To mají prakticky všechny tříválce, prostě tam jeden válec na vyrovnání vibrací chybí
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
(pravda, mám kolem sebe lidi, kteří to rovnou zazdí tím, že těch válců chybí 5
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
). A možná jsem divnej, ale mně se ten zvuk pod plynem líbí, je takový pěkně "naštvaný".
Nicméně je to aktuální trend a dá se říct, že 1,0 T-GDi není špatný motor. Nemám problém s ním jezdit denně a troufám si tvrdit, že jsme si na sebe za těch víc jak 11.000 km zvykli. Ano, je potřeba se mu mnohem víc přizpůsobit než třeba motoru 1,6 GDi, ale mně to problém nečiní, jsem zvyklý auta střídat a přizpůsobovat se jim. Stejně tak nemám problém uznat, že 1,0 EcoBoost se Fordu opravdu povedl a nutno to přiznat i 1,0 TSi, některá jeho řešení jsou zajímavá a zjevně účelná.
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
šel při vývoji cestou nejmenšího odporu a použil, obecně u motorů T-GDi, osvědčená řešení s minimem rizik. Výkony tak nejsou oslnivé, ale zase by to nemělo být na úkor životnosti a spolehlivosti, což je mně osobně při očekávaném provozování max. 2-3 roky, celkem fuk
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
Samozřejmě netvrdím, že je to nejlepší motor na světě a rozhodně ho nechci nikomu vnucovat. Vyžaduje mnohem více uživatelské pozornosti než atmosférický motor a jeho cílová skupina je tak mnohem menší. Na druhou stranu si nedělám iluze o většině dnešních kupujících, kterým je vlastně jedno co je pod kapotou, mnohem víc je zajímá vzhled, elektronické blbinky a cena. Takže o množství prodaných tříválců "nemám strach".
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate