Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-gdi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-gdi
Ahoj,
Zanedlouho budu prodávat svého Ceeda II 1.4 cvvt a po průzkumu trhu vychází i30 jako jediná volba s cenou kolem 300k.
S mým ročním nájezdem 15k bych tradičně šel do Gdi, ALE vzhledem k aktuální cenám jsou roční vozy jak v naftě tak v benzínu za identickou cenu. Proto mi vrtá hlavou jestli nejít raději do 1.6 crdi. Jel jsem zatím pouze s 1.6 88kw cvvt a chystám se na test drive GDIčka i CRDička.
Předpokládám že CRDi bude mít jinak nastavený podvozek když je o 100kg těžší než benzín. Můžete to nějak srovnat s benzínem ?
Nejvíc mě zajmá jaká motorizace vyloženě jede rychlejš, pružnějš. Jaký auto pojede pružnějš a ochotnějš když šlápnu na plyn i s naloženým autem lidí jak na rovince při předjíždění tak i do kopce. Potřebuju hlavně efektivně rychle předjíždět a ne jak se slimákem 1.4 cvvt.
Karoserie bude v případě GDička pouze v kombi jiné sehnat už nejdou a naftu bych vzal asi v hatchbaku. Nevím jestli se auta výrazně liší v jízdních vlastnostech. hatchback x kombi x diesel x benzín
Většinu času jezdím sám nebo se spolujezdcem. Velice zřídka plně naložený auto. Spotřeba mě nějak extra netrápí. S naftou předpokládám 5-6l a s gdičkem 6,5-7,5.
Jezdím nejčastěji 15km trasu do práce a zpět + couračky po městě s plynulým provozem většinou + jednou za 1-2 týdny 50-100km.
U nafty se bojím DPF filtru či další naftové záludnost vzhledem k mým krátkým trasám, nevíte jestli se na kritické naftové součástky vztahuje záruka ?
Předpokladám že bych auto měl 2-3 roky, možná míň či víc podle toho jestli nezačne vrzat celá palubka či interiér za tu dobu ujedu max 50k.
Zatím sem vyloučil nový model i30 s 1.0 t-gdi 88kw. Nemám žádné recenze na tento motor a začátek série výroby bude mit možná nějaké nedostatky, proto raději předchozí i30 v posledním roku výroby.
Prosím o vaše zkušenosti, názory, postřehy.
Díky
Prosím o vaše zkušenosti a tipy.
Zanedlouho budu prodávat svého Ceeda II 1.4 cvvt a po průzkumu trhu vychází i30 jako jediná volba s cenou kolem 300k.
S mým ročním nájezdem 15k bych tradičně šel do Gdi, ALE vzhledem k aktuální cenám jsou roční vozy jak v naftě tak v benzínu za identickou cenu. Proto mi vrtá hlavou jestli nejít raději do 1.6 crdi. Jel jsem zatím pouze s 1.6 88kw cvvt a chystám se na test drive GDIčka i CRDička.
Předpokládám že CRDi bude mít jinak nastavený podvozek když je o 100kg těžší než benzín. Můžete to nějak srovnat s benzínem ?
Nejvíc mě zajmá jaká motorizace vyloženě jede rychlejš, pružnějš. Jaký auto pojede pružnějš a ochotnějš když šlápnu na plyn i s naloženým autem lidí jak na rovince při předjíždění tak i do kopce. Potřebuju hlavně efektivně rychle předjíždět a ne jak se slimákem 1.4 cvvt.
Karoserie bude v případě GDička pouze v kombi jiné sehnat už nejdou a naftu bych vzal asi v hatchbaku. Nevím jestli se auta výrazně liší v jízdních vlastnostech. hatchback x kombi x diesel x benzín
Většinu času jezdím sám nebo se spolujezdcem. Velice zřídka plně naložený auto. Spotřeba mě nějak extra netrápí. S naftou předpokládám 5-6l a s gdičkem 6,5-7,5.
Jezdím nejčastěji 15km trasu do práce a zpět + couračky po městě s plynulým provozem většinou + jednou za 1-2 týdny 50-100km.
U nafty se bojím DPF filtru či další naftové záludnost vzhledem k mým krátkým trasám, nevíte jestli se na kritické naftové součástky vztahuje záruka ?
Předpokladám že bych auto měl 2-3 roky, možná míň či víc podle toho jestli nezačne vrzat celá palubka či interiér za tu dobu ujedu max 50k.
