Oprava laku
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Oprava laku
U Vivid Blue to není přesné ani na plechu. Vždy je to tmavší. Při reklamaci servisák tvrdil, že dávám velkou vrstvu. Nakonec jsem ho donutil ať mě to předvede, a ono mu to nešlo. Jinak to, že odstín snad každého dílu je velice lehce rozdílný jsem už zjistil taky. Hodně záleží na úhlu pohledu a osvětlení. Ale to, co prodává (barva koupena před dvěma lety) jako Vivid Blue je barva o několik odstínů tmavší.
Hyundai Getz 1.1 - prodáno
Hyundai i30 1,6 CRDi Comfort, 66 kW, Vivid Blue
Hyundai i30 1,6 CRDi Comfort, 66 kW, Vivid Blue
- Reklama
Re: Oprava laku
vidíš, tohle mne nenapadlo, vpálit tomu xindlovi co ze mne dělal debila v servisu, ať mi to ukáže sám
Sračkám se nevyhneš..
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D
Re: Oprava laku
jak rikate. ale hardcam by vam vysvetlil proceduru aplikovani origo tuzky (s udajne tmavsim odstinem). sice je to solidni operace, ale vysledek mel na jednicku
i30 1.4 + kn, 12/2007
lištička nárazníku
Zdravím,
chtěl bych se zeptat. Dá se sehnat prostřední lištička (taková ta úzká stříbrná) na zadní nárazník na i30cw první generace? Popřípadě za kolik?
Díky moc
chtěl bych se zeptat. Dá se sehnat prostřední lištička (taková ta úzká stříbrná) na zadní nárazník na i30cw první generace? Popřípadě za kolik?
Díky moc
Re: Oprava laku
Ahoj. Máme nově hyundai i30. Někdo nám na parkovišti odřel zadní levé dveře a kousek od zadních levých dveří i zadní.
Chceme to dát do autorizovaného servicu Hyundai v Pardubicích. Máte tam někdo zkušenost? S lakováním nemám zkušenosti. Dneska jsem tam volal a pán říkal cenu od 1500kč až 6000kč.....
odřený lak je na plech a je asi v délce 10cm o šíři cca 5mm.
Děkuji
barva = modrá metalíza
Chceme to dát do autorizovaného servicu Hyundai v Pardubicích. Máte tam někdo zkušenost? S lakováním nemám zkušenosti. Dneska jsem tam volal a pán říkal cenu od 1500kč až 6000kč.....
odřený lak je na plech a je asi v délce 10cm o šíři cca 5mm.
Děkuji
barva = modrá metalíza
Re: Oprava laku
Taky se podělím s mýma zkušenostma s opravou laku. Mám způsob, kterým jdou opravit menší škrábance do 1cm a různé tečky od kamínků nebo otevření dveří sousedního auta při parkování atp. a to tak, že opravené místo není takřka vůbec poznat. Opravoval jsem takhle párkrát černou a teď už i stříbrnou metalízu. Možná něco poznáte tak z deseti cm za dobrého světla (za předpokladu, že není promáčklý plech). Výsledný efekt je mnohem lepší než metoda zakápnutí štětečkem nebo korekční tuška.
Takže k tomu postupu:
- Nejdřív je potřeba škrábanec co nejvíce rozleštit leštěnkou, ev. Tempem, je-li hlubší. Bude potom i lépe poznat rozsah poškození. Někdy totiž půjde škrábanec rozleštit a nebude vůbec vidět (v případě, že není vryp až na základovku).
- Na opravu škrábance metalízy 100% stačí podobná barva bez třpitek. Je potřeba sehnat co nejpodobnější odstín origo laku, nejlépe rychloschnoucí akryl (to jsou takřka všechny auto barvy v drogérce). Jde to třeba i s dvojsložkovým polyurethanem, ale ten zasychá hodně dlouho a je to pak o dost složitější viz. níže.
- Odřené, rozleštěné a odmaštěné místo se zakápne barvou. Štětec se mi neosvědčil. Ten zbytečně roznese barvu po okolí škrábance a my ji potřebujeme mít pouze v tom odřeném místě. Já to dělám špičkou elektrikářské stahovací tenké pásky. Kapičku barvy potom roztáhnu do odřených míst a snažím se ji nedostat mimo škrábanec.
