Santa Fe 2,7 v6 lpg zkušenosti -rady

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

platno
*
Příspěvky: 41
Registrován: 08 zář 2017, 21:51

Santa Fe 2,7 v6 lpg zkušenosti -rady

Příspěvek od platno »

Ahoj v úterý si jedu do neměcka pro :hyu: Santu 2,7 v6 origo LPG s automatem 4x4 a nájezdem 100000.na co si dát bacha počem koukat a na co se připravit??? díky za každou připomínku
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Santa Fe 2,7 v6 lpg zkušenosti -rady

Příspěvek od Richard555 »

Bude to doufám ten Santa II generace a nepíšeš rok výroby, co říct přivez to a uvidíš, určitě vyměň všechny náplně a filtry vč. automatu, nezapomeň na rozdělovací převodovku a diferenciál a měl bys mít klid Nevím v kolika km se vyměňují rozvody, tak jestli se přibližuješ k nájezdu, vyměnil bych i ty, za ten klid to stojí. Vím, že to je rána najednou, ale nikdy se u ojetiny nesmíš spoléhat na to co říká majitel, nebo serviska. A to platí i v Německu.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
platno
*
Příspěvky: 41
Registrován: 08 zář 2017, 21:51

Re: Santa Fe 2,7 v6 lpg zkušenosti -rady

Příspěvek od platno »

Omlouvám se je to rok 2009 s naplnema počítám a po rozvodech už jsem taky koukal, bohužel ty doma asi nedám. .. je na rozvody u v6 nějaký přípravek, nebo se nastavují na značky?
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Santa Fe 2,7 v6 lpg zkušenosti -rady

Příspěvek od Richard555 »

Netuším, vím jak vypadají u CRDI, a vím že u své IX55 V6 mám řetěz, ale nevím jestli u benzína V6 je řetěz nebo řemen. Pokud řemen tak ten bývá omezen nejen nájezdem , ale i časově (ta pryž stárne a zpuchří) určitě je třeba měnit tak po 6- max. 8 letech i když tolik nenajedeš a protože tvůj motor je určitě se 4 ventilovou technikou, tak při destrukci rozvodů se prostě potká píst s ventily a levný to určitě nebude, zvlášť u :hyu: ten si opravdu na ceny dílů přiráží absolutní nesmysl :roll: :roll:
Určitě tam jsou nějaké značky, ale raději bych to nechal na někoho kdo to už dělal speciálně u té V6
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Santa Fe 2,7 v6 lpg zkušenosti -rady

Příspěvek od sagen »

Vo vlaknach pre SantaFe 2 hladaj odkaz na servisny manual, niekto ho tu vlozil.
Rozvody sa musia u 2,7 V6 robit, je tu niekde tema o tom aj o cene, stoji to podstatne viac, ako u 2,2 CRDi.
A naco mas dat pozor ? Asi ako u jazdenky, aby sedeli km, aby nebolo burane, takze vpredu na plastoch znacky s datumom vyroby, ono sa zle montuje nadrzka vyrobena v roku 2011 v prvomontazi 2009 a kopec ineho.
Ale ak je to LPG, tak pozri, aka stara je nadrz, musi sa po predpisanych rokoch menit a nieco stoji, potom si daj poslat schvalovacie papiere, lebo original Hyundai neexistuje, montovat mohli len schvalene typy pre ten motor, s neschvalenym typom mozes mat problem na STK. Znovu je tu tema o plyne v 2,7 V6 .
Ale hlavne skontroluj, i su funkcne lambda sondy, potom ci su povodne katalyzatory a povodne vyfukove potrubie. Ak nie, znamena to, ze s LPG boli problemy, vacsinou sa odrovnaju katalzatory. Ak problem len zacina, neda sa motor vytocit na maximalne otacky, katalyzatory sa rozsypaj a upchavaju cestu spalinam. Treba vyskusat akceleraciu s tym, ze budes vytacat motor az k 6000 otackam.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Santa Fe 2,7 v6 lpg zkušenosti -rady

