LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Hyundai Tucson (ne Tuscon) 2. generace 2015 - 2020 (TLE)

Moderátor: Moderátoři

Gionta
Příspěvky: 7
Registrován: 23 dub 2016, 20:11

LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od Gionta »

Dobrý den, zaujímalo by ma či sa dá nejako nadstaviť-vypnúť časové obmedzenie urdžovania vozidla v jazdnom pruhu?

Ked funkciu zapnem a idem napr. po obchvate auto si samo drží stopu v jazdnom pruhu ale čas kedy "karuje" vozidlo samo zrejme závysí od viacero podmienok, niekedy ide dlhšie, niekedy kratšie samo bez upozornenia vodiča.
Tucson 2016 2.0CRDi 136kw, Premium, Ruby Wine
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od Axel.Foley »

Záleží, zda máš ruce na volantě v poloze "tři čtvrtě na tři" - nebo alespoň jednu, případně zda občas kladeš odpor systému korigováním směru.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
pinko
*
Příspěvky: 13
Registrován: 05 črc 2017, 14:49

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od pinko »

Veru tak, keď si auto vyhodnotí že nedržíš volant tak na zvukom aj obrazom hlási vystrahu že treba držať volant a keď ani po tom nechytíš volant tak sa LKAS vypne ... Možno to nie je najšťastnejšie riešenie to úplné vypnutie systému ale tak to naprogramovali. Mohli dať aspoň dlhší čas upozornenia resp. stupňujúcu výstrahu.
Tucson 1,7 CRDi 7DCT "Style" Micron Grey ... 4/2017
Uživatelský avatar
milan74ma
***
Příspěvky: 536
Registrován: 09 dub 2016, 11:10
Kontaktovat uživatele:

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od milan74ma »

jj, inteligentny system zacne blikat a zastane na krajnici
:hyu: zapipa a ma smolu ak volant nechytis znova :)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136 kW 4WD AT / PREMIUM / Micron Grey / 04/2016
Uživatelský avatar
danyo
*
Příspěvky: 54
Registrován: 15 kvě 2013, 14:03

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od danyo »

S tým vypnutím je to dosť nešťastné. Ja som si všimol, že ak idem na dialnici, ak predo mnou nejdú autá, nie sú tam zatáčky a idem cca 100-110 km/h, tak je to zapnuté pomerne dlho i bez držania volantu, desiatky sekúnd. Nechápem logike nastavenia... #-o
Hyundai i40 CW 1.7 (136 k)
Hyundai I30 1.4 fastback Style
Hyundai TUCSON 2.0 4x4 Club
Hyundai IX35 1.7 Tricolor Plus
Hyundai I30 1.4 combi
VW Passat 1.9 TDI Variant
Škoda Octavia 1.9 TDI a 1.6 TDI
Renault Megane 1.4 sedan
Daewoo Lanos
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5122
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od petzl62 »

Logiku nastavení LKAS a nejen tohoto systému nás nechápe víc. Asi tohle je ten rozdíl mezi Hyundai a HYUNDAI. Až jednou v těchto(nejen) věcech značka dospěje,bude to jen ku prospěchu :roll: Mám pocit,že cenově dospívá rychleji,než v drobnostech(nejen) roste. :roll: :-k
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Samo01
**
Příspěvky: 174
Registrován: 29 kvě 2017, 14:16

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od Samo01 »

Tiež som si všimol, že čas kým to vypne sa mení. Neodsledoval som zatiaľ od čoho to závisí, lebo to používam len málo. Napr. keď sa chcem napiť, tak zapnem, otvorím fľašku, napijem sa a to väčšinou stihnem. Alebo keď ťukám do navi, tak si to tiež zapínam, inak to nepoužívam, ešte keď to chcem niekomu ukázať :mrgreen:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 130 kW DCT White Sand, 09/2017
ex.
Renault Megane 1.9 dCi 96 kW Grandtour, bi-xenony, 07/2011
Renault Laguna 1.9 dCi 88 kW Grandtour, xenony, 02/2002
Hyundai Accent 1.5 65 kW, 06/1996
Opel Kadett 1.3 44 kW
Škoda Rapid 136, 105L
RacerSK
**
Příspěvky: 181
Registrován: 28 led 2017, 20:50
Bydliště: Bratislava

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od RacerSK »

