Padanie otáčok v automate

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
Števo
Příspěvky: 4
Registrován: 02 kvě 2017, 13:48

Padanie otáčok v automate

Příspěvek od Števo »

Dobrý deň, vedel by mi niekto poradiť či sa uz stretol s takou chybou. Mám automat Santa fe 2007. Takže problém je v tom že keď mám zaradené D a stojím na semafóre a tlacim brzdu tak vybruje auto a otacky klesnu cca na 500 a pomaly to vyzerá ze zhasne motor. Ked zase pustim brzdu tak auto bezproblemov preradzuje a pohyna sa. Teraz mi bol vymenený olej v automate. Bol som už v 3 servisoch a všade len tlačia na výmenu automatu. Ďakujem pekne za radu
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Padanie otáčok v automate

Příspěvek od Richard555 »

No zkus na semaforu když stojíš dát N , vím je to opruz, ale určitě motoru ten běh na nízké otáčky neprospívá... Já to dělám taky tak když např. dojíždím do kolony, která stojí dojíždím na N ale dej bacha abys opravdu zastavil, řazení z N do D za jízdy převodovce neprospívá - čím jedeš rychleji tím je to horší!
A ještě jeden TIP pohyb páky voliče přesunuj mezi polohami rychle a plynule - pokud to přesunuješ pomalu a po jednotlivých polohách převodovka stačí řadit a než to šoupneš z P do D přeřadí to hezky přes zpátečku a N tedy 2x zbytečně .... Samo jakékoli řazení, natož zbytečné, snižuje životnost převodovky....... pro to je někdy lepší použít režim manuál, třeba když jedeš 70 do mírného kopce se někdy stane že převodovka střídá 3 a 4 nebo i 5 a třeba na kilometru řadí 10x .... to je zbytečný, škodí to převodovce a zvyšuje to spotřebu....
No a např. z R do D vždy řaď s autem v klidu !!!! A pokud budeš stát na semaforu s N tak přesuň volič do D a až se začne auto sunout teprv přidávej plyn, řazení pod plynem hodně ničí převodovku....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Števo
Příspěvky: 4
Registrován: 02 kvě 2017, 13:48

Re: Padanie otáčok v automate

Příspěvek od Števo »

No ja davam P, keď sa mi zdá že motor veľmi vybruje a uz uz zhasne...A čo je to za chybu? Da sa to opraviť?
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Padanie otáčok v automate

Příspěvek od Richard555 »

Stačí to N .... fakt nevím co je to za chybu když na D odbrzdíš tak se auto normálně sune ? Ono to nemusí být zrovna převodovkou. Jde o to, že měnič i na volnoběh trochu toč. momentu přenáší na kola, proto se auto sune když nestojíš na brzdě. No a aby motor udržel volnoběžné otáčky musí trochu přidat plyn. No a tady vidíš že automat může být v pořádku, ale motor si neumí poradit v případě že mu trochu dochází dech. Koukal bych se po těch různých hadičkách co jsou kolem sání a intercooleru (pozor označ si je, jak jsou tak musí zůstat), vyčisti sání od bordelu z EGR, vyčisti i ten ventil, jestli tě on nezlobí. Měl by fungovat - tedy být otevřený v nízkém zatížení motoru a při potřebě výkonu by se měl zavřít, na volnoběh by měl být zavřený.
Podívej se i diagnostikou na live data ze sensorů, teplota a váha vzduchu, MAP atd.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Števo
Příspěvky: 4
Registrován: 02 kvě 2017, 13:48

Re: Padanie otáčok v automate

Příspěvek od Števo »

No áno keď odbrzdim tak auto normálne samo pridá a ide...skusim teda tu diagnostiku a ten EGR ventil mi tuším cistil servisak no a keď mi vymienali olej tak zevraj bol dosť čierny a bolo tam aj strašne veľa pilin...
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Padanie otáčok v automate

Příspěvek od Richard555 »

No mě auto nepřidá, prostě tam je cca 800 otáček, když odbrzdím sune se auto tak asi 5km/h , na semaforu nebo u šraněk vyřadím na N otáčky na moment povyskočí ale hned se zas srovnají na těch cca 800.....
Proto říkám, že může být něco s regulací otáček na volnoběh....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“