Příspěvek od Richard555 »

Jo to jsem zapomněl, nádrž LPG se musí měnit po 10 letech od výroby, ne od montáže, tak i na tohle bacha, nevím jak v Německu, ale tady mají vozy s LPG přílohu k velkému TP a tam se zaznamenávají právě revize a další věci jako třeba montované součástky a všechny věci spojené s LPG a termíny životnosti komponent.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
platno
*
Příspěvky: 41
Registrován: 08 zář 2017, 21:51

Re: Santa Fe 2,7 v6 lpg zkušenosti -rady

Příspěvek od platno »

LPG nádrž končí příští rok něco bude stát, ale kdybych měl jezdit jen na benzín bude to stát víc :) rozvody jsou řešené řemenem komplet mám za 7200 od SKF. Nevíte jestli origo LPG má řešený přístřik benzínu nebo domazavání kuli živitnosti ventylů?
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Santa Fe 2,7 v6 lpg zkušenosti -rady

Příspěvek od sagen »

platno píše:LPG nádrž končí příští rok něco bude stát, ale kdybych měl jezdit jen na benzín bude to stát víc :) rozvody jsou řešené řemenem komplet mám za 7200 od SKF. Nevíte jestli origo LPG má řešený přístřik benzínu nebo domazavání kuli živitnosti ventylů?
To je otazka ako "uvezu to pene Lorenc ? "?

Pisal som , ze origo Hyundai LPG neexistuje !!!!!!!!!!!!
Su systemy roznych vyrobcov schvalene EHK pre montaz na tento motor a HYUNDAI montuje ! dodatocne ! cez importera v danej krajine ten, ktory tam ma zastupenie, takze ten, co montovali v Holandsku u nas nemontovali, lebo u nas nebol dovozca ani servis. Takze zisti, ktory je namontovany a cislo schvalovacieho protokolu a ktory stat EU ho vydal, tam sa dozvies, ci je pre ten motor schvaleny. Moze to byt, BRC, Landi Renzo, Lovato, v Holandsku montovali niekoho, co si nespomeniem a hladat to nebudem, montoval sa TELEFLEX. Ktory ma privstrek benzinu, alebo domazavanie, to vie len...
Pozri temy LPG u SANTAFE, uzivatel marcoo mal 2,7 V6 LPG teleflex v Santa 2 a dost popisal aj o schvaleni a dodatocnom zapise aj o problemoch ale uz sem nechodi.

A cena 7200 je urcite za sadu SKF s vodnou pumpou a remenmi ? 220 EUR ma stala kedysi na 2,2 CRDi, ale je pravda, ze som to kupoval u predajcu uvedeneho na stranke SKF Slovensko, lebo SKF je casto nepodobnovana znacka...
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
platno
*
Příspěvky: 41
Registrován: 08 zář 2017, 21:51

Re: Santa Fe 2,7 v6 lpg zkušenosti -rady

Příspěvek od platno »

sorry to origo LPG jsem přehlídnul... ta cena je opravdu 7200 za komplet(je to moje cena) ceníkovka je jinde...na 2,2 crdi mam komplet za 2700,-
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Santa Fe 2,7 v6 lpg zkušenosti -rady

Příspěvek od sagen »

A ten predajca je uvedeny na stranke SKF pre cesku republiku ?
K tomu LPG budes musiet urobit skusobnu jazdu dost dlhu nato, aby si mohol is len na LPG, ak vyskusas akceleraciu do maxima, tak zistis, ci vyfuk nie je upchaty poskodenym katalyzatorom. Ale musi tam byt, preto musis zospodu skontrolovat oba vyfuky od zberneho potrubia z hlavy valcov, pre kazdy rad valcov je jeden. Ak nie so povodne, tak bol problem najskor s LPG, Santafe ma vyfuky kvalitne, reci o vymene kvoli hocicomu mozu pri 90.000 zakryvat nejaky problem. Namontovat LPG vie kdekto, namontovat ho spravne vie malokto. Protokol z merania emisii by ti tiez pomohol, u nas uvadzaju hodnotu emisii a povolenu hodnotu
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
platno
*
Příspěvky: 41
Registrován: 08 zář 2017, 21:51

