Na Sonatu 2005 NF/ 2,4i je spojka malinko komplikovaná věc. Valeo uvádí průměr lamely 225mm s 20 zuby. Ve skutečnosti má lamela zubů 23 s průměrem 240 a rozměry vnitřních drážek 23,3x26,2mm, OEM4110024301.
Alternativní lamela je Valeo 803931. Je oproti originálu odpružená, protože je na H1 s pevným setrvákem. To platí pro dobrý dvouhmotový setrvák a přítlačný spojkový koš.
Originál se dá přenýtovat asi za 700 Kč. Valeo stojí něco kolem 1100 Kč.
Další věc je přítlačák. K originálu setrváku LUK 4150297 jsem nenašel opět LUK ale Sachs sadu 3000950634 a k ní setrvačník Sachs 2294701027.
Je zde ale možnost dvouhmotu svařit na jednohmotu, nechat vyvážit, přebrousit styčnou plochu a použít původní přítlačák a buď lamelu 803931 nebo přenýtovat původní.
Hledal jsem všude možně a dvouhmoty se přednostně osazují do dieselů pro trhavou charakteristiku chodu motoru. Benzínový motor ji nemá zdaleka takovou a tam není časté osazování dvouhmotou. Neměl by tedy u benzínu být nějaký problém.
PS: setrvačník Luk jsem rozebral. Nejprve jsem musel odvrtat středové nýty, ty pak vylisovat. Kdo nemá základní vybavení dílny, tak pro něj nemá cenu se do takové úpravy vůbec pouštět.
Obnáší to lehce ofrézovat opačnou stranu třecího kotouče setrvačníku pro následné nýtování. 6 otvorů v setrvačníku, které slouží ke snýtování dvouhmoty se ze strany od klikovky musí zahloubit na 45° do hloubky asi 3mm. Pak se vysoustruží 6 rozpěrných vložek, které zapadnou do tohoto zahloubení, středem vložek pak vede nýt průměru 10mm, který je upraven z nýtu s půlkulatou hlavou na plochou hlavu, průměru 13mm a výšky 3mm. Jakmile se vše sesadí, všech 6 otvorů je dobré ružním výstružníkem 10mm náběhy vystružit. Nýt je u hlavy mírně větší a pak by byl problém. Nýtování se musí provádět u rozžhaveného nýtu. Průměr nad 8mm nelze nýtovat temováním ale pod lisem. K tomu je potřeba elektrická pícka nebo velký hořák k nahřátí do jasné červené barvy. I tak je na nýtování asi doba 4 sec, než nýt ztratí teplotu a pak už to téměř nejde. U 5T lisu to je opravdu tak tak. Celý hotový komplet je potřeba upnout do soustruhu na upínku podobnou klikovce, která se zarovná pro odstranění házivosti. Musí mít alespoň 3 zívitové upevňovací otvory. Imbusy se pak upevní na upínku a styčná plocha se lízne pro odstranění házivosti. Dobré je ji obrousit ale to už teprve není doma skoro proveditelné. Sachs prodává setrvačník za asi 5500 Kč, což je pro mnohé snadnější než výroba jednohmotového setrvačníku.
Moomentálně mám vyrobený jednohmotový setrvačník na vyvážení. Lamelu jsem použil z H1, průměr je ale větší o 5mm a musí jej obrousit. Půjde to i osoustružit ale planžety, které jsou na lamele jsou kalené ale flexou v držáku na soustruhu to je nejsnažší při zachování potřebné přesnosti.
Farrael's Sonata NF
Ukažte ostatním vaše auto a rozšiřte náš fan klub Hyundai. Pokud chcete, můžete napsat i recenzi.
