Ahoj,
tohle bude krátké povídání o tom, jak jsem si u svého Accenta LC (r.v. 2001) rozšiřoval možnosti centrálního zamykání.
Jedná se o moje první auto (po tom co jsem si udělal řidičák), které vlastním kolem 4 měsíců a za ten čas jsem s ním ujel kolem 6000 Km. A musím říct, že mě zatím nikdy vyloženě nezklamalo, v zimě skvěle startuje,... (ale o tom zase někdy jindy ). Ale má i své nedostatky. Hned při koupi nefungovalo centrální zamykání u dveří spolujezdce. Do motorku natekla voda a zarzel. Nic složitého - vyčistit, rozpohybovat, namazat, přetěsnit a jede to. Ale jakmile nastala zima, objevil se další problém s centrálem. Spínač ve dveřích řidiče v nízkých teplotách občas vynechával. Někdy ho stačilo pořádně rozpohybovat neustálým zamykáním a odemykáním a někdy začal fungovat až se trochu zahřál. A to byl druhotní impulz, který mě vedl k překopání centrálního zamykání.
Jelikož jsem student a nemám příliš mnoho příjmů, chtěl jsem to udělat co nejlevnější. A nakonec musím uznat, že levněji už to ani nešlo. Z Ebaye jsem koupil tento kit http://www.ebay.com/itm/331887359572?_t ... EBIDX%3AIT a tento motorek se spínačem do dveří řidiče http://www.ebay.com/itm/112096293453?_t ... EBIDX%3AIT
Řídící jednotka si našla místo ve dveřích - asi nejlepší možné umístění, jelikož zde již byly skoro všechny vodiče potřebné k instalaci - tedy napájení centrálu vedené přes pojistkovou skříň (mohl jsem se tedy zbavit pojistky na drátu, která vede z konektoru řídící jednotky) a přívody k motorkům centrálního zamykání.
Nejzdlouhavější částí bylo skrz průchodku mezi dveřmi a autem protáhnout další potřebné vodiče. Jeden pro rozblikání směrovek/výstražných světel a druhý pro odskok kufru. Po namáhavém protažení vodičů jsem ze dveří řidiče vybral zamykací mechanizmus, ze kterého jsem odebral původní spínač a nějakým zázrakem na jeho místo dal nový motorek. Mechanizmus jsem vložil zpět do dveří a započal se zapojováním. Netrvalo dlouho a už jsem mohl na dálku odemykat a zamykat celké auto.
Teď už jen připojit drát ke směrovkám. Rozhodl jsem se, že nejjednoduší cestou bude drát připojit k tlačítku výstražných světel. To znamenalo rozebrat středový panel, protáhnout sem drát a poté na tlačítku objevit ty správné vodiče, ke kterým drát připojit. Samozřejmě jsem prvně musel drát rozdělit na dva pomocí diod, abych předešel tomu, že při zapnutí směrovky se mi rozblikají všechna světla. Úspěch!
Teď nadešla část instalace elektrického odskoku kufru. Bylo potřeba odstranit značnou část vnitřního obložení auta včetně zadní sedačky. Z řídící jednotky centrálu byl vývod na odskok kufru jako mínus. Což je nešťastné řešení - v případě prodření izolace a kontaktu vodiče s karoserií auta by se kufr otevřel. A dalším záporem je, že bych musel do kufru táhnout zbytečně dva vodiče. I tak jsem je tam však natáhnul - stálý přívod kladného náboje a spínaný přívod z řídící jednotky náboje záporného.
V kufru se ale ukázalo, že jaksi motorek nemá sílu. Výstup z řídící jednotky byl velmi slabý. Takže jsem použil 12V relátko, které jsem připojil na spínaný přívod z řídící jednotky (a kladný pól) a relátkem spínal plus. Mínus jsem si sebral z karoserie. K otevírání kufru jsem koupil obyčejný motorek centrálu http://www.ebay.com/itm/142051208730?_t ... EBIDX%3AIT.
