Prasknuta hlava
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Prasknuta hlava
Ahojte,
potrebujem poradit.
Kupil som i30 CW, 1.6 CRDi 85KW, M6, rocnik 2009. Mal najazdene 179 000km.
Auto som pred kupou zobral do servisu kde ho pozreli a napojili na diagnostiku, nic vazne, auto zodpoveda najazdenym km.
Po asi 800 km som zacul divne zvuky z prednej casti auta, ako keby nieco bublinkovalo v hadickach (neviem to lepsie popisat).
Rovnako husty biely dym pri starte. Dalsi den rano (bola asi -5 zima) hned po nastartovani spotreba ukazovala 60l/100km (!!!) pozrel som pod auto, ci nieco netecie, ale nic, spotreba sa po par minutach ustalila, siel som opatrne, auto som nevytacal, s planom ze ho dam do servisu ked dorazim do ciela... Zial, vypovedal sluzbu na dialnici, kurenie neslo, vystupila mi teplota motora do cervenych, vykon siel dole, tak som to opatrne dojazdil do najblizsieho servisu.
Tam mi poradili, ze to moze byt termostat, hlava alebo tesnenie pod hlavou. Termostat to nebol
Auto som odtahovkou previezol do ineho (mne blizsieho) servisu, motor sa rozobral a zistilo sa ze hlava je prasknuta na 3 miestach. Je vidiet ze v tych prasklinkach je usadena hrdza:
https://postimg.org/image/w1pwqhe6x/
https://postimg.org/image/67g40pe6x/
https://postimg.org/image/a53dq4109/
https://postimg.org/image/z0wtdlno9/
Mechanik mi povedal, ze je to hrdzave ako 20rocna skodovka, hlavne v systeme chladenia (vidno na obrazku), ze tam moze byt aj prasknuty blok a radi mi kupit komplet druhy motor.
Fotky motora:
https://postimg.org/image/kvr0bsemx/
https://postimg.org/image/raumm7aqh/
https://postimg.org/image/i4cbyx5i1/
https://postimg.org/image/x1kszxiqh/
Riesim to aj s predchadzajucim majitelom, ten zase chce len vymenit hlavu, vraj jeho mechanik mu povedal ze blok motora prasknut nemoze ale zatial ten motor nevidel.
Pytam sa vas, co by ste robili?
Je to moje prve auto, a nevydrzalo mi ani 2 tyzdne... takto pred sviatkami.
Dakujem za odpovede
potrebujem poradit.
Kupil som i30 CW, 1.6 CRDi 85KW, M6, rocnik 2009. Mal najazdene 179 000km.
Auto som pred kupou zobral do servisu kde ho pozreli a napojili na diagnostiku, nic vazne, auto zodpoveda najazdenym km.
Po asi 800 km som zacul divne zvuky z prednej casti auta, ako keby nieco bublinkovalo v hadickach (neviem to lepsie popisat).
Rovnako husty biely dym pri starte. Dalsi den rano (bola asi -5 zima) hned po nastartovani spotreba ukazovala 60l/100km (!!!) pozrel som pod auto, ci nieco netecie, ale nic, spotreba sa po par minutach ustalila, siel som opatrne, auto som nevytacal, s planom ze ho dam do servisu ked dorazim do ciela... Zial, vypovedal sluzbu na dialnici, kurenie neslo, vystupila mi teplota motora do cervenych, vykon siel dole, tak som to opatrne dojazdil do najblizsieho servisu.
Tam mi poradili, ze to moze byt termostat, hlava alebo tesnenie pod hlavou. Termostat to nebol
Auto som odtahovkou previezol do ineho (mne blizsieho) servisu, motor sa rozobral a zistilo sa ze hlava je prasknuta na 3 miestach. Je vidiet ze v tych prasklinkach je usadena hrdza:
https://postimg.org/image/w1pwqhe6x/
https://postimg.org/image/67g40pe6x/
https://postimg.org/image/a53dq4109/
https://postimg.org/image/z0wtdlno9/
Mechanik mi povedal, ze je to hrdzave ako 20rocna skodovka, hlavne v systeme chladenia (vidno na obrazku), ze tam moze byt aj prasknuty blok a radi mi kupit komplet druhy motor.
Fotky motora:
https://postimg.org/image/kvr0bsemx/
https://postimg.org/image/raumm7aqh/
https://postimg.org/image/i4cbyx5i1/
https://postimg.org/image/x1kszxiqh/
Riesim to aj s predchadzajucim majitelom, ten zase chce len vymenit hlavu, vraj jeho mechanik mu povedal ze blok motora prasknut nemoze ale zatial ten motor nevidel.
Pytam sa vas, co by ste robili?
Je to moje prve auto, a nevydrzalo mi ani 2 tyzdne... takto pred sviatkami.
Dakujem za odpovede
__________________
i30cw CRDi, 85kW, 2009
i30cw CRDi, 85kW, 2009
- Reklama
Re: Prasknuta hlava
Ak sa môžem opýtať. Koľko máš rokov?
Re: Prasknuta hlava
Snažil bych se odstoupit od smlouvy. Pokud vyměníš hlavu, bude auto zřejmě fungovat, ale rez může ucpat topení nebo chladič. A to kdykoliv.
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Re: Prasknuta hlava
Nejlepší by bylo odstoupení od smlouvy. Jinak bych to ale neviděl tragicky. Taky vypadá každý motor, jak do něj hrkne voda. Jestli nejsou rezavé i vstřiky, taky by to mělo po opravě jezdit normálně dál.
Nebylo tam jenom vyvalené těsnění pod hlavou? Hlava občas praskne mezi sedlama ventilů. Někdo to ani nepovažuje za závadu. Důležité je, aby netekla voda.
