klepanie v motore
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Re: klepanie v motore
Ahoj,
zaregistroval jsem u svého acc stejný problém s klepáním motoru při studeném běhu. Acc je necelé 4 roky starý(r.v.2006, jeden z prvních nových acc u nás), pravidelný servis v aut. servise. Motor má najeto necelých 25tkm. Převážně městský provoz.
Auto jsem dal do servisu na diagnostiku. Podezření je na hydraulickou podložku ventilu, "nadzvedák" - čili hydraulické seřizování ventilů. Přes tento vadný nadzvedák pak může unikat olej, tzn. než se opět natlakuje a seřídí ventil, tak ventil klepe. Jeden stojí údajně 1tKč, tedy 16tKč za výměnu všech + práce, s tím, že to nemusí být ono... Po zahřátí motoru problém téměř vymizí.
Nemáte někdo s tímto zkušenost, např. jak diagnostikovat, který ten nadzvedák z 16 je vadný? Případně pokud se s tímto někdo setkal jak mu byl problém diagnostikován? Nehce se mi dávat kolemm 20tkč za něco co ještě není jisté... nemluvím o tom, že motor s tímto náběhem by měl jít pouze na garančku...
Bylo mi doporučeno vyzkoušet jiný olej 10w-40(hustší), aktuálně tam dávali 5w-30(tedy alespoň dle cedulky na motoru). 10w-40 by měl být přijatelný dle návodu k acc, samozřejmě pokud splňuje další parametry.
Chápu, že je těžké se k tomu vyjádřit, ale pokud již někdo toto řešil, tak prosím o popis způsobu diagnostiky/odstranění závady. Mám obavy, aby se tímto problémem motor neponičil.
Díky za jakoukoliv radu.
zaregistroval jsem u svého acc stejný problém s klepáním motoru při studeném běhu. Acc je necelé 4 roky starý(r.v.2006, jeden z prvních nových acc u nás), pravidelný servis v aut. servise. Motor má najeto necelých 25tkm. Převážně městský provoz.
Auto jsem dal do servisu na diagnostiku. Podezření je na hydraulickou podložku ventilu, "nadzvedák" - čili hydraulické seřizování ventilů. Přes tento vadný nadzvedák pak může unikat olej, tzn. než se opět natlakuje a seřídí ventil, tak ventil klepe. Jeden stojí údajně 1tKč, tedy 16tKč za výměnu všech + práce, s tím, že to nemusí být ono... Po zahřátí motoru problém téměř vymizí.
Nemáte někdo s tímto zkušenost, např. jak diagnostikovat, který ten nadzvedák z 16 je vadný? Případně pokud se s tímto někdo setkal jak mu byl problém diagnostikován? Nehce se mi dávat kolemm 20tkč za něco co ještě není jisté... nemluvím o tom, že motor s tímto náběhem by měl jít pouze na garančku...
Bylo mi doporučeno vyzkoušet jiný olej 10w-40(hustší), aktuálně tam dávali 5w-30(tedy alespoň dle cedulky na motoru). 10w-40 by měl být přijatelný dle návodu k acc, samozřejmě pokud splňuje další parametry.
Chápu, že je těžké se k tomu vyjádřit, ale pokud již někdo toto řešil, tak prosím o popis způsobu diagnostiky/odstranění závady. Mám obavy, aby se tímto problémem motor neponičil.
Díky za jakoukoliv radu.
- Reklama
Re: klepanie v motore
Ještě než se pustíš do výměny zdvihátek, tak zkus, jestli náhodou neklepe vstřikovací ventil, protože nekdy cvaká dost podobně jako zdvihátko. Přidej na volnoběh plyn tak na 2500 ot/min a pak rychle uber. Během snižování otáček motoru se zavřou vstřikovací ventily a pokud je to vstřikovací ventil, tak klepání na chvíli přestane. Jestli to bude klepat pořád, tak je to zdvihátko. Na tenhle test jsou potřeba potřeba dva lidi, nebo můžeš přidat plyn lankem u škrtící klapky, jestli nikoho nemáš.
Pokud to ale klepe jen za studena, tak to spíš bude to zdvihátko... Jak diagnostikovat vadný nevím, s tím nemám zkušenosti, v V servisním manuálu píšou, že se má na zdvihátko naplněný olejem zatlačit a pokud se pohne tak vyměnit:
http://img213.imageshack.us/img213/1426/hla.png
Nakolik je to ale metoda použitelná a spolehlivá netuším...
Pokud to ale klepe jen za studena, tak to spíš bude to zdvihátko... Jak diagnostikovat vadný nevím, s tím nemám zkušenosti, v V servisním manuálu píšou, že se má na zdvihátko naplněný olejem zatlačit a pokud se pohne tak vyměnit:
http://img213.imageshack.us/img213/1426/hla.png
Nakolik je to ale metoda použitelná a spolehlivá netuším...
Re: klepanie v motore
Jaaro, děkuji. Ono to cvrlikání, klepání je právě výraznější, když sundám nohu z plynu, takže ten vstřikovací ventil to asi nebude. Jinak jsem podobnou záležitost našel i na jiných fórech, tam se to týkalo také těch zdvihátek.
Našel jsem na netu nějaký přípravek přímo na ty zdvihátka od Liqui Moly, tak nejprve vyzkouším jiný olej a ten přípravek a pokud to nepomůže tak budu muset asi do té výměny...
Pak dám vědět jak to dopadlo.
http://www.liqui-moly.cz/detail/prisada ... -zdvihatka
Díky za informace.
Našel jsem na netu nějaký přípravek přímo na ty zdvihátka od Liqui Moly, tak nejprve vyzkouším jiný olej a ten přípravek a pokud to nepomůže tak budu muset asi do té výměny...
Pak dám vědět jak to dopadlo.
http://www.liqui-moly.cz/detail/prisada ... -zdvihatka
Díky za informace.
Re: klepanie v motore
mam ten isty problem RIO2 1,4L 16v r.v 2006 olej shell 5W30 po zahriati je motor ticho
KIA RIO II 1,4 SPORTY
Re: klepanie v motore
Takze po vymene oleja z 5W30 na 5W40 sa to klepanie neodstranilo. Zacal som patrat dalej ten divny klepot bol pocut viac od olejovej vane a tesne pri prevodovke. Vytiahol som zapalovaci kabel od sviecky na 4 valci co je pri prevodovke a klepot zmyzol.
Pravdepodobne to klepe piestny cap alebo ojnicne lozisko auto ma najazdene 40 000km. Co je to za kvalitu materialu? Nemam slov.............
Pravdepodobne to klepe piestny cap alebo ojnicne lozisko auto ma najazdene 40 000km. Co je to za kvalitu materialu? Nemam slov.............
KIA RIO II 1,4 SPORTY
Re: klepanie v motore
Takže :
a) použit přípravek pročištení zdvihátek do oleje 5W-30, před výměnou oleje - nepomohlo
b) vyměněn olej, použit hustší 10W-40 a použita druhá polovina přípravku - nepomohlo
c) zjistil jsem, že se ozvývá i při zahřátém motoru
Zvuk bych upřesnil jako dva
a) takové cvakání a ozývá se i při studeném či zahřátém motoru - údajně jde o vstřikování a normální jev, bohužel nemohu porovnat s jiným accentem/rio
b) chrastění projevuje se vyrazněji při studeném motoru, po zahřátí také, ale je hůře definovatelné, nicméně pokud mám například 2. r.s. a vyřadím z 3-3.5t otáček na neutrál tak se ozve takové zachrastění, to samé například při 3. r.s. 4t otáček a sundám nohu z plynu opět zachrastění, je to něco jako když chrastí uvolněný řetěž
Auto bylo s tímto v servise, s technikem jsme reprodukovali onen chrastivý zvuk, takže jsme vědeli o čem je řeč... Úkony :
Odpojen řemen k okolním agregátům(alternátor, vodní čerpadlo, klima) - chrastění se objevuje se pořád, tzn. externí agregáty to nejsou
Vyměněna kladka rozvodového řemene - ložisko mělo malou vůli
Vyměněn rozvodový řetěz a vodicí lišta - retěz nebyl úplně napnutý
Hydraulická "štelovátka" vůle ventilů - zkontrolovány dle popisu jaary, dle vyjádření jsou ok
Co dál? Nevím... Asi mám holt blbej kus nebo co... jen připomenu že motor má 30tkm...
Každopádně se rozhlížím u konkurence.
EDIT : Uvedené úkony nevyřešily daný problém, bohužel jsem v servise nechal x tisíc Kč...
a) použit přípravek pročištení zdvihátek do oleje 5W-30, před výměnou oleje - nepomohlo
b) vyměněn olej, použit hustší 10W-40 a použita druhá polovina přípravku - nepomohlo
c) zjistil jsem, že se ozvývá i při zahřátém motoru
Zvuk bych upřesnil jako dva
a) takové cvakání a ozývá se i při studeném či zahřátém motoru - údajně jde o vstřikování a normální jev, bohužel nemohu porovnat s jiným accentem/rio
b) chrastění projevuje se vyrazněji při studeném motoru, po zahřátí také, ale je hůře definovatelné, nicméně pokud mám například 2. r.s. a vyřadím z 3-3.5t otáček na neutrál tak se ozve takové zachrastění, to samé například při 3. r.s. 4t otáček a sundám nohu z plynu opět zachrastění, je to něco jako když chrastí uvolněný řetěž
Auto bylo s tímto v servise, s technikem jsme reprodukovali onen chrastivý zvuk, takže jsme vědeli o čem je řeč... Úkony :
Odpojen řemen k okolním agregátům(alternátor, vodní čerpadlo, klima) - chrastění se objevuje se pořád, tzn. externí agregáty to nejsou
Vyměněna kladka rozvodového řemene - ložisko mělo malou vůli
Vyměněn rozvodový řetěz a vodicí lišta - retěz nebyl úplně napnutý
Hydraulická "štelovátka" vůle ventilů - zkontrolovány dle popisu jaary, dle vyjádření jsou ok
Co dál? Nevím... Asi mám holt blbej kus nebo co... jen připomenu že motor má 30tkm...
Každopádně se rozhlížím u konkurence.
EDIT : Uvedené úkony nevyřešily daný problém, bohužel jsem v servise nechal x tisíc Kč...
Naposledy upravil(a) JoSp dne 08 črc 2011, 09:09, celkem upraveno 1 x.
Re: klepanie v motore
v suvislosti s klepanim hydrostelov som nasiel zaujimavu informaciu,tyka sa sice motorov Mitsubishi,ale principialne je to rovnake na vsetkych ostatnych. Ide o to,ze sa dostane vzduch pod zdvihatko a potom peruje a prejavuje sa to klepkavym zvukom.Postup odstranenia tohto zvuku priamo od Mitsubishi servisakov je nasledovny: nastartovat,nechat par minut zohriat na volnobeh,potom plynule pridavat plyn az po dosiahnutie 3000 otacok v casovom intervale 15 sekund,potom ubrat plyn na 15 sekund a znovu opakovat proceduru a to az 30x.Ked sa ani po tomto "odvzdusneni" hydrostelov nezmeni zvuk k lepsiemu,tak vraj vzduchom to nebude a treba vybrat a vycistit hydrostely,pripadne vymenit.Za predpokladu,ze ide o zvuk z hydrostelov. Sam idem riesit podobny problem a chcem to vyskusat(momentalne som bez pristupu k autu,inac by som to uz skusil,nemozno nic pokazit a ked to pomoze......
Re: klepanie v motore
Na stránkách jiného fóra jsem našel tohle. Údajně klepání může způsobovat neoriginální olejový filtr... Je to technicky možné?
Stručně přeloženo, alternativní olejové filtry mají jiné technické vlastnosti čímž mohou ovlivnit různé tlaky(oleje) v motoru, což vede ke klepání motoru.
Převzato z :
http://www.hyundai-forums.com/t15115-lo ... -noise.htm
Just wondering, what oil filter is being used in your van now? Reason I ask is I just happened across a TSB from Hyundai about only using a genuine Hyundai oil filter, or engine knock can occur. See below. This TSB is dated in 2005, but I found it in the Entourage bulletins, and it applies to all Hyundai models. Don't know if this helps or not! (This is their story, and they're sticking to it!)
Page 1 of 1
Technical Service Bulletin
Subject USE OF AFTERMARKET ENGINE OIL FILTERS CAUSING ENGINE KNOCKING NOISE
Group ENGINE MECHANICAL
Number 05-20-002
Date JULY, 2005
Model ALL MODELS
CIRCULATE TO: [ ] GENERAL MANAGER
[X] SERVICE MANAGER [X] SERVICE ADVISOR [X] WARRANTY MGR [ ] SALES MANAGER [X] PARTS MANAGER [X] TECHNICIAN
DESCRIPTION:
Some vehicles may experience an engine knock noise with the use of an aftermarket oil filter. Aftermarket oil filters may use different materials, construction and specifications than genuine Hyundai oil filters, which may lead to pressure variations within the engine, thus contributing to an engine knocking noise.
VEHICLES AFFECTED:
All Models
REPAIR PROCEDURE:
Perform an oil change on the vehicle and replace the aftermarket oil filter with a genuine Hyundai oil filter.
WARRANTY INFORMATION:
Normal warranty procedures apply.
This is not a warranty repair.
Stručně přeloženo, alternativní olejové filtry mají jiné technické vlastnosti čímž mohou ovlivnit různé tlaky(oleje) v motoru, což vede ke klepání motoru.
Převzato z :
http://www.hyundai-forums.com/t15115-lo ... -noise.htm
Just wondering, what oil filter is being used in your van now? Reason I ask is I just happened across a TSB from Hyundai about only using a genuine Hyundai oil filter, or engine knock can occur. See below. This TSB is dated in 2005, but I found it in the Entourage bulletins, and it applies to all Hyundai models. Don't know if this helps or not! (This is their story, and they're sticking to it!)
Page 1 of 1
Technical Service Bulletin
Subject USE OF AFTERMARKET ENGINE OIL FILTERS CAUSING ENGINE KNOCKING NOISE
Group ENGINE MECHANICAL
Number 05-20-002
Date JULY, 2005
Model ALL MODELS
CIRCULATE TO: [ ] GENERAL MANAGER
[X] SERVICE MANAGER [X] SERVICE ADVISOR [X] WARRANTY MGR [ ] SALES MANAGER [X] PARTS MANAGER [X] TECHNICIAN
DESCRIPTION:
Some vehicles may experience an engine knock noise with the use of an aftermarket oil filter. Aftermarket oil filters may use different materials, construction and specifications than genuine Hyundai oil filters, which may lead to pressure variations within the engine, thus contributing to an engine knocking noise.
VEHICLES AFFECTED:
All Models
REPAIR PROCEDURE:
Perform an oil change on the vehicle and replace the aftermarket oil filter with a genuine Hyundai oil filter.
WARRANTY INFORMATION:
Normal warranty procedures apply.
This is not a warranty repair.
Re: klepanie v motore
tak uz niekto ma niejake presnejsie identifikovanie tohto klepania?
KIA RIO II 1,4 SPORTY
- miro263
- **
- Příspěvky: 399
- Registrován: 22 črc 2009, 19:38
- Bydliště: Bratislava - Helpa - Pohorela
- Kontaktovat uživatele:
Re: klepanie v motore
Mam nebehanych nieco cez 65T km, a mam podozrenie na chybny hydrostel.
V motore mi klepe ventil v takych pravidelnych intervaloch. Aj ked je zohriaty. Cize naprv je ticho, potom klepe, potom zasa je ticho.
Som zvedavy co nato povie servis
V motore mi klepe ventil v takych pravidelnych intervaloch. Aj ked je zohriaty. Cize naprv je ticho, potom klepe, potom zasa je ticho.
Som zvedavy co nato povie servis
Hyundai Accent MC 1.4 -city car
a kopec dalsich nehyundaioidnych
a kopec dalsich nehyundaioidnych
Re: klepanie v motore
Miro ako si riesil hydrostely?Vymenili ti to ci to nebolo ono?Aj mne sa totiz zacina ozivat cca. 10 sec.po starte take cvrlikanie a pri padajúcich otackach je to pocutelne tiez,najme pri 2000ot/min.