Zatím sem vyloučil nový model i30 s 1.0 t-gdi 88kw. Nemám žádné recenze na tento motor a začátek série výroby bude mit možná nějaké nedostatky, proto raději předchozí i30 v posledním roku výroby.
Prosím o vaše zkušenosti, názory, postřehy.
Díky
Prosím o vaše zkušenosti a tipy.
- Reklama
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Osobně bych crdi nekoupil jen z důvody ceny DPF.
BYLO:Peugeot 309 1.4i (1992), Renault R5 1.3 (1990), VW Passat 1.9TD (1991), Fabia combi 1.4mpi (2001), SMC Jumbo R5 (2014)
JE:VW Passat B7 2.0TDi (2011), CFmoto 510RX (2015), Hyundai I30cw 1.6GDi (2016), Honda Transalp XL650V (2003)
JE:VW Passat B7 2.0TDi (2011), CFmoto 510RX (2015), Hyundai I30cw 1.6GDi (2016), Honda Transalp XL650V (2003)
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Dovolím si dát odkaz na tohle téma u "konkurence" : http://www.kia-club.org/viewtopic.php?f=17&t=6991
Diskutovalo se přesně to samé, tak to nechci opakovat. Navíc jsem tam dal mj. detailní porovnání výkonových charakteristik obou motorů vč. zrychlení. Sice pro Ceeda, ale na i30 se to nebude chovat o moc jinak
Co se týká 1.0 t-gdi: nebrat. Jednoznačně prý nepovedený motor. Sám jsem s ním neměl tu čest, ale když to řekne člověk, který dělá do motorů v KIA v Žilině a jinak si jako KIA patriot vše chválí, tak tomu věřím. Ten motor se KIA fóru taky probíral detailněji, ale nechce se mi to téma hledat...
Informace ze zdejšího Hyundai fóra ti snad zprostředkuje někdo znalejší místních poměrů, nebo se ozvou další.
...Jestli platí: "Jezdím nejčastěji 15km trasu do práce a zpět + couračky po městě s plynulým provozem většinou + jednou za 1-2 týdny 50-100km." tak to je skoro ukázkový příklad, pro který jsou dnešní diesely nevhodné.
Diskutovalo se přesně to samé, tak to nechci opakovat. Navíc jsem tam dal mj. detailní porovnání výkonových charakteristik obou motorů vč. zrychlení. Sice pro Ceeda, ale na i30 se to nebude chovat o moc jinak
Co se týká 1.0 t-gdi: nebrat. Jednoznačně prý nepovedený motor. Sám jsem s ním neměl tu čest, ale když to řekne člověk, který dělá do motorů v KIA v Žilině a jinak si jako KIA patriot vše chválí, tak tomu věřím. Ten motor se KIA fóru taky probíral detailněji, ale nechce se mi to téma hledat...
Informace ze zdejšího Hyundai fóra ti snad zprostředkuje někdo znalejší místních poměrů, nebo se ozvou další.
...Jestli platí: "Jezdím nejčastěji 15km trasu do práce a zpět + couračky po městě s plynulým provozem většinou + jednou za 1-2 týdny 50-100km." tak to je skoro ukázkový příklad, pro který jsou dnešní diesely nevhodné.
KIA Cee'd 1.6 GDI (2014) FIFA World Cup Edition
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Nevíš jestli se záruka vztahuje na DPF a pokud ne kolik stojí nový a hlavně jeho životnost.Gunmaker píše:Osobně bych crdi nekoupil jen z důvody ceny DPF.
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Aniž bych znal záruční podmínky, tak na zanesení DPF se skoro určitě záruka vztahovat nebude - to je provozní záležitost. Na výrobní vady být ale záruka musí (min. ta zákonná 2 roky).
Životnost bude hodně záviset na režimu provozu auta. Ty krátké popojížďky, které jsi psal, že mají převažovat, tomu rozhodně svědčit nebudou. Ale těžko hádat, jak moc tvůj celkový jízdní režim bude nebo nebude vadit.
Životnost bude hodně záviset na režimu provozu auta. Ty krátké popojížďky, které jsi psal, že mají převažovat, tomu rozhodně svědčit nebudou. Ale těžko hádat, jak moc tvůj celkový jízdní režim bude nebo nebude vadit.
