sviti kontrolka oleje
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
sviti kontrolka oleje
zdravim...potrebuji prosim poradit...posledni dobou mi zacala po startu svitit kontrolka oleje a nezhasne dokud neproturuju otacky. Zkousel jsem procistit motor vymena oleje filtru i tlak.cidla oleje a dela to stejne....po nastartovani musim proslapnout plyn jinak nezhasne a kdyz to neudelam zacne motor chrastit....parkrat se mi stalo ze kdyz spadly otacky pod 1000 otacek tak se kontrolka taky rozsvitila....jsem z toho na nervy....poradte prosim co s tim mam...mam i30 cw rv 2007 1.6. diky
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: sviti kontrolka oleje
No tak to bych byl taky na nervy ..... hledal bych to někde na olejovém čerpadlu, nemá prohnutou vanu? Asi bych ji sundal a podíval se na to sítko na sacím koši na olej. Tedy jestli jsi již vyměnil čidlo oleje, olej a filtr..... tak už zbývá jen to olejové čerpadlo, nebo je motor už vykotlaný a i když se čerpadlo snaží , těma vůlema to proteče..
Máš tam správný olej? např. místo A3/B4 A1/B1 nebo A5/B5????
Používáš olej 5W30 nebo nějaký hustší (5w40, 10W40, 5W50) ? kolik máš najeto? Jestli přes 100000km zkusil bych hustší olej třeba 10W40 zas specifikaci A3/B4
Máš benzína 1,6 ? pokud naftu tak tam bych byl opatrnější kvůli turbu......
Překvapuje mě, že jak to popisuješ stává se to i za studena, to by nemělo olej je za studena hustej a snáze se natlakuje.... spíš by se to tohle mělo stávat, když už vůbec, až při startu za tepla....
Máš tam správný olej? např. místo A3/B4 A1/B1 nebo A5/B5????
Používáš olej 5W30 nebo nějaký hustší (5w40, 10W40, 5W50) ? kolik máš najeto? Jestli přes 100000km zkusil bych hustší olej třeba 10W40 zas specifikaci A3/B4
Máš benzína 1,6 ? pokud naftu tak tam bych byl opatrnější kvůli turbu......
Překvapuje mě, že jak to popisuješ stává se to i za studena, to by nemělo olej je za studena hustej a snáze se natlakuje.... spíš by se to tohle mělo stávat, když už vůbec, až při startu za tepla....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: sviti kontrolka oleje
No tipuju stejně jako Richard-zanesené sítko ve vaně. Nejsi první...
Co si máme představit pod pročistil jsem motor? Někdy je to víc ke škodě,jak k užitku.
Co si máme představit pod pročistil jsem motor? Někdy je to víc ke škodě,jak k užitku.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: sviti kontrolka oleje
dekuji za odpovedi...noo mam benzin olej tam mam 10 w40 z nouze jsem procistil motor takovou tou srajdou co se lije do motoru na 5 minut a pak se olej vylije....tak uz nevim....sitko o vikendu zkusim vycistit....
Re: sviti kontrolka oleje
jeste mam dotaz...zdalo se mi ze mi nejak klepou ventily tak jsem sundal kryt a ten retez co tam je je hodne volny...ma to tak byt nebo ma byt napnuty?
Re: sviti kontrolka oleje
Má být přiměřeně napnutý.On má hydraulický napínák,dopne se při nastartování-pokud má dostatek tlaku oleje-při problémech byl měněn za nový modifikovaný.Ten původní opravdu není dobrý.A k oleji-10w/40 určitě není to pravé ořechové pro 1,6benzin. Konkrétně jsou motory opravdu hodně háklivé na kvalitu a správnou specifikaci oleje.Právě kvůli uvedenému napínáku.Řeš to co nejdříve,jinak skočí a bude to dost drahý.Pokud už si o kousek neskočil.Docela bych si na to i vsadil.Kolik máš najeto km?
