Zdravím,
prosim o radu. Mám Santa Fe II 2.2 crdi 4x4 rok výroby 2009.
Problem mám takový, někdy se mi stane při studenem startu běží motor na 3 válce a z výfuku jde světle Šedivý kouř. Kdyz to protocim tak mi strašně zakouri garáž a pak je to v pohodě. Potom kdyz je motor teplý a chci přidat motor začne skubat a je bez výkonu. Po po vytočení je to pak v pořádku a jede jak má. Jde za plynem i akcelerace v pořádku. Někdy se stane ze i po protoceni a ujetí cca 10 km udělá znovu. Zase to protocim a jede dal. Pak treba 2-3 dny v klidu bez žádných problémů a pak znovu.
Měl jsem to v servisu nová vacka koniky i vtriky jsou dělaný. Diagnostika nic neukazuje vše v pořádku. Uz si nevim rady a ani v servisu nevědí čím by to mohlo byt. Nemá prosim Vás někdo z vás zkušenost s tímto problémem. Mockrát dekuji za rady.
Motor
Moderátoři: miooo, Moderátoři
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Motor
při tom studeným startu asi problém žhavení, když jsem měl vadnou jednotku žhavení taky auto naskočilo, nicméně běželo chvilku nepravidelně a zakouřilo se z výfuků, po odstranění závady naskakuje pravidelně a vůbec ani v prvním okamžiku viditelně nekouří.....
ten druhej problém by mohl být EGR??? přicpanej nebo nedovíranej, něco by to mělo na diagnostice ukázat, svítí ti grilovaný kuře? Diagnostika originál ?
ten druhej problém by mohl být EGR??? přicpanej nebo nedovíranej, něco by to mělo na diagnostice ukázat, svítí ti grilovaný kuře? Diagnostika originál ?
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Motor
Na palubce nic nesviti ani kdyz skube. Diagnostika asi nebude origo. Nebyl jsem v hyundaii. S tou jednotkou , motor mi chytne hned na první škrtnutí měl jsi to stejne?
Kdyz by to byl egr to by dělalo pravidelně? Někdy mám i 3 dny bez problému.
Kdyz by to byl egr to by dělalo pravidelně? Někdy mám i 3 dny bez problému.
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Motor
k tomu žhavení, motor normálně startoval na drc, akorát po nastartování běžel chvilku (10sek) nepravidelně a kouřil. Podotýkám ,že se jedná o šestiválec a tam ta pravidelnost je větší než u 4-válce. Jinak starej Santa (co je na fotce) tak ten do -15 startoval se všemi žhavícími svíčkami vadnými...... jestli kouřil nevím - startoval jsem
žhavicí svíčku vyzkoušíš nejlépe tak, že ji ťukneš na šroubku +12V když to zajiskří je dobrá - protože je k žhavičkám u přístup jak k penězům, jde to i obráceně, přidělat drát (izolovaný) na žhavičku a škrtnout o baterku, když to zajiskří je dobrá Odpor mívá žhavička pod 1 Ohm, tak se blbě měří (v podstatě je to zkrat) příčina je jasná. Při žhavení bere jedna cca 16A tj při 12V odpor 12/16 = 0,75 Ohm......
Egr bývá příčinou cukání, ale asi by se porucha ukázala (grilovaný kuře) a v diagnostice. V zásadě EGR by měl být otevřený při částečném zatížení a na plný plyn by se měl zavřít.
Pokud ti nic obyč. diagnostika nic neukáže, bude třeba použít nějakou lepší HICOM nebo origo GDS..... ta už obvykle něco ukáže
žhavicí svíčku vyzkoušíš nejlépe tak, že ji ťukneš na šroubku +12V když to zajiskří je dobrá - protože je k žhavičkám u přístup jak k penězům, jde to i obráceně, přidělat drát (izolovaný) na žhavičku a škrtnout o baterku, když to zajiskří je dobrá Odpor mívá žhavička pod 1 Ohm, tak se blbě měří (v podstatě je to zkrat) příčina je jasná. Při žhavení bere jedna cca 16A tj při 12V odpor 12/16 = 0,75 Ohm......
Egr bývá příčinou cukání, ale asi by se porucha ukázala (grilovaný kuře) a v diagnostice. V zásadě EGR by měl být otevřený při částečném zatížení a na plný plyn by se měl zavřít.
Pokud ti nic obyč. diagnostika nic neukáže, bude třeba použít nějakou lepší HICOM nebo origo GDS..... ta už obvykle něco ukáže
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175