topení a teplota motoru

2008 -

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
w.sharan
Příspěvky: 2
Registrován: 25 říj 2011, 18:41

topení a teplota motoru

Příspěvek od w.sharan »

Ahoj všem
chtěl jsem se zeptat zda má někdo zkušenosti s ohřevem Hyundai I10 s motorem 1,2.Přítelkyně má toto autíčko a zdá se mi že to špatně topí a že se nedá ohřát motor,což pravděpodobně spolu souvisí.už v létě se mi zdálo že auto nejde ohřát na 90 stupňů,i když venku bylo 30 a jel jsem s tím autem poměrně svyžně a třeba i 20 km,tak na teploměru bylo něco kolem 82-85 stupňů a jelikož mě to zarazilo a auto je v záruce tak jsem s tím autem jel do autorizovaného servisu kde si mysleli že je to termostat,což je logické a tak ho obědnali a vyměnili ale nic se s tím nevyřřešilo a když jsem to šel opět reklamovat tak mi bylo zděleno že je to u těchto malých aut s těmito motory normální a tak jsem to nechal být,ale teď když nastal podzim a teploty se drží blíz k 0 a jak zjišťuji tak auto i po 10 km je stále někde kolem 60 stupňů,což se mi vůbec nelíbí a samozřejmně že tím pádem ani auto dostatečně netopí a to nechci domýšlet co bude až budou teploty někde kolem -10,to už to topit nebude vůbec.Pokud má s tímto problémem už nějaké zkušenosti budu jen rád za jakou koliv radu co s tím.
Jirka
Reklama
 

Uživatelský avatar
Amalfi
***
Příspěvky: 832
Registrován: 17 bře 2009, 08:25
Bydliště: Ostrava

Re: topení a teplota motoru

Příspěvek od Amalfi »

Ahoj, tak i10 1.2 doma mame i ja se s tim obcas rad svezu a tak ti muzu rict jen to, ze pokud jedes s lehkou nohou tak chvili opravdu trva nez se zahreje, je to tech 8-10km. Jinak podle ukazatele teploty to nikdy neukazuje 90 ale neco mirne pod, coz muze odpocidat cca tem 85. Ale je to normalni, na zimu to resim kazdy rok tak ze vezmu kus kartonu vlozim jej pri otevrene kapote mezi predni masku a vymenik klimatizace, ktery je pred chladicem.zespod ten karton drzi na kusech zeleza ktere tam jsou, zakryvam tak 2/3 chladice. Auto se rychleji zahreje a v zime lepe topi. Na skodu to neni, termostat pracuje normalne dal a s prehrivanim neni problem. Holt ma tenhle motor mensi tepelne ztraty nez se predpokladalo, nebo jinak receno taky naddimenzovany chladic. Ale porad lepsi nez aby se prehrival.
Takze nemej obavy opravdu to neni problem. Udelej to co ja (mimochodem jsem to delal i u Nissanu Primery aby se mi v zime rychleji zahrala a dalsich aut).
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
w.sharan
Příspěvky: 2
Registrován: 25 říj 2011, 18:41

Re: topení a teplota motoru

Příspěvek od w.sharan »

OK tak moc dík za postřeh a radu,netušil jsem že u nových aut může být takový to problém,že to takto špatně zkonstruhovali.
Ale ještě jednou moc dík
Jirka
Uživatelský avatar
antek
***
Příspěvky: 695
Registrován: 22 dub 2007, 19:29
Bydliště: pomoraví

Re: topení a teplota motoru

Příspěvek od antek »

Předimenzovaný chladič asi ne, ale moc odkrytý motor.Průvan co jde k motoru ti ho nedovolí ohřát, ten papundekl to jen dokazuje. Termostat otevře až je motor na provozní teplotě, otázka zní jestli tuto teplotu v zimě vůbec dosáhne.
Accent LC CF1 1.3 2006
boriso1
Příspěvky: 3
Registrován: 20 led 2016, 20:58

Re: topení a teplota motoru

Příspěvek od boriso1 »