Nebylo tam jenom vyvalené těsnění pod hlavou? Hlava občas praskne mezi sedlama ventilů. Někdo to ani nepovažuje za závadu. Důležité je, aby netekla voda.
Re: Prasknuta hlava
Předpokládám, že v kanálech označených modrou barvou teče voda a v kanálech označených červenou barvou teče olej.
Tudíž nevím proč by měl tak to vypadat každý motor do kterého tekla voda? V těch modrých kanálech je voda pořád, ne?
Tudíž nevím proč by měl tak to vypadat každý motor do kterého tekla voda? V těch modrých kanálech je voda pořád, ne?
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Re: Prasknuta hlava
Po 800 km niečo vptredu bubliknovalo.Prečo sú chladiace kanály hrdzavé-bola tam nemrzka,alebo voda?Ak bola voda neprimrzla?Bol už robený zásah do motora-hlava dole,menené tesnenie atď?Hlava je prasknutá na troch!!! miestach.Ako sa s autom jazdilo za tých 800 km.Aký malo auto servis u prvého majiteľa a ako s ním jazdil....To všetko sú otázky na ktoré nevieme odpovedať.Predchádzajúci majiteľ chce prispieť-zaplatiť hlavu-prečo? A na nikoho neútočím,len sa pýtam.
Re: Prasknuta hlava
U motoru, který má něco nalítané nikdy nebude chladící okruh bez koroze. Nějaký povlak tam vždycky bude.
Re: Prasknuta hlava
Nic ve zlym, ale nemohlo to byt tak, ze auto bylo celkem ok, bohuzel se ti posralo tesneni pod hlavou a tim, ze jsi jel dal, to dosloBlazej píše:ho pozreli a napojili na diagnostiku, nic vazne, auto zodpoveda najazdenym km.
Po asi 800 km som zacul divne zvuky z prednej casti auta, ako keby nieco bublinkovalo v hadickach (neviem to lepsie popisat).
Rovnako husty biely dym pri starte. Dalsi den rano (bola asi -5 zima) hned po nastartovani spotreba ukazovala 60l/100km (!!!) pozrel som pod auto, ci nieco netecie, ale nic, spotreba sa po par minutach ustalila, siel som opatrne, auto som nevytacal, s planom ze ho dam do servisu ked dorazim do ciela... Zial, vypovedal sluzbu na dialnici, kurenie neslo, vystupila mi teplota motora do cervenych, vykon siel dole, tak som to opatrne dojazdil do najblizsieho servisu.
az k umrti hlavy?
A co znamena, ze s tim nebylo "nic vazne"?
i30 PDe fastback 1.5 DCT
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
Re: Prasknuta hlava
Jenom pro porovnání, motor Renault 1.6 16V s 250 tis. km, stáří 15 let. Rez nikde.
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Re: Prasknuta hlava
"Zial, vypovedal sluzbu na dialnici, kurenie neslo, vystupila mi teplota motora do cervenych, vykon siel dole, tak som to opatrne dojazdil do najblizsieho servisu."
Mozno tá "opatrná jazda do servisu" dala zbohom hlave valcov. Ked sa motor zacne prehrievat nieje tam nieco v poriadku a jazdit s tým aj ked "opatrne" môze znamenat takmer s istotou dalsie vázne poskodenie motoru ktorý nieje stavaný na jazdu s teplotou motora v cervených cislach. Ak sa pouziva chladiaca zmes , takato korozia by tam nemala byť . Nemohlo sa ti stat , ze si tam mal vodu a v mrazoch zamrzla a vtedy doslo k nejakemu poskodeniu?
Mozno tá "opatrná jazda do servisu" dala zbohom hlave valcov. Ked sa motor zacne prehrievat nieje tam nieco v poriadku a jazdit s tým aj ked "opatrne" môze znamenat takmer s istotou dalsie vázne poskodenie motoru ktorý nieje stavaný na jazdu s teplotou motora v cervených cislach. Ak sa pouziva chladiaca zmes , takato korozia by tam nemala byť . Nemohlo sa ti stat , ze si tam mal vodu a v mrazoch zamrzla a vtedy doslo k nejakemu poskodeniu?
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Prasknuta hlava
Asi takto:
Nějaká rez v motoru být může,nemusí to být rovnou z motoru, ale z chladiče a podobně....
Ale to co je na obrázku se mi zdá moc takže podle mě byla v motoru voda a né nemrznoucí směs.
A kdoví co ta voda v tom motoru dělala v zimě mohla něco roztrhnout či poškodit už dříve....
Pokud to jde tak bych to vrátil majiteli, kdoví jak se o to staral, kolik to má skutečně naježděno atd.....
Nějaká rez v motoru být může,nemusí to být rovnou z motoru, ale z chladiče a podobně....
Ale to co je na obrázku se mi zdá moc takže podle mě byla v motoru voda a né nemrznoucí směs.
A kdoví co ta voda v tom motoru dělala v zimě mohla něco roztrhnout či poškodit už dříve....
Pokud to jde tak bych to vrátil majiteli, kdoví jak se o to staral, kolik to má skutečně naježděno atd.....
Re: Prasknuta hlava
Vím, že motory Crdi dokážou zreznout i když je tam nemrznoucí směs!!!
Jak je to možné? Netuším. Zřejmě nějaký nevhodný materiál.
Jak je to možné? Netuším. Zřejmě nějaký nevhodný materiál.
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Re: Prasknuta hlava
Podival bych se,jestli neni olej ve vode,pripadne zda neni olej ve vyfuku.
Mel jsem stejny problem ve 122000km,menen blok motoru na zaruku,vada materialu.
Auto mam stejneho rocniku i typ
Mel jsem stejny problem ve 122000km,menen blok motoru na zaruku,vada materialu.
Auto mam stejneho rocniku i typ