jpg (250.51 KiB) Zobrazeno 4241 x
Naposledy upravil(a) robertbulko dne 11 pro 2016, 22:31, celkem upraveno 2 x.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
přesně jak píšeš... měl jsem 480 a teď mi tam dali 540koudyc píše:Přesně tak měla 68Ah a startovací proud 480A (i40CW r.v. 2012). Měnil jsem ji před 3 týdny za original Hyundai 70Ah a startovací proud 540A. Taky vydržela jen 4 roky.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8132
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
jo a stoji dvojnasobok "normalnej" AGMky.. a to sa vyplati. Startovaci prud je sice pekny ale k comu to je dobre? Ja osobne som nenastartoval po 9 rokoch a 3 tyzdnoch stania. A nebolo to tym, ze nemala startovaci prud. Bolo to tym, ze auto stalo vonku na mraze, kde je samovybijanie znacne u akejkolvej baterie. A akotu pisel robert, asi nebude moc koser menit baterku do elektronikou natlaceneho auta, ktora ma by voko o 50% mensiu kapacitu aka je doporucena vyrobcom. Ale vasa volba, vase peniaze. Ja osobne by som zobral bud Exide alebo Boschkukarelmrak píše:Perfektní odpověď, konečně někdo, kdo tomu rozumí! Jen stačí podívat se na startovací proud Optimy 50Ah a normální baterky 70Ah a pak srovnat! A to nemluvím o té velmi dlouhé životnosti...petzl62 píše:Umíš googlit dostatečně,tak hledej
Neřekl bych,že ta cena je za to,co dostaneš přehnaná...
A věř,že 50Ah baterie od optimy by nastartovala tři jedna dvojky v řadě-nadsázka
Kdo měl tu čest s tímto typem,horko těžko hledá adekvátní náhradu...
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
K tomu jen znovu dodám, že je lépe přečíst si celou technologii Optimy, kdyby nebyla tak dobrá, asi by ji lidé nekupovali a firma by zkrachovala!Mexican píše:jo a stoji dvojnasobok "normalnej" AGMky.. a to sa vyplati. Startovaci prud je sice pekny ale k comu to je dobre? Ja osobne som nenastartoval po 9 rokoch a 3 tyzdnoch stania. A nebolo to tym, ze nemala startovaci prud. Bolo to tym, ze auto stalo vonku na mraze, kde je samovybijanie znacne u akejkolvej baterie. A akotu pisel robert, asi nebude moc koser menit baterku do elektronikou natlaceneho auta, ktora ma by voko o 50% mensiu kapacitu aka je doporucena vyrobcom. Ale vasa volba, vase peniaze. Ja osobne by som zobral bud Exide alebo Boschkukarelmrak píše:Perfektní odpověď, konečně někdo, kdo tomu rozumí! Jen stačí podívat se na startovací proud Optimy 50Ah a normální baterky 70Ah a pak srovnat! A to nemluvím o té velmi dlouhé životnosti...petzl62 píše:Umíš googlit dostatečně,tak hledej
Neřekl bych,že ta cena je za to,co dostaneš přehnaná...
A věř,že 50Ah baterie od optimy by nastartovala tři jedna dvojky v řadě-nadsázka
Kdo měl tu čest s tímto typem,horko těžko hledá adekvátní náhradu...
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8132
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
technologia je pekna vec, ale dufam ze chapes ze KAZDY akumulator (aj ta optima ma olovene jadro) sa v istej teplote vybija daleko rychlejsie. Ja netvrdim, ze je to zla baterka - ja tvrdim, ze je to predrazena baterka s malou kapacitou
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- rudolf.tomka
- **
- Příspěvky: 344
- Registrován: 19 čer 2011, 18:12
- Bydliště: Zborov -Slovensko
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
Mikifrosty píše " Ale zjistil jsem, že to není jednoduché sehnat správnou, protože kontakty akumulátoru musí být "vystrčené" nad úroveň vrchního dílu (krytu) - jinak totiž nelze připojit plusový konektor!!!