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Reklama
Zpět na „Vaše auta / Club cars“
Přejít na
- Hyundai diskuse dle modelů
- ↳ Koupě ojetého nebo nového vozu Hyundai
- ↳ ACCENT
- ↳ ACCENT
- ↳ Accent - Motor a převodovka
- ↳ Accent - Pneumatiky a kola
- ↳ Accent - Podvozek a řízení
- ↳ Accent - Exteriér
- ↳ Accent - Interiér
- ↳ Accent - Tuning - úpravy
- ↳ Accent - Elektroinstalace
- ↳ Accent - Servis a údržba
- ↳ Accent - Fotonávody/Jak na to
- ↳ Accent - Moje auto
- ↳ Accent - Pokec
- ↳ NEW ACCENT
- ↳ New Accent - Motor a převodovka
- ↳ New Accent - Exteriér
- ↳ New Accent - Podvozek a řízení
- ↳ New Accent - Interiér
- ↳ New Accent - Elektroinstalace
- ↳ New Accent - Servis a údržba
- ↳ New Accent - Pneumatiky a kola
- ↳ New Accent - Fotonávody/Jak na to
- ↳ New Accent - Moje auto
- ↳ New Accent - Pokec
- ↳ ATOS
- ↳ BAYON
- ↳ COUPE
- ↳ S-COUPE
- ↳ COUPE 1G
- ↳ COUPE 2G
- ↳ NEW COUPE
- ↳ ELANTRA
- ↳ Elantra - Auta členů
- ↳ GALLOPER
- ↳ GENESIS
- ↳ GENESIS COUPE
- ↳ GETZ
- ↳ GRANDEUR
- ↳ H1 Van / Bus / Truck
- ↳ i10
- ↳ i20
- ↳ i20 Motor a převodovka
- ↳ i20 Karosérie
- ↳ i20 Podvozek a řízení
- ↳ i20 Garanční prohlídky, servis
- ↳ i20 Interiér
- ↳ i20 Elektronika
- ↳ i20 Úpravy (tuning)
- ↳ i20 Ostatní
- ↳ i20 Auta členů
- ↳ i20 Pokec
- ↳ i20 Jak na to
- ↳ i20 2015-
- ↳ i20 2015- Motor a převodovka
- ↳ i20 2015- Karoserie
- ↳ i20 2015- Podvozek a řízení
- ↳ i20 2015- Garanční prohlídky, servis
- ↳ i20 2015- Interiér
- ↳ i20 2015- Elektronika, audio
- ↳ i20 2015- Úpravy, tuning
- ↳ i20 2015- Ostatní
- ↳ i20 2015- Auta členů
- ↳ i20 2015- Jak na to
- ↳ i20 2020-
- ↳ i20 2020- Motor a převodovka
- ↳ i20 2020- Karoserie
- ↳ i20 2020- Podvozek a řízení
- ↳ i20 2020- Garanční prohlídky, servis
- ↳ i20 2020- Interiér
- ↳ i20 2020- Elektronika, audio
- ↳ i20 2020- Úpravy, tuning
- ↳ i20 2020- Ostatní
- ↳ i20 2020- Auta členů
- ↳ i20 2020- Jak na to
- ↳ i30
- ↳ i30 Motor a převodovka
- ↳ i30 Karosérie
- ↳ i30 Podvozek a řízení
- ↳ i30 Garanční prohlídky, servis
- ↳ i30 Interiér
- ↳ i30 Elektronika
- ↳ i30 Úpravy (tuning)
- ↳ i30 Ostatní
- ↳ i30 Auta členů
- ↳ i30 Pokec
- ↳ i30 Jak na to
- ↳ i30 II
- ↳ i30 2012- Motor a převodovka
- ↳ i30 2012- Karosérie
- ↳ i30 2012- Podvozek a řízení
- ↳ i30 2012- Garanční prohlídky, servis
- ↳ i30 2012- Interiér
- ↳ i30 2012- Elektronika
- ↳ i30 2012- Úpravy (tuning)
- ↳ i30 2012- Ostatní
- ↳ i30 2012- Auta členů
- ↳ i30 2012- Pokec
- ↳ i30 2012- Jak na to
- ↳ i30 III
- ↳ i30 2016- Motor a převodovka
- ↳ i30 2016- Karosérie
- ↳ i30 2016- Podvozek a řízení
- ↳ i30 2016- Garanční prohlídky, servis
- ↳ i30 2016- Interiér
- ↳ i30 2016- Elektronika
- ↳ i30 2016- Úpravy (tuning)
- ↳ i30 2016- Ostatní
- ↳ i30 2016- Auta členů
- ↳ i30 2016- Pokec
- ↳ i30 2016- Jak na to
- ↳ i40
- ↳ i40 Motor a převodovka
- ↳ i40 Karosérie
- ↳ i40 Podvozek a řízení
- ↳ i40 Garanční prohlídky, servis
- ↳ i40 Interiér
- ↳ i40 Elektronika
- ↳ i40 Úpravy (tuning)
- ↳ i40 Ostatní
- ↳ i40 Auta členů
- ↳ i40 Pokec
- ↳ i40 Jak na to
- ↳ ix20
- ↳ ix35
- ↳ ix35 Motor a převodovka
- ↳ ix35 Karosérie
- ↳ ix35 Podvozek a řízení
- ↳ ix35 Garanční prohlídky, servis
- ↳ ix35 Interiér
- ↳ ix35 Elektronika
- ↳ ix35 Úpravy (tuning)
- ↳ ix35 Ostatní
- ↳ ix35 Auta členů
- ↳ ix35 Pokec
- ↳ ix35 Jak na to
- ↳ iX55
- ↳ IONIQ
- ↳ LANTRA
- ↳ Lantra - Motory
- ↳ Benzín
- ↳ Diesel
- ↳ Lantra - Podvozek a řízení
- ↳ Lantra - Kola a pneu
- ↳ Lantra - Interiér a exteriér
- ↳ Lantra - Elektronika
- ↳ Lantra - Tuning & Styling
- ↳ Kupujeme Lantru
- ↳ Lantra - Download
- ↳ Lantra - Technická sekce
- ↳ Lantra - Auta členů
- ↳ Lantra - Pokec
- ↳ Lantra - Jak na to
- ↳ KONA
- ↳ MATRIX
- ↳ PONY
- ↳ SANTA FE
- ↳ SANTA FE
- ↳ Santa Fe - Motory
- ↳ Santa Fe - Elektronika
- ↳ Santa Fe - Podvozek a řízení
- ↳ Santa Fe - Kola a pneu
- ↳ Santa Fe - Interiér
- ↳ Santa Fe - Exteriér/karosérie
- ↳ Santa Fe - Jak na to
- ↳ Santa Fe - Technická sekce
- ↳ Santa Fe - Kupujeme Santu
- ↳ Santa Fe - Vaše auta
- ↳ Santa Fe - Ostatní
- ↳ SANTA FE II
- ↳ SANTA FE III
- ↳ SANTA FE IV
- ↳ SONATA
- ↳ SANTAMO
- ↳ TUCSON
- ↳ Tucson I
- ↳ Tucson II
- ↳ Tucson 2015- Motor a převodovka
- ↳ Tucson 2015- Karosérie
- ↳ Tucson 2015- Podvozek a řízení
- ↳ Tucson 2015- Garanční prohlídky, servis
- ↳ Tucson 2015- Interiér
- ↳ Tucson 2015- Elektronika
- ↳ Tucson 2015- Úpravy (tuning)
- ↳ Tucson 2015- Ostatní
- ↳ Tucson 2015- Auta členů
- ↳ Tucson 2015- Pokec
- ↳ Tucson 2015- Jak na to
- ↳ Tucson III
- ↳ Tucson III - Motor a převodovka
- ↳ Tucson III - Karosérie
- ↳ Tucson III - Podvozek a řízení
- ↳ Tucson III - Garanční prohlídky, servis
- ↳ Tucson III - Interiér
- ↳ Tucson III - Elektronika
- ↳ Tucson III - Úpravy (tuning)
- ↳ Tucson III - Ostatní
- ↳ Tucson III - Auta členů
- ↳ Tucson III - Pokec
- ↳ Tucson III - Jak na to
- ↳ TERRACAN
- ↳ TRAJET
- ↳ VELOSTER
- ↳ XG
- ↳ Ostatní Hyundai modely
- Inzerce
- ↳ Prodám
- ↳ Auta
- ↳ Disky, pneu
- ↳ Náhradní díly
- ↳ Ostatní
- ↳ Koupím
- ↳ Vyměním
- ↳ Daruji
- ↳ Uzavřené obchody
- ↳ Firemní inzerce
- Všeobecný pokec
- ↳ Vaše auta / Club cars
- ↳ Auto-hifi
- ↳ Pokec
- ↳ Fotky & Videa
- ↳ Srazy
- ↳ Tuning
- ↳ Odkazy
- ↳ Technická Sekce
- ↳ Download
- ↳ Hyundai Nošovice
- ↳ Hyundai Club CZ
- ↳ Testy
- English Corner
- ↳ English Corner
- Administrátorská sekce
- ↳ O tomto foru