Hyundai i40 kombi 1,7 CRDI 7DCT - ZLE RADENIE PREVODOVKY
Moderátor: Moderátoři
-
- *
- Příspěvky: 11
- Registrován: 17 zář 2017, 09:53
Hyundai i40 kombi 1,7 CRDI 7DCT - ZLE RADENIE PREVODOVKY
Ahojte. Chcem sa vás opýtať na skúsenosti s i40 po facelifte a jej prevodovku 7DCT. Ja s ňou mám problém, že prevodovka hore radi pekne, ale pri jazde z kopca len pri malom stlačení brzdy hneď podradí do nižšej rýchlosti a otáčky vyletia horeúplne zbytočne. Ta istá prevodovka v Tucsone to vôbec nerobí. Predajca mi povedal, že sa prevodovka učí radiť, ale prečo sa nemusí učiť radiť v Tucsone a tam tak neradi.... Diky za rady.
- Reklama
Re: Hyundai i40 kombi 1,7 CRDI 7DCT - ZLE RADENIE PREVODOVKY
To co pises ma byt presne tak. Kdesi som to cital, ze je to inteligentna prevodovka, takze pri stlaceni brzdy dole kopcom automat podradi aby auto brzdilo motorom. Potom uz len staci len jemne tuknut na plyn a hned tam mas 7-cku....
uz som to nasiel:
"...Výraz notného uznání si ovšem zaslouží nová, sedmistupňová převodovka DCT. Musíte se sice přenést přes nevzhledná plastová pádla pod volantem a také fakt, že sekvenční řazení skrz volič převodovky je nastaveno přesně proti působení setrvačných sil, ale jinak, pokud chcete jen jezdit (podotýkám že nijak rychle), funguje nový automat báječně! Nejenom že neškube a v nízkých otáčkách řadí absolutně neslyšně, ale díky ukázkové spolupráci s motorem podřazuje prakticky před každou zatáčkou a z každého kopce, čímž šetří jak brzdy, tak samotné palivo, jehož spotřeba byla u modelu před modernizací kamenem úrazu..."
zdroj: http://www.autanet.cz/autonews-test-hyu ... savec-2960
uz som to nasiel:
"...Výraz notného uznání si ovšem zaslouží nová, sedmistupňová převodovka DCT. Musíte se sice přenést přes nevzhledná plastová pádla pod volantem a také fakt, že sekvenční řazení skrz volič převodovky je nastaveno přesně proti působení setrvačných sil, ale jinak, pokud chcete jen jezdit (podotýkám že nijak rychle), funguje nový automat báječně! Nejenom že neškube a v nízkých otáčkách řadí absolutně neslyšně, ale díky ukázkové spolupráci s motorem podřazuje prakticky před každou zatáčkou a z každého kopce, čímž šetří jak brzdy, tak samotné palivo, jehož spotřeba byla u modelu před modernizací kamenem úrazu..."
zdroj: http://www.autanet.cz/autonews-test-hyu ... savec-2960
Santa Fe IV 2.2 CRDi 147kW A/T Premium (2019)
i30 III 1.6 CRDi 100kW A/T (7-DCT) NOW! (2017)
EX i40 CW 1.7 CRDi 104kW A/T (7-DCT) Business (2016)
EX i30 1.6 CRDi 85kW A/T (4st. hydrodyn.) Comfort (2009)
i30 III 1.6 CRDi 100kW A/T (7-DCT) NOW! (2017)
EX i40 CW 1.7 CRDi 104kW A/T (7-DCT) Business (2016)
EX i30 1.6 CRDi 85kW A/T (4st. hydrodyn.) Comfort (2009)
-
- *
- Příspěvky: 11
- Registrován: 17 zář 2017, 09:53
Re: Hyundai i40 kombi 1,7 CRDI 7DCT - ZLE RADENIE PREVODOVKY
Ďakujem za odpoved !!! Takto by podľa mna automatická prevodovka nemala radiť. V Tucson alebo i30 je úplne inak naladená a vôbec pri jemnom stlačení brzdy nepodraduje a zbytočne nevytáčala motor. Človeka to zlostí keď ti prevodovka podradí o 2 stupne a otáčky hučia.
Re: Hyundai i40 kombi 1,7 CRDI 7DCT - ZLE RADENIE PREVODOVKY
To ci je to riesenie dobre alebo nie je vec nazoru. Mne to celkom vyhovuje, pretoze ked sa "prehupnem" cez vrchol kopca a idem do serpentinoveho klesania, tak som celkom rad, ze mi auto nezrychluje. Vyuzivam to dost casto. V kazdom pripade by sa mal "doucit" ten Tvoj predajca a nevymyslat bajky to tom ze sa automat este len uci radit
Santa Fe IV 2.2 CRDi 147kW A/T Premium (2019)
i30 III 1.6 CRDi 100kW A/T (7-DCT) NOW! (2017)
EX i40 CW 1.7 CRDi 104kW A/T (7-DCT) Business (2016)
EX i30 1.6 CRDi 85kW A/T (4st. hydrodyn.) Comfort (2009)
i30 III 1.6 CRDi 100kW A/T (7-DCT) NOW! (2017)
EX i40 CW 1.7 CRDi 104kW A/T (7-DCT) Business (2016)
EX i30 1.6 CRDi 85kW A/T (4st. hydrodyn.) Comfort (2009)
-
- *
- Příspěvky: 11
- Registrován: 17 zář 2017, 09:53
Re: Hyundai i40 kombi 1,7 CRDI 7DCT - ZLE RADENIE PREVODOVKY
No áno máš pravdu že je dobre keď sa prehupne z kopca a auto nezrychlije ale keď vijdes na kopec prevodovka zaradí napríklad 5tlu a klesas. Pri mojom druhom aute i30 prevodovka drží 5tku ale tu v i40 len trošičku pribrzdis a hneď podradí do 4 pripadne až 3 a otáčky vyletia a motor hučí. Toto ma znervózňuje a hlavne sa bojím o motor aj prevodovku keď toto robí či to nebude mat negatívny dôsledok na take vytáčanie motora a toľké zbytočne podraďovanie.
Re: Hyundai i40 kombi 1,7 CRDI 7DCT - ZLE RADENIE PREVODOVKY
Predpokladam, ze kazda otazka zacinajuca na "preco" ma odpoved zacinajucu slovom "preto". V tomto pripade mi nezostava ine ako verit, ze pani konstrukteri v Hyundai to premysleli, prepocitali, otestovali a na zaklade toho splodili automat, ktory radi tak ako radi. To, ci výsledok ich snazenia konecnemu spotrebitelovi vyhovuje alebo nevyhovuje je cisto subjektívnou zalezitostou spotrebitela. Niekomu to vyhovuje (napr. mne) a niekomu nie (napr. Tebe). Mali by sa vyjadrit aj ostatni clenovia fora (napr. formou hlasovania). V podstate staci odpovedat na dve otazky: 1. Mate rovnaku skusenost s podradzovanim automatickej prevodovky? ANO/NIE 2. Ak ano, vadi Vam to? ANO/NIE
Santa Fe IV 2.2 CRDi 147kW A/T Premium (2019)
i30 III 1.6 CRDi 100kW A/T (7-DCT) NOW! (2017)
EX i40 CW 1.7 CRDi 104kW A/T (7-DCT) Business (2016)
EX i30 1.6 CRDi 85kW A/T (4st. hydrodyn.) Comfort (2009)
i30 III 1.6 CRDi 100kW A/T (7-DCT) NOW! (2017)
EX i40 CW 1.7 CRDi 104kW A/T (7-DCT) Business (2016)
EX i30 1.6 CRDi 85kW A/T (4st. hydrodyn.) Comfort (2009)
Re: Hyundai i40 kombi 1,7 CRDI 7DCT - ZLE RADENIE PREVODOVKY
Mal som I40 s DCT a musím povedať že podraďovanie mi nevadilo. Ak podradilo a chcel som zrýchliť, ťukol som do pádla pod volantom a preradil som na vyšší stupeň.
Páčilo sa mi že pri cca 100vke a 7° auto bez plynu "nespomalovalo" tak ako na manuálnej prevodovke (pri rovnakej trase). za mňa je ten automat dobrý, jedine čo mi vadilo pri pohýnaní v kolóne to dosť cukalo. ale mám za to že sa prevod musí viac roztočiť a posúvanie po metroch jej nerobí dobre.
Páčilo sa mi že pri cca 100vke a 7° auto bez plynu "nespomalovalo" tak ako na manuálnej prevodovke (pri rovnakej trase). za mňa je ten automat dobrý, jedine čo mi vadilo pri pohýnaní v kolóne to dosť cukalo. ale mám za to že sa prevod musí viac roztočiť a posúvanie po metroch jej nerobí dobre.
