Sonata NF 3,3

Moderátoři: Lukino, Moderátoři

Odpovědět
bladrs
*
Příspěvky: 23
Registrován: 13 srp 2015, 10:32
Bydliště: Karlovarsko

Sonata NF 3,3

Příspěvek od bladrs »

Zdravím,
rozhodl jsem se že mojí starou Sonatu opravovat nebudu a pořídím si novější. Chtěl by jsem se zeptat kolik bych si měl přibližně připravit na servis, co bude potřeba vyměnit při 180 tis. km? A jak je to s tím řetězem, vydrží něco nebo ho vyměnit preventivně?
Sonata NF 3.3 i V6 GLS LPG - nějak to nejede

Sonata rv. 99; 2,5 V6 GLS LPG - na odpočinku, ale letí jako raketa
Sonata rv. 99; 2,5 V6 GLS - na díly
Felicia 1,3 LX , motor MPI LPG - ve věčných lovištích
Reklama
 

petr.gr
**
Příspěvky: 219
Registrován: 29 pro 2016, 20:01
Bydliště: Šternberk

Re: Sonata NF 3,3

Příspěvek od petr.gr »

Na zdejším fóru není nějak zvykem odpovídat. Pokusím se to mírně napravit.
Rozvodový řetěz má omezenou životnost a spolu s ním se musí měnit i řetěz olejového čerpadla. Pokud to neuděláte někdy kolem 150000 km, pak přijde velice rozšířený text - prodám Hyundai Sonatu v dobrém stavu s poškozením motoru.
Celá sada rozvodového řetězu, řetězu čerpadla, 4 plastové kluzáky, přijde na cca. 10000 Kč. Motor 2,4i nemá hydroštely ale mechanické nastavování vůlí ventilů broušenými podložkami. V každém případě je velice vhodné u najetých 200000 km sundat hlavu, nechat vše překontrolovat a popř. nastavit. Tvorba karbonu je pro motor zabiják a obdobné problémy má i Škoda Superb 3 s novými motory.
Řešením je tedy prevence a používání rozpouštědel karbonu.
bladrs
*
Příspěvky: 23
Registrován: 13 srp 2015, 10:32
Bydliště: Karlovarsko

Re: Sonata NF 3,3

Příspěvek od bladrs »

Děkuju za odpověď. Automobil již skoro rok vlastním, ze začátku naprostá spokojenost. Ale s odstupem času musím konstatovat že to není tak super jak se na první pohled zdálo. Přece jenom to je starší auto, ale nečekal jsem že se to bude po takové chvíli sypat. S předchozí 2,5GLS jsem byl naprosto spokojený... Nebudu brát v potaz věci běžný spotřeby, brzdy, olej (který by se měl podle manuálu měnit každých 7,5 TKM, (6 litrů 5w30, používám 5w40 10 TKM) Auto jsem kupoval při necelých 178 TKM. Olej v převodovce jsem vyměnil komplet při cca 185, neměnil jsem filtr. Vypuštění přes vypouštěcí šroub, dolejval to tuším přes měrku... Jako první mi odešlo servo, respektive praskla hadice. Dle mého achylova pata Hyundai - 3. Sonata, 3. prasklá hadice. Naštěstí aspoň používají kvalitní čerpadla, takže se s menší porcí oleje obejdou. Olej mi vyteče za pár hodin jízdy, tak to ani nedolejvam. Nedávno jsem sehnal použitou, nová stojí skoro 9tis. Kč, vyměnil čepy, stabilizačky, brzdy, otevírání kapoty motoru (při otevírání mi zůstala páka v ruce, u výměny kabinového filtru se mi stalo něco podobného). Liboval jsem si nad tím že za chvilku bude to auto v super stavu, ale ejhle. Když jsem měnil lanko, byl tam trochu horší přístup. Vyndal jsem baterku a musel odpojit pojistkovou skříň abych to protáhl spodem. Ale co se nestalo, respektive stalo. Po rozjetí jsem zjistil že auto neřadí, nefunguje tempomat, zůstala trvale svítit kontrola trakce a ani nefunguje. Jsem z toho trochu hodně rozmrzelý, tenhle měsíc jsem do toho nasypal 16k, abych udělal detaily a ozve se převodovka (automat). Napadlo mě že by mohlo být zacpaný sítko oleje (převodovka) a někde jsem vypátral že by taky mohl být olej na řídící jednotce převo. Jenže nevím kde ani jedno hledat, možná trochu tuším, ale nechci bádat, při mé smůle bych tam pokazil i něco navíc. Co třeba snímač otáček klikové hřídele? Nebo nemohlo se to třeba stát tím že auto bylo cca 1-2 hodiny bez baterky? Že by se nějak vymazala paměť a auto by tyto "dovednosti" zapomnělo?

