Výmena vodnej pumpy na 1.5 CRDI - slabé kúrenie
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Výmena vodnej pumpy na 1.5 CRDI - slabé kúrenie
V servise mi povedali, že problém by mohol byť už len v pumpe - všetko ostatné (výplach, termostat, klapky ...) sa už vyskúšalo. Kvapalina neuniká, motor sa nehreje
Za koľko sa dá stihnúť výmena tejto vodnej pumpy pre bežného servisáka? (autíčko cez zimu chýba viac )
Vyzeral som aj videá, ale presne pre CRDI som nenašiel výmenu vodnej pumpy.
Accent 2009, 170 000km
Za koľko sa dá stihnúť výmena tejto vodnej pumpy pre bežného servisáka? (autíčko cez zimu chýba viac )
Vyzeral som aj videá, ale presne pre CRDI som nenašiel výmenu vodnej pumpy.
Accent 2009, 170 000km
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výmena vodnej pumpy na 1.5 CRDI - slabé kúrenie
a nie je to jedno ako dlho to trva? 2-3-4 hodiny - daj si nacenit celu opravu vratane nahradneho dielu a mas jasno. Autorizak na to tabulky zrejme mat bude ale to asi nesplna kriteria "bezneho servisaka"
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Výmena vodnej pumpy na 1.5 CRDI - slabé kúrenie
Jako naco chceš měnit vodní pumpu?????l to si s tebe dělají v servisu prdel???? Kdyby byla špatná pumpa tak snad ti vyvaří voda a na teploměru budeš mít ručičku v červeným poli. Pokud nebyla měněna co dva roky(jen u diesla bez ohledu na km) chladicí kapalina(benzin to ma 45.000 nebo 2 roky- co nastane drive) tak mas zaneseny radiátor topení. Teda za předpokladu ze termostat dali novy a zkoušeli to zahřát. Pokud to ale nezahřali tak pochybují ze dali novy termostat,beztak ho jen vytáhli hodili do hrnce s vodou a zkusili zda otvírá a sup ho zpátky..
Takže pokud se to nehreje,dej novy termostat,pokud mas provozní teplotu a netopi to tak je zaneseny radiátor,proplach nepomůže,výměna.
Edit, jeste jedna vec termostat muze byt sice v poradku ale muze propoustet a motor se pak nezahreje,nekdy se stava ze odejde spinaci cidlo na vetrak co je na prednim chladici a vetrak uz spina brzo a v kombinaci s termostatem ktery propousti driv nez ma tak je problem na svete,ale to by bylo moc nahod najednou. pokud budes objednavat termostat tak HBJ,muzes klidne dat i co otevira v 88°C ,orig otevira v 85°C,kdyz das 88 tak to bude lepe topit a v lete nejsou zadne problemy,taky ho mam,(obj.cislo je HBJ1530316 s tesnenim v krabicce 88°C)
objednaci cislo originalu HBJ1530520 85°C
Takže pokud se to nehreje,dej novy termostat,pokud mas provozní teplotu a netopi to tak je zaneseny radiátor,proplach nepomůže,výměna.
Edit, jeste jedna vec termostat muze byt sice v poradku ale muze propoustet a motor se pak nezahreje,nekdy se stava ze odejde spinaci cidlo na vetrak co je na prednim chladici a vetrak uz spina brzo a v kombinaci s termostatem ktery propousti driv nez ma tak je problem na svete,ale to by bylo moc nahod najednou. pokud budes objednavat termostat tak HBJ,muzes klidne dat i co otevira v 88°C ,orig otevira v 85°C,kdyz das 88 tak to bude lepe topit a v lete nejsou zadne problemy,taky ho mam,(obj.cislo je HBJ1530316 s tesnenim v krabicce 88°C)
objednaci cislo originalu HBJ1530520 85°C
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Výmena vodnej pumpy na 1.5 CRDI - slabé kúrenie
[quote="69pavel"]
Takže pokud se to nehreje,dej novy termostat,pokud mas provozní teplotu a netopi to tak je zaneseny radiátor,proplach nepomůže,výměna.
