Ahojte, sa pridam ak mozem:
1. LED: teplota ziaroviek led je rozna a je zavysla od pouziteho ledchipu, vypalovanie paraboli v projektore svetla sa deje aj u norm. ziaroviek a tak isto aj u xenon, je to sposobene skor nekvalitou svetiel a trpelo tym vela znaciek-modelov aut napr. BMW alebo FORD mondeo mk4co mam skusenosti - problem je v tom ze to sa deje mozno cca po 100 000 km a pod a potom clovek uz nevyreklamuje nic...
2. Ak chcete menit co ja viem h7 h4 za led, treba hladat led ziarovky ktore maju podobnu konstrukciu ako normalna ziarovka, presne ako sa tu pise aby rozptyl svetla bol ako u klasickej h4 h7 ziarovky.
Dalsou podstatnou vecou je vyber ledchipu, osobne by som doporucoval na h7 h4 iba CREELED CHIP.
Co sa tyka predpisu, svetla niesu homologizovane na LED tak ze vy si mozete kupit homologizovanu LEDku a dat ju do svetiel ale kedze svetlo nie je urcene pre LED tak Vam mozu zobrat papiere alebo nemusite prejst cez TK.... vsetko je to o tom ci sa niekto vyzna a dojde Vam na to. Kazdopadne ak chcete skusat, tak po vymene za LED by som nechal autu nastelovat a pozret svetla - hlavne preto aky to ma kuzel - tvar svetla!!!
Ak budete pouzivat lacne alebo nevhodne LEDchip, moze sa presne stat ze ako sa tu pise , naprsi a ste slepy. Moze sa stat aj to ze LEDka nebude mat vobec taki intenzitu svetla ako povodna h7.
edit:
3. Xenon u i40 aspon co mam ja v aute je BiXenon ale funguje nasledovne. Svetlo ma svetelnu hukacku - ziarovka 9005 HB3, ak chcete niekoho vyblikat,
blika ziarovka nie xenon!!!( toto je zle...) Dialkove svetla su tie iste ako stretavacie xenonove, a ked som pozeral ako funguju, tak luc svetla meni parabola - elektronika vo svetle, presne tak ako riadi cele svetlo. Ked idete do nejakej pomalej rychlosti tok svetla sa sustreduje tesne na cestu pred auto, ked sa ide rychlejsie mimo mesta alebo po dialnici auto upravuje tok svetla viac na dialku a potom mate moznost prepnut na dialkove, vtedy parabola nadstavi luc uplne na dialku a smerom hore. Ked idete v meste v premavke a zastanete na semafore, auto sklopi svetla do zeme a od seba aby neoslepovalo druhe auta a ani Vas od odrazu auta pred Vami.
- edit: teraz som to pozeral este raz a musim potvrdit ze blika aj xenon a aj normalna ziarovka - normalna ziarovka HB3 ma asi funkciu prisvecovania do zakrut. Skusal som z nej vypojit konektor lebo ma zaujimalo ci ju bude auto detekovat ako vypalenu ziarovku co je dolezite pri vymene za LED aby Vam potom auto stale nehlasilo vypalene ziarovky. V tomto pripade auto ziarovku HB3 vobec neregistruje.
co sa tyka zameny h7 za LEDky tak tam budete mat urcite detekciu vypalenia, ak vymenite za LED ktore niesu CANBUS, tak Vam auto bude stale hlasit vypalene ziarovky.