Prosím, má někdo podobnou zkušenost, může mě někdo nasměrovat směrem kudy se vydat? Případně kdo by si s tím za normální peníz poradil? Než abych do toho cpal další těžký prachy, raději bych to snad zapálil. Začínám uvažovat nad zprovozněním starý sonaty, tahle se mi začíná jevit jako černá díra na peníze :-( děkuji vsem
Sonata NF 3.3 i V6 GLS LPG - nějak to nejede

Sonata rv. 99; 2,5 V6 GLS LPG - na odpočinku, ale letí jako raketa
Sonata rv. 99; 2,5 V6 GLS - na díly
Felicia 1,3 LX , motor MPI LPG - ve věčných lovištích
bladrs
*
Příspěvky: 23
Registrován: 13 srp 2015, 10:32
Bydliště: Karlovarsko

Re: Sonata NF 3,3

Příspěvek od bladrs »

Ještě jsem vlastně zapomněl zmínit že jsem zjistil že mám vymlácený silentbloky, myslel jsem že se to ozývají čepy, ale teď jsem zjistil že začal skákat celej motor. Může to mít spojitost? S autem musím dojíždět do práce, 25km tam a zpět. Může se tam ještě něco poškodit jízdou?
Sonata NF 3.3 i V6 GLS LPG - nějak to nejede

Sonata rv. 99; 2,5 V6 GLS LPG - na odpočinku, ale letí jako raketa
Sonata rv. 99; 2,5 V6 GLS - na díly
Felicia 1,3 LX , motor MPI LPG - ve věčných lovištích
petr.gr
**
Příspěvky: 219
Registrován: 29 pro 2016, 20:01
Bydliště: Šternberk

Re: Sonata NF 3,3

Příspěvek od petr.gr »

Pokud pojedete klidně, tak ne. Pokud ale budete prudce akcelerovat a tím nutit motor k poskakování, může se rozletět poloosa. Stalo se mi to na Octavii. Rozpojí se a pak je mimo osu, čímž se rozlomí.
Nové silentbloky motoru v jiném příspěvku.
bladrs
*
Příspěvky: 23
Registrován: 13 srp 2015, 10:32
Bydliště: Karlovarsko

Re: Sonata NF 3,3

Příspěvek od bladrs »

Tak oprava je vyřešená, naštěstí nešlo o nic závažného a stačilo jenom vyčistit kontakty v pojistkové skříňce. Kdo by řekl že auto nebude řadit díky tomu. Ani silentbloky nejsou kaput, ale pouze motor neběžel jak má a od toho se klepal jak zabíječka, každopádně děkuju za rady. Já teď budu řešit servo, možná vyměním řetěz, tak doufám že mě to nezrujnuje. Ví někdo kolik by to mohlo přibližně stát?
Sonata NF 3.3 i V6 GLS LPG - nějak to nejede

Sonata rv. 99; 2,5 V6 GLS LPG - na odpočinku, ale letí jako raketa
Sonata rv. 99; 2,5 V6 GLS - na díly
Felicia 1,3 LX , motor MPI LPG - ve věčných lovištích
petr.gr
**
Příspěvky: 219
Registrován: 29 pro 2016, 20:01
Bydliště: Šternberk