SEAT Leon ST Xcellence 1.4 TSI Pirineos Grey
Hyundai i30 9/2k12 GDI + Blue interior, Phantom black - sold
Cordoba 6L 1.4 2k4 Zlatá+ Eibach Seat Sport - sold
Hyundai i30 9/2k12 GDI + Blue interior, Phantom black - sold
Cordoba 6L 1.4 2k4 Zlatá+ Eibach Seat Sport - sold
-
- *
- Příspěvky: 11
- Registrován: 17 zář 2017, 09:53
Re: Hyundai i40 kombi 1,7 CRDI 7DCT - ZLE RADENIE PREVODOVKY
Ahojte chlapci, áno máte pravdu, že je to vec subjektívna. Mal som si to pri kúpe otestovať, ale nenapadlo ma, že tá istá 7 DCT bude v i30 inak ako v i40 naladená. Ja si stojím za mojím názorom a hlavne asi nejazdíte veľmi v hornatom teréne. Ja som taxikár v BB a tu je všade kopec a zakaždým idem deň čo deň niekde z kopca a verte mi, že by vám pri pribrzďovaní z kopca vadilo, že v 60tke z kopca keď tam má prevodovka 5tku pribrzdíte a dá tam 4 a následne 3 potom zase si zaradí 4 a 5, potom zase trošku pribrzdíte a zase si tam dá 4 a 3 a toto sa deje denne aj 100x a samozrejme, že cítiť aj zaradovanie tých sťupňov z kopca a čiže mierne trhnutie autom...takéto jazdenie by vás nebavilo.
Re: Hyundai i40 kombi 1,7 CRDI 7DCT - ZLE RADENIE PREVODOVKY
Odpovím ti dle tvého požadavku:
1.) Ano i Ne-mám za těch 25tis. km vysledováno,že auto nepodřadí,anebo podřadí podle toho jak moc usilovně brzdím.Pokud jen lehce přibrzdím a to i z prudkého kopce-(ano i takové podobné tady máme a odzkoušeno i na cestě do Zvolenu přes Harmanec a zpět) převodovka nepodřadí a nechává tam tu rychlost,která tam byla na začátku sjíždění.Pokud přibrzdím důrazněji,nebo lehce důrazněji,ale dvakrát za sebou,tak podřadí a někdy i o dva stupně.
2.) Pokud chová tak jak popisuju,tak mi to absolutně nevadí.
1.) Ano i Ne-mám za těch 25tis. km vysledováno,že auto nepodřadí,anebo podřadí podle toho jak moc usilovně brzdím.Pokud jen lehce přibrzdím a to i z prudkého kopce-(ano i takové podobné tady máme a odzkoušeno i na cestě do Zvolenu přes Harmanec a zpět) převodovka nepodřadí a nechává tam tu rychlost,která tam byla na začátku sjíždění.Pokud přibrzdím důrazněji,nebo lehce důrazněji,ale dvakrát za sebou,tak podřadí a někdy i o dva stupně.
2.) Pokud chová tak jak popisuju,tak mi to absolutně nevadí.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
-
- *
- Příspěvky: 11
- Registrován: 17 zář 2017, 09:53
Re: Hyundai i40 kombi 1,7 CRDI 7DCT - ZLE RADENIE PREVODOVKY
Tak keby to radilo ako popisuješ tak to nevadí ani mne, ale v mojom prípade ide o veľmi jemné pribrzdenie doslova dotknutie sa brzdy a prevodovka už radí okamžite prevody dole potom si ich sama aj pri ponechaní vóľneho zjazdu z kopca bez pridania plynu zaradí vyššie a opakuje sa to celé ... ako vravím, zažívam to denno denne XY krát a je to otravné bohužial kým Hyundai nevydá update moje trápenie bude pokračovať ...
-
- *
- Příspěvky: 11
- Registrován: 17 zář 2017, 09:53
Re: Hyundai i40 kombi 1,7 CRDI 7DCT - ZLE RADENIE PREVODOVKY
petzl62 ale pozerám sa, že ty máš i30 7 DCT, to mám aj ja i keď s dieslom a na to sa nesťažujem, tam radí prevodovka výborne aj z kopca ... hovorím o i40 kde mám 7DCT a tam je to otras pri pribrzdení z kopca ..