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: sviti kontrolka oleje
mam najeto 190 000 jaky olej bys teda doporucil?
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: sviti kontrolka oleje
Taky mě trochu překvapuješ s tím olejem 10W40 já tedy dával i do staršího motoru s podobným nájezdem 5W40 a bylo to v pohodě, olej to nežralo a od výměny do výměny (15000km) mi na měrce klesla hladina z max. na něco nad min. přepočteno na km zhruba 0,6-0,8 l oleje na 15000km....... terpve potom co by to začalo olej žrát bych sáhl k hustšímu oleji ...... ale jak jsem psal je olej "plnotučný" A3/B4 a pak "light" řídký A1/B1 A5/B5
Klidně je možné že jsi svou aktivitou - propláchnutím motoru čističem způsobil ty potíže - přicpal to sítko a způsobil rozpuštěním usazenin větší průtok jinde a tím i menší tlak......
Určitě rozvodový řetěz a napínák nepodceňuj, řetěz by měl být přiměřeně napnutý pokud nastartuješ tlak oleje by ho měl došponovat, ale pokud je za klidu volný může přeskočit. Dceři jsem koupil Kia Ceed 1,4CVVT a té jsem zakázal na místě zajistit auto zařazením rychlosti, vždy jen ruční brzdou!!!! je to právě kvůli tomu řetězu, motor když drží auto např. z lehkého kopce, tlačí na ty rozvody ten napínák se povolí a při následném startu klidně může řetěz skočit!
Ta kia má asi 90000km a samo tam dám 5W30 nějakej plnotučnej A3/B4 Total nebo Shell
Klidně je možné že jsi svou aktivitou - propláchnutím motoru čističem způsobil ty potíže - přicpal to sítko a způsobil rozpuštěním usazenin větší průtok jinde a tím i menší tlak......
Určitě rozvodový řetěz a napínák nepodceňuj, řetěz by měl být přiměřeně napnutý pokud nastartuješ tlak oleje by ho měl došponovat, ale pokud je za klidu volný může přeskočit. Dceři jsem koupil Kia Ceed 1,4CVVT a té jsem zakázal na místě zajistit auto zařazením rychlosti, vždy jen ruční brzdou!!!! je to právě kvůli tomu řetězu, motor když drží auto např. z lehkého kopce, tlačí na ty rozvody ten napínák se povolí a při následném startu klidně může řetěz skočit!
Ta kia má asi 90000km a samo tam dám 5W30 nějakej plnotučnej A3/B4 Total nebo Shell
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: sviti kontrolka oleje
to prave delalo jeste pred tim nez jsem to cistil prestup na 10 w40 jsem dal az jak jsem se docetl na netu ze uz cerpadlo ten ridsi olej nevytlaci ze je zapotrebi dat tu 10.... tak ted nevim delalo to pred vymenou a po vymene taky....
Re: sviti kontrolka oleje
mam dat zpet 5 w30 ??
Re: sviti kontrolka oleje
ja dal 5w50, najeto 97000km
Hyundai i30 1.4i CVVT, Comfort (2010/05/26), Indigo Blue
Re: sviti kontrolka oleje
Mně tohle udělalo CRDi, když tam byl daný filtr z jiné verze, která je o pár mm vyšší.
Re: sviti kontrolka oleje
myslíš špatný olejový filtr??
Re: sviti kontrolka oleje
Jo, u CRDi bylo několik typů filtrů a já jsem tam měl zrovna o pár mm větší. Ale jsou tam kartuše. Nevím, jak to má benzín, jestli se nemění celý filtr. Co tam máš teď za značku filtru? Zkoušel jsi udělat kapkovou zkoušku oleje, aby si zjistil, jestli tam nechčije někama benzín?
Re: sviti kontrolka oleje
teď tam mám nějaký meyle...zkoušku jsem nedělal ani nevím jak...