Problém s mazáním motoru 2,2CRDI
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Problém s mazáním motoru 2,2CRDI
Zdravím vás,
Tak po dlouhé době mám problém se Santou, poslední dobou mi opět po startu motoru svítila kontrolka mazání cca. 5 vteřin, poté zhasla a všechno v pořádku, motor nijak neklepal. Dnes po 20km jízdě při zahřátém motoru po chvilkovém stání na volnoběh se rozsvítila kontrolka mazání, ihned jsem zastavil motor, podíval se na hladinu oleje, v pořádku. Zkusil jsem motor opět nastartovat kontrolka zhasnula, během jízdy se nepravidelně rozsvěcovala, nechal jsem motor zchládnout, po nastartování opět pár vteřin svítila a zhasla, jel jem Santu projet, samozřejmě po 10km se začala kontrolka opět rozsvěcovat i v otáčkách motoru. Prosím znalé o radu, jestli je po motoru či nějaká přijatelnější závada (čidlo tlaku, ucpaný sací koš, zpětný ventil). Olej je nový, najeto 3000km. Předem díky za rady Santík.
Tak po dlouhé době mám problém se Santou, poslední dobou mi opět po startu motoru svítila kontrolka mazání cca. 5 vteřin, poté zhasla a všechno v pořádku, motor nijak neklepal. Dnes po 20km jízdě při zahřátém motoru po chvilkovém stání na volnoběh se rozsvítila kontrolka mazání, ihned jsem zastavil motor, podíval se na hladinu oleje, v pořádku. Zkusil jsem motor opět nastartovat kontrolka zhasnula, během jízdy se nepravidelně rozsvěcovala, nechal jsem motor zchládnout, po nastartování opět pár vteřin svítila a zhasla, jel jem Santu projet, samozřejmě po 10km se začala kontrolka opět rozsvěcovat i v otáčkách motoru. Prosím znalé o radu, jestli je po motoru či nějaká přijatelnější závada (čidlo tlaku, ucpaný sací koš, zpětný ventil). Olej je nový, najeto 3000km. Předem díky za rady Santík.
I30 1,6CVVT kombi 06/2013
New Santa fe 2006, 2,2CRDi ELEGANCE
New Santa fe 2006, 2,2CRDi ELEGANCE
- Reklama
Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI
Mozno cidlo tlaku oleja, ci?
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI
pokud si pamatuju tak máš santíku docela dost najeto, nebo se pletu ? Každopádně příčin může být víc.....
Začal bych spínačem tlaku oleje..... pak třeba udělat nějakou redukci se starého spínače a tlakoměrem změřit opravdový tlak oleje.... pokud tam bude málo (nevím kolik přesně by tam mělo být) ale tipuju, že dejme tomu ve 2000 ot by tam nemělo být míň než 3-4 bary, spíš víc, na volnoběh tak 1,5-2,5 baru samozřejmě měřit na teplém motoru s teplým olejem, (tedy tak po ujetí aspoň 20 km) možná v manuálu na Santu to bude přesněji uvedené, ale ten jsem nestudoval.... samo celkové opotřebení ložisek motoru má vliv na průtok oleje, tak když je motor "volnější" je větší průtok a samo nižší tlak.....
No a samo je možný že je zasviněnej sací koš ev. opotřebované olejové čerpadlo.....
Začal bych spínačem tlaku oleje..... pak třeba udělat nějakou redukci se starého spínače a tlakoměrem změřit opravdový tlak oleje.... pokud tam bude málo (nevím kolik přesně by tam mělo být) ale tipuju, že dejme tomu ve 2000 ot by tam nemělo být míň než 3-4 bary, spíš víc, na volnoběh tak 1,5-2,5 baru samozřejmě měřit na teplém motoru s teplým olejem, (tedy tak po ujetí aspoň 20 km) možná v manuálu na Santu to bude přesněji uvedené, ale ten jsem nestudoval.... samo celkové opotřebení ložisek motoru má vliv na průtok oleje, tak když je motor "volnější" je větší průtok a samo nižší tlak.....
No a samo je možný že je zasviněnej sací koš ev. opotřebované olejové čerpadlo.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI
Zdravým.
Je to uz staršia diskusia. Ale by ma zaujimalo či sa podarilo vyriešiť problem stym mazanim.. Lebo akurad ma aj svokor tento problem na santovy.
S pozdravom.
