Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g

Příspěvek od Axel.Foley »

airwaves píše:Teda Mr. díky za názor, musím říct že to zní hodně dobře! Snad bych jen měl nejistotu ve spotřebě. Ty motory :hyu: /KIA jsou velmi odolné a bezporuchové, ovšem v porovnání třeba s VW, pokud mám dobrá info, mají větší spotřebu. Odhadem o 0,6 až 1,0.
Ad spotřeba - záleží na článku mezi volantem a sedačkou. Jen pro zajímavost se podívej na spritmonitor.de na spotřebu Tucsona v naftě. Můj dlouhodobý průměr je 5,71. Na dovolené se mi povedlo i 4,3. Cesta z dovolené byla 1098 km, průměr 5,4. A včera couračky Olomouc + okresky + vesnice za 5,1.

Ale zpátky k tématu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g

Příspěvek od Tudy »

Souhlas, dnes cesta z Prahy do Kadaně přes Teplice plný kufr, 5 lidí v autě, celkem 165 km (50% dálnice), klima on a spotřeba dle PP 5,6 l/100 km při dodržování předpisů. Jízdní styl je alfa a omega spotřeby. Takže bych z výběru nevylučoval ani 1.4 turbo.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g

Příspěvek od idam.i »

Pokiaľ by som si mal vybrať z i30 III.,tak jednoznačne 1,4T GDI,ak je to možné.No ani voľbou 1,6 GDI chybu neurobíš.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11627
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Právě jsem po dotankování vrátil manželce její 1,6 GDi se kterým jsem se tento týden vozil. Schválně jsem udělal letní porovnání spotřeb 1,6 GDi a 1,0 T-GDi. Takže i30 GDH kombi s motorem 1,6 GDi jsem trápil 1.588 km s průměrem 5,89 litru Vervy 100 na 100 km, 1,0 T-GDi si užilo 1.479 km s průměrem 4,95 litru Vervy 100 na 100 km.

Mimochodem, i tohle číslo se dá na palubáku našeho kombíku vykouzlit (a ani jsem se o to nijak nesnažil):
20170831_110558.jpg
20170831_110558.jpg (60.45 KiB) Zobrazeno 2284 x
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g

Příspěvek od Mexican »

palubak ale minimalne v I a II. gen i30 dost kecal. Kamos ma II Gen GDI,pocita spotrebu podla dotankovania a PP nuluje pri kazdej plnej nadrzi (tz po 600+ km)

rozdiel casto vyse litra, niekedy az liter a pol na oba smery (vasinou PP ale podhodnucuje),podla dotankovania ma spotrebu viacmenej konstantnu

na ten trojhrnek sa tesim, pocitam ze najazdime cca 1000km
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11627
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

PP v našem kombíku vlastně tak moc nekecá, jen neumí počítat palivo spálené při stání na křižovatkách. Takže už se mi podařilo se dle dotankování s palubákem úplně sejít, i když jen jednou. Ve více jak 90% případů podstřeluje o 0,2 litru.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g

Příspěvek od Chasnik »

Mr. Hyundai, díky za dodatečná data. Já taky jezdím většinou po "placce" a na závodění už mě moc neužije. Jinak můj PP je vcelku pravidelně o 0,3 l/100 km optimističtější.
Většinou s GDI jezdím okolo 6 l (samozřejmě Zdiby - Mělník po staré dělám za 5,3), celková spotřeba včetně zimního provozu, jízdy se střešním nosičem a přívěsem je od koupě auta 6,4 l/100 km.

airwaves: souhlas s Mr. Hyundai. Kupovat si auto na 250 tkm dnes je dost riziko, lepší je to během té doby ještě jednou "otočit". Pokud nebudeš příliš vybíravý a najdeš nějakou slušnou skladovku nebo předváděčku, tak ani nemusí platit, že nové auto padá z ceny už při nastartování v autosalónu ;)
Na LPG už bych se nezaměřoval, podle mě už dnešní motory nejsou na LPG stavěné, i tady s tím mají někteří svoje zkušenosti. A může se taky podívat na Mitsubishi fórum, jak LPG dokáže potrápit uživatele Lanceru a ASX (problém s ventilovou vůlí, drahé seřizování, garančka po 40 tkm třeba za 20 tisíc Kč...). Nehledě na to, že k LPG dnes musíš připočíst přívstřik nebo flashlube (někdo dokonce kombinuje oboje), takže provozní náklady se zvyšují a návratnost prodlužuje ;(
Pokud máš rozpočet okolo 400, tak výběr je velký. Akorát pokud se zaměříš na koncern, tak Octu i Golfa v naftě okolo 400 bude horší sehnat, možná tak Leona, či Fabii kombi, pokud se do ní vejdeš. A z "našeho koncernu" toho je hodně, dokonce už i nová i30 CRDi v naftě se dá sehnat pod 400. Tipo v naftě taky jde, pokud nechceš kombi. P308 občas taky, ale na svou třídu prý už je těžší, takže bude papat trošku víc.
Mimochodem, ještě minulý týden jsem viděl na Sauto roční i30 CRDi (hatchback) s nájezdem do 10 tkm a stály okolo 300 tis.! Otázka je, jestli už nejsou vyprodané.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g

Příspěvek od Alf6 »