KIA Cee'd 1.6 GDI (2014) FIFA World Cup Edition
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Někde sem četl, že DPF na Hyundaie stojí ca 80.000 CZK. Jak to je se zárukou nevim, ale přiklonil bych se k příspěvku přede mnou.
BYLO:Peugeot 309 1.4i (1992), Renault R5 1.3 (1990), VW Passat 1.9TD (1991), Fabia combi 1.4mpi (2001), SMC Jumbo R5 (2014)
JE:VW Passat B7 2.0TDi (2011), CFmoto 510RX (2015), Hyundai I30cw 1.6GDi (2016), Honda Transalp XL650V (2003)
JE:VW Passat B7 2.0TDi (2011), CFmoto 510RX (2015), Hyundai I30cw 1.6GDi (2016), Honda Transalp XL650V (2003)
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
mv12 píše:Aniž bych znal záruční podmínky, tak na zanesení DPF se skoro určitě záruka vztahovat nebude - to je provozní záležitost. Na výrobní vady být ale záruka musí (min. ta zákonná 2 roky).
Životnost bude hodně záviset na režimu provozu auta. Ty krátké popojížďky, které jsi psal, že mají převažovat, tomu rozhodně svědčit nebudou. Ale těžko hádat, jak moc tvůj celkový jízdní režim bude nebo nebude vadit.
podla vyjadrenia niekolkych predajcov sa na dpf vztahuje 5rocna zaruka.
https://www.auto.cz/prodlouzene-zaruky- ... ryva-74332
{v tabulke je sice kia, ale ta bude mat podobne podmienky ako hyu}
co sa tyka jazdnych vlastnosti, tak z mojho pohladu co som mal moznost chvilku soferovat dlhu verziu pri beznej jazde nie je takmer ziaden rozdiel... z motorov by som pri tvojom najazde volil gdi...
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
- tomasko007
- **
- Příspěvky: 289
- Registrován: 25 úno 2017, 18:11
- Bydliště: Bratislava (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Na DPF filter sa podla mojho nazoru zaruka uplatnuje, ale asi rovnako ako na "spotrebny tovar", napr brzdove dosticky.
Ale na druhu stranu, skusit reklamovat DPF tesne pred ukoncenim zaruky je urcite vyzva, aj ked budme uprimny takmer bezsance
Ale na druhu stranu, skusit reklamovat DPF tesne pred ukoncenim zaruky je urcite vyzva, aj ked budme uprimny takmer bezsance
Hyundai Tucson (2017) - 1.6 GDI 97kw/132k - STYLE - Phantom Black (PAE)
KIA Rio (2009) - 1.4 71kw/97k - SPORTY - Midnight Black
KIA Rio (2009) - 1.4 71kw/97k - SPORTY - Midnight Black
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
S tím, jak auto používáš, je nafta IMHO úlet - bez ohledu na cenu auta.
Za těch 15 km standardní jízdy se ti pořádně neprohřeje ani ten benzín, natož ta nafta. Naftové verze mají dražší servis než benzíny (https://servis.hyundaipraha.cz/soubory/ ... ad13k5.pdf vs. https://servis.hyundaipraha.cz/soubory/ ... Diesel.pdf), navíc jakýkoliv problém na naftových motorech je prostě dražší (i když otázka, jak si v tomto stojí GDI motory). Když roční náklady na palivo se liší tak o 5500 Kč (levnější nafta, menší spotřeba), tak zhruba polovina z toho "padne" jen na pravidelný servis, tu druhou abys ukládal na nový filtr... Navíc, turba obecně potřebují trochu používat hlavu při řízení, abys zbytečně nezkrátil jeho životnost (nešlapat tomu na krk, než se to celé zahřeje nebo před dojezdem do cíle).
Problém u nafty je i s její kvalitou, hlídání zimní/letní nafta atd. Ne, že by nebyl někdy problémový benzín (stále mám účtenku za odčerpání a likvidaci mixu benzín/nafta, který jsem koupil na Shell Dolní Dvořiště a u Werfenu pak již nenastartoval), ale následky u benzínu nejsou nijak dlouhodobé. Moderní naftový motor je v tomto ohledu daleko citlivější.
Poslední hřebíček pak vidím v uvažovaném zákazu vjezdu nafťáků do některých měst. Tyto móresy se obvykle plošně šíří a je otázka, kdy se tato morová nákaza dostane až k nám.