Je to uz staršia diskusia. Ale by ma zaujimalo či sa podarilo vyriešiť problem stym mazanim.. Lebo akurad ma aj svokor tento problem na santovy.
S pozdravom.
Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI
Ahoj měl jsem ten samý problém na santě a po výměně čidla tlaku oleje kontrolka pořád problikávala, po rozebrání vložky olejového fitru byla vidět závada ,byl prasklý gumový těsnící kroužek pod filtrem který asi funguje jako obtokový ventil. Kroužek se objednal v origo servise namontoval a závada byla vyřešena a bylo vše ok a fungovalo vše bez problému, ale auto nyní po ujetí cca 500km opět svítí mazání a kroužek je v pořádku takže začínína opět hledání závady.
Nemáte někdo s tímto zkušenosti co by mohlo být příčinou one závady
děkuji
Nemáte někdo s tímto zkušenosti co by mohlo být příčinou one závady
děkuji
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI
vše co jsem výše napsal pořád platí
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Zbyněk Hanáček
- **
- Příspěvky: 283
- Registrován: 11 úno 2011, 17:41
- Bydliště: Džungľa
Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI
Malý výtah z encyklopedie o měření a možných ztrátách tlaku mazání, to aby se vědělo o čem mluví Richard.
https://www.youtube.com/watch?v=bhVvv__NH1I
https://www.youtube.com/watch?v=8f2fcbTh5yw
https://www.youtube.com/watch?v=I8teB16U0LA
https://www.youtube.com/watch?v=bhVvv__NH1I
https://www.youtube.com/watch?v=8f2fcbTh5yw
https://www.youtube.com/watch?v=I8teB16U0LA
三菱・コルト 1.3 Po čertech povedený ďáblík pro moji Micku
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI
děkuji za ukázky videa ,ale po proměření tlaku oleje jsem zjistil že motor opravdu tlačí malý tlak oleje pouze 1,2bar místo požadovaných 3 bar.
Tak jsem byl nucen sundat olejovou vanu a zkontrolovat stav sacího koše a příčina byla zjištěná, sací koš byl zanesen celý karbonem,takže ted nastává otázka co s tím?
1-varianta vyčistit a doufat ,že nashromážděný karbon je důsledek za léta shromážděn a možná po předchozím majiteli ,který neměnil často olej.
2-varianta je někde nějaká příčina , která znečištuje nadměrně olej?(vstřiky, egr ventil,vypalování dpf filtru)
nemáte někdo nějaké rady nebo nápady jestli jste to někdo už neřešil?
Motor jede perfektně bez jakýchkoliv závad škubání atd.
děkuji
Tak jsem byl nucen sundat olejovou vanu a zkontrolovat stav sacího koše a příčina byla zjištěná, sací koš byl zanesen celý karbonem,takže ted nastává otázka co s tím?
1-varianta vyčistit a doufat ,že nashromážděný karbon je důsledek za léta shromážděn a možná po předchozím majiteli ,který neměnil často olej.
2-varianta je někde nějaká příčina , která znečištuje nadměrně olej?(vstřiky, egr ventil,vypalování dpf filtru)
nemáte někdo nějaké rady nebo nápady jestli jste to někdo už neřešil?
Motor jede perfektně bez jakýchkoliv závad škubání atd.
děkuji
Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI
postup asi nasledovny,poradne vycistit cely motor nejakym proplachovym olejem za predpokladu ze se to nebude cele rozebirat, aby odesly veskere karbony a nanosy,vycistit komplet EGR system vcetne celeho sani a vahy vzduchu,pokud ho lze zaslepit tak provest,pokud je u toho nutny zasah do RJ tak zvazit investici,pak pouzivat predepsany olej a interval zkratit na polovic nebo 10.000km.....
jinak k oleji zvaz pouzivani prisady(aditiva) navic ,pocti si tady http://www.bg-care.cz/dekarbonizace/mot ... ve-motory/ treba z toho neco pouzijes
jinak k oleji zvaz pouzivani prisady(aditiva) navic ,pocti si tady http://www.bg-care.cz/dekarbonizace/mot ... ve-motory/ treba z toho neco pouzijes
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI
to horava:
tiež som mal ten problém: zanesený sací kôš. 2x
a žralo mi to olej.