Re: Sonata NF 3,3

Příspěvek od petr.gr »

Řetěz v Autokelly 2x1800 Kč, řetěz čerpadla oleje 1000Kč+ kluzáky 700+1014,-. 2x1800 kluzák a 2x962 druhé dva. Práce, náplně. 12000 za materiál a práce za jeden den....
tslany
*
Příspěvky: 59
Registrován: 27 dub 2015, 08:14

Re: Sonata NF 3,3

Příspěvek od tslany »

Napínáky se neměnily? To je položka která u těhle šestiválců selže jako první, dělat rozvody a neměnit napínák je zbytečná práce. Pokud to po startování chvilku rachtá, zbývá asi 20tkm, pak se ozve i cinkání směrem od deklu řetězů, to znamená že napínák (nebo oba) je KO, neudrží napnutej řetěz a vyskakuje zpátky. Od té chvíle je asi 6tkm najít odvahu dát auto do servisu, ať tam něco zmrví, pak to prostě zdechne jako kdxž dojde benzín :D
Grandeur 2009 3.3V6
MX-5 2006 1.8
petr.gr
**
Příspěvky: 219
Registrován: 29 pro 2016, 20:01
Bydliště: Šternberk

Re: Sonata NF 3,3

Příspěvek od petr.gr »

Napínáky mají západku, která brání povolení napnutí. Tlakem oleje se vysouvá směrem ven a vždy se zajistí. Na tomto nemá co selhat. Měl jsem u 2,4 vše vytažené venku a po prohlídce jsem je vrátil a nedával nové. Mohla by eventuelně prasknout pružina ale tak jen po odjištění vytlačí pístek do kluzáku proti řetězu.
Cena jednoho napínáku rozvodového řetězu je asi 2700,-.
https://hyundai.epcdata.ru/sonata/38506 ... rm-24410B/
tslany
*
Příspěvky: 59
Registrován: 27 dub 2015, 08:14

Re: Sonata NF 3,3

Příspěvek od tslany »

Právě že ta západka se ošoupává. Není to žádný zvláštn8 jev u G6DA a G6DB
Grandeur 2009 3.3V6
MX-5 2006 1.8
petr.gr
**
Příspěvky: 219
Registrován: 29 pro 2016, 20:01
Bydliště: Šternberk

Re: Sonata NF 3,3

Příspěvek od petr.gr »

Po 270000 km byl hydraulický napínák jak nový. To tedy netuším , jak by se mohl ošoupat, když pružina posílená olejem dopne řetěz na straně bez záběru a západka na hřebínku poskočí jednou za x tisíc km a dál se nic neděje. Tím je odstraněn problém v případě prasknutí pružiny, kdy dopnutí obstará tlak oleje a zpět se sama nemůže vrátit. Alespoň u Hyundaie. Napínák je zároveň tryska pro olejovou mlhu k mazání řetězu.
tslany
*
Příspěvky: 59
Registrován: 27 dub 2015, 08:14

Re: Sonata NF 3,3

Příspěvek od tslany »

https://www.youtube.com/watch?v=giQbbmPX_-U
Sice má horší přízvuk než já a má tři ruce :D ale je to přímo G6GB a je tam krásně ukázáno co to dělá
Grandeur 2009 3.3V6
MX-5 2006 1.8
petr.gr
**
Příspěvky: 219
Registrován: 29 pro 2016, 20:01
Bydliště: Šternberk

Re: Sonata NF 3,3

Příspěvek od petr.gr »

tslany píše:https://www.youtube.com/watch?v=giQbbmPX_-U
Sice má horší přízvuk než já a má tři ruce :D ale je to přímo G6GB a je tam krásně ukázáno co to dělá
To vypadá na měkký materiál. Důležitá je kontrola. Pokud by byly zuby poškozené, tak samozřejmě. Pokud ne i po tolika km, tak by to zbytečně prodražilo rozvody. A celek o slušný peníz.
Odpovědět

Zpět na „SONATA“