Má někdo zkušenost???"
Mám KIA SOUL a azijský typ baterie, kupil som klasickú EXIDE , a pripojenie "+" bolo uplne bez problemov
Má někdo zkušenost???"
Mám KIA SOUL a azijský typ baterie, kupil som klasickú EXIDE , a pripojenie "+" bolo uplne bez problemov
- Přílohy
-
- nová bateria
- výmena batérie KIA (1).jpg (141.24 KiB) Zobrazeno 4186 x
-
- pôvodná bateria
- stará batéria.jpg (157.77 KiB) Zobrazeno 4186 x
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
Myslím si, že na to aby niekto pochopil čo v praxy znamená AH (ampér hodina), netreba školu s elektro zameraním. Batéria je proste schopná vydať pri 100% životnosti (keď je nová) určitý prúd (A) za hodinu (H). Ak je batéria 50 AH, je teda schopná max. dať prúd 50 A po dobu jednej hodiny, alebo 100 A po dobu 30 minút, alebo 1 A po dobu 50 hodín......
Nech je tá batéria akokoľvek super a má akúkoľvek modernú technológiu, viac ako je na nej uvedené z nej nedostaneš. Ak má mať 50 AH, je uplne jasné že nemôže vydržať na jedno nabitie viac. Čo sa týka životnosti batérie, to je iný príbeh.
No a tá fotka batérie do KIA SOUL je pre i40 bezpredmetná. To vie každy majiteľ i40, ktorý sa pozrie pod kapotu a uvidí tú veľkú "placku" na + póle.
P.S. Pomohol by môžno aj adaptér (obrázok nižšie), ak by niekto chcel použiť bežnú batériu so zapustenými kontaktami.
P.S.2 Batéria ako každá iná časom stráca svoju kapacitu, takže 50 AH bude po nejakom čase len 40 AH, atď.
P.S.3 Prakticky stačí zobrať multimeter a zmerať na barérii prúd, ktorý cez ňu trečie keď je auto v klude a môžete si veľmi rýchlo vyrátať ako dlho vám vaša batéria vydrží. Môžete si byť istý, že i40 pracuje aj keď si myslíte, že sa nič nedeje. Už sme to tu rátali a dovolím si povedať, že odomknutá i40 nevydrží ani 3 týždne bez dobíjania. Je veľká pravdepodobnosť, že po takomto čase ju nenaštartujete.
P.S.4 Neštartujte auto ak máte do série s batériou zapojený multimeter. V čase štarovania tečie batériou prúd cca 100A a to by váš multimeter asi naprežil.
Nech je tá batéria akokoľvek super a má akúkoľvek modernú technológiu, viac ako je na nej uvedené z nej nedostaneš. Ak má mať 50 AH, je uplne jasné že nemôže vydržať na jedno nabitie viac. Čo sa týka životnosti batérie, to je iný príbeh.
No a tá fotka batérie do KIA SOUL je pre i40 bezpredmetná. To vie každy majiteľ i40, ktorý sa pozrie pod kapotu a uvidí tú veľkú "placku" na + póle.
P.S. Pomohol by môžno aj adaptér (obrázok nižšie), ak by niekto chcel použiť bežnú batériu so zapustenými kontaktami.
P.S.2 Batéria ako každá iná časom stráca svoju kapacitu, takže 50 AH bude po nejakom čase len 40 AH, atď.
P.S.3 Prakticky stačí zobrať multimeter a zmerať na barérii prúd, ktorý cez ňu trečie keď je auto v klude a môžete si veľmi rýchlo vyrátať ako dlho vám vaša batéria vydrží. Môžete si byť istý, že i40 pracuje aj keď si myslíte, že sa nič nedeje. Už sme to tu rátali a dovolím si povedať, že odomknutá i40 nevydrží ani 3 týždne bez dobíjania. Je veľká pravdepodobnosť, že po takomto čase ju nenaštartujete.
P.S.4 Neštartujte auto ak máte do série s batériou zapojený multimeter. V čase štarovania tečie batériou prúd cca 100A a to by váš multimeter asi naprežil.
- Přílohy
-
- adaptor.png (205.46 KiB) Zobrazeno 4175 x
-
- hyundai-i40_engine_1.jpg (71.85 KiB) Zobrazeno 4178 x
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
Napíšu k prvé větě a k PS3:robertbulko píše:Myslím si, že na to aby niekto pochopil čo v praxy znamená AH (ampér hodina), netreba školu s elektro zameraním. Batéria je proste schopná vydať pri 100% životnosti (keď je nová) určitý prúd (A) za hodinu (H). Ak je batéria 50 AH, je teda schopná max. dať prúd 50 A po dobu jednej hodiny, alebo 100 A po dobu 30 minút, alebo 1 A po dobu 50 hodín......
P.S.3 Prakticky stačí zobrať multimeter a zmerať na barérii prúd, ktorý cez ňu trečie keď je auto v klude a môžete si veľmi rýchlo vyrátať ako dlho vám vaša batéria vydrží. Môžete si byť istý, že i40 pracuje aj keď si myslíte, že sa nič nedeje. Už sme to tu rátali a dovolím si povedať, že odomknutá i40 nevydrží ani 3 týždne bez dobíjania. Je veľká pravdepodobnosť, že po takomto čase ju nenaštartujete.
Roberte, ta škola se mi zrovna hodila, nás učili na průmyslovce, jak se určuje kapacita baterky. Pro stanovení Ah se použije proud o 1/20 kapacity baterky a měří se čas do vybití. Pro žádné další proudy to neplatí (např. Tebou uváděný 50A po dobu 1 hodiny). Při zvětšujícím se proudu se kapacita zkracuje a naopak,ale aby to bylo zábavnější, vztah vůbec není lineární a může se u výrobců značně lišit.
Tvé tvrzení, že i40 nevydrží 3 týdny, musím rozporovat, protože moje 2,5 roku staré i40 bez problému startuje za 3,5 týdne s originál baterií, stojí v mezičase v garáži odemčené.
To Tvoje PS3 způsobilo, že jsem tak dlouho otálel s odpovědí, neuvedls proud a člověk je v principu líný to změřit, ale nakonec jsem se pochlapil a měřil: proud v klidu je dost přesně 100mA. Tedy za 24 hodin ubudou 2,4Ah. Kdyby platilo, co píšeš v úvodu, tak by se moje 2,5 roku stará baterka skutečně brzy vybila, ale naštěstí tomu tak není - já mám více aut a tímhle jezdím jen občas, zatím jsem nikdy nemusel nabíjet, ani jsem po těch 3,5 týdnech nepozoroval, že by se startér otáčel líněji (takové to hau-hau, kdy se člověk modlí, aby to ještě chytlo).
Já jsem tady vůbec nechtěl doporučovat náhradu originál baterky 60Ah nebo 72Ah Optimou 50Ah, jen jsem chtěl zdůraznit, že takřka vybitá Optima dá větší startovací proud nežli plně nabitá Varta nebo Bosch, a můj známý ji má už ve svém třetím autě dohromady 12,5 let a přenáší ji nábožně vždy z auta do auta místo originálu. Ještě ho nevypekla. To není baterka pro jedno auto! Naopak musím říci, že zrovna pro mne by nebyla tato červená Optima, ale žlutá, protože já bych ji v mezičase při parkování vybil. Ale pro toho, kdo dost jezdí, je ideální.
Vše nejlepší v novém roce, PF2017!!! A přání, aby sis uchoval svou kutilskou zručnost i bystré pero! Všichni se na Tvé nové nápady těší.
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
Nebudem sa moc rozpisovať, pretože sa mi vôbec nechce hádať. Samozrejme to čo som napísal nie je úplne pravda a vybíjanie nie je lineárne. Chcel som len názorne ukázať ako to v skratke funguje a tak to aj je. To, že batekra v niektorých prípoadoch naozaj nevydržala ani 3 týždne nemám z vlastnej hlavy, ale z praktickej skúsenosti niekoľkých majiteľov. Napíšem len že nesúhlasím a tým to pre mňa hasne.
