1. garanční prohlídka

Vše o garančkách a Vašich zkušenostech se servisy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od shawt »

Original Mobil 3000, tak myslim, ze je vic jasne co tam je za olej, navic koupen primo od firmy co jej vyrobila :shock:
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Reklama
 

Uživatelský avatar
snike
**
Příspěvky: 382
Registrován: 17 říj 2015, 23:17

Příspěvek od snike »

To vis ty, ale oni tu 100% zaruku nemaji ;) Jen si chrani sve a ja to chapu. Zakaznik si musi schovat uctenku ci fakturu aby pri pripadnych problemech vec resil s obchodem, kde olej koupil :)

U Kie servisy doneseny olej psat do servisni knizky nemusi. Je to uvedeno v zakazkovem listu a na fakture a to je elektronicky evidovano v internim systemu Kie. Pri reklamaci KMC nebo jakykoliv servis koukne a hnedka vidi, zda byl nekdy pri garancce pouzit vlastni olej.
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 36.333 km
mihlit
**
Příspěvky: 303
Registrován: 07 říj 2014, 22:58
Bydliště: Brno

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od mihlit »

Já jsem to nikdy nemusel řešit, protože to tak nosím vždy. Když jsem se ale jednou ptal, tak mi bylo řečeno, že můžu mít vlastní olej, ale musí splňovat specifikaci, musí být v originálním balení a nesmí být načatý. Na zakázkových listech to uvedeno mám "olej Mobil 1 New Life 0W-40 dodán zákazníkem v originálním balení". V servisce pak jen "vlastní olej". Nevím, jestli má :hyu: nějakou centrální databázi pro servisy. Celkem by mě to i zajímalo, když půjdu na druhou prohlídku, svíčky mi nevymění, že ještě dobrý, až příště. Pak půjdu na třetí jinam a jestli budou vědět, že se mají svíčky měnit, aniž by je museli vyndávat a kontrolovat.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Uživatelský avatar
mv12
*
Příspěvky: 26
Registrován: 06 úno 2015, 22:09

Příspěvek od mv12 »

snike píše:@mv12: Marku, jak to ma servis zkontrolovat? Udelat chemicky rozbor?

Radku, nechápu moc, otázku. Přečti si znova, co jsem napsal. Přece nikde netvrdím, že mají dělat nějakou kontrolu ve flašce obsaženého oleje... Dokonce naopak, psal jsem, že nemůžou ručit za obsah.
Ale jako odborný servis by měli zkontrolovat aspoň to co mohou, tj. zda ten deklarovaný typ přineseného oleje odpovídá tomu, co do auta patří a pokud ne, tak to tam přece nemůžou nalít. Proto je poznámka o typu oleje zbytečná. Jen tak "kde co" ( jak psal shawt) tam prostě nalít nesmějí... Od toho tam přece jsou ;)
Naposledy upravil(a) mv12 dne 19 srp 2017, 20:16, celkem upraveno 1 x.
KIA Cee'd 1.6 GDI (2014) FIFA World Cup Edition
mihlit
**
Příspěvky: 303
Registrován: 07 říj 2014, 22:58
Bydliště: Brno

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od mihlit »

Nevím, jak velkou máš zkušenost se servisy, ale nespoléhal bych se na selský rozum a věci co jsou jasné. Pochybuju, že někdo v tom servise kontroluje specifikace oleje, co si doneseš. V jednom servise, kde právě taktéž o olejích neměli moc tucha a s přístupem "zas jeden, co si nese vlastní, určitě co nejlevnější, olej, aby ušetřil" (přestože můj olej stál stejně jak jejich, ale byl o hodně lepší). Uraženě mi pak i povídal, že co si zákazník donese, to mu tam nalejou. Když bude chtít, klidně tam nalejou i lukanu (stolní olej).
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Uživatelský avatar
mv12
*
Příspěvky: 26
Registrován: 06 úno 2015, 22:09

Příspěvek od mv12 »

Já spoléhám hlavně na sebe, ale oni jsou jednou odborný servis a ručí za svou práci, a je fuk, jestli jsou to diletanti nebo odborníci. Pokud si tam neznalá madam přinese Lukanu, a oni ji tam nalejou, tak je to jejich chyba až se motor zadře.
Jen mě teď došlo, že má shawt pravdu a měl by trvat na tom, aby někde bylo zapsáno, co za olej si přinesl (co bylo na etiketě). Ale je jedno, kde to bude, jestli v servisce nebo zakázkovém listu - půjde jen o důkazní břemeno. Protože, když bude na etiketě i v service uvedena Lukana, tak půjde škoda za tím diletantským servisem, který ji tam s klidem nalil. Když bude na etiketě správný typ oleje, ale v lahvi ve skutečnosti Lukana, je to problém zákazníka, co to přinesl...
KIA Cee'd 1.6 GDI (2014) FIFA World Cup Edition
mihlit
**
Příspěvky: 303
Registrován: 07 říj 2014, 22:58
Bydliště: Brno

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od mihlit »