Po sudnání plastového obložení v kufru se mi nenaskytlo příliš místa k instalaci motorku. Pouze malá díra hned u zámku, do které jsem s trochou manévrování motorek napasoval a se štěstím se mi jej podařilo přišroubovat. Poté jsem už jenom motorek a mechanizmus zámku propojil obyčejným drátem a vše fungovalo. Motorek má opravdu velkou sílu a zvládl by ještě mnohem větší zatížení.
To mi však nestačilo a ještě jsem chtěl z venku na kufr přidat tlačítko, kterým by šel kufr otevírat. Nic složitého. Podstatné však bylo, že to tlačítko musí fungovat jen v případě, když auto bude odemknuté. Nic takového tahle levná řídící jednotka neumožňovala a tak jsem se musel vrhnout do přemýšlení. A s trochou inspirace v klopném obvodu T jsem přišel s tímto:
Všechno se to napasovalo do malé černé krabičky a dalo se to schovat za obložení v kufru. Perfektní. Připojí se to na stálé napájení a dva z vodičů (fialová barva) se připojí k vodičům, které vedou k motorku centrálu ve dveřích - to znamená natáhnout do kufru další dva vodiče. Ty jsem natáhl z levých zadních dveří od přívodu k motorku a připojil k mému sytému. Teď už jen zbývající vodič protáhnout do pátých dveří, udělat díru ven, napojit na tlačítko a z tlačítka zpět na motorek. Hotovo.
Ještě jsem si přidal tlačítko k otevření kufru na středový panel, kde už stačilo vzít mínus z kostry a přes tlačítko napojit na drát, co vede z řídící jednotky do kufru. A tím skončila moje instalace. V závěru musím říct, že ta čínská sada funguje velmi dobře a rozhodně neuděláte jejím pořízením chybu. Instalace mi celkově zabrala kolem 15 hodin práce, trochu mě bolelo za krkem, ale výsledek stál za to.
-----
Řídící jednotka mě stála 240 Kč a od asijského prodejce jsem na ni posléze dostal slevu asi 80Kč (Jednotka neumožňuje připojení spínače, tudíž celé auto nepůjde otevírat klíčekm - už jen taková drobnost, k jejíž vyřešení mám už plán)
Motorky mě stály 150 Kč.
Zbytek jako dráty, relátka, krabičky, diody, tlačítka ... jsem měl již doma.
Celkově mě to tedy stálo 310 Kč. Se zbytkem materiálu bych se dostal asi někam na 500 Kč.
-----
Pokud se chcete taky pustit do něčeho takového jako já, tak doufám, že Vám moje povídání alespoň trochu pomohlo a chcete-li se o tom nějak poradit, či máte nějaké názory k mému řešení, tak neváhejte napsat. Děkuji za přečtení.
Centrální zamykání - Hyundai Accent
Vše co se týká techniky, zapojení, ND
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Reklama
Přejít na
- Hyundai diskuse dle modelů
- ↳ Koupě ojetého nebo nového vozu Hyundai
- ↳ ACCENT