- Teď je to nejdůležitější! Musí se počkat podle typu barvy až barva zavadne a částečně zaschne. U akrylátů je to cca 10minut, u vícesložkových klidně i hodina.
- Na zavadlou a částečně zaschlou barvu se vezme leštěnka a bavlněný hadr a místo se rozleští. Když se na to vrhnete moc brzo tak leštěnka barvu pouze smyje a postup jde potom opakovat. Když to s tím čekáním přeženete tak se pak musí déle leštit, ev. použít Tempo. Musí se leštit tak dlouho až zmizí reliéf staré a nové barvy. Když se to přežene tak se nově nanesená barva smyje a musí se to opakovat. Jakmile to klapne tak budete mít povrch úplně hladký bez ohraničení opravovaného místa - přejetím rukou nepoznáte hrbol. Když na to půjdete až druhý den tak pravděpodobně nevyhladíte tu barvu úplně, protože silná vrstva laku bude příliš tvrdá.
Takže k tomu postupu:
- Nejdřív je potřeba škrábanec co nejvíce rozleštit leštěnkou, ev. Tempem, je-li hlubší. Bude potom i lépe poznat rozsah poškození. Někdy totiž půjde škrábanec rozleštit a nebude vůbec vidět (v případě, že není vryp až na základovku).
- Na opravu škrábance metalízy 100% stačí podobná barva bez třpitek. Je potřeba sehnat co nejpodobnější odstín origo laku, nejlépe rychloschnoucí akryl (to jsou takřka všechny auto barvy v drogérce). Jde to třeba i s dvojsložkovým polyurethanem, ale ten zasychá hodně dlouho a je to pak o dost složitější viz. níže.
- Odřené, rozleštěné a odmaštěné místo se zakápne barvou. Štětec se mi neosvědčil. Ten zbytečně roznese barvu po okolí škrábance a my ji potřebujeme mít pouze v tom odřeném místě. Já to dělám špičkou elektrikářské stahovací tenké pásky. Kapičku barvy potom roztáhnu do odřených míst a snažím se ji nedostat mimo škrábanec.
- Teď je to nejdůležitější! Musí se počkat podle typu barvy až barva zavadne a částečně zaschne. U akrylátů je to cca 10minut, u vícesložkových klidně i hodina.
- Na zavadlou a částečně zaschlou barvu se vezme leštěnka a bavlněný hadr a místo se rozleští. Když se na to vrhnete moc brzo tak leštěnka barvu pouze smyje a postup jde potom opakovat. Když to s tím čekáním přeženete tak se pak musí déle leštit, ev. použít Tempo. Musí se leštit tak dlouho až zmizí reliéf staré a nové barvy. Když se to přežene tak se nově nanesená barva smyje a musí se to opakovat. Jakmile to klapne tak budete mít povrch úplně hladký bez ohraničení opravovaného místa - přejetím rukou nepoznáte hrbol. Když na to půjdete až druhý den tak pravděpodobně nevyhladíte tu barvu úplně, protože silná vrstva laku bude příliš tvrdá.
Naposledy upravil(a) Thom@s dne 13 úno 2013, 17:41, celkem upraveno 1 x.
i30 Trikolor Plus Exclusive, 2011; 1,6i MPI DOHC CVVT; 92,7kW
Re: Oprava laku
Tak tu máme zase pěknou nadílku sněhu i v Praze. Netrvalo dlouho a nějaké děti si z celé ulice vybraly zrovna moje auto jako zdroj sněhu pro dovádění. Dopadlo to tak, že mi tam od nich zůstal další nepěkný pozdrav na horní straně blatníku u předního světla. Dítko se mi asi válelo po autě a otisklo mi tam cvoček nebo zip z bundy. Docela se děsím toho, až to auto celé rozmrzne, co tam ještě najdu. Snad nebude promáčklá kapota . Jeden ze sousedů má od léta na kapotě svého Suzuki otisk něčí boty. Někteří spoluobčané (a nemusejí být ani nepřizpůsobiví) bohužel nechávají své děti růst jako dříví v lese a je jim úplně jedno, co kde zničí. Omlouvám se za své výlevy, ale potřeboval jsem trochu upustit páru, protože mě to děsně s**e.
