Parkovanie v podzemnej garazi rodinneho domu LPG
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Parkovanie v podzemnej garazi rodinneho domu LPG
Zdravim je tu niekto kto ma rodinny dom a auto na LPG?? Ja mam garaz pod domom. Vo vedlajsej miestnosti je kotolna s dvoma kotlami- na plyn a na tuhe palivo. Je mozne do tej garaze zaparkovat auto na LPG alebo je tu nejake riziko??? Ako ste to poriesili vy LPGckari??
- Reklama
Re: Parkovanie v podzemnej garazi rodinneho domu LPG
nikdy jsem auta s lpg neparkoval v garazi v sklepeni RD,zasadne vzdy venku
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Parkovanie v podzemnej garazi rodinneho domu LPG
CNG bez problémů....
s LPG může být trochu problém, ale pokud je vše uděláno odborně není problém....
Viz:
s LPG může být trochu problém, ale pokud je vše uděláno odborně není problém....
Viz:
Takže pokud máš LPG a garáž nemáš utopenou (pod úrovní země) aby mohl plyn ven tak bych to neřešil, pouze udělal u země větrání, a pořídil si pro jistotu kvalitní čidlo na LPG.Ropný plyn LPG je těžší než vzduch (to neplatí o zemním plynu CNG), takže se drží u země, v montážních jamách a v různých prohlubních. LPG také velice úspěšně vytěsňuje vzduchu a špatně se odvětrává. V prostoru, který je zamořen LPG hrozí udušení, což platí i o CNG. Technicky vzato však ani ropný plny LPG, ani zemní plyn CNG, nejsou jedovaté. Plyn LPG je ve vyšších koncentracích mírně narkotický. Plyn CNG – pokud není dodatečně odorizován – není cítit.
Vozidlo s pohonem LPG lze z výše uvedených důvodů parkovat:
na volném prostranství,
mimo vstupních vstupu do šachet se vzduchotechnickou,
mimo vstup do kanalizačních a jiných podzemních či uzavřených prostor.
Vozidlo s pohonem na LPG může být garážováno pouze v garáži bez montážní jámy. Garáž musí být vybavena alespoň dvěma větracími otvory (jeden by měl být v nejnižším místě garáže). Větší prostory bývají vybaveny bezpečnostními hlásiči a dostatečně výkonnou ventilací. Vyjma specielně upravených podzemních garáží se s vozidlem LPG v podzemí parkovat nesmí.
Směs LPG (a rovněž i CNG) je v kombinaci se vzduchem výbušná.
Re: Parkovanie v podzemnej garazi rodinneho domu LPG
NO fajn lenze garaz mam pod domom teda v pivnici a ked tam dam dva vetracie otvory tak tam bude v zime mrznut a ja budem mat v dome riadnu zimu od spodu.
Re: Parkovanie v podzemnej garazi rodinneho domu LPG
s auty stojim venku a nikdy nebyl problem v zime nastartovat at uz se jednalo o Accika(crdi) ci S-Felicii(lpg) ci drivejsi S120 kterych bylo nekolik,u skodovek kdyz bylo vse serizeno jak melo byt tak slapaly jako hodinky,a -20°C mrazy jak tenktrat byly nebyl pro auta zaden problem,uz tehdy jsem do prace jezdil autem.... kdyz zavzpominam tak vlastne jezdim do prace od ty doby co jsem mel prvni auto asi je to pohodlnejsi
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Parkovanie v podzemnej garazi rodinneho domu LPG
Já osobně bych v tvém případě zvolil parkování venku a do utopené garáže v podzemí navíc s kotelnou vedle bych fakt auto na LPG nepostavil ...... Jedna 10kg bomba ti načechrá barák a ty tam máš ty bomby 4 !!!
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Parkovanie v podzemnej garazi rodinneho domu LPG
tak uvedu to na pravou míru z hlediska požární bezpečnosti což je moje profese.
Garáže se rozdělují podle paliva. CNG i LPG spadá do kategorie plynných paliv a ani CNG nelze parkovat v garáži bez větrání a příslušného větrání.
Je nutné s ohledem na dané palivo posoudit, zdali se jedná o uzavřenou nebo otevřenou garáž. U RD pokud to není přístřešek je vždy garáž uzavřená (obvodové stěny, vrata a okna) a legální parokování LPG je možné za předpokladu detekce propan - butanu (nebo zemního plynu) technicky jde o umístění čidel. LPG těžší než vzduchu dole a CNG lehčí a tedy pod stropem. Tento systém při detekci musí spustit havarijní větrání s nuceným přívodem vzduchu.
To je jediná možnost jak legálně upravit garáž na parkování s plynem. Málokdo to řeší.. dokonce si troufnu tvrdit, že hromadné garáže pod obchoďákem jsou daleko víc v pohodě než jedno auto pod barákem. Jde o objemy vzduchu a hlavně pohyb toho vzduchu. Kde případný únik není takový problém a auta tam nestojí třeba tyden když se jede na dovolenou pryč.. pak si doma v zavřené garáži bez větrání po týdnu i malého úniku majitelné můžou zadělat na pěkný malér.
Prozatím se to stalo jen výjímečně, systémy jsou čím dál kvlaitnější a úniky plynu jsou minimální. Ovšem i mě se stalo na autě, kde bylo hdrlo v nárazníku, že ho nuď paní nebo někdo na parkovišti oparkoval a spoj povolil a neptrně unikal plyn. Havarijní uzávěr s kuličkou totiž potřebuje daleko větší průtok plynu, aby se kulička uzavřela a elektroventil je jen směrem k motoru. Nikoliv k plnění. Tkaže vyloučené úniky nejsou.
Tkaže bych s plynem doporučil minimálně detekci napojenou na zabezpečovačku a GSM přenos majiteli při zjištění koncentraci 10% DMV.. větrání těžko bude někdo do domku montovat.. to nikdo nezaplatí -> ale bez něj to nejde legálně
Jen podotknu, že minimální požadavky na větrání jsou havarijně 10násobná výměna vzduchu a to příčně aby to mělo nějaký účinek. To přirozeně nejde docílit bez opravdu velkých otvorů ve fasádě u podlahy a pod stropem na druhé straně. Podzemní garáže ani přirozeně vyvětran nelze
Garáže se rozdělují podle paliva. CNG i LPG spadá do kategorie plynných paliv a ani CNG nelze parkovat v garáži bez větrání a příslušného větrání.
Je nutné s ohledem na dané palivo posoudit, zdali se jedná o uzavřenou nebo otevřenou garáž. U RD pokud to není přístřešek je vždy garáž uzavřená (obvodové stěny, vrata a okna) a legální parokování LPG je možné za předpokladu detekce propan - butanu (nebo zemního plynu) technicky jde o umístění čidel. LPG těžší než vzduchu dole a CNG lehčí a tedy pod stropem. Tento systém při detekci musí spustit havarijní větrání s nuceným přívodem vzduchu.
To je jediná možnost jak legálně upravit garáž na parkování s plynem. Málokdo to řeší.. dokonce si troufnu tvrdit, že hromadné garáže pod obchoďákem jsou daleko víc v pohodě než jedno auto pod barákem. Jde o objemy vzduchu a hlavně pohyb toho vzduchu. Kde případný únik není takový problém a auta tam nestojí třeba tyden když se jede na dovolenou pryč.. pak si doma v zavřené garáži bez větrání po týdnu i malého úniku majitelné můžou zadělat na pěkný malér.
Prozatím se to stalo jen výjímečně, systémy jsou čím dál kvlaitnější a úniky plynu jsou minimální. Ovšem i mě se stalo na autě, kde bylo hdrlo v nárazníku, že ho nuď paní nebo někdo na parkovišti oparkoval a spoj povolil a neptrně unikal plyn. Havarijní uzávěr s kuličkou totiž potřebuje daleko větší průtok plynu, aby se kulička uzavřela a elektroventil je jen směrem k motoru. Nikoliv k plnění. Tkaže vyloučené úniky nejsou.
Tkaže bych s plynem doporučil minimálně detekci napojenou na zabezpečovačku a GSM přenos majiteli při zjištění koncentraci 10% DMV.. větrání těžko bude někdo do domku montovat.. to nikdo nezaplatí -> ale bez něj to nejde legálně
Jen podotknu, že minimální požadavky na větrání jsou havarijně 10násobná výměna vzduchu a to příčně aby to mělo nějaký účinek. To přirozeně nejde docílit bez opravdu velkých otvorů ve fasádě u podlahy a pod stropem na druhé straně. Podzemní garáže ani přirozeně vyvětran nelze
Re: Parkovanie v podzemnej garazi rodinneho domu LPG
Ok takze plyn asi nebude alebo auto bude vonku . CO je dost naprd v zime skrabat alebo nasadat do zmrznutého auta.
Re: Parkovanie v podzemnej garazi rodinneho domu LPG
Jak říkám já bych to tak moc neřešil, u CNG kvalitní čidlo a v případě úniku aby se otevřely vrata, a směrem do domu pořádně tešnící dveře....
U LPG je to horší když je garáž utopená protože se to drží dole, záleží jaký je vjezd zda to může utéct a nebo se to bude držet ve vjezdu.....
U LPG je to horší když je garáž utopená protože se to drží dole, záleží jaký je vjezd zda to může utéct a nebo se to bude držet ve vjezdu.....