Motor diesel / CRDi TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Hyundai Tucson 2.0 CRDi, 2007, dlouho stál, nechytá

Příspěvek od Richard555 »

Karle, vůbec bych neřešil filtr paliva, ten bych dal nový automaticky, stejně jako olej..... Zkoušel jsi použít ten startovací sprej ?? foukni ho do sání a zkus nastartovat, pokud blafne může se rozběhnout, pokud se povede na sprej (na chvilku se rozběhne) hledej v palivovým systému - čerpadlo, vysokotlaké čerpadlo, rail, vstřiky.....
ale stejně tak to může být i čidlo kliky a vačky..... není signál není nafta :wink:
Můžou být jen zaoxidovaný kontakty...
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Reklama
 

jamin
Příspěvky: 7
Registrován: 24 čer 2015, 10:50

Re: Hyundai Tucson 2.0 CRDi, 2007, dlouho stál, nechytá

Příspěvek od jamin »

KARLE - jistě - pokud otočíš klíčkem musíš slyšet bzučení podávacího čerpadla v nádrži. Pokud nebzučí - něco je špatně. Projdi všechny pojistky - jak v kabině, tak v motorovém prostoru. POkud to nebudou pojistky - sundej zadní sedáky, tapiser a zkus natvrdo připojit čerpadlo na zdroj 12V - tak zjistíš, zda je v pr.eli, nebo ne. POkud nepojede - je to čerpadlo- vyměnit - jezdíš.
karel188
Příspěvky: 5
Registrován: 12 lis 2016, 18:47

Re: Hyundai Tucson 2.0 CRDi, 2007, dlouho stál, nechytá

Příspěvek od karel188 »

Vše vyzkoušeno. Problém je v tom, že do čerpadla nejde ani za nic proud. Bohužel se nerozsvítí ani diagnostika což opět vedlo ke kontrole pojistek a narazili jsme na pojistku, která neustále praská, když se vymění. Je to pojistka související s více okruhy a jedním z nich je napájení diagnostiky ( kabel ) a dalším z více okruhu je imobilizer. V souvislosti, že nejde ani centrál je tedy možné, že by to z nějakého důvodu nereagovalo na klíček. V tuto chvíli na voze pracují odborníci z Hyundaie, pro které to snad nebude problém vyřešit.
Uživatelský avatar
Matrix44
**
Příspěvky: 297
Registrován: 01 led 2009, 14:59
Bydliště: Košice

Re: Motor diesel / CRDi TUCSON

Příspěvek od Matrix44 »

Ahojte, chcel som objednať filtre na technickú prehliadku, ale konfigurátor mi ponúka tieto motory:
- 2.0 CRDi pohon všetkých kolies (1991ccm) D4EA-V 103kW/140HP 01.06-
- 2.0 CRDi pohon všetkých kolies (1991ccm) D4EA-F 103kW/140HP 01.06-
- 2.0 CRDi pohon všetkých kolies (1991ccm) D4EA 100kW/136HP 01.06-
a ja mám vo veľkom TP označenie motora D4EA a 103kW. A teraz si môžem vyberať :)

Aký motor, tam máme? Auto som kupoval 01/2009. Ďakujem :)
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Executive + JBL pack (10/2024)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 16V 4WD Premium (01/2009)
Hyundai i30 1.5 DPi Kombi Family + Smart Pack + NAV 10,25"(01/2024)
Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor diesel / CRDi TUCSON

Příspěvek od Saimon »

Ahoj, D4EA a 103kW a pohon 4x4 neboli na všechny kola.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Uživatelský avatar
Matrix44
**
Příspěvky: 297
Registrován: 01 led 2009, 14:59
Bydliště: Košice

Re: Motor diesel / CRDi TUCSON

Příspěvek od Matrix44 »

Lenže pohon 4x4 mám, a mám aj 103kW a v TP mám zapísaný motor D4EA. Skúšal som aj stránku na dekódovie VIN, ale tá mi potvrdila len to čo viem, a teda 2.0 CRDi, 4x4 a 103kW a údaje o označení motora tam nie sú žiadne. Asi budem musieť navštíviť Hyundai a podľa VIN zistiť o akú verziu motora: D4EA, D4EA-V alebo D4EA-F sa jedná. Predpokladám že do TP to nezapísali poriadne a je tam D4EA-V alebo D4EA-F.

Majte sa :)
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Executive + JBL pack (10/2024)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 16V 4WD Premium (01/2009)
Hyundai i30 1.5 DPi Kombi Family + Smart Pack + NAV 10,25"(01/2024)
Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor diesel / CRDi TUCSON

Příspěvek od Saimon »

Tak to nevím přesně a jsem zvědavý, jaký je v čem rozdíl.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Motor diesel / CRDi TUCSON

Příspěvek od Richard555 »

A liší se ti pro jednotlivé verze ty filtry ? Mám pocit, že stejný olejový filtr - tedy jen tu vložku mám i na Santě a to je D4EA s 92Kw , Ostatní filtry asi budou stejné na všechny verze..... palivák je jasný - šroubovací patrona a vzduchový a kabinový těžko budou dělat několik verzí...
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor diesel / CRDi TUCSON

Příspěvek od Saimon »

Kabinový i olejový je více rozměrů.
Sám jsem se na tom spálil u některých prodejců co uváděli daný typ a došel jiný.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Motor diesel / CRDi TUCSON

Příspěvek od Richard555 »