Ahojte. Uz dlhsi cas tiesim otazku kurenia v auticku.
Bol som uz v xy servisoch ale nikde mi nik konkretkne nevedel povedat.
Mam problem ze auto mi v zime kuri len na spolujazdcovej strane. v strede a na strane vodica
ide chladny vzduch. Ohrejem ho len tak ze dam vnutorny okruh ale to mam za 3 min. zahmlene okna... tak to prepnem na vonkajsi a zasa je zima. Teraz som priviezol auto zo servisu. mechanik vravel ze bude vadny jeden z troch servo motorov. No zistil ze je tam len jeden a ten funguje. klapky su nastavene spravne, do radiatora ide horucy vzduch no do vnutra auta sa dostava len cez spolujadcove ofuky (aj to je len taky vlazny vanok) Verdikt mechanika bol ze je to vyrobna vada ze je ten radiatok proste asi velky a stihne ochladit vsetok vzduch skor ako sa dostane do kabiny.... no mne sa to nezda. mate s tim prosim dake skusenosti alebo sa s tym dakto nestretol? Dakujem budem vdacny za kazdu radu!!!
wildstorm
Příspěvky: 6
Registrován: 02 lis 2015, 20:18

Re: topení a teplota motoru

Příspěvek od wildstorm »

Ahoj, presne s tymto istym problemom som aj ja bola v servise. Auto sa pomaly rozohrieva a ked sa to uz aj ako tak podari, tak kuri len spolujazdec a soferova strana len taky vlazny vzduch. V servise mi povedali, ze unik ziadny nema, prečistenie vraj nepomôže, že možno chyba v elektrike a to by bolo treba rozobrať celú prístrojovú dosku (ukon na minimalne 500 eur, bez zasahu elektrikara a bez zaruky, ze sa nieco vyriesi). Takze zatial som to neriesila ale tiez by som dala zlato za akukolvek radu.

boriso1 píše:Ahojte. Uz dlhsi cas tiesim otazku kurenia v auticku.
Bol som uz v xy servisoch ale nikde mi nik konkretkne nevedel povedat.
Mam problem ze auto mi v zime kuri len na spolujazdcovej strane. v strede a na strane vodica
ide chladny vzduch. Ohrejem ho len tak ze dam vnutorny okruh ale to mam za 3 min. zahmlene okna... tak to prepnem na vonkajsi a zasa je zima. Teraz som priviezol auto zo servisu. mechanik vravel ze bude vadny jeden z troch servo motorov. No zistil ze je tam len jeden a ten funguje. klapky su nastavene spravne, do radiatora ide horucy vzduch no do vnutra auta sa dostava len cez spolujadcove ofuky (aj to je len taky vlazny vanok) Verdikt mechanika bol ze je to vyrobna vada ze je ten radiatok proste asi velky a stihne ochladit vsetok vzduch skor ako sa dostane do kabiny.... no mne sa to nezda. mate s tim prosim dake skusenosti alebo sa s tym dakto nestretol? Dakujem budem vdacny za kazdu radu!!!
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: topení a teplota motoru

Příspěvek od soban »

No a jakou teplotu má motor?

Jinak to že je jinak teplý radiátor je normální - skontroluj si topení doma, ale u tak malých by to nemělo být poznat.

Takže jsou pouze dvě možnosti - malá teplota vody a venku velká zima a nebo malý průtok přes radiátor či zavzdušněný. (Ještě může být vadné čerpadlo co honí vodu, ale to by se ti přehříval motor.)

Takže bych skontroloval zda máš dost fridexu, skusil chladič zakrýt dle prvního příspěvku aby se prostě motor neochlazoval tak moc co to udělá.

A pak už zbývá jedině bordel v topení - odpojit hadice a propláchnout co to udělá...