Nerozumím tomu, proč když si donesu do servisu třeba tu lukanu, že ji chci použít při výměně místo jejich oleje, tak že je to zodpovědnost servisu. Servis vezme olej, zapíše jaký jsem donesl a naleje ho tam. Obzvlášť, když si "pan chytrej" donesl vlastní a nechce náš. Stejně když si donesu vlastní vzduchový filtr, nebude servis zkoumat jeho kvalitu, ale pokud bude pasovat, tak ho použije. Ano, může být výjimka, že k tomu řeknou "to fakt není dobrý nápad", ale na to bych se tedy nespoléhal. Pokud jde o tu Lukanu, tak si toho všimne i každý servisák a tak šance, že něco řekne, by tam byla. Pokud si ale místo jejich 5W30 A3/B4 oleje donesu 5W40 C3, tak si myslím, že mi k tomu nikdo neřekne nic, protože to kontrolovat nebude.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Uživatelský avatar
mv12
*
Příspěvky: 26
Registrován: 06 úno 2015, 22:09

1. garanční prohlídka

Příspěvek od mv12 »

Nemám k tomu víc co dodat, dle platných zákonů musí každý - firma, živnostník atd. tj. také autoservis vykonávat svou činnost s tzv. odbornou péčí. Jestli to nezkontroluje a s klidem tam naleje C3 místo A3, tak nese odpovědnost za škodu on. A je docela irelevantní odkud se ten olej vzal. Etiketu si přečíst měl a co tam patří musí taky vědět... Pokud tam naleje, co mu padne do ruky nebo přinese nějakej "jouda" zákazník, tak nekoná "s odbornou péčí". Naopak kontrolu pravosti obsahu balení nebo skutečných vlastností a kvality oleje po něm spravedlivě požadovat nelze. V konečném důsledku by případný spor, co ještě spadá do odborné péče a co ne, musel rozhodnout soud, ale tady je to myslím dost jasné...
U filtru opět musí posoudit, co posoudit v dané situaci lze. Kvalitu asi nepozná, pokud to není něco vizuálního, jako nějaká díra apod. Ale pokud by věděl, že filtr je nekvalitní, tak ne že to může říct, ale musí... Jinak opět zanedbal odbornou péči. Ale je fakt, že tady bys nejspíš neprokázal, že to věděl ;) :D
KIA Cee'd 1.6 GDI (2014) FIFA World Cup Edition
mihlit
**
Příspěvky: 303
Registrován: 07 říj 2014, 22:58
Bydliště: Brno

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od mihlit »

To je teorie, ale nevím o tom, že by někdy takový soud proběhl a převedlo se to do praxe. Navíc servis pak řekne, že oni doporučovali použít ten jejich, ale ty jsi trval na tom, že chceš použít ten, co jsi donesl. Myslím, že tím by tu podmínku odborné péče stejně splnili.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Uživatelský avatar
T-stačí
**
Příspěvky: 173
Registrován: 25 úno 2017, 18:31
Bydliště: Moravské slovácko

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od T-stačí »

Prosím Vás jak probíhá u první prohlídky to jejich kontrola / ošetření laku? Respektive co si pod tím mám představit? Nějak si nedovedu představit jak chtějí v servisu dělat nějaké ošetření laku když auto není umyté? To snad nikoho nenapadne tam nanášet nějaký vosk či co?
Díky za reakce.
___Hyundai i30 kombi 1,6 MPI 88kw Czech Edition r.v.2016___
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od vorlajz »

nejdřív ho umejou a pak tam daj nějaký vosk... osobně jsem jim řekl, ať to nedělají, že si auto ošetřuji svojí kosmetikou sám... ;)
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od JirkaN »

U mě proběhla pouze kontrola karoserie se zápisem do serv. knížky o jejím provedení. Bylo mi řečeno, že ošetření karoserie je doporučováno nikoliv nutnost.
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Uživatelský avatar
T-stačí
**
Příspěvky: 173
Registrován: 25 úno 2017, 18:31
Bydliště: Moravské slovácko

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od T-stačí »

umyjou? auto myju vždy ručně a ošetřuju sám. trvá mě to cca 3-4 hodiny. tak to si teda dovedu představit jak to ojebou v servisu, když celá garanční prohlídka trvá prý cca 2 hodiny. Děkuji pěkně... nechci :)
Takže můžu uvést že si nepřeju provést ošetření karoserie a nemá to vliv na záruku?
___Hyundai i30 kombi 1,6 MPI 88kw Czech Edition r.v.2016___
Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od JirkaN »

Moje auto taky nikdy nevidělo myčku, pouze ruční mytí. Jelikož jsem měl objednanou garančku přes e-mail na základě jejich cenový nabídky, kde jsem potvrdil, které úkony mají udělat, tak při přejímce jsem už nic neřešil. Žádný zápis, že si nepřeji ošetření laku se nekonal.
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: 1. garanční prohlídka

Příspěvek od Axel.Foley »

T-stačí píše:umyjou? auto myju vždy ručně a ošetřuju sám. trvá mě to cca 3-4 hodiny. tak to si teda dovedu představit jak to ojebou v servisu, když celá garanční prohlídka trvá prý cca 2 hodiny. Děkuji pěkně... nechci :)
Takže můžu uvést že si nepřeju provést ošetření karoserie a nemá to vliv na záruku?
Ano, můžeš uvést, že si ošetření laku nepřeješ. Na záruku to - zatím - vliv nemá. Ta sranda stojí cca 1200,-.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Garanční prohlídky, servis“