Zdravím všechny. Potřebuji vědět rozměry pístu pro motor Hyundai Sonata V - NF, motor 2,4i.
Průměr pístu, délka pístu, průměr pístního čepu a jeho osová výška k hraně pístu. Koupit v ČR píst je téměř nadlidský výkon, tak to pro známého musím vyřešit jeho výrobou. Pomůže někdo popř. má někdo originální číslo pro Hyundai ?
Děkuji všem.
P.S.: originální díly nejsou v Hyundai zase až tak drahé a dodací lhůta 48 hodin. To jde.
Píst Hyundai Sonata NF / 2,4i
Moderátoři: Lukino, Moderátoři
Píst Hyundai Sonata NF / 2,4i
Naposledy upravil(a) petr.gr dne 11 bře 2017, 20:49, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
Re: Píst Hyundai Sonata NF / 2,4i
Jak vidím, moc velká diskuze tady nekvete. To nevadí. Mám další info o opravě motoru G4KC.
Vzhledem ke konstrukční vadě na pístech motor neskutečně žere olej. To vyvolá nedostatek oleje a pak to jede. Buď olejové čerpadlo (resp. vnitřek čerpadla s vyvažováky)- prodává se v Autokelly za 13000,-, nebo axiální ložiska - sada v Hyundai za 400 Kč, ojniční ložiska - 171 Kč za 1 dvojici ( celkem 4), ložiska kliky - 233,- za dvojici (celkem 5). Pístní kroužky jsou špatně navržené a tak se ojel dostává do spalovacího prostoru. Stejnou konstrukční chybu má i Škoda na motorech TSi. Řeší se to změnou pístů jiného typu přímo Škodovkou.
Vyřešil jsem to změnou pístních kroužků z původních 1,2 /1,2 /2mm za 2 / 2 / 3mm. Z pístů se nedoporučuje vylisovat pístní čep z ojnice. Často praská píst a tak jsem na soustruhu zapichoval širší drážky i s ojnicemi. Žádná věda. Z dostupných pramenů jsem udělal vůle na 1. chromovaném 0,035mm vůli, na druhém těsnícím 0,03mm a na stíracím také 0,03mm.
Ještě se nesmí opomenout vrtákem obnovit olejové kanálky v pístu na stíracím kroužku (4) a docela pracně postupně obnovovat několika průměry vrtáků mazací kanálek pístního čepu v pístu. Karbonem byl totálně zarostlý. Zřejmě předchozí majitel použil nějaký špatný olej. Já použiji podle normy VW 505.01 od OMV. V dieselu nejsou žádné usazeniny. Superb TDi 96kW používá kroužky 1,75 / 2 / 3mm.
Hyundai předepisuje olej 5W-20, což bude asi vhodnější.
Vzhledem ke konstrukční vadě na pístech motor neskutečně žere olej. To vyvolá nedostatek oleje a pak to jede. Buď olejové čerpadlo (resp. vnitřek čerpadla s vyvažováky)- prodává se v Autokelly za 13000,-, nebo axiální ložiska - sada v Hyundai za 400 Kč, ojniční ložiska - 171 Kč za 1 dvojici ( celkem 4), ložiska kliky - 233,- za dvojici (celkem 5). Pístní kroužky jsou špatně navržené a tak se ojel dostává do spalovacího prostoru. Stejnou konstrukční chybu má i Škoda na motorech TSi. Řeší se to změnou pístů jiného typu přímo Škodovkou.
Vyřešil jsem to změnou pístních kroužků z původních 1,2 /1,2 /2mm za 2 / 2 / 3mm. Z pístů se nedoporučuje vylisovat pístní čep z ojnice. Často praská píst a tak jsem na soustruhu zapichoval širší drážky i s ojnicemi. Žádná věda. Z dostupných pramenů jsem udělal vůle na 1. chromovaném 0,035mm vůli, na druhém těsnícím 0,03mm a na stíracím také 0,03mm.
Ještě se nesmí opomenout vrtákem obnovit olejové kanálky v pístu na stíracím kroužku (4) a docela pracně postupně obnovovat několika průměry vrtáků mazací kanálek pístního čepu v pístu. Karbonem byl totálně zarostlý. Zřejmě předchozí majitel použil nějaký špatný olej. Já použiji podle normy VW 505.01 od OMV. V dieselu nejsou žádné usazeniny. Superb TDi 96kW používá kroužky 1,75 / 2 / 3mm.
Hyundai předepisuje olej 5W-20, což bude asi vhodnější.