Najprv som myslel, že sú to kovové piliny, že sa niečo odiera. všetky klzné ložiská boli skontrolované a nič. Potom prišiel do dielne druhý mechanik a hovorí, že je netesnosť okolo vstrekovačov a tade ide olej do valcov, kde sa spaluje a vznikajú také malé guličky, ktoré upchávali sací kôš. Bolo toho plný motor, aj plné olejové čerpadlo. Stačilo dať nové tesnenie pod vstrekovače za 8E, všetko vyčistiť a je to OK.
čistenie vstrekovačov a odskúšanie bolo 25€/ks (našťastie boli všetky v poriadku).
mechanik nemohol vstrekovače ani vytiahnuť von, tak boli na konci obalené tým karbónom.
Prvé podozrenie, že to dobre nemaže bolo klepotanie zdvihátok na ventiloch.
Dúfam že som pomohol.
tiež som mal ten problém: zanesený sací kôš. 2x
a žralo mi to olej.
Najprv som myslel, že sú to kovové piliny, že sa niečo odiera. všetky klzné ložiská boli skontrolované a nič. Potom prišiel do dielne druhý mechanik a hovorí, že je netesnosť okolo vstrekovačov a tade ide olej do valcov, kde sa spaluje a vznikajú také malé guličky, ktoré upchávali sací kôš. Bolo toho plný motor, aj plné olejové čerpadlo. Stačilo dať nové tesnenie pod vstrekovače za 8E, všetko vyčistiť a je to OK.
čistenie vstrekovačov a odskúšanie bolo 25€/ks (našťastie boli všetky v poriadku).
mechanik nemohol vstrekovače ani vytiahnuť von, tak boli na konci obalené tým karbónom.
Prvé podozrenie, že to dobre nemaže bolo klepotanie zdvihátok na ventiloch.
Dúfam že som pomohol.
Santa Franta 4WD, 2007, 114kW
Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI
Zdravím, viete ma nasmerovať kde nájdem regulátor tlaku oleja(či nie je zaseknutý), motor 2.0crdi, 83kw, kód motora D4EA. Pri voľnobehu a zohriatom motore je nízky tlak, samozrejme že oleja je dosť. Ďakujem
Trajet 2.0 CRDI 2003
Škoda Forman
Lada 1200
Škoda Forman
Lada 1200
Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI
žiaden mechanik? nikto nevie?
Trajet 2.0 CRDI 2003
Škoda Forman
Lada 1200
Škoda Forman
Lada 1200
Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI
Ahoj děkuji za radu pomohlo mi to se nasměrovat k původci problému.Muadib píše:to horava:
tiež som mal ten problém: zanesený sací kôš. 2x
a žralo mi to olej.
Najprv som myslel, že sú to kovové piliny, že sa niečo odiera. všetky klzné ložiská boli skontrolované a nič. Potom prišiel do dielne druhý mechanik a hovorí, že je netesnosť okolo vstrekovačov a tade ide olej do valcov, kde sa spaluje a vznikajú také malé guličky, ktoré upchávali sací kôš. Bolo toho plný motor, aj plné olejové čerpadlo. Stačilo dať nové tesnenie pod vstrekovače za 8E, všetko vyčistiť a je to OK.
čistenie vstrekovačov a odskúšanie bolo 25€/ks (našťastie boli všetky v poriadku).
mechanik nemohol vstrekovače ani vytiahnuť von, tak boli na konci obalené tým karbónom.
Prvé podozrenie, že to dobre nemaže bolo klepotanie zdvihátok na ventiloch.
Dúfam že som pomohol.
Koupil jsem nové podložky pod vstřiky a těsnící gufera co je utěsnují ve ventilovém víku ,protože už přetlak z netěsných vstřiků mi už tlačil olej ven přes ně ven.
Vstřikovače už skoro vůbec nedržely kompres ve válcích a dvě podložky vstřiků už jsem ani nenašel byly úplně roztaveny a vypařeny.
Zabrousily se sedla vstřiků vše se namontovalo a motor už nedýchá jako předtím a je klidnější.
Jen co mi nejde do hlavy ? Vzrostla mi spotřeba na palubním počítači z 8 na 10litrů.
Sice myslím ,že mi to předtím špatně ukazovalo ptž skutečná spotřeba byla kolem těch 10 ,ale jen odhadem nikdy jsem to přesně neměřil.
Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI
Tiež pozorujem, že vzrástla sprotreba (leto) z 8 na cca 9L a (zima) z 9,6 na 10,5L.
Santa Franta 4WD, 2007, 114kW