Ostré rány ze studeného motoru
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Ostré rány ze studeného motoru
Ahoj, prosím o radu. Elantra 1.6 79kw 2002. Při delším stání (více jak 12 hodin) se při studeném motoru ozývají z prostoru mezi kompresorem A/C, sáním do motoru a kabinou velice hlasité ostré rány, jako střellba z kapslíků nebo lámání plastu. Během minuty max dvou utichnou. Nejdříve rychlá tendence (asi po vteřině) a pak se objevují s většími prodlevami až zaniknou. Motor jezdí dobře, 1 měsíc po stk, emise na nejspodnější hranici, najeto 308 0000. Bohužel koupeno na podzim v bazaru bez historie. Pokud s tím přijedu do servisu, nic neslyší, musel bych to tam nechat minimálně přes noc. Poradíte někdo? Díky!
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Ostré rány ze studeného motoru
No někdy se tak projevují prasklé štefty u výfukového potrubí, takové praskání.... nebo můžou být prasklé svody jak se to ohřívá může to praskat
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Ostré rány ze studeného motoru
Díky za radu, mně to také připadalo jako nějaké ustřelování při zapalování. Ale svody mám vpředu, rány jdou odzadu a navíc více z levé strany (z pohledu zepředu). Ale i tak ty svody dle rady raději skouknu, může to být (doufám že ne), toik zkušeností s Elantrou nemám. Navíc, teď jsem odjížděl z práce domů a práskání se ozvalo až když jsem zapnu klimu a ustalo když jsem jí hned vypnul .... Ae po zkušenostech s randálem od klimatizace raději prověřím i svody, teď příklad s klimou: Myslel jsem že mi strašlivě píská prokuzující řemen od klimatizace. Zaje jsem do servisu aby to prohlédli a dotáhli. Jejich rada byla: Je to spojka klimatizace, neprodává se samotná pouze s kompresorem za 8 500,- plus práce .... Raději jsem řemen odřízl. Našel jsem novou spojku za 1800,- Kč i s dopravou z Německa. Nekoupil jsem ji. Poté jsem na jaře zkusil nasadit řemen a přišel na to, že neskutečný rámus, který údajně vycházel ze spojky klimi způsobila stará napínací kladka napínání řemenu klimatizace. Nakonec byla investice 75,-Kč za nové ložisko kladky. Tak díky za radu, skouknu to.
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Ostré rány ze studeného motoru
pokud to neslyšíš od od výfukových "parohů" mrkni na tu elektriku jestli je tam někde zapalovací modul může přeskakovat jiskra někam jinam - občas a nepravidelně někdy pomůže výměna kabelů, ale pokud ne, je třeba vyměnit celej zapalovací modul, s ním jsem si v Nubiře užil své a když skáče někam jinam jiskra taky to praská......
Možná bys to mohl slyšet v radiu - to praskání pokud by skákala jiskra jinam.....
Možná bys to mohl slyšet v radiu - to praskání pokud by skákala jiskra jinam.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Ostré rány ze studeného motoru
Takže nová situace: Zkusil jsem to nejjednoduší, sundal jsem řemen ke kompresoru klimatizace. Rána už se neozvala ani jedna. Je zajímavé, že kompresor nebyl zapnutý, jen se točila řemenice a stejně to práskalo. Dík za pomoc, založím nové vláknpo "Rány ze studené klimatizace"
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Ostré rány ze studeného motoru
V tý řemenici je el.mag. spojka a samozřejmě nějaké ložisko, tak může být problém tam ta spojka při zapnutí klimy roztočí kompresor , jinak se točí na ložisku jen ta řemenice
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Ostré rány ze studeného motoru
Asi to bude v té spojce, protože to dělá i při vypnuté klimě, jak se jen točí řemenice. Zkusím ji nějak sundat a vyměnit ložisko. Hlavně jsem rád, že to není z motoru, to by asi byl větší horor. Klimu na dovolenou nepotřebuji, jezdíme na sever k Baltu, tam je přijatelně a super cesta bez čekání v kolonách. Dík za rady!