Skusal som to par krat, ak clovek ide po dialnici ktora je rovna tak tento system to ako tak zvlada ale testol som to aj na dialnici (R1) kde to teda rovne nie je a tento system nebol schopny vytocit prudku zakrutu :!: Myslim ze :hyu: pouziva zakladny system ( prve generacie ), tento system asi ani nemozu naprogramovat tak aby to dlho fungovalo bez ruk na volante, myslim ze kazdy by to hcel pouzit ako autopilot v TESLE a to by skoncilo asi zle :lol: . Viem ze v novom Genesise je uz autopilot podobny ako ma TESLA. Musim tiez konstatovat ze riesenie - upozornenie, pipnutie a potom OFF tiez nie je moc bezpecne :lol:
i40 combi 1,7 manual CRDi PREMIUM 2015

HYUNDAI je uplna katastrofa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od Richard555 »

No můj názor na podobné fičury znáte, ale není problém v tom, že od toho systému chcete něco na co není určen?
Ten systém má pomáhat při udržování jízdního pruhu a upozornit a případně mírně zasáhnout proto, že se v pruhu motáš, tedy abys to při mžourání do mobilu, psaní SMS, či chatování na "Ksichtí knize" náhodou nenarval ve 150 do mostního pilíře ....... Na to abys nechal auto dělat si co chce to fakt není a jak tak sleduji ani té TESLE to občas nevyjde.....
A ani v Tesle se nedoporučuje nechat auto bez dozoru a uživatelé jsou v podstatě testovací jezdci a to systémy týkající se autonomního řízení má na úplně jiném levelu :!:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
RacerSK
**
Příspěvky: 181
Registrován: 28 led 2017, 20:50
Bydliště: Bratislava

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od RacerSK »

Richard suhlas, ta Tesla bola len ako priklad preto som pisal ze aj novy Genesis ma uz nieco take. Ved o tom pisem ze ludia chcu aby LKAS napr. v i40 a pod. fungoval ako autopilot v Tesle ale to nepojde lebo rozdiel je v technike.

Na druhu stranu ale popisujem ze ak napr. zaspis alebo omdlies tak LKAS ti nepomoze, lebo prudke zakruty nezvlada a ked pustis volant tak sa OFFne a ides nekontrolovane dalej.

Ucel je ako pises, len ako doplnok, sms atd..........
i40 combi 1,7 manual CRDi PREMIUM 2015

HYUNDAI je uplna katastrofa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od Axel.Foley »

Sms a xichtokniha za volant nepatří [-X A když je někdo idiot a neuvědomí si to, ani sebelepší elektronický systém ho nezachrání :!:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od Richard555 »

Jasně že nepatří ! Já to zmiňuji jako nadsázku..... spousta lidí se už zabila či zmrzačila, proto, že se nevzdala neustálého pohledu do mobilu.... Chvilkovou (několik sek.) nepozornost, by snad mohlo hlídání pruhu zvládnout, ale v žádném případě neříkám, aby se lidé na dálnici plně nevěnovali řízení a pouštěli volant a zrak ze silnice :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Já jel ve středu na Moravu pro auto a syn vedle se nudil a sledoval ostatní a komentoval dění na dálnici. V podstatě se jen omezoval na "vejrání" do mobilu a můžu říct, že až do Hradce mluvil skoro furt :roll: :roll:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od Axel.Foley »

Richard: Narážel jsem na poslední větu od RacerSK, ne na tebe, tvůj názor znám.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Crab
**
Příspěvky: 132
Registrován: 26 pro 2017, 08:57

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od Crab »

Ja jsem si radeji LKAS snizil jen na nastaveni "Normal", protoze to "Aktivni" rizeni mne obcas, napr. v tunelu desilo. Navic, ty nahle zmeny, kdy ztrati LKAS vedeni jsou necekane, takze je pro mne lepsi, abych o tom vedeni zase tolik nevedel.
---
RacerSK
**
Příspěvky: 181
Registrován: 28 led 2017, 20:50
Bydliště: Bratislava

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od RacerSK »

Ja som to daval len ako priklad co pisal Richard hore, urcite nie som za pisanie SMS pocas soferovania ](*,)

Telefonovat sa da, na to mame sparovanie handsfree s autom.
i40 combi 1,7 manual CRDi PREMIUM 2015

HYUNDAI je uplna katastrofa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpovědět

Zpět na „Tucson II“