P.S: Tvrdenie, že má takmer vybitá optima lepšie parametre ako nabitá iná batéria je zcestné a to že má dlhšiu životnosť ako iné som nespochybnil.
P.S.2 Optima je výborná baterka. Svojou konštrukciou je veľmi odolná proti otrasom a vďaka technológii má kratší čas nabíjania, dlhšiu životnosť a pomalšie vybíjanie v klude. Tieto aspekty určite pomôžu, ale žiaden zázrak to nie je. Cena tomu tiež zodpovedá.
P.S: Tvrdenie, že má takmer vybitá optima lepšie parametre ako nabitá iná batéria je zcestné a to že má dlhšiu životnosť ako iné som nespochybnil.
P.S.2 Optima je výborná baterka. Svojou konštrukciou je veľmi odolná proti otrasom a vďaka technológii má kratší čas nabíjania, dlhšiu životnosť a pomalšie vybíjanie v klude. Tieto aspekty určite pomôžu, ale žiaden zázrak to nie je. Cena tomu tiež zodpovedá.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
[quote="robertbulko"]
P.S: Tvrdenie, že má takmer vybitá optima lepšie parametre ako nabitá iná batéria je zcestné a to že má dlhšiu životnosť ako iné som nespochybnil.
Nemá lepší parametry, ale větší startovací proud, víc jsem nepsal, ani já se nechci hádat . Co se tří týdnů týče, ono to nebude dáno ani tak vybíjecím proudem v těchto případech, jako mizernou kvalitou baterky, nebude to asi první, kterou by měnili v záruce...
Stejně jsme nějak odbočili od toho založeného tématu, já si na Optimu vzpomněl proto, že nemá utopené kontakty a navíc je má uprostřed, aby byla univerzální nalevo i napravo. Pravdu máš, Roberte, v tom, že když někdo kupuje, jako já, auto na nejvýše 5 let záruky, tak by do toho asi neměl strkat Optimu, za kterou při prodeji žádný příplatek nedostane. Pokud nemá smůlu, měla by i ta origo těch 5 let vydržet U mne je to ovšem taky komplex elektrikáře, který chce mít vždy elektro naprosto spolehlivé. Ale přiznám se, že Optimu dnes nemám v žádném ze svých vozů, ale stejně slintám blahem, když ji vidím A o to jsem se chtěl jen podělit s ostatními
P.S: Tvrdenie, že má takmer vybitá optima lepšie parametre ako nabitá iná batéria je zcestné a to že má dlhšiu životnosť ako iné som nespochybnil.
Nemá lepší parametry, ale větší startovací proud, víc jsem nepsal, ani já se nechci hádat . Co se tří týdnů týče, ono to nebude dáno ani tak vybíjecím proudem v těchto případech, jako mizernou kvalitou baterky, nebude to asi první, kterou by měnili v záruce...
Stejně jsme nějak odbočili od toho založeného tématu, já si na Optimu vzpomněl proto, že nemá utopené kontakty a navíc je má uprostřed, aby byla univerzální nalevo i napravo. Pravdu máš, Roberte, v tom, že když někdo kupuje, jako já, auto na nejvýše 5 let záruky, tak by do toho asi neměl strkat Optimu, za kterou při prodeji žádný příplatek nedostane. Pokud nemá smůlu, měla by i ta origo těch 5 let vydržet U mne je to ovšem taky komplex elektrikáře, který chce mít vždy elektro naprosto spolehlivé. Ale přiznám se, že Optimu dnes nemám v žádném ze svých vozů, ale stejně slintám blahem, když ji vidím A o to jsem se chtěl jen podělit s ostatními
Re: Nová baterie pro i40 - jakou??? Problém s "+" kontaktem
Dobrý den,chci se optat zda při výměně batarie nastane nějakej problé ,jako že to spadne do nouzáku nebo tak něco ?Hlavně když tam dám neorigo? a co stojí nová origo?díky