Za sebe, hledat roční auto s manuálem, tak jdu do 1.4/1.6 CVVT. Tu 1,6 CVVT jsem loni s manuálem testoval a rozhodně nezklamala (to spíš GDI proti tomu mi nepřijde až takový zázrak a nechtít DCT a aut. klimu, tak bych do GDI asi nešel), a jestli Kia nebo , to je technicky jedno. Kia se mi líbila víc, v i30 mě ale netlačí palubka pod čéšku. Mám proto i30 (loni navíc byla za vynikající cenu, takže jsem překousl i idiotskou kampaň centrály).
Za těch 15 km standardní jízdy se ti pořádně neprohřeje ani ten benzín, natož ta nafta. Naftové verze mají dražší servis než benzíny (https://servis.hyundaipraha.cz/soubory/ ... ad13k5.pdf vs. https://servis.hyundaipraha.cz/soubory/ ... Diesel.pdf), navíc jakýkoliv problém na naftových motorech je prostě dražší (i když otázka, jak si v tomto stojí GDI motory). Když roční náklady na palivo se liší tak o 5500 Kč (levnější nafta, menší spotřeba), tak zhruba polovina z toho "padne" jen na pravidelný servis, tu druhou abys ukládal na nový filtr... Navíc, turba obecně potřebují trochu používat hlavu při řízení, abys zbytečně nezkrátil jeho životnost (nešlapat tomu na krk, než se to celé zahřeje nebo před dojezdem do cíle).
Problém u nafty je i s její kvalitou, hlídání zimní/letní nafta atd. Ne, že by nebyl někdy problémový benzín (stále mám účtenku za odčerpání a likvidaci mixu benzín/nafta, který jsem koupil na Shell Dolní Dvořiště a u Werfenu pak již nenastartoval), ale následky u benzínu nejsou nijak dlouhodobé. Moderní naftový motor je v tomto ohledu daleko citlivější.
Poslední hřebíček pak vidím v uvažovaném zákazu vjezdu nafťáků do některých měst. Tyto móresy se obvykle plošně šíří a je otázka, kdy se tato morová nákaza dostane až k nám.
Za sebe, hledat roční auto s manuálem, tak jdu do 1.4/1.6 CVVT. Tu 1,6 CVVT jsem loni s manuálem testoval a rozhodně nezklamala (to spíš GDI proti tomu mi nepřijde až takový zázrak a nechtít DCT a aut. klimu, tak bych do GDI asi nešel), a jestli Kia nebo , to je technicky jedno. Kia se mi líbila víc, v i30 mě ale netlačí palubka pod čéšku. Mám proto i30 (loni navíc byla za vynikající cenu, takže jsem překousl i idiotskou kampaň centrály).
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Manželka jezdí s dieslem a já mám GDičko - oba kombi. Žena jezdí delší trasy, jí se to vyplatí - dieslový motor je docela příjemný, relativně odhlučněný a jezdí dlouhodobě za 5,3 dle PP. Já jezdím kratší trasy denně cca 50 kiláků, takže jsem volil gdi a po 15 letech ježdění s diesly si to náramně užívám a spotřebu mám dlouhodobě nějakých 6,2 dle pp - real je cca 6,6. Rozdíl mi přijde v podvozku, ale né až tak v nastavení, tam jsem nepozoroval žádný rozdíl, ale ve výšce, když přesednu z diesla do gdička, tak je nižší, ještě jsem to neměřil, ale pocitově to tak cítím. Každopádně když jeden den jezdím dieslem a pak jedu benzinem, tak neustále kontroluju otáčkoměr, jestli motor běží a jsem nervozní, že se nic netřepe . Na tvůj nájezd bych bral pouze benzín a diesel bych vypustil.