Až bude teplo, tak to asi zkusím nejprve rozleštit pastou Farecla G3 a pak to případně zaretušuji bezbarvým lakem stejně jako jsem už opravoval zadní nárazník po umělci, který neumí parkovat do řady. Ať s tím ale udělám cokoli, tak to bude asi pořád pěkně vidět. Na to, že tomu autu je 1,5roku, tak za chvíli bude vypadat hůř, než to devítileté, které jsem prodal.
Až bude teplo, tak to asi zkusím nejprve rozleštit pastou Farecla G3 a pak to případně zaretušuji bezbarvým lakem stejně jako jsem už opravoval zadní nárazník po umělci, který neumí parkovat do řady. Ať s tím ale udělám cokoli, tak to bude asi pořád pěkně vidět. Na to, že tomu autu je 1,5roku, tak za chvíli bude vypadat hůř, než to devítileté, které jsem prodal.
- Přílohy
-
- Foto1.jpg (77.4 KiB) Zobrazeno 6270 x
Jezdím hlavně sockou a na skútru Derbi Atlantis
Toyota Auris TS 1.6i (od 2019)
Ford Galaxy Titanium 2.0TDCi (2017 - 2019)
i30cw 1.6i CVVT Exclusive (2011 - 2013)
Getz 1.1i Clasic+ (2003 - 2011)
Toyota Auris TS 1.6i (od 2019)
Ford Galaxy Titanium 2.0TDCi (2017 - 2019)
i30cw 1.6i CVVT Exclusive (2011 - 2013)
Getz 1.1i Clasic+ (2003 - 2011)
Re: Oprava laku
to pericko: Já měl letos v lednu škráblé zadní dveře+blatník+nárazník a autorizovaný sevis si za to účtoval 21.000Kč, ale to bylo na pojistku, tak neměli důvod snažit se o nízkou cenu... Lakovny berou kolem 3000 za díl, stříká se obvykle celý díl , jenže když nastříkají zadní dveře, tak stříknou do rozprachu i přední dveře aby sjednostili odstíny. A protože jdou dveře do pece, tak je musí demontovat a odstrojit atd. atd. takže se to nasbírá.
to AleKa82: to chce klid, mně vlastní syn převrátil na auto betonový sloupek Už jsem to ani nechtěl řešit a nechat šrám šrámem, ale pak mi hodná paní odřela auto kousek vedle a nechala telefon za stěračem, tak se to spláchlo přijednom z jejího povinného ručení. Vůbec mám s smůlu. Předchozí auto za 5 let žádný šrám co by stál za řeč a za necelé 4 roky už 3x v lakovně...
to lukis01: hoši z lakovny ACA centrály stříkali moji Vivid Blue už 3x a výsledek perfektní, můžu doporučit. Posledně jsem si nechal trochu laku odlít, protože origo opravný lak jse fakt na prd. S ekologickým lakem z lakovny zas bude problém se schnutím, ale radši to než špatný odstín.
to AleKa82: to chce klid, mně vlastní syn převrátil na auto betonový sloupek Už jsem to ani nechtěl řešit a nechat šrám šrámem, ale pak mi hodná paní odřela auto kousek vedle a nechala telefon za stěračem, tak se to spláchlo přijednom z jejího povinného ručení. Vůbec mám s smůlu. Předchozí auto za 5 let žádný šrám co by stál za řeč a za necelé 4 roky už 3x v lakovně...
to lukis01: hoši z lakovny ACA centrály stříkali moji Vivid Blue už 3x a výsledek perfektní, můžu doporučit. Posledně jsem si nechal trochu laku odlít, protože origo opravný lak jse fakt na prd. S ekologickým lakem z lakovny zas bude problém se schnutím, ale radši to než špatný odstín.
Hyundai i30 , 1.4 CVVT Comfort + ESP , r.2009
Re: Oprava laku
Trošku to tady oživím. Na ix20 začínám rozlešťovat hromadu drobných škrábanců, pozůstatek dětského kreslení něčím (zřejmě kamínkem nebo klacíkem). Nejsou to hluboké rýhy, nejdou do základu, ale je jich moc!
Použil jsem zatím brusnou pastu Mafra Delux https://www.auto77.cz/autokosmetika/kar ... h0077.html, ale výsledky jsou průměrné a dost se u toho nadřu.
Možná je to tím, že ty škrábance jsou hluboké a možná ta pasta není to pravé ořechové. Trošku jsem koukal po netu i tady na fóru, pokud někdo máte tip, čím na to jít a s čím máte zkušenosti, tak dejte vědět.
Já mám v merku zatím Menzerna Medium Cut Polish 2500, případně hrubší Heavy Cut Compound 1000, nebo Farecla G3, event. G6. Tempem se mi to matlat nechce, zkušenosti jsou dost rozdílné. Leda že by to někdo fakt na Hyundai měl odzkoušené.
Použil jsem zatím brusnou pastu Mafra Delux https://www.auto77.cz/autokosmetika/kar ... h0077.html, ale výsledky jsou průměrné a dost se u toho nadřu.
Možná je to tím, že ty škrábance jsou hluboké a možná ta pasta není to pravé ořechové. Trošku jsem koukal po netu i tady na fóru, pokud někdo máte tip, čím na to jít a s čím máte zkušenosti, tak dejte vědět.
Já mám v merku zatím Menzerna Medium Cut Polish 2500, případně hrubší Heavy Cut Compound 1000, nebo Farecla G3, event. G6. Tempem se mi to matlat nechce, zkušenosti jsou dost rozdílné. Leda že by to někdo fakt na Hyundai měl odzkoušené.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Oprava laku
Mám nejlepší zkušenosti,nejen z auta,ale taky z lodí s tímhle,akorát jsme používali větší balení v černých plastových láhvích,ještě mi zbytky naštěstí zůstaly.Je to sice ranec peněz,ale fakt to funguje.
https://shop.arango.cz/cz-detail-110787 ... gJTEPD_BwE
https://shop.arango.cz/cz-detail-110787 ... gJTEPD_BwE
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Oprava laku
Díky, na to jsem taky koukal, ale obával jsem se, že těch 30 ml pasty bude málo, děcka mají "podpisy" na části přední kapoty, LP blatníku, LP dveřích a LZ dveřích
Jinak jako ranec mi to nepřijde, zbytou mi pak kotouče i s držákem:)
A fakt jsi používal i ten 3000 smirek pro první přejetí? To mi právě vrtalo hlavou, jestli to v porovnání s brusnými pastami nebere moc.
Jinak jako ranec mi to nepřijde, zbytou mi pak kotouče i s držákem:)
A fakt jsi používal i ten 3000 smirek pro první přejetí? To mi právě vrtalo hlavou, jestli to v porovnání s brusnými pastami nebere moc.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Oprava laku
Ja pouzivam Dodo Juice Lime Prime, hezky se mi s ni dela a nedela hologramy, takze muzu pouzit i kotouc do vrtacky (v Eve za par korun). Pro me rychly, levny, funknci.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Oprava laku
U toho Dodo Juice se obávám, že to bude moc "soft". Ještě mě napadlo, v tomhle počasí, jestli tomu nepomůže, když se ten povrch trošku nahřeje. Nemyslím nažhavit, ale nahřát. Aby to aspoň trošku simulovalo teplotu povrchu 20 stupňů. Možná ten lak bude trošku vláčnější než při teplotách blížících se nule.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Oprava laku
Jsou dve verze, klasicka ma celkem abrazivni schopnosti, Lite je takova dolestvacka. Nebo pouzij tempo
Jinak Menzerna apod. cos vyosal, bude samozrejme fungovat na vybornou, ale das za to dost penez a vetsina Ti zbyde + potrebujes ve finale lestnku, abys lak zase ozivil.
Jinak Menzerna apod. cos vyosal, bude samozrejme fungovat na vybornou, ale das za to dost penez a vetsina Ti zbyde + potrebujes ve finale lestnku, abys lak zase ozivil.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Oprava laku
Pokud se bojíš toho smirku,viděl jsem používat tohle na škrábance od větví a trnů a výsledek byl super.Můžeš zkusit i tohle:https://shop.arango.cz/cz-detail-107737 ... mover.html
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.