- ↳ ACCENT
- ↳ Accent - Motor a převodovka
- ↳ Accent - Pneumatiky a kola
- ↳ Accent - Podvozek a řízení
- ↳ Accent - Exteriér
- ↳ Accent - Interiér
- ↳ Accent - Tuning - úpravy
- ↳ Accent - Elektroinstalace
- ↳ Accent - Servis a údržba
- ↳ Accent - Fotonávody/Jak na to
- ↳ Accent - Moje auto
- ↳ Accent - Pokec
- ↳ NEW ACCENT
- ↳ New Accent - Motor a převodovka
- ↳ New Accent - Exteriér
- ↳ New Accent - Podvozek a řízení
- ↳ New Accent - Interiér
- ↳ New Accent - Elektroinstalace
- ↳ New Accent - Servis a údržba
- ↳ New Accent - Pneumatiky a kola
- ↳ New Accent - Fotonávody/Jak na to
- ↳ New Accent - Moje auto
- ↳ New Accent - Pokec
- ↳ ATOS
- ↳ BAYON
- ↳ COUPE
- ↳ S-COUPE
- ↳ COUPE 1G
- ↳ COUPE 2G
- ↳ NEW COUPE
- ↳ ELANTRA
- ↳ Elantra - Auta členů
- ↳ GALLOPER
- ↳ GENESIS
- ↳ GENESIS COUPE
- ↳ GETZ
- ↳ GRANDEUR
- ↳ H1 Van / Bus / Truck
- ↳ i10
- ↳ i20
- ↳ i20 Motor a převodovka
- ↳ i20 Karosérie
- ↳ i20 Podvozek a řízení
- ↳ i20 Garanční prohlídky, servis
- ↳ i20 Interiér
- ↳ i20 Elektronika
- ↳ i20 Úpravy (tuning)
- ↳ i20 Ostatní
- ↳ i20 Auta členů
- ↳ i20 Pokec
- ↳ i20 Jak na to
- ↳ i20 2015-
- ↳ i20 2015- Motor a převodovka
- ↳ i20 2015- Karoserie
- ↳ i20 2015- Podvozek a řízení
- ↳ i20 2015- Garanční prohlídky, servis
- ↳ i20 2015- Interiér
- ↳ i20 2015- Elektronika, audio
- ↳ i20 2015- Úpravy, tuning
- ↳ i20 2015- Ostatní
- ↳ i20 2015- Auta členů
- ↳ i20 2015- Jak na to
- ↳ i20 2020-
- ↳ i20 2020- Motor a převodovka
- ↳ i20 2020- Karoserie
- ↳ i20 2020- Podvozek a řízení
- ↳ i20 2020- Garanční prohlídky, servis
- ↳ i20 2020- Interiér
- ↳ i20 2020- Elektronika, audio
- ↳ i20 2020- Úpravy, tuning
- ↳ i20 2020- Ostatní
- ↳ i20 2020- Auta členů
- ↳ i20 2020- Jak na to
- ↳ i30
- ↳ i30 Motor a převodovka
- ↳ i30 Karosérie
- ↳ i30 Podvozek a řízení
- ↳ i30 Garanční prohlídky, servis
- ↳ i30 Interiér
- ↳ i30 Elektronika
- ↳ i30 Úpravy (tuning)
- ↳ i30 Ostatní
- ↳ i30 Auta členů
- ↳ i30 Pokec
- ↳ i30 Jak na to
- ↳ i30 II
- ↳ i30 2012- Motor a převodovka
- ↳ i30 2012- Karosérie
- ↳ i30 2012- Podvozek a řízení
- ↳ i30 2012- Garanční prohlídky, servis
- ↳ i30 2012- Interiér
- ↳ i30 2012- Elektronika
- ↳ i30 2012- Úpravy (tuning)
- ↳ i30 2012- Ostatní
- ↳ i30 2012- Auta členů
- ↳ i30 2012- Pokec
- ↳ i30 2012- Jak na to
- ↳ i30 III
- ↳ i30 2016- Motor a převodovka
- ↳ i30 2016- Karosérie
- ↳ i30 2016- Podvozek a řízení
- ↳ i30 2016- Garanční prohlídky, servis
- ↳ i30 2016- Interiér
- ↳ i30 2016- Elektronika
- ↳ i30 2016- Úpravy (tuning)
- ↳ i30 2016- Ostatní
- ↳ i30 2016- Auta členů
- ↳ i30 2016- Pokec
