Potřebuji vyměnit diagnostickou lambdu na Sonatu NF 2,4i a najít za slušnou cenu je až zázrak. Výrobní číslo je 3921025110 a tento typ je docela palba. Po hodinách hledání na internetu jsem nakonec našel náhradu Bosch 0258986602. Konektor je musí dutinkami napojit ale lepší než několik tisíc za originál. Navíc je téměř všude pouze na objednávku.
Má někdo zkušenost s jiným typem z jiného typu auta?
Lambdy na Sonatu NF
Moderátoři: Lukino, Moderátoři
- Reklama
Re: Lambdy na Sonatu NF
Tak opět nikdo nic. Mezi tím jsem si obstaral OBD 2 Bluetooth diagnostiku, aby zjistil důvod rozsícení kontrolky motoru. Napětí na první lambdě, které bylo od 0,1 do 0,6V mi ovšem nesouhlasilo se bohatostí směsi. Lambdu jsem dal univerzální
http://wrc-autodily.cz/lambda-sondy/207 ... 24-e4.html
Motor šel už od dotyku pedálu plynu, což bylo docela nepříjemné. ŘJ si zřejmě nastavila bohatší směs, protože to žralo docela hodně. Podle počítače 16 L/100 km.
Diagnostickou lambdu - zadní - jsem chtěl Bosch 025986602, ale nebyla, byla náhrada 0258010029. Zhruba za 580 Kč. To bylo dobré.
Průběh napětí na zadní bylo 0,1 - 0,9 V.
Dnes jsem lambdy přehodil, konektory jsem samozřejmě musel také přehodit a spoje jsem provedl spojovacími trubičkami, které se v příslušných kleštích slisují a každý drát se opatří smršťovací bužírkou, přičemž se celý spoj také zatáhne větší smršťovačkou.
Podle očekávání motor chvilku poskakoval, po několika km se ale ŘJ adaptovala na nové údaje a pedál plynu zabírá až po několika cm po stlačení, rozjezdy už jsou v pohodě. Na první lambdě je očekávané napětí 0,1 - 0,9 V, na zadní 0,5 V.
Jsem v očekávání, jaká bude spotřeba. Měla by být podle továrních údajů. Doufám....
http://wrc-autodily.cz/lambda-sondy/207 ... 24-e4.html
Motor šel už od dotyku pedálu plynu, což bylo docela nepříjemné. ŘJ si zřejmě nastavila bohatší směs, protože to žralo docela hodně. Podle počítače 16 L/100 km.
Diagnostickou lambdu - zadní - jsem chtěl Bosch 025986602, ale nebyla, byla náhrada 0258010029. Zhruba za 580 Kč. To bylo dobré.
Průběh napětí na zadní bylo 0,1 - 0,9 V.
Dnes jsem lambdy přehodil, konektory jsem samozřejmě musel také přehodit a spoje jsem provedl spojovacími trubičkami, které se v příslušných kleštích slisují a každý drát se opatří smršťovací bužírkou, přičemž se celý spoj také zatáhne větší smršťovačkou.
Podle očekávání motor chvilku poskakoval, po několika km se ale ŘJ adaptovala na nové údaje a pedál plynu zabírá až po několika cm po stlačení, rozjezdy už jsou v pohodě. Na první lambdě je očekávané napětí 0,1 - 0,9 V, na zadní 0,5 V.
Jsem v očekávání, jaká bude spotřeba. Měla by být podle továrních údajů. Doufám....
Re: Lambdy na Sonatu NF
Tak má výsledky spotřeby podle palubního počítače. Při ustálené tychlosti 100 km je spotřeba 8,6 L/100 km. Pokud dostanu podklady z firmy Bosch, chtěl bych regulační lambdu vyzkoušet takovou, kteá má při provozní teplotě spalin napětí kolem 1,1V . Motor sice pojede na chudší směs ale změnu jsem poznal hlavně podle polohy plynového pedálu, který reaguje až po mírně větším sešlápnutí a rozjezd je naprosto plynulý. U předešlé bohaté směsi to byla katastrofa.
Re: Lambdy na Sonatu NF
Docela velká spotřeba.
Při dnešním kurzu vyjde originál na 86USD + 11USD pošta:
http://koraps.com/shop/item.php?it_id=447310
Akorát to k nám jde měsíc. Už jinde neberu, vyplatí se počkat.
U nás tipuju cenu přes 5tis. Všechno je tu někdy i 3-3,5x dražší.
Při dnešním kurzu vyjde originál na 86USD + 11USD pošta:
http://koraps.com/shop/item.php?it_id=447310
Akorát to k nám jde měsíc. Už jinde neberu, vyplatí se počkat.
U nás tipuju cenu přes 5tis. Všechno je tu někdy i 3-3,5x dražší.
Getz 1.4, 06/2006
i30N (standard 250k), 06/2019
i30N (standard 250k), 06/2019
Re: Lambdy na Sonatu NF
8,6 mi na 2,4 motor nepřijde velká. Podle katalogu Bosch je první regulační lambda tato: 0 258 986 507.
Stojí kolem 1100 Kč.
V současné konfiguraci mi ale stejně dělá problém svítící kontrolka motoru, i když jsou oscilace lambd v normě.
Po celé sérii zkoušek je podle mého názoru vhodné pro regulaci i diagnostiku použí lambdy Bosch 0258010029. Cena je kolem 580 Kč.
Její vyšší napětí nutí ŘJ ubrat na bohatosti směsi, v režimu diagnostiky ještě vše mírně dolaďuje a kontrolka MIL už nesvítí pro bohatost směsi.
Bosch mi poslal podklady a uvedená lambda má podle dostupných informací nejvyšší napětí. Nad 1 V by to asi byla závada pro ŘJ.
https://granex.cz/front/product/default ... gLZ2fD_BwE
Jako další místo pro úsporu vidím v jiných vstřikovacích ventilech. Podle On-line kalkulátoru je pro výkon 119 kW a 4 válce průtokové množství 260 ccm při tlaku 3 bary. Dnes jsem dostal opět z Bosch info ke vstřikovačům. Typ je to EV6. Zkusím někde na bazos.cz najít použitelné vstřiky pro průtok 210ccm a uvidím.
Tak výsledek změny není pozitivní. Spotřeba šla nahoru.
Stojí kolem 1100 Kč.
V současné konfiguraci mi ale stejně dělá problém svítící kontrolka motoru, i když jsou oscilace lambd v normě.
Po celé sérii zkoušek je podle mého názoru vhodné pro regulaci i diagnostiku použí lambdy Bosch 0258010029. Cena je kolem 580 Kč.
Její vyšší napětí nutí ŘJ ubrat na bohatosti směsi, v režimu diagnostiky ještě vše mírně dolaďuje a kontrolka MIL už nesvítí pro bohatost směsi.
Bosch mi poslal podklady a uvedená lambda má podle dostupných informací nejvyšší napětí. Nad 1 V by to asi byla závada pro ŘJ.
https://granex.cz/front/product/default ... gLZ2fD_BwE
Jako další místo pro úsporu vidím v jiných vstřikovacích ventilech. Podle On-line kalkulátoru je pro výkon 119 kW a 4 válce průtokové množství 260 ccm při tlaku 3 bary. Dnes jsem dostal opět z Bosch info ke vstřikovačům. Typ je to EV6. Zkusím někde na bazos.cz najít použitelné vstřiky pro průtok 210ccm a uvidím.
Tak výsledek změny není pozitivní. Spotřeba šla nahoru.