motor 1.4 T GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od vorlajz »

Votaviku, není potřeba citovat bezprostředně předcházející příspěvek... ;)
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Reklama
 

Uživatelský avatar
asd111
**
Příspěvky: 248
Registrován: 17 říj 2017, 20:31
Bydliště: Kladno

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od asd111 »

vorlajz píše:budoucnost je v turbu, kouzlo v objemu... :D :D :D

když půjde všechno podle plánu, tak si v roce 2031 taky koupím nové auto...

k tématu... chtěl jsem si vyzkoušet tu 1.4 T-GDI v manuálu, ale všude byly předváděčky jenom v plný palbě s DCT... tak snad se mi to taky někdo poštěstí... třeba do Kony by ta 1.4 byla docela sexy ;) hh
To je ale za 13-14 let :shock: To uz bude po valce :-)
Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Chasnik »

Votavik píše:EDIT: kecam, koukal jsem jen na akcni cenik. Ve strandartnim ceniku je, ale za tu cenu ho stejne asi nikdo kupovat nebude #-o
Pamatuj si, co tady před pár dny psal Mr. Hyundai: "Ceník je na to, aby člověk věděl co je ve výbavě :)
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od vorlajz »

asd111 píše:
vorlajz píše:budoucnost je v turbu, kouzlo v objemu... :D :D :D

když půjde všechno podle plánu, tak si v roce 2031 taky koupím nové auto...

k tématu... chtěl jsem si vyzkoušet tu 1.4 T-GDI v manuálu, ale všude byly předváděčky jenom v plný palbě s DCT... tak snad se mi to taky někdo poštěstí... třeba do Kony by ta 1.4 byla docela sexy ;) hh
To je ale za 13-14 let :shock: To uz bude po valce :-)
jj... :D to je za chvíli... :D :D :D
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od vorlajz »

Chasnik píše:
Votavik píše:EDIT: kecam, koukal jsem jen na akcni cenik. Ve strandartnim ceniku je, ale za tu cenu ho stejne asi nikdo kupovat nebude #-o
Pamatuj si, co tady před pár dny psal Mr. Hyundai: "Ceník je na to, aby člověk věděl co je ve výbavě :)
však jo... to nerozporuji...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
V12
*
Příspěvky: 44
Registrován: 04 úno 2010, 06:36

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od V12 »

vorlajz píše:budoucnost je v turbu, kouzlo v objemu...
Ake kuzlo ? Ta spotreba ? Pokojne ides po okreske 90tkou a auto zerie neielen travu okolo cesty, ale aj zvodidla ??? Jedine, co je na velkom objeme pekne je ZVUK. Dnes sa ale uz da sfalsovat aj ten. Velkoobjemova atmosfera je ako dinosaur - je velka, silna, hlucna, uzrana a na vyhynutie. Rozumne turbo je lepsie po vsetkych strankach. Myslim ale rozumne - nie nejake litrove a mensie trojhrnce na poriadnych stereoidoch. Objem minimalne 1.6, este lepsie 2 litre, 150 az 180 koni na dnesne relativne tazke auta je rozumna hranica.
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Deegr »

Já v tom problém nevidím. Ani to nemusí být 1.6, minimálně, jak píšeš. Ta 1.4 T-GDI mi příjde na i30 naprosto dostačující, až ideální volba. Nevím, jak jezdíš, ale při 90 se s tím dá jet kolem 4 litru. Já s tím jel za 3.7. Už vidím, jak s dvoulitrem jedeš za 3.7. Pokud jedeš dle předpisů, spotřeba jak u 1.4. Pokud na to šlapeš, tak spotřeba adekvátní atmo motoru, tedy dvoulitru. Jen dynamicky jsi na tom lépe, protože dvoulitr ve 2000 rpm ti moc nepředvede.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Hardcam »

Tys jel za 3,7 z KT do PL, coz je z kopce, to uprimne nema zadnou vypovedni hodnotu, protoze jde o jeden start vozu a dojeti do cile, nikoliv o beznou denni "premavku" beznyho uzivatele. Takhle jsem jezdil i s atmosferickym dvoulitrem.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Richard555 »

No trochu se ozvu, měl jsem dlouho atmo 2,0 na LPG a při běžné jízdě (aby mě jízda i těšila) jsem se nedostal přes 10LPG na 100. Ten 2,0 by jezdil i za míň ale byl ještě s EU2 a navíc zpřevodován lehce, takže při GPS 130 točil 3800 ot. Nicméně lineárně pokračoval dál a na 5 končil ve zhruba 215 a 6000 ot......
Další parametry krouťáku toho 2,0 byly: 1750 ot. 170Nm. 3600 ot. 184Nm 6000 ot. 175Nm. Takže kdo chtěl mohl žudlat jak chtěl a stejně to jelo. Většinou jsem při normální jízdě řadil jen 4 a 5. Co je na tom špatného? Musíte si ale uvědomit i to, že lehčí zpřevodování co je dnes ubere z krouťáku to co mu přidá turbo, takže jsi na podobných parametrech jako ten 2,0 atmo.
Motor jednoduchý, spolehlivý, příjemný na jízdu. Ne vždy je turbo přínosem. Když s oturbeným motorem pojedeš defenzivně bude žrát o něco méně než stejně výkonný 2,0 atmo, ale pokud na to trochu šlápneš, nemáš problém se dostat se spotřebou i výš než ten 2,0 atmo.
I dinosaurus má něco do sebe, mrkni na Mazdu Skyaktiv to je dle mě motor jak má být :!: :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Deegr »