No já na palivo a olej preferuju Mahle nebo Knecht - jiná značka dělaná ve stejné fabrice na stejných strojích.....
ale u těch tusconů je to nějaký divný, když se dívám na automedik.cz tak tam jsou vložky s výškou 117, nebo s výškou 110 a je to u jednoho kodu motoru..... navíc u verzí D4EA -F a -V je v tom stejnej bordel, taky výšky 110 nebo 117 ....
a když jsem koukl na Santu tak jsou tam taky obě výšky........... tak nějak nerozumím :roll:
Vždy jsem kupoval tu s výškou 117-118 mm
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
energos
Příspěvky: 1
Registrován: 28 led 2017, 12:08

ytráta výkou tucson 103kw

Příspěvek od energos »

Zdravím. Jsem tu nový a potřeboval bych poradit. Mám tucson 4x4 103 kw crdi r.v. 2006. Problém je ten, že se stává jakoby auto spadlo do nouzáku.Žádná kontrolka se nerozsvítí.
Příklad. Jedu delší dobu za autem a když chci začít předjíždět,tak se autu nechce.Otáčky jdou max na 3000 tis. a dál ani ťuk. Zastavím,vypnu motor,nastartuju a zase jede jak z praku. Stává se to nepravidelně.Něco málo málo jsem tu už četl,ale nedobral jsem se k závěru.Většinou všem svítí kontrolka.
Uživatelský avatar
Mira2
*
Příspěvky: 16
Registrován: 08 dub 2016, 18:09

Re: Motor diesel / CRDi TUCSON

Příspěvek od Mira2 »

mam stejny problem u teracanu, zezacatku vsechno v pohode po nejakych tisicich kilemetru po koupi jsem byl nuceny udelat vstriky, po vymene auto chvili jelo krasne pak skublo neslo do otacek a na volnobeh mi kolisaly otacky asi 750-900 a motor chcipl. po nastartovani chvili zase jede dobre nez se situace opakuje
slovacek.milos
Příspěvky: 5
Registrován: 05 led 2017, 12:03

tucson 2.0 CRDi 103 kW

Příspěvek od slovacek.milos »

mají tyto motory problémy s mazáním?

motor se kousl na vačce u rozvodového kola a hydroštely jsou měké bez oleje, že by řetízek upadl na čerpdlo ?

dík
hoki
*
Příspěvky: 68
Registrován: 24 zář 2007, 23:20

Re: ytráta výkou tucson 103kw

Příspěvek od hoki »

energos píše:Zdravím. Jsem tu nový a potřeboval bych poradit. Mám tucson 4x4 103 kw crdi r.v. 2006. Problém je ten, že se stává jakoby auto spadlo do nouzáku.Žádná kontrolka se nerozsvítí.
Příklad. Jedu delší dobu za autem a když chci začít předjíždět,tak se autu nechce.Otáčky jdou max na 3000 tis. a dál ani ťuk. Zastavím,vypnu motor,nastartuju a zase jede jak z praku. Stává se to nepravidelně.Něco málo málo jsem tu už četl,ale nedobral jsem se k závěru.Většinou všem svítí kontrolka.
Zkus si sehnat BT diagnostiku (do 300 Kč a appku Torque). Dělá mi to samé - když jedu tak, že "šolíchám" plyn (tj. za autem v koloně), tak je najednou auto mrtvé (bez turba). Někdy to hodí chybu i na palubku (rozsvítí se motor), ale většinou se prvních pár "chybiček" ukáže pouze v diagnostice jako chyba P0401 a palubka je v klidu. Někdy se to probere samo během jízdy (do minuty), někdy po novém nastartování, ale protože mě to neskutečně vytáčí, tak dřív stihnu provést vymazání chyb ŘJ pomocí Torque (už jsem tak otrávenej, že to dělám za jízdy a zatím se nic nestalo).

Nechal jsem vyčistit EGR (prý neskutečný vopruz a bylo v tom moře bordelu), ale pomohlo jen krátkodobě, takže příležitostně zkusím EGR vyměnit (zaslepení se prý v tomhle autě nedoporučuje).

Zatím jezdím jen na tři režimy - plnej kotel (nebo aspoň trvale pod malým zátahem), "brždění" motorem (nohu úplně z plynu), nebo vyřadit a to se to neprojeví (z principu funkce EGR). Jenže to není žádná plynulá jízda ;-)

Petr

PS: už jsem to řešil i tady: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=105
Hyundai ix55 3.0 176kW (typ: EN, varianta: F7D14, verze: A61AZ1), 12/2009
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
lys
**
Příspěvky: 170
Registrován: 18 dub 2017, 10:36
Bydliště: Zlín

Re: Motor diesel / CRDi TUCSON

Příspěvek od lys »

Já měl něco podobného na jednom autě a dělalo to nakonec turbo - naklápění lopatek bylo zatuhlé. Naštěstí to šlo vyčistit a už je dva roky pokoj, ale taky jsme zkoušeli první váhy vzduchu, egr a nakonec jsme skončili u turba.
je
Hyundai i30 II kombi GDI 99 kW bílá
Hyundai i30 II kombi Crdi 81 kW červená
Fiat Stilo 1.9 Jtd 85 Kw stříbrná
bylo
Audi A6 (C4) 2.5 TDi pětivál quattro crashed
Škoda Octavia tdi 81 kW stříbrná
Škoda Octavia tdi 66 kW černá
Škoda Forman modrý
Odpovědět

Zpět na „Tucson I“