Edit, jeste jedna vec termostat muze byt sice v poradku ale muze propoustet a motor se pak nezahreje,nekdy se stava ze odejde spinaci cidlo na vetrak co je na prednim chladici a vetrak uz spina brzo a v kombinaci s termostatem ktery propousti driv nez ma tak je problem na svete,
Preplach robili, ale ktovie či robili len priamo odpojený radiátor - musím to preveriť
"nekdy se stava ze odejde spinaci cidlo na vetrak co je na prednim chladici a vetrak uz spina brzo"
- je možné, že tamu bude pes zakopaný - menili mi totiž klímový chladič v lete a vtedy som nekúril
Vďaka za reakcie a Vianoce PF 2017
Takže pokud se to nehreje,dej novy termostat,pokud mas provozní teplotu a netopi to tak je zaneseny radiátor,proplach nepomůže,výměna.
Edit, jeste jedna vec termostat muze byt sice v poradku ale muze propoustet a motor se pak nezahreje,nekdy se stava ze odejde spinaci cidlo na vetrak co je na prednim chladici a vetrak uz spina brzo a v kombinaci s termostatem ktery propousti driv nez ma tak je problem na svete,
Preplach robili, ale ktovie či robili len priamo odpojený radiátor - musím to preveriť
"nekdy se stava ze odejde spinaci cidlo na vetrak co je na prednim chladici a vetrak uz spina brzo"
- je možné, že tamu bude pes zakopaný - menili mi totiž klímový chladič v lete a vtedy som nekúril
Vďaka za reakcie a Vianoce PF 2017
Re: Výmena vodnej pumpy na 1.5 CRDI - slabé kúrenie
pochybuji ze to montovali ven,proplachovali cely system, co ti ukazuje rucicka na budiku teploty,zvedne se mezi dilky ?? koukni na druhou fotku,tez ti tak ukazuje teplomer??
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=555
klimovy chladic stim nema nic spolecne
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=555
klimovy chladic stim nema nic spolecne
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Výmena vodnej pumpy na 1.5 CRDI - slabé kúrenie
Myslel som, či to nepokašlali pri demontáži/montáži69pavel píše:
klimovy chladic stim nema nic spolecne
Re: Výmena vodnej pumpy na 1.5 CRDI - slabé kúrenie
69pavel píše: co ti ukazuje rucicka na budiku teploty,zvedne se mezi dilky ?? koukni na druhou fotku,tez ti tak ukazuje teplomer??
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=555
Myslím, že motor sa zohrieva normálne - ručička teplomeru ukazuje v norme (už 7 rokov )
Re: Výmena vodnej pumpy na 1.5 CRDI - slabé kúrenie
to ze ti ukazuje 7 roku je pekne,ale ptam se ,je rozdil jestli se ti rucicka zvedne po ujeti par km nebo se zvedna treba az po 15km,ale pokud je termostat v poradku tak je ucpany radiator topeni, pres trubky pujde vzdy tepla voda tak ze na nich neudrzis ruku ale samotny radiator bude ucpanej a bude topit jenom pulka,proplach tomu nepomuze,nicmene s tento problem amji i jine znacky,nejenom hyu,nektere dokonce radiator meni uz ve 120.000km dele to nevydrzi a jen zanesen radiator
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Výmena vodnej pumpy na 1.5 CRDI - slabé kúrenie
Vodní pumpa by mohla být také příčinnou, ale to by netopilo jen při stání na volnoběh a v létě by se to více hřálo. Toto opravdu vypadá na ucpaný radiátor, trpí na to hodně aut. Radiátor je nejužší místo a tím pádem je první kde se to usadí a hotovo. Nepomůže ani ocet , jedině výměnna. Hodně tomu napomáhá to že chladící kapalinu pravidelně mění málokdo, většinou změří na kolik je stupňů a nanejvejš tam přilejí trochu nové a hotovo. Díky tomuto ušetření na troše antifreeze se sníží schopnost proti usazování a začne vznikat takové to rezavé blatíčko co se postupně usazuje v radiátoru, pak v chladiči pěkně odspoda.
Pokud je kradiátoru rozumný přístup tak bych začal tam, zkusil bych ho vyndat a napustit teplou vodou a hnedle bude jasné kolik ho hřeje.
Pokud je kradiátoru rozumný přístup tak bych začal tam, zkusil bych ho vyndat a napustit teplou vodou a hnedle bude jasné kolik ho hřeje.
.........
Re: Výmena vodnej pumpy na 1.5 CRDI - slabé kúrenie
michale jdes na to sice logicky ale vodni pumpa to skutecne neni a ani nemuze byt priznaky by byly uplne jine, ono staci kdyz nekdo pri vymene nemrznoci smesi pouzije smes na bazi monoethylenglykol misto original ethylenglykolu a problem je na svete ale to je tezko nekomu vysvetlovat,ze jo , preci kapalina jako kapalina a takovych odborniku je vic nez spousta.....a v kombinaci kdy vyrobce pise ze to je na 5 let tak preci usetrim prasule a oto tady jde,pritom v manualu k autu je jasne psane menit co "2 roky ethylenglykol"!!!!! takze nebudeme si namlouvat,cos tam lil za kapalinu,kapni bozskou Morusaj jen ti to posvetime
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Výmena vodnej pumpy na 1.5 CRDI - slabé kúrenie
michale jdes na to sice logicky ale vodni pumpa to skutecne neni a ani nemuze byt priznaky by byly uplne jine, ono staci kdyz nekdo pri vymene nemrznoci smesi pouzije smes na bazi monoethylenglykol misto original ethylenglykolu a problem je na svete ale to je tezko nekomu vysvetlovat,ze jo , preci kapalina jako kapalina a takovych odborniku je vic nez spousta.....a v kombinaci kdy vyrobce pise ze to je na 5 let tak preci usetrim prasule a oto tady jde,pritom v manualu k autu je jasne psane menit co "2 roky ethylenglykol"!!!!! takze nebudeme si namlouvat,cos tam lil za kapalinu,kapni bozskou Morusaj jen ti to posvetime
Odpoviem odrazu na viaceré príspevky:
- ručička teplomeru sa začne "dvíhať" cca po 5 km (záleží od mrazov)
- trubky k radiátoru: vstup od motora je horúci, výstup z radiátora "letný"
- včera som ubehol cca 600 km Lučenec - Blava, motor ani náznak zohriatia
Z toho teda plynie aj pre mňa ako laika, že radiátor je "problém" a pumpa až na nižšom mieste
Odpoviem odrazu na viaceré príspevky:
- ručička teplomeru sa začne "dvíhať" cca po 5 km (záleží od mrazov)
- trubky k radiátoru: vstup od motora je horúci, výstup z radiátora "letný"
- včera som ubehol cca 600 km Lučenec - Blava, motor ani náznak zohriatia
Z toho teda plynie aj pre mňa ako laika, že radiátor je "problém" a pumpa až na nižšom mieste
Re: Výmena vodnej pumpy na 1.5 CRDI - slabé kúrenie
Vodná pumpa s tým nic spolocne nemoze mat. Su to pevne lopatky ktore sa stale krutia Pokazit sa tam moze len lozisko ktore zacne hucat, alebo prestane tesnit a tecie chladiaca zmes. Teoreticky , opakujem teoreticky by sa mohli odlomit lopatky ale v tom pripade by sa motor prehrieval. Ine zavady na pumpe nevznikaju. Teda ak auto nekúri chyba je jedine v termostate alebo zanesenom chladiacim systeme teda v radiatore , alebo niektore klapky neotvoria a tak nejde teplý vzduch do kabíny . Teda 1. skontrolovat termostat 2 . ventil resp klapky 3. preplach radiátora 4. vymena radiátora.
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Výmena vodnej pumpy na 1.5 CRDI - slabé kúrenie
morusaj
mas odemne SZ
mas odemne SZ
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Výmena vodnej pumpy na 1.5 CRDI - slabé kúrenie
Napis potom ked bude zavada odhalená a opravená
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit