Nezávislé kúrenie?!
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Nezávislé kúrenie?!
Ahoj... mám takú otázku. Čo si myslíte, že sa asi tak stane keby som sa povedzme rozhodol aj v mínusových teplotách pár hodín prespať v aute. Zaujíma ma hlavne či doba (cca 7 hodín) bude mať nejaký dopad na autobatériu resp. ako presne takéto kúrenie v aute funguje konkrétne teda u novej i30ky (ja mám 1.4i kombi). Chystáme sa o dva týždne do zahraničia a vždy pred cieľom si s spriateľkou vyhliadneme nejakú zaujímavú zastávku s tým, že následne v noci v aute prespíme. Nejde teda len konkrétne o tento prípad... ale všeobecne: je možné prespať v aute pri mínusových teplotách aj niekoľko hodín bez naštartovania auta a následne vyraziť ďalej? Už asi týždeň hľadám na internete ale márne všade sa píše skôr iba o predohrievani auta cca 30 minút. Som v tomto laik za čo sa ospravedlňujem. Za prípadné odpovede Vám vopred ďakujem.
- Reklama
Re: Nezávislé kúrenie?!
Tak to jsem ani nevěděl že je i30 tak daleko a má nezávislé topení. No a pokud ho nemá, tak pořádný spacáky do -10 nebo -20 a je vyřešeno. Max občas nastartuješ a zatopíš.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Re: Nezávislé kúrenie?!
jednoducho - standardna baterka take kurenie v kuse nevydrzi. Predstav si ze mas vonku -10 a chces kurit na na +20. Je to cca 30 stupnovy rozdiel. Neverim ze to ta baterka da.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136 kW 4WD AT / PREMIUM / Micron Grey / 04/2016
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Nezávislé kúrenie?!
Oba do jednoho spacáku a ohřívat se lidským teplem
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Nezávislé kúrenie?!
Obávám se, že to nemá s baterkou nic společného, pokud se nemýlím, tak elektrické topení v tom autě není, nebo jo?
Pokud mám pravdu, tak auto topí jenom když cirkuluje topným systémem ohřátá chladicí kapalina, tzn. při natočeném motoru. A pak je to baterce jedno.
Znám kluky, co prodávali před vánoci kapry a spali ve feldě u těch kádí, auto na volnoběh brblalo celou noc. Otázka je, jestli dlouhodobý chod na volnoběh motoru hoví - a jestli bude vůbec něco takového možné v místě, kde hodláte zastavit a přespat.
Pokud jde o zachování teploty v autě při okolním mrazu, tak auto vychladne docela rychle, kastle vozu rozhodně není stavěná jako tepelně-izolační obálka
Přikláním se k tomu, co bylo napsáno výše - kvalitní spacáky!
Na vylepšení teploty je možno použít nějaké přídavné topení 12V, ale zázraky od toho nečekejte a radši bych to napájel druhou baterií, aby ta primární neklekla. Příkon těchto topítek je cca 100 - 150 W, pokud by se k tomu zapojil nějaký časovač, který by to párkrát v noci pustil na 10 - 15 minut, tak by to baterka mohla přežít (přes den se ale musí zase nabít). Ale trenýrkovou teplotu od toho nečekejte. A cenově to není žádná sranda - náhradní autobaterie + časovač + topení, to je cca 3 000 Kč s nejistým výsledkem
Pokud mám pravdu, tak auto topí jenom když cirkuluje topným systémem ohřátá chladicí kapalina, tzn. při natočeném motoru. A pak je to baterce jedno.
Znám kluky, co prodávali před vánoci kapry a spali ve feldě u těch kádí, auto na volnoběh brblalo celou noc. Otázka je, jestli dlouhodobý chod na volnoběh motoru hoví - a jestli bude vůbec něco takového možné v místě, kde hodláte zastavit a přespat.
Pokud jde o zachování teploty v autě při okolním mrazu, tak auto vychladne docela rychle, kastle vozu rozhodně není stavěná jako tepelně-izolační obálka
Přikláním se k tomu, co bylo napsáno výše - kvalitní spacáky!
Na vylepšení teploty je možno použít nějaké přídavné topení 12V, ale zázraky od toho nečekejte a radši bych to napájel druhou baterií, aby ta primární neklekla. Příkon těchto topítek je cca 100 - 150 W, pokud by se k tomu zapojil nějaký časovač, který by to párkrát v noci pustil na 10 - 15 minut, tak by to baterka mohla přežít (přes den se ale musí zase nabít). Ale trenýrkovou teplotu od toho nečekejte. A cenově to není žádná sranda - náhradní autobaterie + časovač + topení, to je cca 3 000 Kč s nejistým výsledkem
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Nezávislé kúrenie?!
Mně by vadil nastartovaný motor určitě bych neusnul.Pár zkušenosti s noclehem v autě mám,ale jen v teplotách okolo nuly. Bez spacáku přikrytí dekou nebo bundou.Aby jsme se neudusili nechával jsem asi 1cm pootevřené okna.Jako největší problém vidím zamlžení skel zevnitř.Před další jízdou je potřeba pořádně vyvětrat a zatopit.
Kapacita baterie pro přídavné topení by byla srovnatelná s baterii pro pohon elektromobilu.Takže i cena.
Plynové topení je levné ale životu nebezpečné!Rozhodně nezkoušejte PB bombu s tepelným zářičem. Ráno se nemusíte probudit.
Řešení by mohlo byt profesionální nezávislé topení.Ale je otázka jestli se nevyplatí nocleh si koupit. O komfortu noclehu ani nemluvím.
Kapacita baterie pro přídavné topení by byla srovnatelná s baterii pro pohon elektromobilu.Takže i cena.
Plynové topení je levné ale životu nebezpečné!Rozhodně nezkoušejte PB bombu s tepelným zářičem. Ráno se nemusíte probudit.
Řešení by mohlo byt profesionální nezávislé topení.Ale je otázka jestli se nevyplatí nocleh si koupit. O komfortu noclehu ani nemluvím.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Re: Nezávislé kúrenie?!
Ahoj, a co třeba nezávislé topení Webasto? Máte s tím někdo zkušenost?
Hyundai Tucson 2.0 CRDI 136 kw 6 st at. 4x4 Premium
Hyundai ix35 1.7 CRDi 4x2 Trikolor
Hyundai ix35 1.7 CRDi 4x2 Trikolor
Re: Nezávislé kúrenie?!
U staršieho auta som nezavislé kúrenie mal a tak nejak som počítal s tým, že niečo podobné by mohlo byť aj tu. Ale asi teda nie. U zapnutého auta motor prakticky počuť nie je. Ale tá batéria by to zvládnuť nemusela to je fakt. Škoda. Tak nezostáva mi nič iné len takéto výlety buď odložiť na leto alebo ako bolo spomenuté... spacák. Kempovať chodievame... výbava by bola len... no sklamaný som. Externe nezávislé kúrenie dodatočne dorábať sa mi nechce... Ďakujem za reakcie... zase som múdrejší.