- ↳ i30 2016- Jak na to
- ↳ i40
- ↳ i40 Motor a převodovka
- ↳ i40 Karosérie
- ↳ i40 Podvozek a řízení
- ↳ i40 Garanční prohlídky, servis
- ↳ i40 Interiér
- ↳ i40 Elektronika
- ↳ i40 Úpravy (tuning)
- ↳ i40 Ostatní
- ↳ i40 Auta členů
- ↳ i40 Pokec
- ↳ i40 Jak na to
- ↳ ix20
- ↳ ix35
- ↳ ix35 Motor a převodovka
- ↳ ix35 Karosérie
- ↳ ix35 Podvozek a řízení
- ↳ ix35 Garanční prohlídky, servis
- ↳ ix35 Interiér
- ↳ ix35 Elektronika
- ↳ ix35 Úpravy (tuning)
- ↳ ix35 Ostatní
- ↳ ix35 Auta členů
- ↳ ix35 Pokec
- ↳ ix35 Jak na to
- ↳ iX55
- ↳ IONIQ
- ↳ LANTRA
- ↳ Lantra - Motory
- ↳ Benzín
- ↳ Diesel
- ↳ Lantra - Podvozek a řízení
- ↳ Lantra - Kola a pneu
- ↳ Lantra - Interiér a exteriér
- ↳ Lantra - Elektronika
- ↳ Lantra - Tuning & Styling
- ↳ Kupujeme Lantru
- ↳ Lantra - Download
- ↳ Lantra - Technická sekce
- ↳ Lantra - Auta členů
- ↳ Lantra - Pokec
- ↳ Lantra - Jak na to
- ↳ KONA
- ↳ MATRIX
- ↳ PONY
- ↳ SANTA FE
- ↳ SANTA FE
- ↳ Santa Fe - Motory
- ↳ Santa Fe - Elektronika
- ↳ Santa Fe - Podvozek a řízení
- ↳ Santa Fe - Kola a pneu
- ↳ Santa Fe - Interiér
- ↳ Santa Fe - Exteriér/karosérie
- ↳ Santa Fe - Jak na to
- ↳ Santa Fe - Technická sekce
- ↳ Santa Fe - Kupujeme Santu
- ↳ Santa Fe - Vaše auta
- ↳ Santa Fe - Ostatní
- ↳ SANTA FE II
- ↳ SANTA FE III
- ↳ SANTA FE IV
- ↳ SONATA
- ↳ SANTAMO
- ↳ TUCSON
- ↳ Tucson I
- ↳ Tucson II
- ↳ Tucson 2015- Motor a převodovka
- ↳ Tucson 2015- Karosérie
- ↳ Tucson 2015- Podvozek a řízení
- ↳ Tucson 2015- Garanční prohlídky, servis
- ↳ Tucson 2015- Interiér
- ↳ Tucson 2015- Elektronika
- ↳ Tucson 2015- Úpravy (tuning)
- ↳ Tucson 2015- Ostatní
- ↳ Tucson 2015- Auta členů
- ↳ Tucson 2015- Pokec
- ↳ Tucson 2015- Jak na to
- ↳ Tucson III
- ↳ Tucson III - Motor a převodovka
- ↳ Tucson III - Karosérie
- ↳ Tucson III - Podvozek a řízení
- ↳ Tucson III - Garanční prohlídky, servis
- ↳ Tucson III - Interiér
- ↳ Tucson III - Elektronika
- ↳ Tucson III - Úpravy (tuning)
- ↳ Tucson III - Ostatní
- ↳ Tucson III - Auta členů
- ↳ Tucson III - Pokec
- ↳ Tucson III - Jak na to
- ↳ TERRACAN
- ↳ TRAJET
- ↳ VELOSTER
- ↳ XG
- ↳ Ostatní Hyundai modely
- Inzerce
- ↳ Prodám
- ↳ Auta
- ↳ Disky, pneu
- ↳ Náhradní díly
- ↳ Ostatní
- ↳ Koupím
- ↳ Vyměním
- ↳ Daruji
- ↳ Uzavřené obchody
- ↳ Firemní inzerce
- Všeobecný pokec
- ↳ Vaše auta / Club cars
- ↳ Auto-hifi
- ↳ Pokec
- ↳ Fotky & Videa
- ↳ Srazy
- ↳ Tuning
- ↳ Odkazy
- ↳ Technická Sekce
- ↳ Download
- ↳ Hyundai Nošovice
- ↳ Hyundai Club CZ
- ↳ Testy
- English Corner
- ↳ English Corner
- Administrátorská sekce
- ↳ O tomto foru