Nic jiného neporadím.
Milan.K
*
Příspěvky: 89
Registrován: 29 led 2016, 22:20

Re: topení a teplota motoru

Příspěvek od Milan.K »

Kolega si pořídil peugeot 1.6hdi funglovku a cpe tam taky karton.
Hyundai 1.4 cvvt 2011 lpg
Felicie 1.4
Fiat stilo 1.9- zvrakovano
Fiat weekend 1.6 -prodáno
Fiat marea 1.8 -prodáno
Škoda favorit pick-up -prodáno
wv polo r.v.1988 -prodano
Ford Escort 1.8zetec -zvrakovano
Škoda 125 -prodano

Auto je nejhorší investice.
ludva
Příspěvky: 9
Registrován: 09 pro 2009, 14:38
Bydliště: Česká Třebová

Re: topení a teplota motoru

Příspěvek od ludva »

Ahoj, včera mi po 7 letech přestala I10 topit. Typuji to na ovládání klapky topení, zřejmě nějaká mechanická porucha. Jenže jsem nikde nenašel upotřebitelnou informaci, schéma nebo návod, jak na to. Knoflík na nastavení klapky jde velice lehce otáčet. Přes odkládací kastlík na pravé straně jsem nic nenahmatal. Z plastů se mi podařilo "vypáčit" zatím jen na pravé straně tu část s průduchem vzduchu na nohy. Víc jsem zatím nestihl. Uvítám jakýkoliv návod a zkušenosti k opravě topení. Dík Ludva
ludva
Příspěvky: 9
Registrován: 09 pro 2009, 14:38
Bydliště: Česká Třebová

Re: topení a teplota motoru

Příspěvek od ludva »

Takže nakonec jsem si musel oradit sám, jenže až doma v garáži. Já hledal přístup zprava od spolujezdce a ona klapka je ovládaná zleva od řidiče. Stačilo si kleknout vedle auta a posvítit si pod volant. Na ovládacím lanku je očko, které unáší páku klapky přes válcový nálitek. Původně muselo být to očko na válečku nějak zajištěné, ale nic jsem nenašel. Asi jsem to při úklidu auta vysál vysavačem už v létě. . Vyřešil to kousek uříznuté hadice, který jsem namáčkl na váleček a zajistil tak očko, aby znova z válečku nesklouzlo. Snad to chvíli vydrží.
Chtělo by to katalog jako býval na Škodovku. Hodně věcí by bylo jasnějších bez pracného bádání.
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: topení a teplota motoru

Příspěvek od slabostka »

na nete také katalogy - obrázky so všetkými dielmi sú... len treba hľadať a nie vždy sú dosť veľké resp. keď to poriadne zväčšíš stráca sa ostrosť....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
boriso1
Příspěvky: 3
Registrován: 20 led 2016, 20:58

Re: topení a teplota motoru

Příspěvek od boriso1 »

ludva píše:Takže nakonec jsem si musel oradit sám, jenže až doma v garáži. Já hledal přístup zprava od spolujezdce a ona klapka je ovládaná zleva od řidiče. Stačilo si kleknout vedle auta a posvítit si pod volant. Na ovládacím lanku je očko, které unáší páku klapky přes válcový nálitek. Původně muselo být to očko na válečku nějak zajištěné, ale nic jsem nenašel. Asi jsem to při úklidu auta vysál vysavačem už v létě. . Vyřešil to kousek uříznuté hadice, který jsem namáčkl na váleček a zajistil tak očko, aby znova z válečku nesklouzlo. Snad to chvíli vydrží.
Chtělo by to katalog jako býval na Škodovku. Hodně věcí by bylo jasnějších bez pracného bádání.
Ahoj. a Pomohlo to vyriesit problem s kurenim? Lebo mam pocit ze auto uz nekuri skoro vobec... cele auto sa zahmlieva.. no cele zle.
boriso1
Příspěvky: 3
Registrován: 20 led 2016, 20:58

Re: topení a teplota motoru

Příspěvek od boriso1 »

Problem vyrieseny. Servis vypustil vodu a tlakom vzduchu prefukol celu sustavu. Bordel vyfuklo von. Po naliati vody auto kuri po 3 minutach na volnobehu... A z vetrakov nejde horuci vzduch ale ohen :) Tak snad to dakomu pomoze. Dik
Uživatelský avatar
Mambo
*
Příspěvky: 63
Registrován: 25 led 2011, 15:21

Re: topení a teplota motoru

Příspěvek od Mambo »

Jak se to mění u i10? normalně klasicky dole se vytahne hadice u chladiče? Pak se to samo odvzdušní po nalití...
Hyundai i10 2016
Odpovědět

Zpět na „i10“