Ono to zase takové převýšení není, jak ukazuje Google. Je to asi jen 80m na 40 km. Rovinu nemáš skoro nikde. Ale cestou z Plzně do Klatov, tedy "do kopce" jsem jel druhý den za 4.2, ale to byl už i jiný provoz a nemohl jsem jet dle sebe.
A souhlasím s Vorlajzem. Ten objem má prostě svoje kouzlo. Jestli 1.6 s 270 koníky, nebo 2.0 s 270 koníky, tak si radši vezmu dvoulitra. Při jízdě na hraně, kdy jen tak občas ťukneš do plynu, bude ten dvoulitr příjemnější. Kdo to ale používá jen na předjíždění, a nedokáže využít schopnosti svého auta, podvozku, tak mu to bude šumák. Pro ostatní je vždy lepší větší objem. Nedej bože ty vyhoněný dvoulitry v A45 AMG. Sice to jede, ale radši si vezmu Stingra s 3.3 V6, než to AMG.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
V12
*
Příspěvky: 44
Registrován: 04 úno 2010, 06:36

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od V12 »

Richard555 :
Atmosfera je na nic, leda tak do muzea :
Focus II 2.0i 107 kW vs Hyu i30 1.4TGDI 103 kW vs Mazda 6 2.5i 141 kW pruzne zrychlenie 80-120 na trojku, stvorku, patku a sestku :
Focus III. - 6.4s, IV. 10.1, V. 15.4
Hyu III. - 6.1, IV. 7.4, V. 9.1, VI. 11.8
Mazda III. - 5.8, IV. 8.9, V. 15.6, VI. 22.1

Ako vidiet, maly fukany 1.4 TGDI s prehladom poraza predpotopne atmosfery vratane toho genialneho SkyActive v Mazde 6. Cize jazda s nim bude prijemnejsia, ako s ostatnymi, pretoze v najpouzivanejsom rezime nebude ziadat tolko radenia, ako Focus, ci Mazda. A neviem si predstavit, ze by som tu Mazdu mal pri kazdom zrychlovani tocit v trojke do cerveneho.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Axel.Foley »

V12: Poctivou atmosféru doporučuji občas vytočit do červeného pole, je to úplně jiné svezení. Neříkám, že turbo je špatné... ale opravdu platí, že objem ničím nenahradíš. A ano, i turbomotor si dokáže cucnout, mám ověřeno - stejné auto, stejná trasa, jednou za 5 N95, podruhé za 10.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
V12
*
Příspěvky: 44
Registrován: 04 úno 2010, 06:36

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od V12 »

Somarina. Zober si Focus III 1.6 TiVCT 92kW, ja si zoberiem to iste, ale 1.0EB 92kW. Garantujem Ti, ze mi neutecies.
Tiez som mal v minulosti rovnaky nazor. Po par ostrejsich zvezeniach s rovnako vykonnym turbom som ho ale zmenil. Nie je o com - dobre urobene turbo je lepsie po vsetkych strankach, ako rovnako vykonna atmosfera. Dnesne auta su totiz tazke a maju dlhe prevody, ktore spolahlivo zabijaju potencial motora. Ked mam raz 2 rovnako vykonne motory a dam im velmi podobne prevodovky, ked ten fukany da maximalny krutiak uz v 1800-2000 otackach, musi ist lepsie, ako atmosfera, ktora je pod 4000 mrtva. Najviac sa mi pacia tie bajky o tocivych vysokootackovych japonskych atmosferach. Pritom s tazsou Toyotou CHR 1.2 turbo 85 kW som jazdil dynamickejsie, nez s o 200 kilo lahsou Corollou 1.6 97kW. Tych 185 Nm od 1800 otacok s prehladom porazilo 1.6ku s krutiakom iba 140 Nm v podobnych otackach. Ani hmotnostna vyhoda nevyrovala dynamiku...
Ked dnes atmosferu, tak jedine do automatu, podla moznosti CVT.
Uživatelský avatar
asd111
**
Příspěvky: 248
Registrován: 17 říj 2017, 20:31
Bydliště: Kladno

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od asd111 »

I kdyz je dnes doba same preplnovani,tak ciste k atmosfere by se asi vratil malokdo po zkusenostech s turbem.Mam uz druhy benzin s turbem a kdyz presednu do klasiky podobneho vykonu,tak to proste nejede :-) Preplnovani dava vetsinu sveho vykonu v prijemnych a nejvice pouzivanych otackach s mnohem lepsim kroutakem.Jedine plus u atmo je,ze je to jednodussi technologie s mensi pravdepodobnosti,ze se neco pos...
Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Tudy »

Asi tak, souhlas. Člověk je tvor pohodlný, mám 1. motor s turbem a za 1.6 GDI s téměř stejným výkonem bych už rozhodně neměnil...
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“