První garanční prohlídka
Moderátor: Moderátoři
Re: První garanční prohlídka
Základní rozdíl mezi 5W30 a 5W40 je ten, že čtyřicítka je za provozní teploty motoru viskóznější ("hustší") a teplotně zatížitelnější.
Někdo se řídí striktně tím, co je psáno v dokumentaci k autu, někdo třeba spíš převládajícím jízdním režimem a provozními podmínkami nebo si nechá poradit. A jen ještě k té třicítce, třeba Shell Helix Ultra Extra 5W-30 - je určen jak pro benzínové tak i pro naftové motory a proto má snížený obsah popelovin ( ACEA C2/C3,) bude tedy MID SAPS nebo možná i LOW SAPS, což ale pro benzínové motory není to pravé ořechové. Ale to je jedno, každý ať si do svého motoru lije, co je mu libo a co uzná za vhodné.
Někdo se řídí striktně tím, co je psáno v dokumentaci k autu, někdo třeba spíš převládajícím jízdním režimem a provozními podmínkami nebo si nechá poradit. A jen ještě k té třicítce, třeba Shell Helix Ultra Extra 5W-30 - je určen jak pro benzínové tak i pro naftové motory a proto má snížený obsah popelovin ( ACEA C2/C3,) bude tedy MID SAPS nebo možná i LOW SAPS, což ale pro benzínové motory není to pravé ořechové. Ale to je jedno, každý ať si do svého motoru lije, co je mu libo a co uzná za vhodné.
Naposledy upravil(a) Alf6 dne 17 úno 2016, 14:12, celkem upraveno 1 x.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
- Reklama
Re: První garanční prohlídka
To Soban: Nevím jak ty, ale já jsem měl garančku v autorizovaném servise za cenu 1800,- Kč.
Re: První garanční prohlídka
Nevěřím, za tu cenu je pouze práce mechanika.
Ale samozřejmě že by to šlo když budeš do servisu tahat náhradní díly, oleje atd.....
K oleji prostě ten soukromník odebírá tento olej co leje do stejných motorů co jsou v kia autech (je zaměřen na KIA).
K 5w40 si myslím že je do našeho podnebí vhodnější.
Ale samozřejmě že by to šlo když budeš do servisu tahat náhradní díly, oleje atd.....
K oleji prostě ten soukromník odebírá tento olej co leje do stejných motorů co jsou v kia autech (je zaměřen na KIA).
K 5w40 si myslím že je do našeho podnebí vhodnější.
Re: První garanční prohlídka
ad 1 určitě se do KIA nelije od výroby Mogul, to ti nezežeru
ad 2 experimenty se značkou oleje chápu, co nechápu jsou experimenty s 30 nebo 40
Konstruktér motoru ví , proč navrhl takový nebo makový olej a není racionální důvod vymýšlet něco jiného.
Ale jak psal Alf6, ať si tam každý lije co chce . Je to jen na majiteli auta. Já mám špatnou zkušenost s experimentováním a proto se držím toho , co chce výrobce.
Pro bony-ho:
Nahoď scan faktury, to by mně docela zajímalo co tam je jinak
ad 2 experimenty se značkou oleje chápu, co nechápu jsou experimenty s 30 nebo 40
Konstruktér motoru ví , proč navrhl takový nebo makový olej a není racionální důvod vymýšlet něco jiného.
Ale jak psal Alf6, ať si tam každý lije co chce . Je to jen na majiteli auta. Já mám špatnou zkušenost s experimentováním a proto se držím toho , co chce výrobce.
Pro bony-ho:
Nahoď scan faktury, to by mně docela zajímalo co tam je jinak
I20 White 2015
Re: První garanční prohlídka
Ano. Vyrobce vi, co je pro motor nejlepší. Proto musíš dodržet specifikaci. V ramci dodržení specifikace muzes experimentovat jak uznáš za vhodne. Podle platneho evropského narizeni, muze výrobce předepsat vykonostni tridu oleje- tzn. specifikaci, ale konkretniho výrobce oleje a nebo konkretni olej muze jen doporucit!
Je i docela jedno, jestli daš 0w-40,5w-40, 5w-50,10w-40, 5w-30 a Shell,Mogul, Motul, Agip, Millers Oils, Mobil, Elf, Sunoco atd... musís akorát dodžet specifikaci oleje danou vyrobcem! Specifikaci oleje se rozumí napr. ACEA A3/API SL nebo vyšší. Tu musís dodžet! V ramci tridy základových oleju si muzes vybrat i ten lepší.