Re: Santa Fe 2,7 v6 lpg zkušenosti -rady

Příspěvek od platno »

o kvalitě rozvodů nemám pochybnosti......
kolik Km teda musim cca najet aby sem jel jen na LPG, popřípadě jak to poznám? ted koukam že na fotce u prodejce svítí na palubovce kontrolka CHECK :/
Přílohy
sf.JPG
sf.JPG (36.43 KiB) Zobrazeno 3690 x
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Santa Fe 2,7 v6 lpg zkušenosti -rady

Příspěvek od Richard555 »

No mě na Nubiře svítilo "gilovaný kuře" vždy když jsem jel na plyn, tedy používal jsem ho jako kontrolku, že jedu opravdu na plyn :D

Prý se to nějak nemůže smířit s tím že auto jede a vstřikovače benzínu nic nedělaj a navíc je složení výf. plynů trochu jiný...... Prý pomůže "emulátor vstřiků" (cca 5000,-) ale mě se ta kontrolka LPG líbila víc :D
Jezdil jsem tak asi 6 let :D
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
platno
*
Příspěvky: 41
Registrován: 08 zář 2017, 21:51

Re: Santa Fe 2,7 v6 lpg zkušenosti -rady

Příspěvek od platno »

Mam možnost ještě jedno z Belgie...mín najeto, starší, bez LPG, lepší cena tak si řikam jestli nevemu to a nenecham uděla plyn u nás...sečteno podtrženo dohromady stejná cena a budu mít (jistotu) že je motor v lepší kondici a necham na něm udělat přimazávaní ventilů + nová nadrž a ještě má řadu sedaček na víc....
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Santa Fe 2,7 v6 lpg zkušenosti -rady

Příspěvek od sagen »

Pozrel som komentare k tomu predajcovi...vyhovorky, mechanik chory a pod.
Na fotke, co si dal, je najzaujimavejsi otackomer, plni plan na skoro 200%, lebo ukazuje na volnobeh cca. 1300 otacok miesto normalnych 680 otacok u tohoto typu vozidla, pozrel som navod, urobil som viac pre teba ako ty sam.
Kontrolka check hovori o probleme v systeme riadenia emisii, v podstate vela alebo malo paliva, takze zle nastavenie davkovania LPG, pravdepodobnejsia je chudobna zmes, ktoru sviecka nezapali celu a nespalena ide dalej do vyfuku, hori este v katalyzatore, poskodzuje ho ten sa rozsypa a upchava a preto motor pri normalnom volnobehu nepretlaci jeho odpor a musi pouzit vyssi tlak, preto tie vysoke otacky na volnobeh.
No a 2 majitel auta s taznym, s dobre fungujucim tazko zaplatenym lpg, ktore sa este nevratilo, to predava nie kvoli problemom, ale z lasky k bliznemu alebo preto, lebo kupil diesel.
Pozeraj naftove auto, lebo rozpravky o bezne svietiacej kontrolke su len chabym pokusom zakryt neodbornu montaz a nastavenie odbornou firmou, ktora ma mozno tisice instalacii, ale preco kontrolka nesvieti v autach s lpg naozaj z vyroby, opel, fiat, dacia. Naftove ma rovnake naklady ale menej problemov. No a ak je v poriadku, tak nastartuje aj pri -30 stupnoch s 10 rocnou bateriou a 145.000 km.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
platno
*
Příspěvky: 41
Registrován: 08 zář 2017, 21:51

Re: Santa Fe 2,7 v6 lpg zkušenosti -rady

Příspěvek od platno »

Děkuji ti mockrát za tvou námahu....dam od toho ruce pryč ale u benzína zůstanu... všiml sem si u více aut těchto vyšších otáček kolik točí na volnoběh když je studenej? proklikam inzerci znova a kouknu na teplotu vody....
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“