Jízdní styl je alfa a omega spotřeby
a pak ještě obutí a nahusteni pneumatik, aerodynamický odpor, vaha vozu potažmo nakladu, zapnuti klimatizace, doplňky na voze, počasí, stazena okenka, geometrie kol, atd...... :D
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g

Příspěvek od Axel.Foley »

Alfe, viz co jsem psal o pár příspěvků výše.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g

Příspěvek od airwaves »

Díky chasníku za super infa. Zrovna na ty Mitsu jsem se chtěl jít podívat na ASX v LPG a mrknout na jejich forum. Takže už nemusím... :D On je to vlastně stejný motor jako 1,4 a 1,6 CVVT ne?
Bude nové VW polo na širší větší platformě MQB a s novým motorem připraveným na CNG . V září by mělo dorazit do našich šourůmů. To bude hodně zajímavé z pohledu nákladů na km.
Tipo vím o něm, je i v LPG i v naftě. Chvíli jsem studoval forum a tam je to teda po fiatovsku pořád stejné: "občas mě zhasnou všechny kontrolky" atd... Nevím jestli bych se urval a koupil si Fiata. Jako srdíčkem jo, ale rozum se brání. Taky co ty jejich servisy? Ale užitkáče Fiat frčí ne?
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
motorol
***
Příspěvky: 776
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g

Příspěvek od motorol »

Na LPG jsem jezdil a byla to pohoda,ale CNG mi nejak nevoni a nevidim v tom vyhodu. Nadrze vetsi,tezsi, s vyssim tlakem. Dojezd mensi,pump malo.... To snad radsi auto na baterky, to jde nabit doma a clovek na vsechny pumpy dlabe. U I30 jsem o LPG premyslel,ale zatim me vsichni odradili.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g

Příspěvek od Axel.Foley »

airwaves: V Mitsubishi ASX (před-facelift) jsem seděl na prodejně. Horší sedačku řidiče neznám - i na obyčejné dřevěné lavici se mi sedí líp :!:

motorol: LPG do :hyu: nedoporučuji. Je tady celkem dost lidí, kteří LPG mají a mají problémy s motorem. Obecně co vím, motory :hyu: si s LPG moc nerozumí.

CNG má známý v Leonu v kombíku (originál zástavba z výroby) a je s ním maximálně spokojen. Pravda, tankuje kousek od firmy, kde pracuje...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
motorol
***
Příspěvky: 776
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g

Příspěvek od motorol »

Ano nedoporuceni znám, co mě překvapilo tak i montaznici se do toho nezenou, což je podstatný důvod to nechat být. Návratnost s privstrikem benzínu a fleshlube už není tak zajímavá.
Pokud má někdo CNG u baráku tak je to něco jiného - ale stejně CNG nějak nemám rád.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
kongresman
**
Příspěvky: 264
Registrován: 08 dub 2014, 17:33

Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g

Příspěvek od kongresman »

Zdravím kolegové. Už jsem nedávno položil dotaz na :hyu: i30 III. generace do vlákna o motoru 1,4 T-GDI, tam mi kolegové odpověděli tak nějak neutrálně, spíše, že mám počkat. Teď jsem našel zde vlákno, kde mi jistě jednoduše od plic odpovíte, chci laický názor. :D :roll:
Už příští rok budu kupovat :hyu: i30 kombíka, III. generaci, nyní mám :hyu: i30 kombíka, II. generaci, 1,6 CVVT, klasiku atmosféru, 120 koní. Mám ji od 2/2014, absolutní spokojenost, najeto cca 55 000 km. Spotřeba např. teď pondělí až středa na trase Karviná, Čadca, Oravská Lesná, Oravská přehrada, Jablonka, Czarny Dunajec, Zakopane a zpět 5,3 litrů a to jsem jel po kotěhůlkách a kopcích a na rovinkách mezi lesy jsem docela šlapal na plyn. Auto si letoškem prostě definitivně sedlo, teď třetí měsíc tankuji ten nový benzín od Benziny Efecta 95 a mám pocit, že je motor tižší a živější.

Teď ten dotaz. Protože :hyu: III. generace má pouze v tom papírově udávném výkonu 120 koní ten litrový motor a ten nechci, 1,6 GDI se už v této nové generaci nedělá, nezbývá mi a také po něm i toužím, si pořídit kombíka 1,4 T-GDI. Ano, má to více koníků, než mám dosud, možná se bude chovat stejně, jak současná atmosféra, nevím, netuším, ale zajímá mě váš názor, zda si to více užiji, zda bude menší spotřeba, například, zda bude motor živější a pružnější, prostě jednoduše, zda to je dobrá volba a celkově se posunu dále. Opravdu děkuji za jednoduché pocitové názory, nemusíte odpovídat odkazy na různé testy apod. Myslím to upřímně. Samozřejmě, že až nastane den D, půjdu se s tím svézt k prodejci, ale tam toho až tak moc nepochytíte a nezažijete. Tady se na vláknech více jezdí :lol: :D :wink:. Díky za názor.
Hyundai Tucson 1,6 T-GDI, NX4E, N Line, manuál, 4x2, barva Abyss Black Pearl (v provozu od 2/2024)
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g

Příspěvek od shawt »

Da se domluvit pujceni na vikend, to uz by ti mohlo neco napovedet...
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“