Pokud si tam někdo v ramci experimentu a v ramci usetreni penez leje co chce, tak je to proste spatne.
Je i docela jedno, jestli daš 0w-40,5w-40, 5w-50,10w-40, 5w-30 a Shell,Mogul, Motul, Agip, Millers Oils, Mobil, Elf, Sunoco atd... musís akorát dodžet specifikaci oleje danou vyrobcem! Specifikaci oleje se rozumí napr. ACEA A3/API SL nebo vyšší. Tu musís dodžet! V ramci tridy základových oleju si muzes vybrat i ten lepší.
Pokud si tam někdo v ramci experimentu a v ramci usetreni penez leje co chce, tak je to proste spatne.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Faktury jsem sem uz nekam daval prvni garancka byla za 1780,- Kc druha byla za 1980,- Kc a treti byla 1870,- Kc vzdy vcetne vlastniho oleje ktery je jiz v konecne cene. Ohledne oleje je velice zvlastni ze vyrobce mi tam dal 5w40, ktery pouzivam doposud a servis mi tam chtel rvat 5w30... ale nakonec mi bylo receno ze mi tam daji 5W40. tak se v tom vyznej. Udajne by prechod znamenal vetsi spotrebu
Odeslano z Androidu.
Odeslano z Androidu.
Re: První garanční prohlídka
Přesně v návodu mám uvedeno že tam můžu dávat 5w40, 5w30, 0w něco nevím z hlavy i 10w....
Jinak je tam napsaná výkonnostní třída tu taky nevím musel bych jít teď do auta, ale vše je v nenápadné tabulce v textu a v zadu velká reklama na shell od olejů přes brzdovku atd......
A to že to není originální olej do KIA no a co ale určitě splňuje specifikaci protože jinak při problémech by neuznal výrobce záruku a to si soukromník nemůže dovolit to by ho položilo kdyby měl hradit škodu.
Samozřejmě něco jiného bude jak zákazník tam nějaký olej bude chtít a nebude vyhovovat tak ho na to upozorním a napíšu to do faktury aby mě pak nemohl žalovat že za poruchu potom můžu já jako servis.
A určitě tam nebudu lít 5w30 když jsou takové výkyvy teplot v létě abych to zadřel že to nemaže protože je řídký, a spotřeba paliva??? Rozdíl bude nula nula nic 5w30 jsem tam měl od novoty a rozdíl žádný, možná se to oplatí tomu kdo najede 10 000km měsíčně, ale u nájezdu 15 000km za rok se to neoplatí, samozřejmě u 5w40 to zase nesmím v mrazu honit když je olej ztuhlý.
Prostě jak tu někdo psal nikdy nenajdeš ten správný olej aby vyhovoval všem požadavkům a vždy je to o kompromisech.
Jinak je tam napsaná výkonnostní třída tu taky nevím musel bych jít teď do auta, ale vše je v nenápadné tabulce v textu a v zadu velká reklama na shell od olejů přes brzdovku atd......
A to že to není originální olej do KIA no a co ale určitě splňuje specifikaci protože jinak při problémech by neuznal výrobce záruku a to si soukromník nemůže dovolit to by ho položilo kdyby měl hradit škodu.
Samozřejmě něco jiného bude jak zákazník tam nějaký olej bude chtít a nebude vyhovovat tak ho na to upozorním a napíšu to do faktury aby mě pak nemohl žalovat že za poruchu potom můžu já jako servis.
A určitě tam nebudu lít 5w30 když jsou takové výkyvy teplot v létě abych to zadřel že to nemaže protože je řídký, a spotřeba paliva??? Rozdíl bude nula nula nic 5w30 jsem tam měl od novoty a rozdíl žádný, možná se to oplatí tomu kdo najede 10 000km měsíčně, ale u nájezdu 15 000km za rok se to neoplatí, samozřejmě u 5w40 to zase nesmím v mrazu honit když je olej ztuhlý.
Prostě jak tu někdo psal nikdy nenajdeš ten správný olej aby vyhovoval všem požadavkům a vždy je to o kompromisech.
Re: První garanční prohlídka
Vy to porad nechapete! Tady nejde o to, jestli 5w-30 nebo 5w-40 a co je lepsi na výkyvy teplot. Jde o rozdíl mezi oleji specifikace A5 - 5w-30 a A3 - 5W-40. To je oč tu běží! Tzn oleje LOW SAPS/MID SAPS a FULL SAPS
Olej normy ACEA A5 -( tzn. 5w-30- tzn LOW SAPS/MID SAPS oleje) jsou určeny pro "LL" provoz a pro úsporu (několika mililitrů) paliva a snižení emisí( a o to urednikum z Bruselu jde) a jsou jen (když jsou) doporučené (tzn. že je možné je do motoru použít - resp. že je motor pro jejich použití konstrukčně uzpůsoben). Co na tom, že po pár výměnách se začnou projevovat problémy s těsností a opotřebením motoru, protože olej se sníženou HTHS viskozitou a event. ještě "LL" provoz (kromě úspory pár stovek za palivo, které jsou ale vykoupeny vyšší spotřebou oleje a vyšším opotřebením motoru) nic jiného nepřinese. Pokud dáš po oleji 5w40 ACEA A3 olej 5w30 ACEA A5, je dost pravděpodobné, že motor bude i hlučnější.
Oleji v ACEA A5 se obloukem vyhni a hlavně nepoužívej prodloužené intervaly! Zejména, pokud mas specifikaci ACEA/A3, tak tam ACEA/A5 nedavej! Protože jsou to v 95% oleje se sniženou HTHS viskozitou a motoru oproti specifikaci ACEA A3 nic neprinesou a patří jen do motoru na to konstrukcne uzpusobenych.
Proto ten Mogul 5w-40 je lepsi nez Shell 5w-30. Je to FULL SAPS. Shell je MID SAPS - Hlavní rozdíl mezi těmi Low SAPS/Mid SAPS a normálními oleji FULL SAPS je v obsahu sulfátů,fosforu a dalších přísad - které jsou pro olej a motor klicove. Nehlede na to, ze FULL SAPS oleje mají i většinou větší hodnotu TBN - celkové číslo alkality. Čím je TBN oleje vyšší, tím déle vydrží olej neutralizovat kyselé látky.
Olej normy ACEA A5 -( tzn. 5w-30- tzn LOW SAPS/MID SAPS oleje) jsou určeny pro "LL" provoz a pro úsporu (několika mililitrů) paliva a snižení emisí( a o to urednikum z Bruselu jde) a jsou jen (když jsou) doporučené (tzn. že je možné je do motoru použít - resp. že je motor pro jejich použití konstrukčně uzpůsoben). Co na tom, že po pár výměnách se začnou projevovat problémy s těsností a opotřebením motoru, protože olej se sníženou HTHS viskozitou a event. ještě "LL" provoz (kromě úspory pár stovek za palivo, které jsou ale vykoupeny vyšší spotřebou oleje a vyšším opotřebením motoru) nic jiného nepřinese. Pokud dáš po oleji 5w40 ACEA A3 olej 5w30 ACEA A5, je dost pravděpodobné, že motor bude i hlučnější.
Oleji v ACEA A5 se obloukem vyhni a hlavně nepoužívej prodloužené intervaly! Zejména, pokud mas specifikaci ACEA/A3, tak tam ACEA/A5 nedavej! Protože jsou to v 95% oleje se sniženou HTHS viskozitou a motoru oproti specifikaci ACEA A3 nic neprinesou a patří jen do motoru na to konstrukcne uzpusobenych.
Proto ten Mogul 5w-40 je lepsi nez Shell 5w-30. Je to FULL SAPS. Shell je MID SAPS - Hlavní rozdíl mezi těmi Low SAPS/Mid SAPS a normálními oleji FULL SAPS je v obsahu sulfátů,fosforu a dalších přísad - které jsou pro olej a motor klicove. Nehlede na to, ze FULL SAPS oleje mají i většinou větší hodnotu TBN - celkové číslo alkality. Čím je TBN oleje vyšší, tím déle vydrží olej neutralizovat kyselé látky.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
- kotyzavamberk
- *
- Příspěvky: 34
- Registrován: 28 čer 2015, 10:16
- Bydliště: vamberk
Re: První garanční prohlídka
První garančka litr oleje co stojí kolem 150 učtují za 349 kč.Je normalní ,že mi nalili 3,5 litru ,myslel jsem ,že do motoru se lejou 4 litry.
- Přílohy
-
- garanční prohlidka 013.JPG (119.09 KiB) Zobrazeno 2136 x
Re: První garanční prohlídka
Přílohu nepřečtu.
Jinak proč chodíš do značkového servisu kde mají vysokohorskou přirážku na olej - vic o tom nemíním diskutovat je to tu probírané pořád dokola.
A o množství oleje co se do motoru vleze se koukni do návodu tam dle typu motoru si v tabulce najdeš kolik čeho v autě máš.
Jinak proč chodíš do značkového servisu kde mají vysokohorskou přirážku na olej - vic o tom nemíním diskutovat je to tu probírané pořád dokola.
A o množství oleje co se do motoru vleze se koukni do návodu tam dle typu motoru si v tabulce najdeš kolik čeho v autě máš.
Re: První garanční prohlídka
Tak dnes prvá garančná za sebou.
Cena:176€ -3hod práce.Olej Castrol EDGE professional A5 5W-30 necelých 17€ za 1L.
Reklamovanie samovolného blikania smeroviek sa neporiešilo,pred nedávnom sa mi pri blikaní smeroviek rozvietilo v interiéri a kolegovia mi otvorili bez problémov auto.Už rok stará závada
Budúcnosť u autorizovaného servisu nevidím ružovo
Cena:176€ -3hod práce.Olej Castrol EDGE professional A5 5W-30 necelých 17€ za 1L.
Reklamovanie samovolného blikania smeroviek sa neporiešilo,pred nedávnom sa mi pri blikaní smeroviek rozvietilo v interiéri a kolegovia mi otvorili bez problémov auto.Už rok stará závada
Budúcnosť u autorizovaného servisu nevidím ružovo
Naposledy upravil(a) davajtn dne 20 zář 2016, 15:12, celkem upraveno 1 x.
i 20(2015) 1.4 manual
Re: První garanční prohlídka
Za tu cenu uz mam spickoveho Millerse
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: První garanční prohlídka
Teď se tady do mě všichni asi pustí. Ale jelikož jsem zjistil, že když máte málo najeto, jde udělat první prohlídka bez výměny oleje. tak jsem si to zjišťoval a opravdu mi to vu Valouška udělali bez problémů. Také jsem zjišťoval u výrobců olejů, zda je to možné a je to mozné, protože, když má auto najeto poze 3500km, není ani za dva roky v oleji tolik vody, aby se měnila viskozita. Daleko horší viskozita je naměřena při najetí 12000km po jednom roce...platil jsem 1500,- Jinak olej si asi na jaře vyměním sám, za pár korun.honzino píše:Já nemám problém s Mogulem, jen jsem se ptal na důvod. Sám nedávám do Fiatu Selenii a debaty o tom jaký olej jsou na všech fórech nekonečnéAlf6 píše:Mogul je ta sama kvalita jako Shell. Oba mají stejny zakladový olej. U Shellu akorát priplacis za tu "znacku" a falešný pocit, že máš kvalitnejsi olej nez třeba zrovna ten Mogul.
Protože na netu je cena litru téměř stejná Mogul vrs Shell, ale mně tam zarazilo to 5W40.
Mám za sebou: ŠKODA 100, ŠKODA 120, WARTBURG COMBI, ŠKODA FAVORIT 2X, ŠKODA FELICIA, ŠKODA 1203, ŠKODA FABIA
-A NYNÍ: HYUNDAI i20 1,2/75k
-A NYNÍ: HYUNDAI i20 1,2/75k
Re: První garanční prohlídka
Panebože olej ať jezdíš nebo ne degraduje protože není v uzavřeném balení, ale v motoru který má přístup vzduchu vlhkosti atd.....
Takže 15000km nebo 1 rok a vyměnit........
Samozřejmě to můžu ignorovat u nějakého motoru který je za pár korun - nějaká čínská sekačka a pod....
Ale u auta které chci aby vydrželo......
Takže 15000km nebo 1 rok a vyměnit........
Samozřejmě to můžu ignorovat u nějakého motoru který je za pár korun - nějaká čínská sekačka a pod....
Ale u auta které chci aby vydrželo......
Re: První garanční prohlídka
První garančka cena 2700 kč a nějaký drobný, donesl jsem si vlastní olej. Sleva 10% za práci a 5% za díly když jsem u nich auto kupoval. Reklamace zadního odstřiku, vymění mi až jim dojde díl. Servis Hyundai centrum praha zhruba 2hod práce vstřícnost ucházející (pán asi neměl dobrý den) jinak spokojenost. Jediný teda co mě docela zaskočilo byl manipulační poplatek 300 kč za to, že jsem si donesl svůj olej. Ale i tak jsem s cenou spokojen.