je
Hyundai i30 II kombi GDI 99 kW bílá
Hyundai i30 II kombi Crdi 81 kW červená
Fiat Stilo 1.9 Jtd 85 Kw stříbrná
bylo
Audi A6 (C4) 2.5 TDi pětivál quattro crashed
Škoda Octavia tdi 81 kW stříbrná
Škoda Octavia tdi 66 kW černá
Škoda Forman modrý
Hyundai i30 II kombi GDI 99 kW bílá
Hyundai i30 II kombi Crdi 81 kW červená
Fiat Stilo 1.9 Jtd 85 Kw stříbrná
bylo
Audi A6 (C4) 2.5 TDi pětivál quattro crashed
Škoda Octavia tdi 81 kW stříbrná
Škoda Octavia tdi 66 kW černá
Škoda Forman modrý
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Jelikoz si chces nechat auto 2-3 roky, tak by me bylo burt jaky motor bych zvolil a proste jezdil s tím co by se mne libilo
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Za mě jedině 1,6 GDi, 1,6 MPi už se projevilo jako poruchovější co tady tak čtu (ale nikdo by to vhledem ke koncepci nečekal) a nová i30 s 1,0 T-GDi je tragedie, mám to teď půjčený skoro týden jako náhradní vůz a nemůžu si na to zvyknout, trochu to zatáhne dole a ve vyšších otáčkách kde GDi sype, tak tahle turbomrcha netáhne a žere to jako ta 1,6 GDi při stejných podmínkách a navíc dokud se motor neohřeje na provozní teplotu tak netlačí turbo (takže cca 5km jede člověk jako s astmatikem), turbolag (turbodíra) je 2 vteřiny a je z toho celkově člověk takovej vycukanej z turboefektu, v atmosferickým motoru se jede mnohem plynuleji a příjemněji....u 1,6 GDi když chci jet úsporně tak to netočím a zároveň je i v nízkých otáčkách kroutící moment dostatečný, pak kolem 3 tis otáček mírně poleví a pak začne krásně táhnout a jede to, kdežto ten tříválec turbo se chová hodně sporadicky a nemůžu si k němu najít cestu, prostě mi nesedí a věřím že až čtyřválcový 1,4 T-GDi je slušnej motor a za 14 dní se s ním možná projedu...jinak 2 generace i30 mi celkově sedí víc a byla za rozumnější peníze...ta nová verze má dost tuhý volant bez nastavení tuhosti posilovače, ovladače klimatizace se změnšili a mají menší citlivost nastavení a člověk zas při nastavování dává méně pozor na cestu, co je lepší tak že už systém TPMS ukáže na displeji hodnotu tlaku v kolech a ten systém hlídání pozornosti řidiče mě pěkně štve protože neustále tahá za volant a když ho pustíte, tak auto začne houkat a píše aby jste nepouštěli volant, celkově tyhle podpůrný systémy mě akorát štvou, zlatě svatě čím jednodušší auto tím lepší a to evidentně končí 2 verzí i30 bohužel a taky už není k mání ten skvělý světlý interiér...taky to má najeto 3300km a už tomu vrže něco na přední nápravě, bída...jinak když se podívám na spodek, tak zpracování je ve stejným stylu...a co mě u té nové překvapilo, tak že při mytí nezvednu vpředu stěrače, protože ramínko blokuje přetažená kapota ke sklu
I30 kombi GDi gdh
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Co přesně znamená, že " systém hlídání pozornosti řidiče mě pěkně štve protože neustále tahá za volant " ???
A ten systém je tam jako standart u všech nových i30 nebo je to něco za příplatek?
A ten systém je tam jako standart u všech nových i30 nebo je to něco za příplatek?
KIA Cee'd 1.6 GDI (2014) FIFA World Cup Edition
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11629
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
To znamená zaměňování systému hlídání únavy řidiče za asistenta jízdy v pruzích LKAS. Tak LKAS vypni tlačítkem vlevo na palubce a budeš mít po problému .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11629
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Motor 1,6 GDi v kombi GDH a 1,0 T-GDi v hatchbacku PDe střídám víceméně pravidelně. Ty motory jsou zcela odlišné svou charakteristikou a vyžadují úplně jiné "řidičské návyky". GDi má lineární přísun výkonu a není tedy při poklidné jízdě příliš zapotřebí sledovat otáčkoměr. Při potřebě razantního zrychlení ale vyžaduje vyšší otáčky, aby měl kde brát. Sekačka se musí držet optimálně nad 2.000 otáček a nemá moc smysl se hnát přes 4.000. V tomto pásmu, ale díky krouťáku dodá žádané zrychlení okamžitě. A díky delším převodům je na stejných trasách se mnou za volantem úspornější.
Obecně se ale na rady vykašli a všechny 3 motory si projeď. Auto kupuješ a chceš prodat v záruce, tak Tě poruchovost a choulostivost vůbec nemusí trápit .
Obecně se ale na rady vykašli a všechny 3 motory si projeď. Auto kupuješ a chceš prodat v záruce, tak Tě poruchovost a choulostivost vůbec nemusí trápit .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate